NK Dammen Algemeen 2010
-
Re: NK Dammen Algemeen 2010
Geb,
allereerst de complimenten voor de prachtige site met goede, atractieve polls/analyses e.d. voor de bezoekers die (helaas) niet konden komen kijken.
Enkel de publieke chat valt nog wat aan te verbeteren.
Veel gasten melden zig als 'guest' of onder een anonieme naam.
Vandaag is het toppunt bereikt: een aantal gasten begonnen elkaar met allerlei lelijke scheldwoorden te bestoken.
Het lijkt me handig om:
- een 'verwijderingsfunctie' toe te voegen, zodat de organisatie spelers kan verwijderen
- te zorgen dat gasten zich eenmalig moeten registreren (e-mail bekend, naam bekend e.d.),
waarna zij kunnen inloggen om de partijen live te kunnen bekijken. De naam komt er dan simpelweg bij te staan.
(vergelijkbaar met commentaar plaatsen bij live-games op toernooibase)
allereerst de complimenten voor de prachtige site met goede, atractieve polls/analyses e.d. voor de bezoekers die (helaas) niet konden komen kijken.
Vandaag is het toppunt bereikt: een aantal gasten begonnen elkaar met allerlei lelijke scheldwoorden te bestoken.
Het lijkt me handig om:
- een 'verwijderingsfunctie' toe te voegen, zodat de organisatie spelers kan verwijderen
- te zorgen dat gasten zich eenmalig moeten registreren (e-mail bekend, naam bekend e.d.),
waarna zij kunnen inloggen om de partijen live te kunnen bekijken. De naam komt er dan simpelweg bij te staan.
Het lijkt me handig om:
Ik heb van 2 personen het ip-nummer in de "ban" gedaan. De server is zo druk dat ik er zelf nauwelijks nog bij kan.
We hebben nu voldoende om over na te denken voor een volgende toernooi, hoe we het beter zouden kunnen doen. Een aparte commentaar ruimte voor een ingehuurde damexpert lijkt me erg leuk.
Voor nu is het geen optie meer om nog wat te veranderen.
Het lijkt me handig om:
Ik heb van 2 personen het ip-nummer in de "ban" gedaan. De server is zo druk dat ik er zelf nauwelijks nog bij kan.
We hebben nu voldoende om over na te denken voor een volgende toernooi, hoe we het beter zouden kunnen doen. Een aparte commentaar ruimte voor een ingehuurde damexpert lijkt me erg leuk.
Voor nu is het geen optie meer om nog wat te veranderen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ook van mij complimenten voor de site en de live-verslaggeving. Afgezien van de eerste ronde loopt het nagenoeg vlekkeloos.
De live-commentaarbox vind ik een verrijking. Het maakt het kijken een stuk levendiger. Jammer alleen dat niet al het commentaar even zinvol is. Wat dat betreft sta ik helemaal achter het idee van een registratie van gebruikers, en dan bij voorkeur niet-anoniem. Als een topper stelt dat een stand gewonnen is, dan vind ik dat toch interessanter dan wanneer een willekeurige jandoedel het roept. Maar goed, toekomstmuziek. Voor dit NK in elk geval hartelijk dank voor de inspanningen.
De live-commentaarbox vind ik een verrijking. Het maakt het kijken een stuk levendiger. Jammer alleen dat niet al het commentaar even zinvol is. Wat dat betreft sta ik helemaal achter het idee van een registratie van gebruikers, en dan bij voorkeur niet-anoniem. Als een topper stelt dat een stand gewonnen is, dan vind ik dat toch interessanter dan wanneer een willekeurige jandoedel het roept. Maar goed, toekomstmuziek. Voor dit NK in elk geval hartelijk dank voor de inspanningen.
- Theo Dijkstra
Op de NK website schrijft Brascamp

En die zou hij wél in Tavira kunnen halen!
(Als hij goed speelt!) 
Volgens mij ontbreekt nog een "TIT gmi-norm".Alexander Baljakin uit het gezicht verdwenen.
Morgen strijden Roel Boomstra, Martin Dolfing en Pim Meurs om de tweede plaats. Alexander Baljakin is uit het gezicht verdwenen. Dolfing moet morgen remise halen tegen Baljakin om de titel van Grand Maître International veilig te stellen.

En die zou hij wél in Tavira kunnen halen!

