Erno Prosman doet aanval op wereldrecord blindsimultaan

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB »

groenteboer wrote:Zijn alle partijen live te bezichtigen op internet of alleen maar een geringe selectie?
Alle 27.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

groenteboer wrote:Zijn alle partijen live te bezichtigen op internet of alleen maar een geringe selectie?
Alle partijen zijn live te bezichtigen via <a href=http://www.duwodamfestival.nl/cms/score ... esperrow=3 target=blank>Duwodamfestival</a> en Toernooibase.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Piet Bouma wrote:
Alle partijen zijn live te bezichtigen via <a href=http://www.duwodamfestival.nl/cms/score ... esperrow=3 target=blank>Duwodamfestival</a> en Toernooibase.
Dat wordt dus overuren draaien voor deze computer.
wellnesswrotter

Suc6

Post by wellnesswrotter »

Succes Erno!!!!
Jaap van Galen

Re: DUWO-pool

Post by Jaap van Galen »

Jaap van Galen wrote:Ook dit jaar is er weer een DUWO-pool.
Slaagt Erno Prosman in zijn recordpoging? Wat zal zijn score zijn, en hoe lang gaat hij er over doen?

Het gaat om het voorspellen van het totaal aantal punten dat Erno Prosman zal halen tijdens zijn recordpoging, en de precieze tijd in uren en minuten die hij daarvoor nodig heeft. Het verleden vertelt dat Erno in zijn laatste oefensessie uit 23 partijen 33 punten haalde en dat hij er 16 en een half uur over deed. Maar wat zegt het verleden over de 27 partijen die straks gespeeld gaan worden? De toekomst moet worden voorspeld!

Wie het aantal punten juist heeft voorspeld of daar het dichtst bij in de buurt komt is de winnaar. Bij een gelijk aantal punten wordt de volgorde bepaald door te kijken wie het beste de tijdsduur heeft voospeld.

Er is een apart e-mailadres duwopool@gmail.com waar de voorspellingen naar toe kunnen worden gestuurd. Deelname is gratis. Onder de beste voorspellers wordt in totaal een bedrag van 200 Euro verdeeld, waarvan 100 Euro voor de winnaar. De nummers 2 t/m 5 verdienen respectievelijk 50, 25, 15 en 10 Euro.

En wat betreft de kleine lettertjes:
Uiteraard moet de email zijn ontvangen voordat op vrijdag 4 juli om 18.00 uur de blindsimultaan start.
Organisatoren van het DUWO-damfestival en deelnemers aan de blindsimultaan zijn uitgesloten van deelname.
Wie kan de toekomst goed voorspellen?
Waag eens een gokje, deelnemen kan nog steeds.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

In 1947 Miguel Najdorf broke the world record for blindfold chess by taking on 45 opponents simultaneously at Sao Paolo, Brazil. The display started at 8 pm on January 24, 1947 and finished at 7:30 pm on January 25. He won 39 games, drew 4 games, and only lost 2 games.

Volgens mij kunnen de schakers sneller de simultaan spelen, omdat je bij schaken een zwakkere tegenstander binnen 20 zetten oprollen kunt, terwijl een dampartij bijna altijd meer dan 40 zetten vergt.
Als voorbeeld dit partijtje van wereldrecordhouder Najdorf, een Poolse jood die probeerde met zijn exhibities publiciteit te genereren om zijn tijdens de oorlog verdwenen ouders te kunnen zoeken. Ze waren echter allemaal uitgemoord door de nazi's.
Miguel Najdorf - Diamo Florence
1.e4 e5 2.Pf3 Pc6 3.Lc4 Lc5 4.c3 Pf6 5.d4 exd4 6.cxd4 Lb4+ 7.Pc3 d6 8.d5 Pa5??
Geeft wel heel erg simpel een stuk weg. Eerst 8...xc3+ was geboden.
9.Da4+
En na:
9... Ld7 10.Dxb4 Pxc4 11.DExc4 0-0 12.Lg5 geloofde zwart het wel: 1 - 0
Tot slot een sappig citaatje:
Vermeldenswaard zijn de prestaties van Sämisch: in 1925 speelt hij 26 blindseances aan tezamen driehonderd borden. Score: +232=44–24, bijna 85 procent (!) en Mieses, die in zijn 72ste levensjaar te Delft 1936, zes blindpartijen afwerkt met de score: +4=2.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos

Post by Kosmos »

