Oke, ik geloof je! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] (dat was geloof ik een klein minpuntje ja)Hanco Elenbaas wrote: Wat anders Gabriël: zou jij gaan werken voor degene die de advocaat betaalt van de crimineel die een vriend van jou mishandeld heeft met wie jij 15 jaar plezierig hebt samengewerkt ??

transfer geruchten
- Hanco Elenbaas
Jeroen van den Akker van Hiltex naar Van Stigt Thans.
Frank Groeneveld ook weg bij Hiltex.
Bennie Provoost eveneens naar VST ?
Peter Hoogteijling op zoek naar nieuwe club.
Meer transfernieuws op:
http://www.denkenzet.nl/transfers.htm
Frank Groeneveld ook weg bij Hiltex.
Bennie Provoost eveneens naar VST ?
Peter Hoogteijling op zoek naar nieuwe club.
Meer transfernieuws op:
http://www.denkenzet.nl/transfers.htm
- Hanco Elenbaas
Weer een lid minder voor Amsterdam '80 en de KNDB...
Frans Groot is om gezondheidsredenen gestopt met dammen.
Frans was via HSD, KDA, CDA, Amsterdam '80 en Hiltex bijna 45 jaar lid van de KNDB. Hij was voorzitter van CDA en van de Amsterdamse Dambond en enkele jaren sponsor van Sneldamkampioenschappen in Amsterdam.
Frans was via HSD, KDA, CDA, Amsterdam '80 en Hiltex bijna 45 jaar lid van de KNDB. Hij was voorzitter van CDA en van de Amsterdamse Dambond en enkele jaren sponsor van Sneldamkampioenschappen in Amsterdam.
- Hanco Elenbaas
De Gelderlander, 22 maart 2008
Pim Meurs aast op derde landstitel
door Anton Janssen
![]()
Ondanks zijn jeugdige leeftijd van 20 jaar sleepte Pim Meurs al de nodige prijzen in de wacht.
Met DV Huissen mikt hij komend seizoen op een derde nationale titel voor clubteams.
CULEMBORG - Pim Meurs (20) verkast na dit seizoen van Amsterdam'80 naar DV Huissen. De ambitieuze dammer uit Culemborg wil met zijn nieuwe club zijn derde landstitel voor clubteams veroveren.
Maar ook individueel blijft de jeugdige dammer op de poorten van het succes kloppen. Meurs maakt op 9 april zijn debuut als speler op het Nederlands Kampioenschap.
De zich prima ontwikkelende dammer werd met Denk en Zet in zijn woonplaats landskampioen in 2005 en 2007. Toen de sponsor vertrok en het kampioensteam vorig jaar uiteenviel, zocht Meurs zijn heil bij Amsterdam. Huissen was toen ook al in beeld om Meurs in te lijven, maar de club uit de hoofdstad was net iets slagvaardiger in de onderhandelingen en verzekerde zich van de diensten van het Culemborgs damtalent.
Meurs over zijn nieuwe overgang: "Het was al maanden bekend dat de sponsor van Amsterdam de geldkraan ging dichtdraaien. In feite een herhaling van zetten, hetzelfde overkwam me vorig jaar ook in Culemborg. Het is onduidelijk of en waarheen de Amsterdamse spelers vertrekken. Voor mijzelf was het duidelijk: ik wil me als dammer verder ontwikkelen en krijg in Huissen een uitstekende begeleiding. De topspelers Alexander Baljakin, Johan Krajenbrink en Guntis Valneris gaan me trainen."
De jeugdige Culemborger ontkent dat hij zwicht voor het 'grote geld': "Ik koos vorig jaar niet voor Amsterdam vanwege het geld maar hoofdzakelijk vanwege de trainingsfaciliteiten bij die club. Dat komt nu in het luchtledige te hangen. Het afhaken van clubsponsors is niet goed voor de ontwikkeling van de damsport. Het leidt tot het vertrek van buitenlandse toppers want dat zijn meestal niet de goedkoopste krachten."
