WK-match in Twente

Post Reply
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote:
Alex wrote:Maar stel nu dat Schwarzman 2 partijen wint, dan komen er dus alsnog barrages...
Mag dan toch hopen, indien deze geen beslissing brengen, Schwarzman o.g.v. zijn resultaat in de gewone partijen wereldkampioen blijft.

Beter was geweest om de Neo-Delftse Telling gebruiken [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik mag hopen dat men doorspeelt totdat iemand 3 winstpartijen heeft geboekt. Dus men gaat gewoon met de stand 2-0 de barrage in. Even logisch nadenken, Alex, althans proberen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Logisch denken gaat me vrij goed af, evenals begrijpend lezen. Ik lees dat er 3 partijen gewonnen moeten worden wil 1 van de 2 WK worden/blijven. Dus bij 1 of 2 winstpartijen komen er barrages? Die dan een afwijkend tempo hebben, dus er kan niet worden doorgeteld.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Kosmos wrote:
Alex wrote:Maar stel nu dat Schwarzman 2 partijen wint, dan komen er dus alsnog barrages...
Mag dan toch hopen, indien deze geen beslissing brengen, Schwarzman o.g.v. zijn resultaat in de gewone partijen wereldkampioen blijft.

Beter was geweest om de Neo-Delftse Telling gebruiken [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik mag hopen dat men doorspeelt totdat iemand 3 winstpartijen heeft geboekt. Dus men gaat gewoon met de stand 2-0 de barrage in. Even logisch nadenken, Alex, althans proberen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Logisch denken gaat me vrij goed af, evenals begrijpend lezen. Ik lees dat er 3 partijen gewonnen moeten worden wil 1 van de 2 WK worden/blijven. Dus bij 1 of 2 winstpartijen komen er barrages? Die dan een afwijkend tempo hebben, dus er kan niet worden doorgeteld.
Het staat klip en klaar volgens mij op de WK-site:

If there is no winner after the 12 games with normal tempo the tie break games will be played until the first player to win 3 games in total (normal games and tie break games) Gewoon begrijpend lezen. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:
Kosmos wrote: Ik mag hopen dat men doorspeelt totdat iemand 3 winstpartijen heeft geboekt. Dus men gaat gewoon met de stand 2-0 de barrage in. Even logisch nadenken, Alex, althans proberen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

If there is no winner after the 12 games with normal tempo the tie break games will be played until the first player to win 3 games in total (normal games and tie break games) Gewoon begrijpend lezen. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Raar...
Als Feyenoord tegen ADO tenminste 3x moet scoren in de bekerfinale, maar slechts 1 doelpunt maakt, maar naderhand wel 2 (van de 5) penalties in schiet, winnen ze de beker?

Kortom: tijd voor de Delftse Telling...
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:
Alex wrote: Logisch denken gaat me vrij goed af, evenals begrijpend lezen. Ik lees dat er 3 partijen gewonnen moeten worden wil 1 van de 2 WK worden/blijven. Dus bij 1 of 2 winstpartijen komen er barrages? Die dan een afwijkend tempo hebben, dus er kan niet worden doorgeteld.

Raar...
Als Feyenoord tegen ADO tenminste 3x moet scoren in de bekerfinale, maar slechts 1 doelpunt maakt, maar naderhand wel 2 (van de 5) penalties in schiet, winnen ze de beker?

Tsja, als ik het gemiddelde brein van een voetbalsupporter in ogenschouw moet gaan nemen, dan is het inderdaad een zware kluif om de logica van de reglementen bij een damtweekamp in te zien. Ik staak dan ook mijn pogingen.
Heaven is no location, but a state of mind
Leo Mous

Post by Leo Mous »

