Halve finale NK junioren/aspiranten

Post Reply
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Maartuhhh wrote:Ach het probleem is dan toch weer opgelost als de 2 dames en Stefan zich terugtrekken, hoeven de nr's 4 geen barrages meer te spelen

Toch wel jammer, dat als ze van tevoren weten dat ze niet gaan deelnemen aan het NK toch met de HF meedoen, staat daar niet iets over in de wedstrijdvoorwaarden?

Pieter Steijlen had vorig jaar met het NK al aangegeven dat hij dit jaar geen NK ging spelen, aangezien hij op reis ging met school.'
DUs daar is sowieso dan een keuzeplaats voor.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
WSDVRules

Post by WSDVRules »

WSDV's "dark horse" speelde vandaag niet in Huissen maar in Kasteel Montfort!

Jesse, grote klasse. Van harte gefeliciteerd met je finale plaats.

<embed src="http://img411.imageshack.us/slideshow/smilplayer.swf" width="426" height="320" name="smilplayer" id="smilplayer" bgcolor="FFFFFF" menu="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="id=img411/264/1209747518j31.smil"/>
<br/><a href="http://imageshack.us/slideshow/index.php">Go to ImageShack&#174; to Create your own Slideshow</a>

En vanavond was hij natuurlijk gewoon bij het WSDV clubhome voor de wekelijkse jeugdclubavond![/img]
hans andriessen

Post by hans andriessen »

Damkoningin wrote:
Maartuhhh wrote:Ach het probleem is dan toch weer opgelost als de 2 dames en Stefan zich terugtrekken, hoeven de nr's 4 geen barrages meer te spelen

Toch wel jammer, dat als ze van tevoren weten dat ze niet gaan deelnemen aan het NK toch met de HF meedoen, staat daar niet iets over in de wedstrijdvoorwaarden?

Pieter Steijlen had vorig jaar met het NK al aangegeven dat hij dit jaar geen NK ging spelen, aangezien hij op reis ging met school.'
DUs daar is sowieso dan een keuzeplaats voor.
Die plaats is al vergeven aan Roel Boomstra.
En dat staat ook in de wedstrijdvoorwaarden
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

WSDVRules wrote:WSDV's "dark horse" speelde vandaag niet in Huissen maar in Kasteel Montfort!

<embed src="http://img411.imageshack.us/slideshow/smilplayer.swf" width="426" height="320" name="smilplayer" id="smilplayer" bgcolor="FFFFFF" menu="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="id=img411/264/1209747518j31.smil"/>
<br/><a href="http://imageshack.us/slideshow/index.php">Go to ImageShack&#174; to Create your own Slideshow</a>

En vanavond was hij natuurlijk gewoon bij het WSDV clubhome voor de wekelijkse jeugdclubavond![/img]
Ik heb Jesse deze week drie ronden zien spelen in Montfort. Kon 'm al van Brunssum, waar dat hij natuurlijk meer op vakantie was dan aan 't dammen. Mij viel op dat hij vergeleken met de rest vrij goed geconcentreerd speelde. Weliswaar niet altijd even actief, soms zelfs passief, maar in een halve finale zeker geen slecht idee.

Waar de rest ging voetballen, ging Jesse zich rustig voorbereiden op zijn middagpartij.

Ik vind zijn finaleplaats niet zo verrassend. Jammer dat de twee mindere spelers van de groep soms echte flaters maakten (1 om 2 enzo), want ik vond het de sterkste aspirantengroep, waar gewoon 5 mensen in zaten die allen de finale aan kunnen! Erg jammer voor Heike (veel pech) en Dirk (leuke speelstijl)
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Uitslagen Zegveld, Aspiranten, Groep B:

Ronde 6
vr 02-05-2008
Bas van Engelen (951) - Michiel Torn (806) 0 - 2
Nick Hoving (977) - Derk-Jan Riesthuis (953) 1 - 1
Joris Ketelaars - Wouter van der Klis 2 - 0
Ritchie Wijnker - Rik Verboon (1051) 1 - 1

Nog steeds superspannend in Zegveld!
thijs van den broek

Post by thijs van den broek »

Tijn wrote:
WSDVRules wrote:WSDV's "dark horse" speelde vandaag niet in Huissen maar in Kasteel Montfort!