Meurs werd dit seizoen met 18 punten uit 11 partijen algemeen topscorer in de ereklasse. " Op zich leuk om die titel in de wacht te slepen. Naast het clubbelang telt natuurlijk ook de persoonlijke eer. Vaak hangt het af van de sterkte van je tegenstander. Ik zie me ook als teamspeler en stel me in dienst van de ploeg. "
Toch kijkt hij met een sombere blik naar de damtoekomst van Nederland. "Voor aankomende talenten zijn er in Nederland te weinig mogelijkheden. Ongeveer de helft van de clubs in de ereklasse heeft een interessante sponsor. De concurrentie is groot voor spelers zoals ik, die zich willen profileren. Ik zie Huissen als een stabiele én sterke club. Ze haalden tien keer de landstitel en willen in de komende jaargang weer een gooi doen."
"Ik zie voor Huissen kansen op de landstitel, wil mijn bijdrage leveren en hoop er langer te blijven spelen. Huissen is vaak titelkandidaat. Ik krijg bij mijn nieuwe club een redelijke vergoeding maar de trainingsmogelijkheden spreken me meer aan. Ik ken Baljakin en Krajenbrink als trainer bij het project talentontwikkeling. Ook Valneris is in staat aan mijn speelstijl te schaven."
Over enkele weken maakt hij zijn debuut op het individuele NK. "Die titelstrijd wordt een nieuwe uitdaging. Hoewel ik altijd wil winnen, is een hoge klassering niet realistisch. Ik hoop op een plaats in de middenmoot. Ik wil doorgroeien; dit toernooi past in mijn ontwikkeling."
Meurs richt zijn pijlen dit jaar verder op het internationale Zeelandtoernooi, eind augustus gaat hij naar het EK in Tallinn (Estland). In oktober vertoeft hij enkele weken in het Chinese Beijing om mee te spelen in de World Mind Sport Games, die vlak na de Olympische Spelen beginnen.
- Hanco Elenbaas
De Gelderlander, 21 maart 2008
Topscorer van Nederland naar Huissen
door Anton Janssen
![]()
Pim Meurs, aanwinst van DV Huissen
HUISSEN - DV Huissen heeft een klapper gemaakt op de transfermarkt. Pim Meurs komt de gelederen van de damclub versterken. Het 20-jarige talent is afkomstig van Amsterdam'80 en was het voorbije seizoen topscorer in de ereklasse.
Meurs was pas aan zijn eerste jaar bezig bij Amsterdam, maar zag daar geen toekomst meer omdat de hoofdsponsor zich terugtrekt. De topformatie, die in de strijd om het Nederlands clubkampioenschap als tweede eindigde achter DV Schiedam, valt naar verwachting volledig uit elkaar.
"Het is onduidelijk of en waarheen de spelers van Amsterdam vertrekken. Voor mijzelf was het al snel duidelijk: ik wil me als dammer verder ontwikkelen en krijg in Huissen een uitstekende begeleiding", doelt Meurs op de aanwezigheid daar van de topspelers Alexander Baljakin, Johan Krajenbrink en Guntis Valneris, met wie hij gaat samenspelen én die hem gaan trainen.
Meurs is afkomstig uit Culemborg en groeide op bij het plaatselijke Denk en Zet waarmee hij in 2005 en 2007 Nederlands kampioen werd. Omdat ook de hoofdsponsor van die club het voor gezien hield en het team uiteenviel, zocht hij zijn heil vorig jaar bij Amsterdam. Huissen was toen ook al in beeld om de ex-jeugdwereldkampioen in te lijven, maar werd op slimheid geklopt door de club uit de hoofdstad.
"Ik heb toen niet vanwege het geld voor Amsterdam gekozen, maar hoofdzakelijk vanwege de trainingsfaciliteiten bij die club. Dat komt nu in het luchtledige te hangen" , verklaart Meurs, die het afhaken van clubsponsors slecht vindt voor de ontwikkeling van de damsport. "Het leidt tot het vertrek van buitenlandse toppers, want dat zijn meestal niet de goedkoopste krachten."