- Jan Pieter
Volgens mij heb je gelijk. Dolfing grossiert in TI-normen, maar mist nog steeds de 'grote' norm, en in het NK kan hij die niet halen.Theo Dijkstra wrote:Op de NK website schrijft BrascampVolgens mij ontbreekt nog een "TIT gmi-norm".Alexander Baljakin uit het gezicht verdwenen.
Morgen strijden Roel Boomstra, Martin Dolfing en Pim Meurs om de tweede plaats. Alexander Baljakin is uit het gezicht verdwenen. Dolfing moet morgen remise halen tegen Baljakin om de titel van Grand Maître International veilig te stellen.
En die zou hij wél in Tavira kunnen halen!(Als hij goed speelt!)
Heb je trouwens al een 3e GMI op het oog voor Tavira? Anders valt daar ook weinig norm te scoren.
- Theo Dijkstra
Hoi Pieter, leuk dat ik zo'n ervaren organisator nog kan helpen.Jan Pieter wrote:Volgens mij heb je gelijk. Dolfing grossiert in TI-normen, maar mist nog steeds de 'grote' norm, en in het NK kan hij die niet halen.Theo Dijkstra wrote:Op de NK website schrijft BrascampVolgens mij ontbreekt nog een "TIT gmi-norm".Alexander Baljakin uit het gezicht verdwenen.
En die zou hij wél in Tavira kunnen halen!(Als hij goed speelt!)
Heb je trouwens al een 3e GMI op het oog voor Tavira? Anders valt daar ook weinig norm te scoren.
3x MI worden voor 1 gmi geteld in de FMJD reglementen Annexe 10, punt 4.5.10 "In all competitions 3 MI with rating 2250 or more may be counted as 1 GMI at 2300 for the realisation of a GMI norm".
En dát scheelt mij aardig wat kosten!
- Jan Pieter
Bij het schrijven van mijn vorige bericht twijfelde ik nog even of ik Wiebo zou bellen ter controle.Theo Dijkstra wrote:Hoi Pieter, leuk dat ik zo'n ervaren organisator nog kan helpen.
3x MI worden voor 1 gmi geteld in de FMJD reglementen Annexe 10, punt 4.5.10 "In all competitions 3 MI with rating 2250 or more may be counted as 1 GMI at 2300 for the realisation of a GMI norm".
En dát scheelt mij aardig wat kosten!
Maar nee, dacht ik, dit weet ik zelf nog wel.

- Jan Pieter
Hebben we met de partij Scholma-Heusdens een nieuw standaardeindspel te pakken?
Bekend is natuurlijk de volgende stand:

Zwart hoeft alleen maar op de lange lijn te blijven om remise te maken. Bekend is eveneens dat zwart zelfs 4-9 mag spelen, want dan zit er geen vang in en de witte dam kan schijf 9 nooit aanvallen zonder dat er een witte schijf verloren gaat.
Heusdens had echter toe kunnen werken naar:

Deze stand komt mij niet bekend voor en ik kan hem ook niet in Moser of Barski vinden.
Toch is ook deze positie remise en wel via 13-19! 24x13 37-31 13-8 31-9.
Het gaat zelfs nog verder, meldt Truus. Waar de zwarte schijf ook staat op de lijn 4/36, altijd is het remise. Zodra wit de vangstelling gereed heeft, speelt zwart 18-23 dan wel 22-28 dan wel 27-32 dan wel (met de schijf op 31 of 36) 37-48.
Dit werkt overigens alleen met de zwarte dam op 37. In andere gevallen zitten er wel enkele verliezende varianten in, waarvan de leukste is:

Wit wint nu scherp via 14-10! 32-38 (op 32-37 bijv. 10-5, op 41-36 bijv. 10-4 36-41 4-10) 10-5 31-36 (op 41-47 bijv. 5-32) 35-49! 38-42 5-37 42*31 49-32 W+
Bekend is natuurlijk de volgende stand:

Zwart hoeft alleen maar op de lange lijn te blijven om remise te maken. Bekend is eveneens dat zwart zelfs 4-9 mag spelen, want dan zit er geen vang in en de witte dam kan schijf 9 nooit aanvallen zonder dat er een witte schijf verloren gaat.
Heusdens had echter toe kunnen werken naar:

