Bommelding tijdens damwedstrijd!

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jasper Daems

Re: Sportiviteit

Post by Jasper Daems »

Kosmos wrote:Ludwig is juist de bewaker van de sportiviteit in de damwereld.Image
Ik herinner mij als de dag van gisteren zijn heroïsche optreden tegen Gabriel die toen nog gewoon Gabriel heette.
In de tijdnoodfase werd er flink op klokImage en bord geramd tot tevredenheid van het toegestormde publiek. Na het bijwerken van de zetten bleek dat L.P. bij het uitvoeren van de vijftigste zet door de vlag was gegaan.
L.P. had dus op de klok verloren. Volgens P was Gabriel de boosdoener.
"IK heb nog nooit zo'n grote onsportieveling meegemaakt!" riep P. boos door de zaal. Image
Tijdens het bijwerken van de zetten bleek - pikant detail! - dat er een schijf van Gabriel ontbrak. In onze fantasie zagen we levendig voor ons dat L.P. - enkele tienden van seconden nog op de klok - snel een schijf van Gabriel weggriste (Ik zou graag een foto hebben van het gezicht van P op dit moment), waardoor net de laatste picosenconden vervluchtigden en de hand van L. een nanoseconde te laat te klok bereikte.
Natuurlijk komen deze fantasieën voort uit onze vertroebelde breinen en treft L.Image geen enkele blaam.
Ik heb dat briefje ook wel eens zien liggen. Er staat o.a. op: "Geen risico -> ruilen!" Wel mooi dat de damwereld zo tolerant is dat P gewoon met zijn briefje mag spelen, want officiëel mag dat niet.
Zoals Jasper zegt, zonder zulke lui zou het maar saai zijn.
P heeft ook de volstrekt terechte kwalificatie "De Sadam Hoessein van Limburg" Imagegegeven aan Dieter.
En nu is Dieterzoon Tijn over de schreef gegaan! Oeioeioei.
Ow. De laatste keer dat ik tegen hem moest (voor het 2e jaar op rij was dat toen), zaten we nog maar net, of onze voorzitter zei meteen tegen Pietershove dat dat briefje wegmoest, de arbiter kwam er meteen bij, en die zei ook dat dat briefje wegmoest! Uiteraard won ik vervolgens de partij, maar hoorde Pietershove er niet over dat dat daardoor kwam, hij was opvallend rustig...
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Wellicht had Ludwig een voldaan gevoel Image , en de dag tevoren enkele duivels Image uitgedreven, want ja, ik kreeg laatst ook van een clubgenoot te horen dat de heer P. op tv was, en wel in een programma over duiveluitdrijving.
Ik lieg niet, vraag maar aan Hanco en Kosmos, die ik dit reeds eerder vertelde.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Tijn wrote:Wellicht had Ludwig een voldaan gevoel Image , en de dag tevoren enkele duivels Image uitgedreven, want ja, ik kreeg laatst ook van een clubgenoot te horen dat de heer P. op tv was, en wel in een programma over duiveluitdrijving.
Ik lieg niet, vraag maar aan Hanco en Kosmos, die ik dit reeds eerder vertelde.
Vervolgens nodigt de heer P de ontheemde duivels uit gezellig in zijn huis (=lichaam) te komen wonen.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos

Duivels

Post by Kosmos »

Met verhalen over LP kan ik een heel boek vullen.
Jammer dat ik die uitzending over ImageduiveluitdrijvingImage"Iek vond t zoo fijn hier!" gemist heb. Ik kijk graag naar dergelijke EO-programma's, enorm entertainment.
Zal ik nog eens een leuke LP-anekdote ophoesten of zegge jullie: laat maar?
Last edited by Kosmos on Mon Mar 01, 2004 22:28, edited 1 time in total.
Tijn

Post by Tijn »

Hoest maar op Kosmos! Dergelijk vermaak kan tijdens wat discuseure geen kwaad!
Kosmos