Meurs krijgt bij zijn nieuwe club 'een redelijke vergoeding'. "Maar de trainingsmogelijkheden spreken me meer aan. Ik ken Baljakin en Krajenbrink als trainer bij het project talentontwikkeling. Ook Valneris is in staat aan mijn speelstijl te schaven."
Meurs, die in april debuteert op het individueel Nederlands kampioenschap, wil met Huissen op jacht naar de landstitel. "Huissen is vaak titelkandidaat en wil in de komende jaargang weer een gooi doen. Het is een stabiele en sterke club. Ik zie zeker kansen en wil graag mijn bijdrage leveren."
Zijn optreden in het afgelopen seizoen - Meurs werd met 18 punten uit 11 partijen topscorer van Nederland - is veelbelovend. "Ik vind het leuk om topscorer te zijn, want je speelt natuurlijk ook voor je persoonlijke eer, al hangt de score vooral af van de sterkte van je tegenstander. Maar ik ben zeker ook een teamspeler, stel me graag in dienst van de ploeg."
- Hanco Elenbaas
Weer een lid minder voor Amsterdam '80 en de KNDB...
Ik vergat nog dat Frans ook hoofdsponsor was van het WK Junioren 1993 in Amstelveen, gewonnen door de Russen Alexander Georgiev en Vladislav Fridman.
Daarnaast was F.C.J. jarenlang secretaris van de Noordhollandse Dambond.
Na afloop van de Jaarvergadering van Hiltex/Amsterdam '80 op vrijdag 2 mei in De Havelaar, Douwes Dekkerstraat 2, worden belangstellenden in de gelegenheid gesteld afscheid te nemen van Frans, zonder wie het Amsterdamse damleven nooit meer hetzelfde zal zijn.
-
Hengelo Gelderland of Overijssel [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]VibeMan wrote:Messemaker naar Hengelo
- Hanco Elenbaas
-
-
Dat was ook mijn eerste gedachte.... maar ze hebben inderdaad een nieuwe sponsor gevonden....Bert Zwart wrote:Het geld dat vrijgekomen is nadat de gevestigde topper Blondegod is vertrokken, is meer dan genoeg voor deze aanstormende talenten.VibeMan wrote:Gaan de heren Messemaker, Provoost en Keurentjes op pro deo basis spelen? Of heeft Hengelo ineens een schip met geld binnen laten varen?
Het zou ook met de transfersom die Drachten moet betalen te maken kunnen hebben......... [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Bert Zwart wrote:Het geld dat vrijgekomen is nadat de gevestigde topper Blondegod is vertrokken, is meer dan genoeg voor deze aanstormende talenten.VibeMan wrote:Gaan de heren Messemaker, Provoost en Keurentjes op pro deo basis spelen? Of heeft Hengelo ineens een schip met geld binnen laten varen?
- Hanco Elenbaas
Brabants Dagblad, donderdag 03 april 2008
Sijbrands damt weer bij Heijmans
ROSMALEN - Dammer Ton Sijbrands speelt komend seizoen weer voor Heijmans Excelsior. Vorig jaar verkaste de oud-wereldkampioen van de Rosmalense club naar Volendam.
Met dat team werd hij kampioen in de hoofdklasse en promoveerde naar de ereklasse. Heijmans Excelsior daarentegen degradeerde uit de ereklasse.
Sijbrands wil al jaren niet meer in de hoogste klasse spelen en om die reden verhuisde hij ook naar Volendam. Nu de twee clubs van plaats hebben geruild, is de overstap een logische stap. Het Rosmalense Heijmans Excelsior hoopt komend seizoen ook weer een beroep te kunnen doen op Flaubert Ndonzi. De dammer uit Kameroen speelde het afgelopen seizoen al een paar wedstrijden mee, maar bij een controle in oktober in Roosendaal bleek hij niet over geldige papieren te beschikken. Ndonzi denkt die verblijfspapieren voor aanvang van het nieuwe seizoen in Frankrijk in orde te hebben. Daarmee kan hij dan ook naar Nederland reizen.