Halve finale NK pupillen en junioren 2012
-
- Real name: Michel Stempher
Halve finale NK pupillen en junioren 2012
Vrijdag 6 april en zaterdag 7 april worden de halve finales van Nederland gespeeld voor de pupillen en de junioren. Er zal gespeeld worden in Heerlen, Katwijk, Wapenveld en een nog nader te bepalen locatie. Dit zal zo spoedig mogelijk gebeuren. De groepsindelingen van de 2x vier poules zijn wel bekend.
Zie http://www.damxl.nl/cms/index.php?optio ... 0&Itemid=1
Namens de KNDB-Jeugdcommissie en de Commissie Trainingen.
Zie http://www.damxl.nl/cms/index.php?optio ... 0&Itemid=1
Namens de KNDB-Jeugdcommissie en de Commissie Trainingen.
-
Re: Halve finale NK pupillen en junioren 2012
De vierde locatie is Ureterp.
-
Inmiddels zijn ook de wedstrijdprogramma's van de junioren bekend. Zie DamXL weer.
En ook in ToernooiBase, evenals de deelnemers van de HF Pupillen.Michel Stempher wrote:Inmiddels zijn ook de wedstrijdprogramma's van de junioren bekend. Zie DamXL weer.
Er is uitgegaan dat de junioren spelen vier rondes op 6 april en drie rondes op 7 april spelen.
-
Hier is één uitzondering op: in Wapenveld (bij zowel de pupillen als de junioren) zullen er op vrijdag 6 april drie rondes plaatsvinden en op zaterdag 7 april vier.Alex wrote:En ook in ToernooiBase, evenals de deelnemers van de HF Pupillen.Michel Stempher wrote:Inmiddels zijn ook de wedstrijdprogramma's van de junioren bekend. Zie DamXL weer.
Er is uitgegaan dat de junioren spelen vier rondes op 6 april en drie rondes op 7 april spelen.
Het programmaboekje zal zo spoedig mogelijk op DamXL verschijnen. Hier is alle informatie te vinden over de halve finales.
Edit: Het programmaboekje is inmiddels te downloaden op DamXL.
-
Een aantal deelnemers aan de halve finales heeft zich onverhoopt moeten terugtrekken. Hierdoor is er bij de junioren in Wapenveld een lege plek ontstaan (Richard Kempen). Bij de pupillen hebben zich meer spelers teruggetrokken, wat ertoe heeft geleid dat in Heerlen nog tien spelers over zijn die een rondtoernooi gaan spelen met de bedenktijd 20 minuten + 10 seconden per zet.
De gewijzigde indeling van de pupillen is te vinden op DamXL.
Het schema van de junioren Wapenveld wordt dan aangepast, neem ik aan? Zodat iedereen evenveen wit als zwart heeft? Dit kan door van Maaike - Jeffrey Jeffrey - Maaike te maken. Of, ingewikkelder Rik Verboon op de plaats van Richard te zetten in het rooster.Michel Stempher wrote:Een aantal deelnemers aan de halve finales heeft zich onverhoopt moeten terugtrekken. Hierdoor is er bij de junioren in Wapenveld een lege plek ontstaan (Richard Kempen).
Mag er zomaar met een ander tempo gespeeld worden??Michel Stempher wrote:Bij de pupillen hebben zich meer spelers teruggetrokken, wat ertoe heeft geleid dat in Heerlen nog tien spelers over zijn die een rondtoernooi gaan spelen met de bedenktijd 20 minuten + 10 seconden per zet.
-
Dit is een goed punt. Hier heb ik nog niet over nagedacht. Betwijfel of de roostermaker er al wel naar heeft gekeken. Ik zal deze persoon meteen inlichten, hoewel er nog naar een mooiere oplossing wordt gezocht (alsnog een 8e speler toevoegen aan de halve finale).Alex wrote:Het schema van de junioren Wapenveld wordt dan aangepast, neem ik aan? Zodat iedereen evenveen wit als zwart heeft? Dit kan door van Maaike - Jeffrey Jeffrey - Maaike te maken. Of, ingewikkelder Rik Verboon op de plaats van Richard te zetten in het rooster.
Liever niet natuurlijk. Dit is echter een uitzonderlijke situatie. Op het laatste moment kwam een groot aantal Huissenaren erachter dat de school geen vrije dag heeft ingelast op Goede Vrijdag. Dat resulteerde in een groot aantal afmeldingen. De Jeugdcommissie stond hierdoor voor een beslissing: de gehele indeling omgooien of het zo maar houden en dan de consequenties van ongelijke aantallen nemen voor wat het is. Aangezien het programmaboekje reeds was verspreid, leek het ons niet gewenst om de gehele indeling om te gooien. Vijf rondes 30+15 op een dag wordt gewoon te veel.Alex wrote:Mag er zomaar met een ander tempo gespeeld worden??