Ik heb Jesse deze week drie ronden zien spelen in Montfort. Kon 'm al van Brunssum, waar dat hij natuurlijk meer op vakantie was dan aan 't dammen. Mij viel op dat hij vergeleken met de rest vrij goed geconcentreerd speelde. Weliswaar niet altijd even actief, soms zelfs passief, maar in een halve finale zeker geen slecht idee.

Waar de rest ging voetballen, ging Jesse zich rustig voorbereiden op zijn middagpartij.
ja jesse ging zich voorbereiden maar wat is de beste voorbereiding lekker door het mooie limburgse landschap een stukje lopen en een ijsje halen en een beetje voetballen of je krachten gaan verspillen aan sneldammen?!

wat houd dat eigelijk in geconcentreerd spelen als je damt concentreer je je en denk je, en het leek mij dat iedereen geconcentreerd speelde

maar jesse proviciat goeie prestatie en zeker van een outsider.
Arjen

Post by Arjen »

thijs van den broek wrote:ja jesse ging zich voorbereiden maar wat is de beste voorbereiding lekker door het mooie limburgse landschap een stukje lopen en een ijsje halen en een beetje voetballen of je krachten gaan verspillen aan sneldammen?!

wat houd dat eigelijk in geconcentreerd spelen als je damt concentreer je je en denk je, en het leek mij dat iedereen geconcentreerd speelde

maar jesse proviciat goeie prestatie en zeker van een outsider.
Blijkbaar werkte sneldammen het beste voor Jesse, want hij zet wat mij betreft de tot nu toe meest verrassende en beste prestatie in de halve finales neer! Want verrassend is het zeker, dat hij Heike Verheul en Dirk Joosten voor weet te blijven. Gefeliciteerd! WSDV is op de goede weg wat betreft hun jeugdbeleid, dit is een mooie beloning voor het vele 'werk'!
Last edited by Arjen on Fri May 02, 2008 20:19, edited 2 times in total.
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Thijs, zeker, ieder zijn eigen voorbereiding, maar donderdagmiddag zag ik Jesse als enige nog in de bendenzaal zitten, lekker rustig [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Geen energie verspillen enzo.
Mensen die in simpele zetjes lopen, zoals bijvoorbeeld een 1 om 2 waar jij van kon profiteren, ontbreekt het meestal toch aan concentratie, anders kan ik het niet verklaren. Geen zorgen, je bent nog jong, alles komt goed met jou. Als je nú al finale haalt! k zei je gisteren nog dat je eigenwijs bent, en dat is wel een goede houding [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

hans andriessen wrote:

Als iemand, die zich via de HF plaatst, zich terugtrekt, wordt er barrage gespeeld door de nummers vier.
Als iemand, die zich via de vorige finale heeft geplaatst, zich terugtrekt, is die plaats een keuzeplaats.
Dat zijn verschillende dingen.

Ik kan alleen voor Laura spreken.
Zij is door Rob Clerc gevraagd mee te doen.
Zij heeft direct aangegeven, dat zij de finale NIET KAN spelen.
Rob heeft haar van die verplichting ontheven.
Dit lijkt mij ook de enig juiste manier, want als er een sanctie op zou staan, dan zou ze met de handrem aangetrokken moeten spelen.
En dat zou de sportiviteit in gevaar brengen. Nu heeft ze alle partijen voluit gespeeld. En zo hoort het.
Knap dat Judith van Beek en Laura Andriessen zich weten te plaatsen voor de juniorenfinale. Een belangrijke doorbraak! Het wachten is op het eerste meisje dat al die kereltjes in de pan hakt tijdens NK, EK en WK.