Deze stand komt mij niet bekend voor en ik kan hem ook niet in Moser of Barski vinden.
Toch is ook deze positie remise en wel via 13-19! 24x13 37-31 13-8 31-9.
Het gaat zelfs nog verder, meldt Truus. Waar de zwarte schijf ook staat op de lijn 4/36, altijd is het remise. Zodra wit de vangstelling gereed heeft, speelt zwart 18-23 dan wel 22-28 dan wel 27-32 dan wel (met de schijf op 31 of 36) 37-48.
Dit werkt overigens alleen met de zwarte dam op 37. In andere gevallen zitten er wel enkele verliezende varianten in, waarvan de leukste is:

Wit wint nu scherp via 14-10! 32-38 (op 32-37 bijv. 10-5, op 41-36 bijv. 10-4 36-41 4-10) 10-5 31-36 (op 41-47 bijv. 5-32) 35-49! 38-42 5-37 42*31 49-32 W+
-
Ter aanvulling wat vanmiddag even in de chatbox aan de orde was.
Net bericht gekregen dat de partij Scholma - Winkel (9e ronde) inderdaad een plusremise was.
Inmiddels aangepast in eindstand.
Net bericht gekregen dat de partij Scholma - Winkel (9e ronde) inderdaad een plusremise was.
Inmiddels aangepast in eindstand.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
- Hanco Elenbaas
RTV Drenthe, 9 april 2010
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5Ct3N2QAoXE[/youtube]
RTV Drenthe, 16 april 2010
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P_t2sVCK1Yc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5Ct3N2QAoXE[/youtube]
RTV Drenthe, 16 april 2010
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P_t2sVCK1Yc[/youtube]
- Attachments
-
- China.jpg (88.27 KiB) Viewed 4459 times
Lemmen heeft 1MP gehaald met zijn 6e plek. Is hij nu MI?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
- Theo Dijkstra
Ook Lemmen ontbeert de noodzakelijke MI-norm resultaat in een rondtoernooi met minimaal 5 buitenlanders (TIT).ildjarn wrote:Lemmen heeft 1MP gehaald met zijn 6e plek. Is hij nu MI?

-
Het hoeft niet persé een rondtoernooi te zijn. WMSG was zwitsers, maar toch TIT.Theo Dijkstra wrote:Ook Lemmen ontbeert de noodzakelijke MI-norm resultaat in een rondtoernooi met minimaal 5 buitenlanders (TIT).ildjarn wrote:Lemmen heeft 1MP gehaald met zijn 6e plek. Is hij nu MI?Die toernooien worden helaas en zeker in Nederland zelden georganiseerd, vandaar dat ik dat jaarlijks organiseer in Portugal met "Tavira-Masters". http://www.santaluzia.eu/taviramasters/
Basisprincipes voor TIT:
- minimaal helft van de deelnemers is buitenlander, bekeken vanuit het organiserende land
- minimaal 9 partijen
- minstens helft van de tegenstanders heeft een titel of rating 2210+
- maximaal 1 (t/m 13) of 2 (vanaf 14) van de tegenstanders heeft geen rating
Laatste 2 punten er van uitgaand dat de speler er zelf aan voldoet.
- Theo Dijkstra
Bedank Henk voor de verfijning.henk stoop wrote:Het hoeft niet persé een rondtoernooi te zijn. WMSG was zwitsers, maar toch TIT.Theo Dijkstra wrote:Ook Lemmen ontbeert de noodzakelijke MI-norm resultaat in een rondtoernooi met minimaal 5 buitenlanders (TIT).ildjarn wrote:Lemmen heeft 1MP gehaald met zijn 6e plek. Is hij nu MI?Die toernooien worden helaas en zeker in Nederland zelden georganiseerd, vandaar dat ik dat jaarlijks organiseer in Portugal met "Tavira-Masters". http://www.santaluzia.eu/taviramasters/
Basisprincipes voor TIT:
- minimaal helft van de deelnemers is buitenlander, bekeken vanuit het organiserende land
- minimaal 9 partijen
- minstens helft van de tegenstanders heeft een titel of rating 2210+
- maximaal 1 (t/m 13) of 2 (vanaf 14) van de tegenstanders heeft geen rating
Laatste 2 punten er van uitgaand dat de speler er zelf aan voldoet.

Om héél precies te zijn, mag de grootste groep spelers uit een land niet meer zijn dan 50%. Anders was het in Portugal wel erg simpel.

Maarrrrr, waar het uiteraard om gaat; "come to Tavira", want de mogelijkheden elders zijn beperkt.