-
De groepsindeling bij de junioren is opnieuw een beetje aangepast. In Katwijk valt Jannes Kromhout in voor Heike Verheul en in Ureterp valt Wopke de Vries in voor Conall Sleutel. In Wapenveld is door het wegvallen van de plek van Richard Kempen een oneven aantal deelnemers. De gewijzigde groepsindeling en de nieuwe wedstrijdschema's staan op de website van DamXL. Let op: in Katwijk zijn de 2e en de 7e ronde omgewisseld.
Uitslagen Heerlen:
ronde 1:
Lotte Aleven Thijs van den Broek 0-2
Tom Swelsen Folkert Jansen 1-1
Thijs Vreugdenhil Rutger Oskam 0-2
Koos van Amerongen Laura Timmerman 2-0
ronde 2:
Thijs van den Broek Laura Timmerman 2-0
Rutger Oskam Koos van Amerongen 0-2
Folkert Jansen Thijs Vreugdenhil 0-2
Lotte Aleven Tom Swelsen 0-2
ronde 3:
Tom Swelsen Thijs van den Broek 0-2
Thijs Vreugdenhil Lotte Aleven 2-0
Koos van Amerongen Folkert Jansen 2-0
Laura Timmerman Rutger Oskam (was nog bezig toen ik wegging, Rutger Oskam stond een schijf voor)
Van de pupillen weet ik geen detailuitslagen meer, Jitse Slump stond na 5 ronden bovenaan met 10 punten.
ronde 1:
Lotte Aleven Thijs van den Broek 0-2
Tom Swelsen Folkert Jansen 1-1
Thijs Vreugdenhil Rutger Oskam 0-2
Koos van Amerongen Laura Timmerman 2-0
ronde 2:
Thijs van den Broek Laura Timmerman 2-0
Rutger Oskam Koos van Amerongen 0-2
Folkert Jansen Thijs Vreugdenhil 0-2
Lotte Aleven Tom Swelsen 0-2
ronde 3:
Tom Swelsen Thijs van den Broek 0-2
Thijs Vreugdenhil Lotte Aleven 2-0
Koos van Amerongen Folkert Jansen 2-0
Laura Timmerman Rutger Oskam (was nog bezig toen ik wegging, Rutger Oskam stond een schijf voor)
Van de pupillen weet ik geen detailuitslagen meer, Jitse Slump stond na 5 ronden bovenaan met 10 punten.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
De 2 Friese deelnemers bij de Junioren zijn dus Jorn Kruit en Wopke de Vries? Wopke als invaller, maar hoe komt Jorn Kruit aan zijn plaats, vraag ik me dan af als jeugd commissie lid van de PFDB..
Er is vrije inschrijving...Nick058 wrote:De 2 Friese deelnemers bij de Junioren zijn dus Jorn Kruit en Wopke de Vries? Wopke als invaller, maar hoe komt Jorn Kruit aan zijn plaats, vraag ik me dan af als jeugd commissie lid van de PFDB..
-
Oei, heeft de jeugdcommissie van Friesland het bericht op DamXl gemistAlex wrote:Er is vrije inschrijving...Nick058 wrote:De 2 Friese deelnemers bij de Junioren zijn dus Jorn Kruit en Wopke de Vries? Wopke als invaller, maar hoe komt Jorn Kruit aan zijn plaats, vraag ik me dan af als jeugd commissie lid van de PFDB..

Uitnodiging NK's jeugd 2012.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Als ik alle uitslagen goed onthouden heb:
Ronde 5
Thijs Vreugdenhil Thijs van den Broek 0-2
Koos van Amerongen Tom Swelsen 2-0
Laura Timmerman Lotte Aleven 0-2
Rutger Oskam Folkert Jansen 0-2
Ronde 6
Thijs van den Broek Folkert Jansen 2-0
Lotte Aleven Rutger Oskam 1-1
Tom Swelsen Laura Timmerman 2-0
Thijs Vreugdenhil Koos van Amerongen 0-2
Ronde 7
Thijs van den Broek Rutger Oskam 2-0
Folkert Jansen Laura Timmerman 0-2
Lotte Aleven Koos van Amerongen 0-2
Tom Swelsen Thijs Vreugdenhil 2-0
Koos van Amerongen wint de barrage tegen Thijs van den Broek voor de eerste plaats met 3-1.
Ronde 5
Thijs Vreugdenhil Thijs van den Broek 0-2
Koos van Amerongen Tom Swelsen 2-0
Laura Timmerman Lotte Aleven 0-2
Rutger Oskam Folkert Jansen 0-2
Ronde 6
Thijs van den Broek Folkert Jansen 2-0
Lotte Aleven Rutger Oskam 1-1
Tom Swelsen Laura Timmerman 2-0
Thijs Vreugdenhil Koos van Amerongen 0-2
Ronde 7
Thijs van den Broek Rutger Oskam 2-0
Folkert Jansen Laura Timmerman 0-2
Lotte Aleven Koos van Amerongen 0-2
Tom Swelsen Thijs Vreugdenhil 2-0
Koos van Amerongen wint de barrage tegen Thijs van den Broek voor de eerste plaats met 3-1.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Lasst sie verrecken!