Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.
- Henk de Witt
De kwestie DriekOplopers heeft de discussie over internet wel weer op de kaart gezet. Gisteren een paginagroot artikel in de Volkskrant:
'Een trol is een etter die de discussie op een internetplatform probeert te verzieken met flauwe opmerkingen of eindeloos gezeur over bijzaken. Een flamer valt andere bezoekers aan met vijandige en beledigende opmerkingen'.
Zeer herkenbare types zou ik zeggen, ook op het damforum.
'Een trol is een etter die de discussie op een internetplatform probeert te verzieken met flauwe opmerkingen of eindeloos gezeur over bijzaken. Een flamer valt andere bezoekers aan met vijandige en beledigende opmerkingen'.
-
- Real name: Michel Stempher
Ik denk niet dat hij familie is van mij [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Henk de Witt wrote:Op de KNDB zou ik mijn geld niet zetten. In 1937 speelden Keller en Springer om de wereldtitel. 17-15 voor Springer, 15 remises, 1 winstpartij. Toenmalig KNDB-bestuurslid Groenteman (familie?) moppert in Het Damspel dat de regels niet deugen, dat de grote remisemarge verlammend werkt op het grote publiek.
Inmiddels zijn we 70 jaar en vele KNDB-besturen verder.... [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
-
Henk, heeft de Volkskrant ook een naam bedacht voor lieden die op het internetplatform tot vervelens toe steeds dezelfde standpunten blijven herhalen?Henk de Witt wrote:De kwestie DriekOplopers heeft de discussie over internet wel weer op de kaart gezet. Gisteren een paginagroot artikel in de Volkskrant:
Eveneens zeer herkenbare types zou ik zeggen, ook op het damforum.
- Eric Sanders
Zie Flame Warriors Home voor een overzicht van forumtypetjes.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Henk de Witt
Speciaal voor mijn goede damvriend Leo Mous zal ik de voosheid van deze opmerking nog even verduidelijken.Eric van Dusseldorp wrote:Henk, heeft de Volkskrant ook een naam bedacht voor lieden die op het internetplatform tot vervelens toe steeds dezelfde standpunten blijven herhalen?
Het is duidelijk dat jij weer iets wilt insinueren, ten onrechte. Voor types als jij, die bepaalde discussies tot vervelnds toe proberen te verzieken vermeldt de Volkskrant echter wel een naam. Overigens denk ik dat de Volkskrant die naam niet zelf heeft verzonnen.
MenO en Fred van Amersfoort hebben op deze draad de puntentelling aan de orde gesteld. Een beetje off topic zoals MenO opmerkt, maar wat geeft het. Eén van de charmes van internetdiscussies is dat je niet binnen strakke lijnen hoeft te blijven. Als organisator van het DUWO Damfestival, waar daadwerkelijk op topniveau met nieuwe puntentellingen wordt gespeeld, speel ik een centrale rol in de discussie, volstrekt logisch. Dat MenO en Fred zich tot mij richten is dus niet verwonderlijk.
a. De insinuatie van Eric dat ik deze draad 'misbruik' om oude standpunten te herhalen is dus onjuist, de discussie is geëntameerd door MenO en Fred van Amersfoort
b. Het gaat bovendien om een nieuw element in de discussie, namelijk niet om de remisemarge te verkleinen maar om het geheel afschaffen van de remise
De insinuaties van Eric van Dusseldorp zijn geen incident. Speciaal voor Leo een kleine opsomming:
a. Eric brengt zelf te pas en te onpas de Delftse telling naar voren, ook wanneer daar helemaal geen aanleiding voor is
b. Dit gaat gepaard met aanvallen op mijn persoon, hoewel hij mij helemaal niet kent en we nog nooit een woord 'in het echt' hebben gewisseld.
c. In Den Haag wilde ik hem een keer de hand schudden, maar zijn lichaamstaal en de manier waarop hij snel zijn blik afwendde nodigde daar totaal niet toe uit. Het viel mij op dat hij langdurig alleen in een hoekje aan de bar zat en dat blijkbaar niemand de behoefte voelde om naar hem toe te gaan. Zelf vermaakte ik me prima, je kent me, werd later door de organisatie uitgenodigd voor het bitterbalgebeuren, dronk nog wat biertjes met Jaap van Galen en zijn vrouw en vertrok met Jaap als laatste dammer uit het gebouw. Nu komt het Leo, jij bent het vast vergeten. Een dag later schreef Eric van Dusseldorp een merkwaardig fantasieverhaal over mij op het forum. Henk de Witt zou schichtig in Den Haag hebben rondgelopen en voortijdig door de achterdeur het gebouw zijn uitgeslopen. Ik weet niet hoe jij dit beoordeelt Leo, maar dit lijkt me toch behoorlijk gestoord gedrag.
