Word

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Word

Post by Kosmos »

In de vorige versie van Word kon je makkelijk diagrammen invoegen via object invoegen - dambord.
Bij de nieuwste versie (XP) waarme ik na aanschaf nieuwe pc moet werken, is deze optie plots verdwenen. Ik voeg diagrammen toe met toevoegen - afbeelding uit bestand, maar dat werkt niet fijn: De diagrammen zijn ook heel springerig.
Iemand een goede tip?
Heaven is no location, but a state of mind
Koos van Amerongen

Re: Word

Post by Koos van Amerongen »

Kosmos wrote:In de vorige versie van Word kon je makkelijk diagrammen invoegen via object invoegen - dambord.
Bij de nieuwste versie (XP) waarme ik na aanschaf nieuwe pc moet werken, is deze optie plots verdwenen. Ik voeg diagrammen toe met toevoegen - afbeelding uit bestand, maar dat werkt niet fijn: De diagrammen zijn ook heel springerig.
Iemand een goede tip?
Ik neem aan dat dit over Word 2007 (of 2010?) gaat. In geval van 2007 dan doe je het volgende:
1) Invoegen
2) Afbeeldingen
3) zoek een afbeelding
4) selecteer de ingevoegde afbeelding
5) ga naar 'hulpmiddelen voor afbeelding' (rechtsbovenin) (dubbelklik op de afbeelding werkt ook)
6) klik op 'tekstterugloop' en kies de functie: 'achter tekst'.

Verholpen?
Kosmos

Post by Kosmos »

Koos van Amerongen wrote:
Kosmos wrote:In de vorige versie van Word kon je makkelijk diagrammen invoegen via object invoegen - dambord.
Iemand een goede tip?
Ik neem aan dat dit over Word 2007 (of 2010?) gaat. In geval van 2007 dan doe je het volgende:
1) Invoegen
2) Afbeeldingen
3) zoek een afbeelding
4) selecteer de ingevoegde afbeelding
5) ga naar 'hulpmiddelen voor afbeelding' (rechtsbovenin) (dubbelklik op de afbeelding werkt ook)
6) klik op 'tekstterugloop' en kies de functie: 'achter tekst'.

Verholpen?
Het zijn in elk geval nuttige tips. Bedankt, Koos.
thijs van den broek

Post by thijs van den broek »

Iemand een goede tip?
Het is ook nog een mogelijkheid om als je een diagram hebt gemaakt en die nog open staat. (of als je het diagram opent)
1. bij het diagram wat is gemaakt, ctrl+c. (tegelijk)
2.ga naar het word bestand en druk ctrl+v (tegelijk)

en het diagram verschijnd in word.
ik hoop hiermee wat geholpen te hebben, tegen de springerigheid is de tip van koos handig om hem achter de tekst te plaatsen (of in contour) dat kun je zelf kiezen.
Kosmos

Post by Kosmos »

thijs van den broek wrote:
Iemand een goede tip?
Het is ook nog een mogelijkheid om als je een diagram hebt gemaakt en die nog open staat. (of als je het diagram opent)
1. bij het diagram wat is gemaakt, ctrl+c. (tegelijk)
2.ga naar het word bestand en druk ctrl+v (tegelijk)

en het diagram verschijnd in word.
ik hoop hiermee wat geholpen te hebben, tegen de springerigheid is de tip van koos handig om hem achter de tekst te plaatsen (of in contour) dat kun je zelf kiezen.
Ok, thx pal!
Post Reply