Anatoli Gantwarg voor een jaar geschorst
-
De kleine lettertjes zijn vaak belangrijk voor uiteindelijke beslissingen.
Volgens mijn andere buurman, veel minder sportief, gelukkig wel een dammer, maar meer in de educatie van volwassenen verdwaald geraakt, heb je naar zijn gevoel iets van een aal, iets onvoorspelbaars in je lijf.
Mijn buurman viel vooral nog over jouw verwijzing naar WOII. Hij had het schuim op zijn mond van opwinding. Ik heb hem de woorden Befehl ist Befehl maar niet meer laten zien en hem verteld dat je het allemaal niet zo had bedoeld.
Ik heb de arts moeten waarschuwen om hem weer normaal te krijgen. Hij is tijdelijk opgenomen geweest in het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis. Hij gedraagt zich nog steeds aangeslagen en doet wat vreemd. Soms loopt ie met afgezakte broek over straat. Dat doet me dan aan een platte uitdrukking denken. En heb jij dat nu allemaal op je geweten? Ik ben er nog niet uit, maar jij weet er veel meer van af.
Volgens mijn andere buurman, veel minder sportief, gelukkig wel een dammer, maar meer in de educatie van volwassenen verdwaald geraakt, heb je naar zijn gevoel iets van een aal, iets onvoorspelbaars in je lijf.
Mijn buurman viel vooral nog over jouw verwijzing naar WOII. Hij had het schuim op zijn mond van opwinding. Ik heb hem de woorden Befehl ist Befehl maar niet meer laten zien en hem verteld dat je het allemaal niet zo had bedoeld.
Ik heb de arts moeten waarschuwen om hem weer normaal te krijgen. Hij is tijdelijk opgenomen geweest in het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis. Hij gedraagt zich nog steeds aangeslagen en doet wat vreemd. Soms loopt ie met afgezakte broek over straat. Dat doet me dan aan een platte uitdrukking denken. En heb jij dat nu allemaal op je geweten? Ik ben er nog niet uit, maar jij weet er veel meer van af.
-
Zat ik weer eens te googelen op 'integere Gerard de Groot', kwam ik hier uit . Wat een verrassing!Eric van Dusseldorp wrote:In de wetenschap dat ieder mens fouten maakt en dat de lat voor onbezoldigde functies wat lager mag liggen dan voor goed betaalde banen, sta ik achter het bestuur. Helemaal achter. Want het is makkelijker om kritiek te leveren op mensen die verantwoordelijkheid durven te nemen, dan om zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Maar deze opstelling wordt mij kwalijk genomen, dat weet ik. Waarschijnlijk zal ik wel weer een vermaning krijgen van de objectieve en integere Gerard de Groot, om maar iemand te noemen.
Nou ja, het zij zo.
Goh Eric wat een complimenten, dank je, dank je.
Maar een vermaning is een te groot woord. Want ik ben het niet helemaal met je oneens. Maar een bestuurder moet natuurlijk niet dezelfde fout tweemaal maken nadat hij de eerste keer er nadrukkelijk op gewezen was. Dat gaat zelfs mij iets te ver.
-
- Hanco Elenbaas
Anatoli Gantwarg heeft tot en met 15 januari 2008 de tijd om zijn beschuldigingen te rectificeren. Zo niet, dan wordt G. gedagvaard. Bij niet-verschijnen voor de Rechtbank in Haarlem wordt beslag gelegd op G.'s inkomsten bij Van Stigt Thans en de Damakademie in Delft, zo vertelde afgelopen zaterdag mr. C.A.R.J. Jacobs, een van de advocaten van Pieter Hildering.
-
Hanco Elenbaas wrote:Anatoli Gantwarg heeft tot en met 15 januari 2008 de tijd om zijn beschuldigingen te rectificeren. Zo niet, dan wordt G. gedagvaard. Bij niet-verschijnen voor de Rechtbank in Haarlem wordt beslag gelegd op G.'s inkomsten bij Van Stigt Thans en de Damakademie in Delft, zo vertelde afgelopen zaterdag mr. C.A.R.J. Jacobs, een van de advocaten van Pieter Hildering.
Heeft Pieter niet enorm veel schade geleden in Wit-Rusland? Rectificatie zal die schade niet vergoeden. Slappe hap dus van Pieter Hildering als hij Gantwarg in dit stadium nog de kans biedt om te ontsnappen.