Gekke bui van de Kosmos

Post by Kosmos »

Het was een dag dat de Kosmos in een heel gekke bui was.
Er was net een elfstedentocht geweest en hoe het precies zat weet ik niet meer, maar dat jaar was het enige jaar - door de vreemde reglementen en een uitgestelde wedstrijd i.v.m. de elfstedentocht - dat het mogelijk was dat ik in één en dezelfde ronde voor Rinsumageest én De Oldehove uitkwamImage. Overigens had onze tegenstander dezelfde truc uitgehaald.
Het was dus al een vreemde wedstrijd voordat we begonnen waren, maar dankzij het meespelen van LP bij de tegenstander werd de dag nog veel vreemder.
LP werd door de Kosmos (de Beschikker over het Lot) aan Johan Lemstra gekoppeld. De arbiter had de wedstrijd nog maar net laten aanvangen of het dak van onze speelzaal begon spontaan te lekken EXACT boven het hoofd van Pietershove! Pietershove kon zijn eerste klacht van de dag indienen en de spelers verhuisden naar een andere plaats. Overigens heb ik verder nooit meegemaakt dat dat dak lekte. Uitegrekend toen LP ergens ging zitten ging het boven zijn hoofd lekken. De rudimenten van Het Kosmos-geloof begonnen op dat moment vorm te krijgen.
Vervolgens werd er gedamd. Tot de tijdnoodfase aanbrak, was het rustig. In de tijdnoodfase ging het er wild aan toe bij Lemstra en Pietershove. Lemstra was niet meer geheel 100% nuchterImage en Pietershove claimde de winst. Wat was er gebeurd? De vlag van Lemstra was op de 52e zet - bleek later - gevallen te zijn. Pietershove claimde dat de vlag al op de 48e zet was gevallen. Bij hoog en laag bleef Pietershove bij zijn ridicule claim Image. Waarom had hij dan niet opgemerkt dat de vlag was gevallen op de 48e zet? Welnu, verklaarde, P. hij zag wel dat de vlag viel, maar dacht dat alleen de arbiter mocht ingrijpen. De teamgenoten van P twijfelden geen moment aan de geloofwaardigheid van deze getuigenis en namen het voor P op. Er ontspon zich een luidkeelse scheldpartij tussen ImageP en L. De hele buurt liep uit. De buurtjongeren vonden het prachtig. "Ik goan oek op damm'n," hoorden we van vele kanten, "sensatie man".

Nog steeds zijn er veel dammers die denken dat ruzies, schelpartijen of vechtpartijen slechts zijn voor het imago van de damport. Welk imago bedoelen deze brave borsten eigenlijk? Het imago van een stel in zichzelf gekeerde zuurtjes ja! Dat imago gaat eraan als er iets gebeurt ja!
Het imago van een stel duffe sukkels waar de spruitjesgeur vanaf walmt, een dergelijk imago moet inderdaad eens verbroken worden.
Nooit zoveel aandacht voor een toernooi in de krant als toen Schwarzman en Samb met elkaar op de vuist gingen.
Neem voetbal: Vandalisme, geweld, racistische spreekkoren, corruptie, maar wel de meest populaire sport.
Kortom, we kunnen het beter hebben over populariteit dan over imago.
Vandaar dat ik P al zijn fouten vergeef met het gemak waarop het leer om de passagierstoel van een charmante auto loopt.
Een wereld zonder rare verhalen en schandalen is een desolate, lege wereld.
Kosmos

Pietershove klaagt weer aan

Post by Kosmos »

Laatste nieuws.