Er zijn in Overijssel twee geweldenaren aan het dammen om de wereldtitel. Zij representeren het hoogste wat wij als sport te bieden hebben. Het is ook ongetwijfeld hogeschooldammen. Geen kritiek en ik hoop natuurlijk dat mijn clubgenoot Alexander Schwartzman wint (maar dat terzijde). Toch mis ik als eenvoudige dammer het spektakel waar je bij zo’n match op hoopt en wat de damsport nodig heeft. De spelers zullen er niet zo veel aan kunnen doen: het is topdammen en dit is waarschijnlijk waar je op uit komt als de hoogste top tegen elkaar speelt. Mijn vraag is: welke wat mindere spelers kunnen ons in een match mogelijk meer boeien met een spectaculair gevecht? Welke spelers durven echt risico’s te nemen? Ik zet in op twee onderhoudende clubgenoten: Luteijn – Van Berkel. Altijd wat te beleven! Wat zouden andere matches kunnen zijn met promotionele waarde?
Kosmos

Post by Kosmos »

Leo Mous wrote:Er zijn in Overijssel twee geweldenaren aan het dammen om de wereldtitel. Zij representeren het hoogste wat wij als sport te bieden hebben. Het is ook ongetwijfeld hogeschooldammen. Geen kritiek en ik hoop natuurlijk dat mijn clubgenoot Alexander Schwartzman wint (maar dat terzijde). Toch mis ik als eenvoudige dammer het spektakel waar je bij zo’n match op hoopt en wat de damsport nodig heeft. De spelers zullen er niet zo veel aan kunnen doen: het is topdammen en dit is waarschijnlijk waar je op uit komt als de hoogste top tegen elkaar speelt. Mijn vraag is: welke wat mindere spelers kunnen ons in een match mogelijk meer boeien met een spectaculair gevecht? Welke spelers durven echt risico’s te nemen? Ik zet in op twee onderhoudende clubgenoten: Luteijn – Van Berkel. Altijd wat te beleven! Wat zouden andere matches kunnen zijn met promotionele waarde?
Je wilt schaduwmatches organiseren. Dat lijkt me een prima idee. Dan is er altijd wat te doen voor de toeschouwers.
De heren Schwarzman en Georgiev zijn trouwens de grootste risiconemers uit de dmwereld! Vooral Georgiev heeft weer laten zien hoeveel risico's hij bereid is te nemen.
Meurs - Boomstra lijkt me ook wel wat of Boomstra - Shaibakov en Meurs - Tolchikov. Of Derkx - Misans?
Zelf wil ik voor een paar duizend eurootjes ook wel een match spelen.
Last edited by Kosmos on Sun Jun 14, 2009 17:11, edited 1 time in total.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:
Alex wrote: Logisch denken gaat me vrij goed af, evenals begrijpend lezen. Ik lees dat er 3 partijen gewonnen moeten worden wil 1 van de 2 WK worden/blijven. Dus bij 1 of 2 winstpartijen komen er barrages? Die dan een afwijkend tempo hebben, dus er kan niet worden doorgeteld.

Raar...

Ach je moet het zo zien. De bekerfinale heeft geen replay, maar een verlenging (die is ook niet 2x 45 minuten).
En bij deze match kiest men voor wat meer verlengingen....
Ze spelen ook meer finales.

Tja, Delftse of Neo-Delftse telling. Misschien ooit in de toekomst.....?

Ik hoorde gisteren ook een ander idee:
Eén ronde:
1e dag: normale partij
2e dag: rapid partij en daarna mogelijk (of en) blitz partij en daarna mogelijk (of en) Georgiev-partij (sudden death).
Daarna rustdag.
Totaal iets van zeven rondes.
Geheid spektakel.
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:Ach je moet het zo zien. De bekerfinale heeft geen replay, maar een verlenging (die is ook niet 2x 45 minuten).
En bij deze match kiest men voor wat meer verlengingen....
Ze spelen ook meer finales.

Tja, Delftse of Neo-Delftse telling. Misschien ooit in de toekomst.....?

Ik hoorde gisteren ook een ander idee:
Eén ronde:
1e dag: normale partij
2e dag: rapid partij en daarna mogelijk (of en) blitz partij en daarna mogelijk (of en) Georgiev-partij (sudden death).
Daarna rustdag.
Totaal iets van zeven rondes.
Geheid spektakel.
Dat van de bekerfinale was slechts een voorbeeld, Feyenoord komt bijv. niet in de finale...
In de WK-match hebben ze bedacht dat er 3x gewonnen (gescoord) moet worden, anders (nog) geen kampioen.

