Speelrechten

Post Reply
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Speelrechten

Post by A.Presman »

De discussies in andere topics draaien vooral rond sponsorplaats voor Wiebe en algemene vragen rond het WK 2011.
Wat wordt nog nauwelijks besproken is de spelrechten van 48 gedupeerde spelers die zich hebben gekwalificeerd voor het WK 2009.
Naast enorme morele schade (voor meerdere was het WK deelname een droom of een hoop) hebben ze ook aanzienlijke materiële schade geleden - tickets naar Brazilie, visums, maar ook alle kosten die ze hebben gemaakt voor de kwalificatietoernooien.
Zie de lijst.
Doet de FMJD hier niet te makkelijk over?
Attachments
particpants WC seniors 2009.pdf
(30.32 KiB) Downloaded 359 times
Piet Bouma

Re: Speelrechten

Post by Piet Bouma »

A.Presman wrote:De discussies in andere topics draaien vooral rond sponsorplaats voor Wiebe en algemene vragen rond het WK 2011.
Wat wordt nog nauwelijks besproken is de spelrechten van 48 gedupeerde spelers die zich hebben gekwalificeerd voor het WK 2009.
Naast enorme morele schade (voor meerdere was het WK deelname een droom of een hoop) hebben ze ook aanzienlijke materiële schade geleden - tickets naar Brazilie, visums, maar ook alle kosten die ze hebben gemaakt voor de kwalificatietoernooien.
Zie de lijst.
Doet de FMJD hier niet te makkelijk over?
Tja, da's een moeilijke vraag.
Lelio Marcos heeft in zijn brief op 1 oktober 2009 aangegeven dat het niet doorgaan van het WK 2009 "is a flaw and total responsibility of the Brasilian Draughts Confederation".
Ik denk dat je daar dan eventuele claims moet neerleggen.

Maar hebben spelers werkelijk financiële schade geleden?

Kosten voor kwalificatietoernooien vind ik niet relevant. Je kunt ook uitgeschakeld worden tijdens een kwalificatietoernooi en dan heb je dezelfde kosten. That's all in the game.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Piet Bouma wrote:Maar hebben spelers werkelijk financiële schade geleden?
Natuurlijk.
Piet Bouma wrote:Kosten voor kwalificatietoernooien vind ik niet relevant. Je kunt ook uitgeschakeld worden tijdens een kwalificatietoernooi en dan heb je dezelfde kosten. That's all in the game.
Het gaat om de gekwalificeerden. "That's all in the game". Maar ze hebben "the game" gewonnen.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

A.Presman wrote:
Piet Bouma wrote:Maar hebben spelers werkelijk financiële schade geleden?
Natuurlijk.
Dat is wel wat kort door de bocht Alexander. In sommige gevallen konden volgens mij tickets weer ingewisseld worden of omgeboekt naar andere locaties. In andere gevallen (denk ik) betalen bonden kosten en hebben spelers geen financiele schade, maar de bonden misschien wel.
Dus zulke financiële claims door spelers zullen wel onderbouwd moeten worden.
A.Presman wrote:
Piet Bouma wrote:Kosten voor kwalificatietoernooien vind ik niet relevant. Je kunt ook uitgeschakeld worden tijdens een kwalificatietoernooi en dan heb je dezelfde kosten. That's all in the game.
Het gaat om de gekwalificeerden. "That's all in the game". Maar ze hebben "the game" gewonnen.
Tja, dan verschillen we hier van mening.
Ik vind dit de "morele" schade. Je hebt je ergens in een toernooi voor een vervolgtoernooi geplaatst en dat gaat vervolgens niet door.
Dat is ontzettend sneu, maar ik zou niet kunnen bedenken hoe je dat kunt compenseren.
De enige compensatie die er zou kunnen zijn, was het toernooi alsnog door te laten gaan. En dat is dus niet gelukt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

Het ligt voor de hand om deze spelers plaatsings rechten te geven voor 2011.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Theo Dijkstra wrote:Het ligt voor de hand om deze spelers plaatsings rechten te geven voor 2011.
Hoe zou je dat willen doen Theo?

Het WK 2011 wordt een rond toernooi met 20 spelers.
Het was de bedoeling dat in Brazilie 48 spelers zouden spelen (4 voorronden van 12 spelers en daarna een finale van ik meen ook 12 spelers).

Het enige wat je zou kunnen doen is de desbetreffende 48 spelers rechten geven voor de kwalificatietoernooien (bijv. het EK 2010 wat eind augustus gespeeld wordt).
Maar dat lijkt me meer een zaak van de nationale bonden.

Overigens is het Afrikaans kampioenschap al gespeeld als kwalificatietoernooi voor het WK 2011.
Post Reply