Waarom publiceert men eigenlijk notaties en geen applets? En waarom geen kruistabel maar een '7 uit 9' stand? Dat laat veel beter zien wat de stand is (tegen wie moeten de koplopers nu nog? Nu moet ik alle rondetabellen langslopen, ipv het in een oogopslag te zien).Piet Bouma wrote:Het zou mooi zijn als dat dan bij de (nog te publiceren) notaties wordt aangepast. Misschien dat dan ook de notatie van Chizhov - Lorusso op de site gepubliceerd kan worden?

GRONINGEN SEAPORTS MASTERS 2010
Re: GRONINGEN SEAPORTS MASTERS 2010
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
-
- Real name: Frans de Jonge
Ik ben nu drie dagen naar het toernooi geweest. Op zich erg interessant, ook vanwege de verschillen in sterkte van de deelnemers. Er zijn veel overwinningen. En een goed idee om deelnemers uit verschillende landen met potentie mee te laten doen. Trinidad, Suriname en Italië. Geweldig toch.
Teleurstellend is wel het aantal bezoekers. Als er al 5 zijn geweest op de dagen dat ik er was is dat veel. Mogelijk te wijten aan het slechte weer of het gelijktijdig spelen van het WK voor junioren? Maar ja, ik kom toch ook uit Katwijk aan Zee ....
Teleurstellend is wel het aantal bezoekers. Als er al 5 zijn geweest op de dagen dat ik er was is dat veel. Mogelijk te wijten aan het slechte weer of het gelijktijdig spelen van het WK voor junioren? Maar ja, ik kom toch ook uit Katwijk aan Zee ....
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Als ik Piet was zou ik zeggen: kijk op Toernooibase!ildjarn wrote:Waarom publiceert men eigenlijk notaties en geen applets? En waarom geen kruistabel maar een '7 uit 9' stand? Dat laat veel beter zien wat de stand is (tegen wie moeten de koplopers nu nog? Nu moet ik alle rondetabellen langslopen, ipv het in een oogopslag te zien).Piet Bouma wrote:Het zou mooi zijn als dat dan bij de (nog te publiceren) notaties wordt aangepast. Misschien dat dan ook de notatie van Chizhov - Lorusso op de site gepubliceerd kan worden?
Kruistabel en applets beschikbaar!
Helaas heb ik het arrangement dat ik geboekt had afgezegd / af moeten zeggen.
Op vrijdagavond zag ik dat de NS met een beperkte dienstregeling ging rijden. Als ik de situatie op de weg afgelopen vrijdag zag en de mensen in Utrecht centraal dan leek me dat helaas beter. Toch wel een reis in die omstandigheden: Maastricht - Delfzijl.
Jammer, ik was er graag bij geweest, maar via internet is alles goed te volgen (behalve dan heel soms een kleine storing). Misschien over 2 jaar dan maar? Wat een revival van Kees trouwens, hij laat (ondanks de kritiek en zijn mindere presteren de laatste tijd) hier wel zien het nog niet verleerd te zijn!
Dat hoort op een toernooisite te staan.AnDa wrote:Als ik Piet was zou ik zeggen: kijk op Toernooibase!
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Lasst sie verrecken!
Ja, vind ik eigenlijk ook, maar ben al blij dat de partijen live te volgen zijn, al is dat tegenwoordig bij (zo ongeveer) elk toernooi het geval.Dat hoort op een toernooisite te staan.
Vreemd ook de stand. Steeds xx punten uit 7... xx uit 7.
Ik denk dan zet bovenaan: de stand na 7 ronden: xx, xx (misschien zo gebleven omdat die partij uit de eerste ronde ingehaald moest worden?).
Wel goed/grappig vind ik de blog, waar toch wel leuke verhaaltjes staan, die lezen lekker...