d. Een paar jaar geleden kwam Eric op het forum ineens met het verhaal dat de brief van tien grootmeesters, waarin zij bij de FMJD pleiten voor spoedige invoering van de puntenoverwinning, een vervalsing was. Hij werd uiteraard genegeerd, maar ging tot vervelends toe door met dit onzinnige verhaal. Uiteindelijk trapte een aantal mensen erin -niet al te snugger- en een heus relletje was geboren. Schaamte of schuldgevoel schijnt Eric niet te kennen, hij had wederom een discussie verziekt, het doel heiligt blijkbaar de middelen.
e. Afgelopen winter verscheen Eric vanuit een internetcafé in Thailand op het forum met de mededeling dat Henk de Witt verantwoordelijk was voor 90% van de conflicten in de damwereld. De aanleiding voor die mededeling was duister, in die tijd was ik helemaal niet actief op internet. Wel kreeg ik een e-mail van een goede damvriend die diep beledigd was door Eric’s opmerking. De damvriend meende namelijk te kunnen bogen op zeker 25% van de conflicten. Een raar idee Leo, dat iemand zo obsessief met je bezig is dat hij allerlei verhalen gaat verzinnen, zelfs als hij op vakantie is in Thailand. Als brave, conservatieve (ex)bestuurder zul jij ook het nodige voor je kiezen hebben gehad, maar zo extreem toch niet neem ik aan.
Dit is slechts een kleine greep uit Eric’s 'bijdragen'. Nou tot slot nog een grappige. Op het hoogtepunt van de hetze 'tegen Delft' bedacht Eric een poll. Hij had 'ergens gelezen' dat Henk de Witt 'zijn toernooi' het meest prestigieuze toernooi van Nederland vond. Dit was niet waar, het was de mening van de journalist zelf. Maar goed, Eric wilde wel eens weten wat de forumlezers het meest prestigieuze toernooi vonden. Vanaf de start nam Delft de leiding in de poll. Dit resultaat beviel Eric blijkbaar niet zo goed, want hij kwam haastig met een stemadvies. Volgens hem was Den Haag het meest prestigieuze toernooi. Eric had zich een beetje misrekend, ha, ha. De stemmen van de hetzevoerders klonken het hardst op het forum, maar er zijn 'stille' forumlezers die ook meestemmen.
Toen ik nog niet zo gewend was aan het forum vond ik Eric van Dusseldorp een unheimische griezel. Waar is iemand die onware fantasieën over je verzint nog meer toe in staat? Nu ik hem een paar keer gezien heb, zie ik hem meer als de 'sneue sukkel' van Bert Wagendorp. Een tamelijk zielige, contactgestoorde man die zich op internet kan manifesteren als stoker en verzieker. Volgens Bert Zwart is hij best aardig als je hem leert kennen. Ik wil Bert best geloven.
-
Je moet maar eens beginnen met goed te quoten. Hoe noemt de Volkskrant dit?Henk de Witt wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Henk, heeft de Volkskrant ook een naam bedacht voor lieden die op het internetplatform tot vervelens toe steeds dezelfde standpunten blijven herhalen?
Het is duidelijk dat jij weer iets wilt insinueren, ten onrechte. Voor types als jij, die bepaalde discussies tot vervelnds toe proberen te verzieken vermeldt de Volkskrant echter wel een naam. Overigens denk ik dat de Volkskrant die naam niet zelf heeft verzonnen.
-
Het aantal leugentjes in het laatste epistel van Henk de Witt is helaas nóg iets groter dan we normaal gesproken van hem gewend zijn.
Laat ik een enkel grappig voorbeeld geven, daarna moet ik echt weer aan het werk. Misschien vanavond meer.
Laat ik een enkel grappig voorbeeld geven, daarna moet ik echt weer aan het werk. Misschien vanavond meer.
Enkele jaren geleden hebben we nog een partij tegen elkaar gespeeld voor de landelijke beker. Kijk maar in Turbo Dambase. Na afloop hebben we de partij zelfs nog geanalyseerd.Henk de Witt wrote: (...) b. Dit gaat gepaard met aanvallen op mijn persoon, hoewel hij mij helemaal niet kent en we nog nooit een woord 'in het echt' hebben gewisseld. (...)
