Ik had het gedeleerd, omdat antwoorden op die vragen voor mij geen bewijzen zijn. Ik wil van de mensen die niet dammen, horen waarom ze niet dammen.Guest wrote:Eric, je hebt erg handig een belangrijk, zoniet cruciaal, deel van mij post niet gekopieerd. Jij wil bewijzen; ga dan eens na wat het antwoord is op de volgende vragen:Eric Sanders wrote: 'Geloven doe je maar in de kerk.' Ik zou wel eens bewijzen willen zien. Het imago probleem is een van de vele problemen waardoor het dammen afkalft. De remises bepalen voor een deel ons imago, maar hoe groot is dat deel?
- Vraag maar eens aan Harm Wiersma wat sponsors en de pers tegen hem zeggen als hij een leuk ideetje opport bij ze voor onze sport.
- Vraag eens aan Mart Smeets waarom dammen volgens hem de sufste sport is die er bestaat.
- Vraag eens ah NRC waarom ze geen damrubriek meer voeren.
- Vraag eens aan schakers waarom ze niet zijn gaan dammen
De NRC heb ik gemaild, ik zal het eventuele antwoord laten weten. Van Mart Smeets kan ik geen gegevens ('zijn adres en waar hij woont, enzo') vinden. Schakers zal ik vragen. Harm Wiersma ga ik niet lastig vallen. Ik geloof je wel.Guest wrote: En nou niet flauw doen, maar gewoon de telefoon oppakken en Harm eens bellen. Met name bij de NOS heeft Harm de wind van voren gekregen in het verleden. Vraag dat nou gewoon eens!!!!
En het NRC moet je ook maar eens bellen; gewoon even naar de sportredactie vragen. Je mist verdomme die verslaggeving over dammen! Daar betaal je die 1Euro90 niet voor!!
Dan heb je je bewijs, Eric. Wel even doen. Ok?
Er zijn tal van dingen die het dammen met uitsterven bedreigen. De "tijdgeest", wat dat ook mag zijn. Mensen willen zich niet binden aan een vereniging, maar op door hun zelf bepaalde tijden doen wat ze willen. Men heeft geen tijd voor die ellenlange partijen. Er is veel meer concurrentie dan vroeger, van de nieuwe media voornamelijk. Mensen willen eventueel nog wel een spelletje spelen, maar het nodige randgebeuren, ho maar (het kaderprobleem).Guest wrote:Aha. Dat is interessant. Wat is wel cruciaal mbt de utisterving en wat gaan we er aan doen? Volgens jou?Eric Sanders wrote: Dat dammen uitsterft geloof ik wel, dat remises daar *cruciaal* in zijn, wil er bij mij niet in.
Een groot nadeel van dammen ten opzichte van schaken is dat het geen mondiale sport is. Veel te veel varianten.
En zo zijn er nog wel een paar redenen te verzinnen. Het remiseprobleem is daar een klein onderdeeltje in.
We proberen daar van alles aan te doen, maar het zal niet helpen. Maar och, na mij de zondvloed.