Quote Frans de Jonge : "Teleurstellend is wel het aantal bezoekers. Als er al 5 zijn geweest op de dagen dat ik er was is dat veel. Mogelijk te wijten aan het slechte weer of het gelijktijdig spelen van het WK voor junioren? Maar ja, ik kom toch ook uit Katwijk aan Zee
Ik ben vandaag geweest,uit Alkmaar, mede omdat er 2 partijen op het programma stonden. Meer dan 5 waren er wel, wel weinig. Zou denken de dammers uit Groningen en omgeving, kunnen die niet?
Mede om Martin Dolfing te supporteren. Speler uit Haarlem had er 4 uur over gedaan, met OV.
Het zou ook mooi zijn als er wat te eten valt. Verder erg tevreden over de partijen/ overwinningen. Inderdaad goed dat er een duidelijk verschil in sterkte is. Ik had wel verwacht dat Zoja en Martin beter zouden scoren.
Wat mij betreft verdiend dit toernooi meer bezoekers/ meer aandacht.
Ik ben vandaag geweest,uit Alkmaar, mede omdat er 2 partijen op het programma stonden. Meer dan 5 waren er wel, wel weinig. Zou denken de dammers uit Groningen en omgeving, kunnen die niet?
Mede om Martin Dolfing te supporteren. Speler uit Haarlem had er 4 uur over gedaan, met OV.
Het zou ook mooi zijn als er wat te eten valt. Verder erg tevreden over de partijen/ overwinningen. Inderdaad goed dat er een duidelijk verschil in sterkte is. Ik had wel verwacht dat Zoja en Martin beter zouden scoren.
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Maar jullie hadden ook vandaag moeten komen. Straks komen namelijk beide inheemse ketterse wilde stammen uit hun diep verborgen holen om voor het eerst in het openbaar met hun eigen rituelen en folklore tegen elkaar te strijden. Dat wordt vuurwerk, spektakel, spanning en sensatie!Ganesha wrote:Quote Frans de Jonge : "Teleurstellend is wel het aantal bezoekers. Als er al 5 zijn geweest op de dagen dat ik er was is dat veel. Mogelijk te wijten aan het slechte weer of het gelijktijdig spelen van het WK voor junioren? Maar ja, ik kom toch ook uit Katwijk aan Zee
Last edited by Klaas van der Laan on Thu Dec 23, 2010 10:18, edited 1 time in total.
Flow with the Go
Wat het bijprogramma betreft heb je zeker gelijk Klaas. Maar ik ging voor de 2 rondes.
Vandaag heb ik geen tijd, gisteren wel.
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Hoezo bijprogramma? Dit is het dammen van de toekomst. Die WK-nerds zijn alleen om dit hoogtepunt aan te kleden.Ganesha wrote:Wat het bijprogramma betreft heb je zeker gelijk Klaas. Maar ik ging voor de 2 rondes.
Flow with the Go
-
- Real name: Frans de Jonge
[quote="Klaas van der Laan Maar jullie hadden ook vandaag moeten komen. Straks komen namelijk beide inheemse ketterse wilde stammen uit hun diep verborgen holen om voor het eerst in het openbaar met hun eigen rituelen en folklore tegen elkaar te strijden. Dat wordt vuurwerk, spektakel, spanning en sensatie![/quote]
Helaas moest ik vandaag weer in Katwijk zijn. Maar ik had deze folklore dolgraag willen zien. En is de verplaatste simultaan van Auke Scholma ook niet vandaag? Kortom een topdamdag in Delfzijl. Als de KNDB bijvoorbeeld het rapidkampioenschap ook bij een volgend Seaports Masters (2012?) naar Delfzijl verplaatst kan het dammen in Groningen ook een goeie stimulans krijgen. Misschien moet er sowieso meer geconcentreerd damevenementen worden georganiseerd die elkaar kunnen versterken en een regionale stimulans kunnen betekenen. Betekent wel doorpakken na zo'n evenement.
Helaas moest ik vandaag weer in Katwijk zijn. Maar ik had deze folklore dolgraag willen zien. En is de verplaatste simultaan van Auke Scholma ook niet vandaag? Kortom een topdamdag in Delfzijl. Als de KNDB bijvoorbeeld het rapidkampioenschap ook bij een volgend Seaports Masters (2012?) naar Delfzijl verplaatst kan het dammen in Groningen ook een goeie stimulans krijgen. Misschien moet er sowieso meer geconcentreerd damevenementen worden georganiseerd die elkaar kunnen versterken en een regionale stimulans kunnen betekenen. Betekent wel doorpakken na zo'n evenement.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
De toernooisite is niet best, zelfs Siep is niet echt in vorm met zijn columns. Gelukkig is er nog toernooibase.
-
- Real name: Siep Buurke
Beste Bert Zwart,
Ik denk dat de toernooisite een van de beste is die ik tot nu toe gezien heb. De reacties die ik krijg gaan ook in die richting.
Als je iets niet goed vindt kun je in ieder geval aangeven wat je niet goed vindt. Daar kun je als organisatie ook wat van leren. Dank je voor de complimenten ten aanzien van wat ik geschreven heb. Ik, zal proberen mijn oude topvorm te hervinden.
Ik denk dat de toernooisite een van de beste is die ik tot nu toe gezien heb. De reacties die ik krijg gaan ook in die richting.
Als je iets niet goed vindt kun je in ieder geval aangeven wat je niet goed vindt. Daar kun je als organisatie ook wat van leren. Dank je voor de complimenten ten aanzien van wat ik geschreven heb. Ik, zal proberen mijn oude topvorm te hervinden.
-

Stand na 31. 38-32 bij Dolfing-Lorusso. Onze Italiaanse vriend kan nu winst forceren met 1217! na 4943 komt 1721 2329 met altijd dam, na 4238 komt 1116 en wit loopt vast, en na 3631 komt 2329 en na 3227 22x31 36x27 komt 3-8 en wit mag de 1 om 2 niet verhinderen vanwege 2833 en 1420.
-
Hi Siep, ik mis een matrix met de gedetailleerde stand en applets. Als je site ze heeft zijn ze voor mij onvindbaar. Ik ga dus gewoon naar toernooibase, maar blijf jullie site wel bezoeken in de hoop dat jullie stukjesschrijver weer in topvorm komtSiep Buurke wrote:Beste Bert Zwart,

-
De klok van Kees Thijssen is niet stilgezet. Staat de arbiter buiten te roken? 

https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!