- Henk de Witt
Tjonge, nu heeft Eric mij daadwerkelijk op een 'leugen' betrapt! We hebben inderdaad in een grijs verleden een keer tegen elkaar gespeeld. Dat was ik helemaal kwijt, blijkbaar heeft het weinig indruk op me gemaakt. Mijn oprechte excuses voor mijn selectieve geheugen.Eric van Dusseldorp wrote:Het aantal leugentjes in het laatste epistel van Henk de Witt is helaas nóg iets groter dan we normaal gesproken van hem gewend zijn.
Enkele jaren geleden hebben we nog een partij tegen elkaar gespeeld voor de landelijke beker. Kijk maar in Turbo Dambase. Na afloop hebben we de partij zelfs nog geanalyseerd.Henk de Witt wrote: (...) b. Dit gaat gepaard met aanvallen op mijn persoon, hoewel hij mij helemaal niet kent en we nog nooit een woord 'in het echt' hebben gewisseld. (...)
-
Het pas allemaal in het beeld. Pathologische leugenaars hebben dikwijls een 'selectief geheugen'.Henk de Witt wrote:Tjonge, nu heeft Eric mij daadwerkelijk op een 'leugen' betrapt! We hebben inderdaad in een grijs verleden een keer tegen elkaar gespeeld. Dat was ik helemaal kwijt, blijkbaar heeft het weinig indruk op me gemaakt. Mijn oprechte excuses voor mijn selectieve geheugen.Eric van Dusseldorp wrote:Het aantal leugentjes in het laatste epistel van Henk de Witt is helaas nóg iets groter dan we normaal gesproken van hem gewend zijn.
Je hebt mij wel aardig voor het blok gezet, Henk, met jouw epistel van Mon Aug 25, 2008 12:19. Er zitten zoveel leugens in, dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Maar vooruit, laat ik er maar weer een pakken.
Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.Henk de Witt wrote: (...)
e. Afgelopen winter verscheen Eric vanuit een internetcafé in Thailand op het forum met de mededeling dat Henk de Witt verantwoordelijk was voor 90% van de conflicten in de damwereld. De aanleiding voor die mededeling was duister, in die tijd was ik helemaal niet actief op internet. (...)
Niet jokken, Eric. Afgelopen winter was er niets bijzonders aan de hand rond de persoon Gantwarg. Dat dateert van zomer 2007.Eric van Dusseldorp wrote:Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.Henk de Witt wrote: (...)
e. Afgelopen winter verscheen Eric vanuit een internetcafé in Thailand op het forum met de mededeling dat Henk de Witt verantwoordelijk was voor 90% van de conflicten in de damwereld. De aanleiding voor die mededeling was duister, in die tijd was ik helemaal niet actief op internet. (...)
-
Joh, ik was even in discussie met Henk.GuidoB wrote:Niet jokken, Eric. Afgelopen winter was er niets bijzonders aan de hand rond de persoon Gantwarg. Dat dateert van zomer 2007.Eric van Dusseldorp wrote:Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.Henk de Witt wrote: (...)
Jouw geestelijk leider kan zichzelf heus wel verdedigen.
Dus? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Eric van Dusseldorp wrote:Joh, ik was even in discussie met Henk.GuidoB wrote:Niet jokken, Eric. Afgelopen winter was er niets bijzonders aan de hand rond de persoon Gantwarg. Dat dateert van zomer 2007.Eric van Dusseldorp wrote: Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.
Je schrijft op een forum, dus je bent met niemand persoonlijk in discussie. Als je met Henk wilt discussiëren, ga dan eens gezellig bij hem langs.
Vertel nu eens: wat heb ik in de afgelopen winter gemist wat betreft Gantwarg?
- Henk de Witt
Kijk aan, weer zo'n manipulatief trucje om Guido een stempel op te drukken. Kost het zoveel moeite om toe te geven dat Guido gelijk heeft en dat je alweer aan het jokken bent? Het staat al weer zwart op wit Eric, dus wat geeft het.Eric van Dusseldorp wrote:Joh, ik was even in discussie met Henk.GuidoB wrote:Niet jokken, Eric. Afgelopen winter was er niets bijzonders aan de hand rond de persoon Gantwarg. Dat dateert van zomer 2007.Eric van Dusseldorp wrote: Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.
Als een onverbeterlijke jokkebrok iemand anders een pathologisch leugenaar gaat noemen is het oppassen geblazen. Tip: Probeer eens wat anders, wat krachtigers. Wat denk je van moordenaar? Of kinderverkrachter?
