Halve finale NK junioren/aspiranten

Post Reply
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Jaap van Galen wrote:Mag ik weten wie je bent groenteboer, of moet ik dat zelf opzoeken? Sorry, ik houd niet zo van die nicknames.
Jaap, dit Forum is al tijdje geleden niet anoniem geworden.
Als je even moeite neemt om naar de topic "Geen anoniemen forum" kijken dan zie je dat jouw vraag is overbodig.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jaap van Galen wrote:
groenteboer wrote:Ik....
Mag ik weten wie je bent groenteboer, of moet ik dat zelf opzoeken? Sorry, ik houd niet zo van die nicknames.
Michel Stempher is onze groenteboer, zie http://laatste.info/bb/viewtopic.php?t=1434&start=0

De Stentor, donderdag 24 april 2008 | 03:31

Dammer Michel Stempher naar WK in Rusland

KAMPEN - Dammer Michel Stempher heeft een uitnodiging gekregen van de Nederlandse dambond om deel te nemen aan het WK dammen voor aspiranten.

Dat WK wordt in juni gehouden in Ufa (Oost Rusland).

Deze uitnodiging heeft Michel te danken aan zijn tweede plaats op het NK vorig jaar. Michel gaat daar heen met de kampioen Roel Boomstra. Nederland heeft drie startplaatsen gekregen. Wat de bond met de derde plaats doet is nog niet bekend.

Michel gaat een drukke tijd tegemoet. Zo neemt hij de komende week deel aan het zeer sterk bezet barnsteen toernooi in Bunschoten waar onder andere viervoudig Nederlands kampioen Kees Thijssen, de kersverse kampioen Ron Heusdens (vorige week in Emmeloord)

en de nummer twee van dit NK Alexander Baliakin aan mee doen.

Na dit toernooi gaat hij een week later naar het internationale toernooi in Salou dat 10 dagen duurt en dan van 22 tot 29 juni dus naar Rusland voor het WK dammen.

Op 14 juli begint dan het NK wat voor Michel een thuiswedstrijd is want dat wordt georganiseerd door damclub Ons Genoegen in Wapenveld. Michel is, naast SSS in Kampen, ook lid van die club.

Zijn tegenstanders zijn nog niet bekend. Michel is als enige al geplaatst. De andere negen deelnemers komen volgende week uit drie halve finales met in totaal dertig dammers.

Als Michel zich bij de eerste twee eindigt op dit NK mag hij begin augustus naar Polen waar het EK voor aspiranten wordt gehouden.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Jaap van Galen wrote:
Mag ik weten wie je bent groenteboer, of moet ik dat zelf opzoeken? Sorry, ik houd niet zo van die nicknames.
Waarom heb ik dit soort irritaties van jou nooit gemerkt omtrent Guest en Klareveld?

Groenteboer is makkelijk te traceren. Sommigen zijn bang voor toekomstige, surfende werkgevers en zo. Tenminste, dat heb ik begrepen uit eerdere discussies.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Maar weer even on-topic:

Junioren, Groep C, Lent, ronde 4:
wo 30-04-2008
Bas van den Broek (811) - Thijs Gerritsen (1131) 1 - 1
Laura Andriessen (1044) - Jan van Dijk (1156) 0 - 2
Arno Bos (961) - Willem Hoek (945) 1 - 1
Arfidah Beset (794) - Roland de Rijke (995) 1 - 1

Fries juniorenkampioen Jan van Dijk is goed op dreef! Arfidah Beset geeft remise met een schijf meer. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Aspiranten, Groep A, Culemborg, ronde 3:
30-4-2008
Feroz Amirkhan (932) - Marc den Hartog (805) 2 - 0
Bert Aalberts - Sjoerd ten Brinke (1074) 0 - 2
Wouter Sipma (919) - Iskander Al Saraifi (861) 1 - 1
Martijn de Leeuw (1056) - Matthijs Ravensbergen (609) 2 - 0
henk stoop

Post by henk stoop »

Piet Bouma wrote:
henk stoop wrote:Uitslagen Culemborg, ronde 2.
Wouter won eerst geforceerd een schijf, maar liep later in een combinatie toen hij dacht dat de winst al afgerond was.
Martijn kon combinatief winnen, maar zag het niet. Enkele zetten later won Marc met een combinatie.
Jammer dat er nog geen partijen vanuit Culemborg en Westerhaar zichtbaar zijn. Komen ze nog Henk en Damkoningin?
Ik had wat ruzie met Bill Gates, maar met behulp van een oud programma van een concurent staan de eerste twee ronden online.
http://www.denkenzet.nl/HF%20NK%20aspiranten.htm
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Jaap van Galen wrote:
Ik ben inderdaad Michel Stempher.
Dolly's brother

Post by Dolly's brother »

De partijen van de laatste ronde van de halve finale junioren in IJmuiden zijn inmiddels terug te vinden op Toernooibase.

Foto's van het toernooi zijn te bekijken op http://picasaweb.google.nl/damclubijmui ... 08IJmuiden
groenteboer

Post by groenteboer »

Ik heb de indruk dat de dames een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de eindklassering van een kampioenschap, zeker bij de jeugd. Betekent dit dat het niveau van de dames met stappen vooruit gaat of betekent dit dat het niveau van de kerels achteruit gaat??

