Course in draughts
Re: Course in draughts
Ik heb een aantal exemplaren laten maken van het werkboek.
U kunt het boek bestellen voor 20 euro incl. verzendkosten (op rekening 2943643)
U kunt mailen naar tjalling.goedemoed@gmail.com om het boek te bestellen.
U kunt het boek bestellen voor 20 euro incl. verzendkosten (op rekening 2943643)
U kunt mailen naar tjalling.goedemoed@gmail.com om het boek te bestellen.
Heaven is no location, but a state of mind
Tian Chengcheng gebruikt A Course in draughts als studiemateriaal voor zichzelf en voor het lesgeven aan zijn damschool. Hij werd dit jaar verrassend kampioen van China.
- Attachments
-
- chengcheng.jpg (256.23 KiB) Viewed 9388 times
A Course in draughts deel 1 en 2 in Chinese vertaling in een Chinese boekhandel
Voorkant van An introductory course in draughts , Sijbrands bestrijdt wijlen Walrus Igor.
- Attachments
-
- Cover.pdf
- (1.31 MiB) Downloaded 320 times
Last edited by Kosmos on Wed Apr 24, 2013 17:07, edited 1 time in total.
Ik heb een aantal exemplaren laten drukken van deel 2 in de serie A Course in draughts.
Het boek is op Wiersma - niveau (zoals in de KNDB-mappen). De inhoud kan ingekeken worden door het e-book te downloaden vanaf de fmjd-site (zie Free stuff).
Er zijn vast verzamelaars van boeken die het willen bestellen.
Stuur een mail naar tjalling.goedemoed@gmail.com om het boek te bestellen. Het boek kost 16 euro inclusief verzendkosten, over te maken op 2943643 (Ingbank).
Ook het boek Exercise book at A course in draughts part 2 is nog verkrijgbaar. Zeer leerzaam, ook oor gevorderde dammers. Helaas is het boek maar weinig besteld nog. Naar aanleiding van de recensie van Johan Krajenbrink in Hoofdlijn bedroeg het aantal bestellingen nul.
Het boek is op Wiersma - niveau (zoals in de KNDB-mappen). De inhoud kan ingekeken worden door het e-book te downloaden vanaf de fmjd-site (zie Free stuff).
Er zijn vast verzamelaars van boeken die het willen bestellen.
Stuur een mail naar tjalling.goedemoed@gmail.com om het boek te bestellen. Het boek kost 16 euro inclusief verzendkosten, over te maken op 2943643 (Ingbank).
Ook het boek Exercise book at A course in draughts part 2 is nog verkrijgbaar. Zeer leerzaam, ook oor gevorderde dammers. Helaas is het boek maar weinig besteld nog. Naar aanleiding van de recensie van Johan Krajenbrink in Hoofdlijn bedroeg het aantal bestellingen nul.
A Course in draughts bestaat nu uit de volgende delen van makkelijk naar moeilijk:
Zoals het Licht zich openbaart in zeven kleuren, zo wordt het internationale damspel ook in zeven delen gepresenteerd:
Pre-course in draughts
An introductory course in draughts
A course in draughts part 1
A course in draughts part 2
Exercise book at ACID part 2
A Course in draughts part 3
Exercise book at ACID part 3
Zoals het Licht zich openbaart in zeven kleuren, zo wordt het internationale damspel ook in zeven delen gepresenteerd:
Pre-course in draughts
An introductory course in draughts
A course in draughts part 1
A course in draughts part 2
Exercise book at ACID part 2
A Course in draughts part 3
Exercise book at ACID part 3
Juan Batista uit Costa Rica heeft deel 2 in het Spaans vertaald.
In Estland wordt een vertaling gemaakt van deel 1.
In Estland wordt een vertaling gemaakt van deel 1.
http://fmjd.org/promo/cid.php
Alles staat netjes op een rijtje.
Exercise book at ACID 3 komt er binnenkort nog bij.
Presentatie van de cursussen (in het Engels) op de weblog, die rechts bovenaan de gelinkte pagina staat.
Alles staat netjes op een rijtje.
Exercise book at ACID 3 komt er binnenkort nog bij.
Presentatie van de cursussen (in het Engels) op de weblog, die rechts bovenaan de gelinkte pagina staat.
Het laatste deel in de serie A Course in draughts staat online!
Exercise book at A course in draughts part 3
Voor alle dammers veel oefeningen en materiaal om van te smullen!
Exercise book at A course in draughts part 3
Voor alle dammers veel oefeningen en materiaal om van te smullen!
Exercise book at A Course in draughts 3, het afsluitende deel van de serie is in boekvorm verschenen.
U kunt het 266 pagina's boek bestellen voor 21 euro inclusief verzendkosten, over te maken op 2943643.
Het boek bevat veel opgaven en materiaal over de volgende onderwerpen:
Tactiek
De opening
Strategie
Het denkschema
Het eindspel
Afmaken van winnende standen
Composities
Het denkschema is een nieuw perspectief op hoe na te denken om tot de beste zet te komen. Er wordt gebruikt gemaakt van een denkschema dat uitgaat van het zoeken van kandidaat-zetten. Er worden diverse hints gegeven hoe tot kandidaat-zetten te komen en hoe daarna de beste zet te selecteren.