Succes op korte termijn verzekerd, je weet hoe de mensen denken: waar rook is, is vuur. Of je gelukkig wordt van de methode Eric is een tweede. Misschien kun jij je nog herinneren hoe je je voelde toen je in het mooie, exotische Thailand, dronken naar eigen zeggen, een internetcafé binnenstapte om zonder enige aanleiding Henk de Witt 90% van de conflicten in de damwereld aan te wrijven. Voor jou moet er echter wel een aanleiding zijn geweest. Gokje: een combinatie van eenzaamheid/verveling en een diep Delftse telling trauma, dat een Henk de Witt trauma is geworden. Dat spijt me oprecht voor je, maar ik kan me daar niet schuldig aan voelen. Ik weet wel dat aan zo'n trauma eenvoudig iets te doen is Eric, echt waar.
Eenmaal verlost van het trauma, probeer dan eens om te discussiëren op basis van ideeën en argumenten. Je zult zien hoe leuk dat is!
-
Ik blijf bij mijn eerdere statement.GuidoB wrote:Dus? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Eric van Dusseldorp wrote:Joh, ik was even in discussie met Henk.GuidoB wrote: Niet jokken, Eric. Afgelopen winter was er niets bijzonders aan de hand rond de persoon Gantwarg. Dat dateert van zomer 2007.
Je schrijft op een forum, dus je bent met niemand persoonlijk in discussie. Als je met Henk wilt discussiëren, ga dan eens gezellig bij hem langs.
Vertel nu eens: wat heb ik in de afgelopen winter gemist wat betreft Gantwarg?
Guido, af en toe doe je mij denken aan een grote vette witte bloedhond met van die rooie oogjes die vervaarlijk en vals gromt, blaft en bijt naar een ieder die zelfs maar durft te wijzen naar zijn baasje.
-
En nu jij dan. Waarom zou ik in vredesnaam een Delftse tellingtrauma hebben? De Delftse telling bestaat niet, heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan. Niet iets om een trauma van te krijgen, dunkt me. Zelfs in jouw eigen toernooi is het toptoernooi met Delfts ingeruild voor een attractie met gewoon 2-0, 1-1.Henk de Witt wrote:Kijk aan, weer zo'n manipulatief trucje om Guido een stempel op te drukken. Kost het zoveel moeite om toe te geven dat Guido gelijk heeft en dat je alweer aan het jokken bent? Het staat al weer zwart op wit Eric, dus wat geeft het.Eric van Dusseldorp wrote:Joh, ik was even in discussie met Henk.GuidoB wrote: Niet jokken, Eric. Afgelopen winter was er niets bijzonders aan de hand rond de persoon Gantwarg. Dat dateert van zomer 2007.
Als een onverbeterlijke jokkebrok iemand anders een pathologisch leugenaar gaat noemen is het oppassen geblazen. Tip: Probeer eens wat anders, wat krachtigers. Wat denk je van moordenaar? Of kinderverkrachter?
Succes op korte termijn verzekerd, je weet hoe de mensen denken: waar rook is, is vuur. Of je gelukkig wordt van de methode Eric is een tweede. Misschien kun jij je nog herinneren hoe je je voelde toen je in het mooie, exotische Thailand, dronken naar eigen zeggen, een internetcafé binnenstapte om zonder enige aanleiding Henk de Witt 90% van de conflicten in de damwereld aan te wrijven. Voor jou moet er echter wel een aanleiding zijn geweest. Gokje: een combinatie van eenzaamheid/verveling en een diep Delftse telling trauma, dat een Henk de Witt trauma is geworden. Dat spijt me oprecht voor je, maar ik kan me daar niet schuldig aan voelen. Ik weet wel dat aan zo'n trauma eenvoudig iets te doen is Eric, echt waar.
Eenmaal verlost van het trauma, probeer dan eens om te discussiëren op basis van ideeën en argumenten. Je zult zien hoe leuk dat is!
En neem het correspondentiedammen. Jouw discipel Guido van de Berg was ooit secretaris van de NCC en in een onbewaakt ogenblik slaagde hij erin om de Delftse telling er door te jassen. En inderdaad werd er een jaar (of twee jaar, straks word ik weer op flauwe feitjes teruggepakt) met uitslagen als 1-3, 3-1, 2-2 gespeeld. Maar de wat ingeslapen club correspondentiedammers werd wakker en binnen de kortste keer werd het correspondentiedammen weer teruggebracht naar de traditionele scores. Een grote nederlaag voor Guido en uiteindelijk ook voor jou, Henk. Vanaf dat moment was de Delftse telling al op zijn retour.
Geen enkele reden voor een trauma dus bij mij.