Na een verloren partij werd Valere Hermans geprikkeld door een opmerking van Ludwig Pietershove. ImageEr dreigde een vechtpartij te ontstaan. Voordat de kemphanen gescheiden werden, kon valere nog net een trap uitdelen.Image
Ludwig klaagde Valere aan bij de politie, een bezigheid die tot de favoriete hobby's van de Limburger behoort.
Daarop rukte de politie uitImage om ImageValereImage in de boeien te slaan. Na een kruisverhoor van Valere en enkele ooggetuigen is Hermans weer op vrije voeten gesteld.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Ludwig Pietershove was eens oplosser van mijn eindspelrubriek in Het Damspel. Oplossingen en de nieuwe ladderstanden werden niet in het eerstvolgende Damspelnummer geplaatst, maar in het nummer daarop. Dat moest ook wel, want de sluiting van de inzendtermijn viel samen met de verschijning van het eerstvolgende nummer.

Pietershove had de serie opgelost en liep ermee naar de brievenbus. Toen hij was thuisgekomen bleek de postbode net het nieuwste Damspelnummer in de bus te hebben gedaan. Pietershove ging snel kijken of de ladder al was bijgewerkt. Dat was niet zo.

Hetgeen mij op een soort dreigbrief met allerlei verwensingen kwam te staan...
Kosmos

Onbevilte damschijf

Post by Kosmos »

Min of meer terecht natuurlijk, Eric!
Zaten er ook kogels in de brief of misschien een onbevilte damschijf hetgeen in bepaalde kringen het symbool is om iemand dood door steniging toe te wensen?
Eric van Dusseldorp

Re: Onbevilte damschijf

Post by Eric van Dusseldorp »

Kosmos wrote:Min of meer terecht natuurlijk, Eric!
Volkomen terecht natuurlijk. Ik ga binnenkort mijn excuses maar eens aanbieden aan Pietershove.
composite

Re: Onbevilte damschijf

Post by composite »

Eric van Dusseldorp wrote:
Kosmos wrote:Min of meer terecht natuurlijk, Eric!
Volkomen terecht natuurlijk. Ik ga binnenkort mijn excuses maar eens aanbieden aan Pietershove.
Zou ik maar doen, Eric. Ik ken deze problematiek als geen ander. Daarom ben ik als probleemredacteur op een andere strategie overgestapt: simpelweg al punten toekennen voordat de rubriek is verschenen!! Werkt feilloos en spaart heel veel tijd. In een grijs verleden heb ik eens tegen LP mogen spelen (hij kwam uit voor Treebeek, meen ik. Klopt dat?) Ik vond hem alleen maar nogal hinderlijk geschift.
Kosmos

Dood

Post by Kosmos »

Heeftie je niet met de dood bedreigt die LP?
Zie je nu Eric dat het reuze meevalt met Ludwig!
Ik zet er geen lachsmiley achter want dan denk je nog dat ik Delfts erdoor wil drukken! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik heb ook een oplossing bedacht trouwens, de ladderwedstrijd afschaffen!
Spelers van Franeker werden ook eens met de dood bedreigt omdat twee van hen doorspeelden in een 1 om 3 (eentje won). "Als X ook gewonnen had, waren jullie hier niet levend vandaan gekomen."
[img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
composite

Re: Dood

Post by composite »

Kosmos wrote:Heeftie je niet met de dood bedreigt die LP?
Keertje of drie denk ik, maar ik vond het niet echt hinderlijk: na elke bedreiging draaide hij zijn oogbollen binnenstebuiten en dat was toch geruststellend, vond ik.
Kosmos

Duivels

Post by Kosmos »

Waarschijnlijk waren het je huisduivels die hij de dood toewenste, Compositie!
LP probeert je juist te helpen!
Tijn

Post by Tijn »

Na de eerste twee 'incidentrondes' heeft de organiserende damvereniging DIOS Brunssum voor de derde ronde van het Limburgs Kampioenschap een en ander geregeld: 8 ME-Busjes; 45 ME-ers waarvan 5 te paard; Kogelvrij vest voor LP; handboeien voor VH.

Komt dat zien 3 april in 't cloblokaal van DIOS
Post Reply