Ik heb veel research gedaan naar het eindspel, vooral eindspelen van dam + 3 schijven tegen dam en schijf en aanverwante eindspelen.
Het hoofdstuk strategie is zeer uitgebreid en bevat veel verschillende werkvormen.
Martijn van der Klis heeft de correcties voor zijn rekening genomen.
Ook voor gevorderde dammers valt er veel te leren.
Ook zeer geschikt als cadeau!
U kunt het 266 pagina's boek bestellen voor 21 euro inclusief verzendkosten, over te maken op 2943643.
Het boek bevat veel opgaven en materiaal over de volgende onderwerpen:
Tactiek
De opening
Strategie
Het denkschema
Het eindspel
Afmaken van winnende standen
Composities
Het denkschema is een nieuw perspectief op hoe na te denken om tot de beste zet te komen. Er wordt gebruikt gemaakt van een denkschema dat uitgaat van het zoeken van kandidaat-zetten. Er worden diverse hints gegeven hoe tot kandidaat-zetten te komen en hoe daarna de beste zet te selecteren.
Ik heb veel research gedaan naar het eindspel, vooral eindspelen van dam + 3 schijven tegen dam en schijf en aanverwante eindspelen.
Het hoofdstuk strategie is zeer uitgebreid en bevat veel verschillende werkvormen.
Martijn van der Klis heeft de correcties voor zijn rekening genomen.
Ook voor gevorderde dammers valt er veel te leren.
Ook zeer geschikt als cadeau!
De ontwikkelingen op het gebied van het vertalen van The Course gaan rustig verder.
Er wordt gewerkt aan een vertaling in het Ests.
Een Braziliaan is aan de slag gegaan om the Course in het Portugees te vertalen.
Van de week werd ik verblijd met de vraag van Damian Reszka om de cursus in het Pools te vertalen.
Er wordt gewerkt aan een vertaling in het Ests.
Een Braziliaan is aan de slag gegaan om the Course in het Portugees te vertalen.
Van de week werd ik verblijd met de vraag van Damian Reszka om de cursus in het Pools te vertalen.
-

Tjalling Goedemoed kwam gisteravond even langs in Tivoli om de Chinese boeken Course in Draughts te tonen. Dat zag er echt mooi uit!
Terwijl Jan Adema en Tjalling al snel over Kosmos, bewustzijnfilosofie en Het Licht converseerden, filosofeerde ik maar even verder over de oplage van het boek.
Er wonen 1,3 miljard mensen in China, er schijnen al zo’n 4 a 5 miljoen (of heb ik dat verkeerd verstaan Tjalling?) te dammen. Stel je voor dat er zo’n 400.000 a 500.000 Chinese Course in Draughts voor scholen, liefhebbers en bibliotheken zijn gedrukt. Dan zou ie onze “Gijp” al voorbij zijn gegaan

https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Straks wordt dit maatje van ons pardoes miljonair.Piet Bouma wrote:
Tjalling Goedemoed kwam gisteravond even langs in Tivoli om de Chinese boeken Course in Draughts te tonen. Dat zag er echt mooi uit!
Terwijl Jan Adema en Tjalling al snel over Kosmos, bewustzijnfilosofie en Het Licht converseerden, filosofeerde ik maar even verder over de oplage van het boek.
Er wonen 1,3 miljard mensen in China, er schijnen al zo’n 4 a 5 miljoen (of heb ik dat verkeerd verstaan Tjalling?) te dammen. Stel je voor dat er zo’n 400.000 a 500.000 Chinese Course in Draughts voor scholen, liefhebbers en bibliotheken zijn gedrukt. Dan zou ie onze “Gijp” al voorbij zijn gegaan. Tjalling gaat informeren hoeveel boeken daar in China zijn gedrukt….
Doet een beetje denken aan de 'Wie had dat gedacht!'-reclame, maar dan andersom.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Ik noemde het aantal van een half miljoen dammers in China. De gemiddelde stad heeft meer leden dan de KNDB ...Piet Bouma wrote:
Er wonen 1,3 miljard mensen in China, er schijnen al zo’n 4 a 5 miljoen (of heb ik dat verkeerd verstaan Tjalling?) te dammen. Stel je voor dat er zo’n 400.000 a 500.000 Chinese Course in Draughts voor scholen, liefhebbers en bibliotheken zijn gedrukt. Dan zou ie onze “Gijp” al voorbij zijn gegaan. Tjalling gaat informeren hoeveel boeken daar in China zijn gedrukt….
Een hele eer dat het boek in China wordt uitgegeven. Men kan het boek gratis downloaden, vertalen en verkopen.
Maarja, geven is hetzelfde als ontvangen, staat in de Course in Miracles, zei ik tegen Jan Adema en daarmee startte de Kosmische discussie ...