Erno is los!
Fraaie live-reportage, hoog tempo, maar 27 borden, mijn lieve Kosmos!
Ik ken een schaker die elke keer als ik vertel dat Erno het blindrecord van Sijbrands gaat verbreken met 27 borden zegt: "Maar dat kan helemaal niet!"
Wat spannend is dit! Nog nooit zulke spannende slakdampartijen gezien!
Mooi getal trouwens 27. Ik heb eens een Eindspelrubriek over 27 (3 x 3 x 3) geschreven met alle partijen die eindigden met slechts een schijf op 27.
Kosmos

Post by Kosmos »

Morrissey – the lazy draughts players

http://www.youtube.com/watch?v=vX5TxnoqVdk

A world record
Was announced
months ago
But they slept on
The lazy draughts players

World record break
And the players sleep
And it isn't enough
They want more

Nothing
Appears
To be
Between the ears of

Too frozen
To hear their hearts beating
The clock ticks on
And the players play
And it isn't enough
They want more

Sijbrands falls
From his throne
Prosman reigns?
That's all
Very well, but would you
Please keep the noise
Down low ?
Because you're waking
Oh, the lazy draughts players
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Wat is het rustig op het forum, terwijl hier in Delft geschiedenis wordt geschreven. Erno is nu ruim 4 uur bezig en heeft op diverse borden een gunstige stand.

Onder het goedkeurend oog van Rob Clerc verzorgen Dick de Voogd en Wouter Ludwig demonstraties alsof ze nooit anders gedaan hebben. Alleen op de onvoorspelbare zetten van Henk Meester krijgen ze in hun analyses weinig grip.

Ik kan iedereen aanraden om morgen een kijkje te nemen. Wie even genoeg heeft van de demonstraties kan aan de bar een biertje kopen (1,20 euro!) en zich in de publiekszaal installeren, waar op acht monitoren de partijen te volgen zijn, terwijl het lijden van Erno en zijn tegenstanders via twee grootbeeldschermen in beeld gebracht wordt.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

De eerste remise dient zich helaas al aan....Erno trapt in een vrij dure, maar niet verliezende dam (gelukkig maar!) tegen Hein van Dee....

In plaats van steeds van pagina te wisselen (pagina's zijn onderverdeeld van 1 t/m 9, 10 t/m 18 en 19 t/m 27 kun je ook alles in een keer te zien krijgen;

http://www.duwodamfestival.nl/cms/score ... esperrow=3

voor de 'luie' zappers onder ons
Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf »

Jan Pieter wrote:Wat is het rustig op het forum, terwijl hier in Delft geschiedenis wordt geschreven. Erno is nu ruim 4 uur bezig en heeft op diverse borden een gunstige stand.

Onder het goedkeurend oog van Rob Clerc verzorgen Dick de Voogd en Wouter Ludwig demonstraties alsof ze nooit anders gedaan hebben. Alleen op de onvoorspelbare zetten van Henk Meester krijgen ze in hun analyses weinig grip.

Ik kan iedereen aanraden om morgen een kijkje te nemen. Wie even genoeg heeft van de demonstraties kan aan de bar een biertje kopen (1,20 euro!) en zich in de publiekszaal installeren, waar op acht monitoren de partijen te volgen zijn, terwijl het lijden van Erno en zijn tegenstanders via twee grootbeeldschermen in beeld gebracht wordt.

Ik volg het vanf thuis. Ik denk dat Erno tevreden kan zijn over het tempo, maar op veel borden heeft hij voordeel op lange termijn.

Ik heb trouwens de layout aangepast naar meer borden per scherm (wellicht ten overvloede: je kunt de parameters van de url zelf aanpassen bijv )
http://www.duwodamfestival.nl/cms/score ... esperrow=6

Hein van Dee heeft een schijf weggegeven
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Christian van der Schaaf wrote:

Dat is het kenmerk van een (remise)combinatie Christian.... dan moet je er af en toe wel eentje weggeven he? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Voor de rest gaat het wel soepeltjes nog bij Erno lijkt me
biljartfreak24

Post by biljartfreak24 »

Het blijft 9 tegen 9 maar dan moet Erno het volgens mij wel goed spelen. Dat is lastig zat zonder bord en nog 26 andere partijen.

ik geef Hein dus goede kansen
Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf »

Edwin Twiest wrote:
Christian van der Schaaf wrote:

Dat is het kenmerk van een (remise)combinatie Christian.... dan moet je er af en toe wel eentje weggeven he? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Voor de rest gaat het wel soepeltjes nog bij Erno lijkt me
Ok niet gezien, kost het niet een schijfje?
biljartfreak24

Post by biljartfreak24 »

Vraag me af of het na 34-29 voor wit niet gunstig is
Post Reply