- Hanco Elenbaas
Gaat gelegenheid tot rectificatie geven binnen bepaalde tijd niet altijd vooraf aan dergelijke procedures omtrent smaad en laster?Bert Zwart wrote:Heeft Pieter niet enorm veel schade geleden in Wit-Rusland? Rectificatie zal die schade niet vergoeden. Slappe hap dus van Pieter Hildering als hij Gantwarg in dit stadium nog de kans biedt om te ontsnappen.
-
Hoe luidt de aanklacht van mr. C.A.R.J. Jacobs tegen Gantwarg?Hanco Elenbaas wrote:Anatoli Gantwarg heeft tot en met 15 januari 2008 de tijd om zijn beschuldigingen te rectificeren. Zo niet, dan wordt G. gedagvaard. Bij niet-verschijnen voor de Rechtbank in Haarlem wordt beslag gelegd op G.'s inkomsten bij Van Stigt Thans en de Damakademie in Delft, zo vertelde afgelopen zaterdag mr. C.A.R.J. Jacobs, een van de advocaten van Pieter Hildering.
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
In het kader van bakzeil en boetekleed mag het oordeel van de rechter over Anatoli Gantwarg in dit topic vanzelfsprekend niet ontbreken. Zeker niet na alles wat hier beweerd is over de juridische mogelijkheden van Pieter Hildering tegen Anatoli Gantvarg.
Anatoli Gantwarg is gisteren door de rechter in Haarlem veroordeeld tot het betalen aan Pieter Hildering van 2000 euro plus wettelijke rente vanaf 21 januari 2008. Ook moet Gantwarg de proceskosten van 1229,80 euro betalen.
Pieter Hildering is nog niet helemaal tevreden, aangezien de rechter refereert aan de verklaring van Frits Luteijn die door Gantwarg nooit onderschreven is. Daarom overweegt Pieter in hoger beroep te gaan, wanneer Gantwarg erbij blijft geen excuses aan te bieden.
Voor het vonnis zie de bijlage.
- Attachments
-
- vonnis Anatoli Gantwarg.pdf
- (2.61 MiB) Downloaded 307 times
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
-
De rechter heeft dan toch geoordeeld. De overwegingen lijken mij als leek absoluut plausibel.Hanco Elenbaas wrote:Die meewarige glimlach verdient de damwereld dan ook ten volle. Jij kunt daar over meepraten Christian. Maar ik verwacht nog wat andere oordelen van die rechter(s) buiten die meewarige glimlach, waar jij aan gewend bent, maar waar de damwereld ook mee zal moeten leren leven.Christian van der Schaaf wrote:Gut gut Hanco toch. De rechter zal bepalen wat er werkeljk gebeurd is.....Niet Henk de Witt of Anatoli Gantwarg of Pieter Hildering, maar de rechter zal bepalen wat er werkelijk gebeurd is en wie er wel of niet veroordeeld wordt.
Laat me niet lachen.
Geen enkele rechter zal hier een zinnig oordeel over kunnen geven. Slechts een meewarige glimlach zal ons deel zijn.
Ik kan mij echter voorstellen dat Pieter niet tevreden is, maar het sop en de kool en zo.
Wat voor andere oordelen had je verwacht Hanco?
- Hanco Elenbaas
De rechter is door de advocaat van Gantwarg op het verkeerde been gezet, Chris. De rechter is ervan uitgegaan dat Anatoli Gantwarg de brief van Frits Luteijn onderschreven heeft en dat Gantwarg dus zijn excuses heeft aangeboden. Dit is niet het geval en daarom zal Pieter doorprocederen totdat die excuses zijn afgedwongen.Christian van der Schaaf wrote: De rechter heeft dan toch geoordeeld. De overwegingen lijken mij als leek absoluut plausibel.
Ik kan mij echter voorstellen dat Pieter niet tevreden is, maar het sop en de kool en zo.
Wat voor andere oordelen had je verwacht Hanco?
Nu is alles wat Pieter gevorderd heeft toegekend, behalve 3.1.3, dat Gantwarg veroordeeld wordt tot het plaatsen van een advertentie met excuses op pagina 3 van De Telegraaf en de Volkskrant.
- Hanco Elenbaas
Re: Anatoli Gantwarg voor een jaar geschorst
Oud-vice-president van de FMJD Pieter Hildering heeft verzocht deze brief van Damvereniging Van Stigt Thans Schiedam op het forum te plaatsen. Pieter ziet zich genoodzaakt de boete die Anatoli Gantwarg hem schuldig is nu te verhalen bij de sociale dienst in Nürnberg en/of Minsk.

- Hanco Elenbaas
Re: Anatoli Gantwarg voor een jaar geschorst
Van Pieter Hildering: uitspraak van het Gerechtshof in Amsterdam, gedaan op 29 november 2011.