Of spelen heel andere zaken een rol dat de dames hoog eindigen?? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Ik neem voorlopig aan dat het niveau van de dames met stappen vooruit gaat, ook al ben ik van mening dat het niveau in de halve finales vorig jaar een tikkeltje hoger lag.
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Ik heb het idee dat, toen ik bij de junioren speelde (1989-1991), het niveau hoger was.

Zijn er ergens historische ratingtabellen van de KNDB uit 1989? Het NK Junioren bestond toen uit de volgende spelers:

Marco Wiering
Tjalling Goedemoed
Dick van Dijk
Hessel van der Hurk
Anton van Berkel
Richard Mooser
Joost de Heer
Fred de Koning
Walter Thoen
Mark Deurloo
Jan Mente Drent
Carlo van der Hurk

En het NK aspiranten:
Mathijs Robbens
Marino Barkel
Kees Thijssen
Toby Hage
Mike Voskamp
Friso Fennema
Ferry Kemperman
Harmen van de Wetering
Michel Koop
Hans Lansbergen
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

of nog eerder, bijv. in 1985;

Junioren
Arjan v.d. Berg
Johan Krajenbrink
Taeke Kooistra
Eddie Bude
Maarten Nas
Stefan Keetman
Casper v.d. Tak
Hendirk v.d. Zee
Wieger Wesselink
Peter Hoopman

Aspiranten:
Anton v.Berkel
Wim Voskuil
Mark Deurloo
Jappie Smink
Tjalling Goedemoed
Wim v. Galen
Ronny Koop
Odin Mol
Erno Prosman
Marco Wiering
groenteboer

Post by groenteboer »

Ho..

Jullie zijn nu NK's van twintig jaar geleden aan het gebruiken. Waren deze spelers op die leeftijd ook al zo goed als dat ze nu zijn??

Misschien is deze generatie jeugd over twintig jaar wel beter dan Thijssen ed. nu.

Of hebben jullie echt bewijs dat het niveau van die spelers twintig jaar geleden -toen ze nog jeugd waren- hoger ligt dan het niveau van de jeugd nu? Als dat zo is deel ik de mening van jullie. Anders vind ik het niet representatief.
mountain

Post by mountain »

dat nivo bij de junioren (met alle respect voor degenen die wel gekomen zijn want dat is heel dapper!!) ligt ook wat lager doordat er veel afmeldingen waren en er dus veel opvulplaatsen zijn gekomen. Ik geloof dat er bij de junioren ongeveer 10 uitgenodigde spelers/speelsters zijn in totaal. Overigens zegt dat ook weer niet alles want 2 van die uitgenodigde spelers plaatsen zich in IJmuiden wel voor de finale ! (maar dat heeft weer te maken met de beschikbare speeltijd voor de spelers in de provinciale finales denk ik) Maar de verklaring voor de relatief lage ratingen ligt dus hier in. Tenslotte nog dit: ratingen zeggen nog lang niet alles bij jeugdspelers, waren de ratingen van de door jullie genoemde spelers al hoog toen ze nog junior waren ?
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

groenteboer wrote:Jullie zijn nu NK's van twintig jaar geleden aan het gebruiken. Waren deze spelers op die leeftijd ook al zo goed als dat ze nu zijn??
Waarom denk je dat ik naar historische ratinggegevens heb gevraagd?

Over het NK van 1985: Veel van deze spelers (in ieder geval Krajenbrink, Budé, van der Zee en Wesselink) draaiden toen ook al hoog mee bij de senioren.
Last edited by ildjarn on Thu May 01, 2008 11:14, edited 1 time in total.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

mountain wrote:dat nivo bij de junioren (met alle respect voor degenen die wel gekomen zijn want dat is heel dapper!!) ligt ook wat lager doordat er veel afmeldingen waren en er dus veel opvulplaatsen zijn gekomen. Ik geloof dat er bij de junioren ongeveer 10 uitgenodigde spelers/speelsters zijn in totaal. Overigens zegt dat ook weer niet alles want 2 van die uitgenodigde spelers plaatsen zich in IJmuiden wel voor de finale ! (maar dat heeft weer te maken met de beschikbare speeltijd voor de spelers in de provinciale finales denk ik) Maar de verklaring voor de relatief lage ratingen ligt dus hier in. Tenslotte nog dit: ratingen zeggen nog lang niet alles bij jeugdspelers, waren de ratingen van de door jullie genoemde spelers al hoog toen ze nog junior waren ?
Van der Zee, Wesselink en Krajenbrink hadden er al (minimaal) één wk opzitten, zijn meteen doorgestroomd naar de landelijke top (allemaal meteen debutant in de finale na hun juniorenperiode?)
Een enkeling heeft het Persoonlijk kampioenschap senioren al op hun naam geschreven in hun jeugd...Peter Hoopman speelde in 1986 al mee in de 1/4 finale wedstrijden van het NK senioren.......

Maar voor volledigheden zijn er vast wel mensen onder ons die dat soort dingen verzamelen.... ik hou ze niet zo bij
groenteboer

Post by groenteboer »

ildjarn wrote:
groenteboer wrote:Jullie zijn nu NK's van twintig jaar geleden aan het gebruiken. Waren deze spelers op die leeftijd ook al zo goed als dat ze nu zijn??
Waarom denk je dat ik naar historische ratinggegevens heb gevraagd?
Excuus. Ik moet leren lezen.
Post Reply