Je zou ook nog het idee van het NK rapid kunnen nemen. Bij remise gaan ze verder met de tijd die nog rest, uiteraard wordt alles met Fischer gespeeld. Na zeg 7x wordt het 7-0, 6-1, 5-2, 4-3, 3-4, 2-5, 1-6 of 0-7.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Je zou ook nog het idee van het NK rapid kunnen nemen. Bij remise gaan ze verder met de tijd die nog rest, uiteraard wordt alles met Fischer gespeeld. Na zeg 7x wordt het 7-0, 6-1, 5-2, 4-3, 3-4, 2-5, 1-6 of 0-7.
Alex, ik zou zeggen lees de wedstrijdbepalingen eens goed.
2e barragedag: micromatches (Georgiev) barrage.
Vrijwel overeen komend met het NK rapid.
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:
Mijn idee is na elke remisepartij een barrage, totdat er een winnaar komt, desnoods na 85 partijtjes op dag 1. Dag 2 komt er weer een "gewone" partij, die na een remise weer gevolgd wordt door een zooi barragepotjes. Etc etc.[/b]
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:
Alex wrote:
Mijn idee is na elke remisepartij een barrage, totdat er een winnaar komt, desnoods na 85 partijtjes op dag 1. Dag 2 komt er weer een "gewone" partij, die na een remise weer gevolgd wordt door een zooi barragepotjes. Etc etc.[/b]
Het is een idee. Al denk ik dat de spelers na een normale partij van bijv. 6 uur niet meer zo "in" zijn om dan plotseling om te schakelen naar een veel sneller tempo. En dat elke dag? Oei.
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:
Piet Bouma wrote: Alex, ik zou zeggen lees de wedstrijdbepalingen eens goed.
Het is een idee. Al denk ik dat de spelers na een normale partij van bijv. 6 uur niet meer zo "in" zijn om dan plotseling om te schakelen naar een veel sneller tempo. En dat elke dag? Oei.
Paar rustdagen inplannen. En als ze geen zin hebben om 10 uur of langer achter het bord te zitten, zullen ze in de 1e partij wat meer risico's moeten nemen, wat spektakel op zal leveren voor het (internet-)publiek
Kosmos

WK barrageren

Post by Kosmos »

Dit idee is al veel vaker geopperd.
Na 1 gewone partij sneldammen.
Als je wint ben je dus wereldkampioen barrageren, want elke partij wordt in de barrage beslist met sneldammen.
Candamir

Post by Candamir »

Kennelijk vallen er op dit nivo geen beslissingen. Je wilt ook niet dat het wereldkampioenschap beslist wordt door vluggeren.

Dan is er maar 1 oplossing: Spelen om puntenoverwinningen bij materiaal voordeel. Mijn eigen telling, de Schuitema-telling is nog steeds de beste optie hiervoor. Jij was er dacht ik toch ook bij Tjalling toen ik deze voor het eerst liet zien op een training bij Harm Wiersma? Voor wie er niet bij was. 10-0 bij een 'gewone' overwinning. 6-4 bij 2 stukken voorsprong. 7-3 bij 4 stukken voorsprong.
Ik golf, dus ik leef
Kosmos

Post by Kosmos »

Candamir wrote:Kennelijk vallen er op dit nivo geen beslissingen. Je wilt ook niet dat het wereldkampioenschap beslist wordt door vluggeren.

Dan is er maar 1 oplossing: Spelen om puntenoverwinningen bij materiaal voordeel. Mijn eigen telling, de Schuitema-telling is nog steeds de beste optie hiervoor. Jij was er dacht ik toch ook bij Tjalling toen ik deze voor het eerst liet zien op een training bij Harm Wiersma? Voor wie er niet bij was. 10-0 bij een 'gewone' overwinning. 6-4 bij 2 stukken voorsprong. 7-3 bij 4 stukken voorsprong.
Ik dacht al, van wie heeft Henk de Witt die 6-4 en 7-3 uitslagen toch afgekeken?
Post Reply