Al tijdens het WK 2005 voorspelde Ron Heusdens Laura een grote toekomst in het damesdammen. Hij blijkt het goed gezien te hebben. Wél heel jammer dat die meisjes niet meedoen aan de finale.
henk stoop

Post by henk stoop »

Hanco Elenbaas wrote:Knap dat Judith van Beek en Laura Andriessen zich weten te plaatsen voor de juniorenfinale. Een belangrijke doorbraak! Het wachten is op het eerste meisje dat al die kereltjes in de pan hakt tijdens NK, EK en WK.
Ik wil dit toch wel wat nuanceren. Ik vind het nog maar de vraag of ze zich ook geplaatst zouden hebben als ze ook daadwerkelijk voor plaatsing hadden moeten spelen. Nu konden ze spelen zonder die druk, en je ziet bij de overige deelnemers dat dat veel uitmaakt.

In een breder verband mag men zich ook wel realiseren dat deze dames behoorlijk veel trainen binnen talentontwikkeling, terwijl jongens met meer talent hier niet voor in aanmerking komen. Dit omdat de eisen voor jongens beduidend hoger zijn dan die voor meisjes. Dat is overigens geen verwijt naar wie dan ook. Het is zelfs logisch gezien vanuit NOC*NSF omdat Nederland daarmee zijn medaillekansen bij EK's en WK's vergroot.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

henk stoop wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Knap dat Judith van Beek en Laura Andriessen zich weten te plaatsen voor de juniorenfinale. Een belangrijke doorbraak! Het wachten is op het eerste meisje dat al die kereltjes in de pan hakt tijdens NK, EK en WK.
Ik wil dit toch wel wat nuanceren. Ik vind het nog maar de vraag of ze zich ook geplaatst zouden hebben als ze ook daadwerkelijk voor plaatsing hadden moeten spelen. Nu konden ze spelen zonder die druk, en je ziet bij de overige deelnemers dat dat veel uitmaakt.

In een breder verband mag men zich ook wel realiseren dat deze dames behoorlijk veel trainen binnen talentontwikkeling, terwijl jongens met meer talent hier niet voor in aanmerking komen. Dit omdat de eisen voor jongens beduidend hoger zijn dan die voor meisjes. Dat is overigens geen verwijt naar wie dan ook. Het is zelfs logisch gezien vanuit NOC*NSF omdat Nederland daarmee zijn medaillekansen bij EK's en WK's vergroot.
Maar deze twee meisjes kunnen de jongens blijkbaar behoorlijk bijbenen. Als ik het goed heb is het niet eerder vertoond dat twee dammende meisjes zich plaatsten voor een NK-finale, terwijl ook Heike Verheul er dichtbij was. Dat had Jan Hein Donner nooit verwacht!
Vengaboy

Eindstand

Post by Vengaboy »

De eindstand van de poule in Westerhaar

http://www.damclubwittevanmoort.nl/toer ... comp66.htm
......door politie en dominee geweerd.....
henk stoop

Post by henk stoop »

laatste ronde in Culemborg:

Wouter Sipma - Marc den Hartog 2-0
Martijn de Leeuw - Bert Aalberts 1-1
MatthijsRavensbergen - Feroz Amirkhan 0-2
Iskander Al Sarayfi - Sjoerd ten Brinke 0-2

Eindstand:
1. Feroz 7-12
2. Sjoerd 7-11
3. Martijn 7-7
4. Wouter 7-6
5. Iskander 7-5
6. Matthijs 7-5
7. Marc 7-5
8. Bert 7-5

partijen zie:
http://www.denkenzet.nl/HF%20NK%20aspiranten.htm
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

En nu nog de laatste uitslagen uit Zegveld.....
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

De hartelijke felicitaties aan Feroz!!!
en aan Richard Bos!!!
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply