Leus

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Leus

Post by Kosmos »

De dambond moest van NOC/NSF een leus, devies, slagzin bedenken.
Ik herinner me nog dat er een topsportplan moest komen namens de KNDB. Krajenbrink stortte zich hier intensief op en NOC/NSF gaf hem vanwege zijn uistekende werk op alle terreinen goede punten op 1 na, de leus...

De leus is nu: Dammen, dacht 't wel!

als ik het goed begrepen heb (zie hem niet op de KNDB-site staan).

Niet slecht, maar het kan beter!
Bijvoorbeeld:

Sla je slag, ga dammen!

Wie komt met een aansprekende leus?
Heaven is no location, but a state of mind
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Ga dammen, en eet (ondanks dat er van allerlei andere dingen te koop zijn) je eigen boterhammen!
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Arjen de Mooij wrote:Ga dammen, en eet (ondanks dat er van allerlei andere dingen te koop zijn) je eigen boterhammen!
Ik zie fervente volkorenbroodknagers als Wim van der Kooij en anderen al instemmend knikken!

Ik zie je over een jaar of 8 al Tuvia zijn broodtrommel onder de snelbinders stoppen en veel plezier bij het dammen toewensen!
Waarna Tuvia, eenmaal in het damlokaal gearriveerd, zich volpropt met mars, patat en kroket, het brood dumpend in de vuilnisbak.
Heaven is no location, but a state of mind
ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap »

Cogito Ergo Dam
Ik denk, dus ik dam.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Het topsportbeleid van de KNDB heeft als doel het heroveren van de wereldtitel en de hegemonie van de Russen te doorbreken.
Ik zou het wel wat nationalistischer willen.
Kan natuurlijk onze internationale betrekkingen wel wat schaden:

Dam(me)N!, let’s beat the Russians!

En nog een mooi logo erbij: Nederlandse Leeuw, die bijt in een dambord (a la Marino Barkel).
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Wilt u graag opslag; ga dammen!! (niet-dammers trapper er vast wel in)
Dammen, een zet in de goede richting! (een foute)
Dammen, dat gaat de goede kant op! (een hele foute)
Ga dammen, dan ben je geen pion van het spel! (ook geen beste)
Voor een prikkie, een mooi eiken dambord (Henk Wijngaard zal dit niet goedkeuren --> is ook geen slogan)

Nee, helaas.... ik heb het geprobeerd, maar ben niet echt creatief op gebied van Slogans....

Maar er zijn vast wel creatievelingen onder ons die wat kunnen verzinnen... kom op mensen!
Alex

Post by Alex »

We hadden ooit foldertjes met de slogan "Denk na, ga dammen".
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Kosmos wrote:
Arjen de Mooij wrote:Ga dammen, en eet (ondanks dat er van allerlei andere dingen te koop zijn) je eigen boterhammen!
Ik zie fervente volkorenbroodknagers als Wim van der Kooij en anderen al instemmend knikken!

Ik zie je over een jaar of 8 al Tuvia zijn broodtrommel onder de snelbinders stoppen en veel plezier bij het dammen toewensen!
Waarna Tuvia, eenmaal in het damlokaal gearriveerd, zich volpropt met mars, patat en kroket, het brood dumpend in de vuilnisbak.
Ah, als dat zou kunnen, dan hebben we hem goed opgevoed [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Voor onze hooligans is nog altijd leuk:

Dammen: slaan is verplicht!
Post Reply