Transfernieuws Nationale competitie 2025-2026

Post Reply
Edwin Twiest

Transfernieuws Nationale competitie 2025-2026

Post by Edwin Twiest »

Matheo Boxum (15) is de nieuwste aanwinst van damclub Witte
van Moort. Het Emmeloorder supertalent komt over van landskampioen Hijken DTC.
Attachments
Foto ondertekening contract.jpeg
Andrew Tjon A Ong

Re: Transfernieuws Nationale competitie 2025-2026

Post by Andrew Tjon A Ong »

Bron: Facebookgroep International Draughts
Damvereniging De Variant

Image

De Variant speelt volgend damseizoen met topspeler Toine Brouwers

Damvereniging De Variant uit Oudenbosch behaalde het afgelopen seizoen – met enige mate van geluk – in de nationale damcompetitie de kampioenstitel in groep E van de tweede klasse. Daarmee plaatsten de Oudenbossche dammers zich voor de vijfde keer sinds het 58-jarig bestaan van de club, voor de eerste klasse van de nationale competitie. Voorgaande keren was die promotie echter telkens van korte duur en volgde degradatie naar de tweede klasse. Ook aankomend seizoen zal het een pittige opgave worden om te kunnen handhaven in de eerste klasse, maar de startpositie is beter dan ooit: nationaal meester Toine Brouwers gaat als topspeler meedoen met het basisteam van De Variant. Toine is al enkele jaren lid van De Variant en speelde eerdere seizoenen mee met een viertal van De Variant voor de provinciale en nationale bekerwedstrijden. Voor de nationale clubcompetitie speelde Toine tot op heden bij het eerste team van voormalig landskampioen VBI Huissen: “In september ga ik voor mijn werk met pensioen en heb ik meer tijd om mee te doen aan individuele (internationale) toernooien. Ik hoef dan niet meer zo nodig op het hoogste niveau in de clubcompetitie mee te doen, zeker niet na het behaalde landskampioenschap in 2024. In de eerste klasse zijn de wedstrijden wat minder ver weg en ik woon in de buurt van Oudenbosch, waardoor ik ook niet meer alleen naar uitwedstrijden hoef te rijden. Daar komt bij dat De Variant een gezellige damvereniging is, met spelers die ik al langere tijd ken.”
Bij De Variant werd verheugd gereageerd op de overstap van Toine. Het basisteam van De Variant bestaat daarnaast (wisselend) uit de volgende spelers: Martin de Wolf, Jan de Wolf, Hans Bomgaars, Adriaan Hoogendoorn, Daniëlla de Vos, Mark Klaassen, Mark de Wolf, Franklin Denissen en Roland Coray. De Variant is ingedeeld in groep C van de eerste klasse, met Damlust Gouda 3, DCPAR Rotterdam, DDV Diemen, De Waarddammers 2 Hoornaar, Haarlemse Damclub, Hofstad De Haag, O2O 2 Amsterdam, PWG s-Gravenpolder en VAD Amsterdam. De eerste ronde van de nationale competitie is op 20 september. Het speelrooster wordt binnenkort bekendgemaakt.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: Transfernieuws Nationale competitie 2025-2026

Post by A.Presman »

Ooit was dit een populaire manier om spelers die op zoek waren naar een nieuwe club hun wens bekend te maken.
Hoewel de tijden zijn veranderd misschien kan het nog steeds nuttig zijn.
Hier is de tekst namens Igor Kirzner:

Hallo,
Mijn naam is Igor Kirzner, en ik ben GMI en zesvoudig kampioen van Oekraïne (hudige FMJD rating 2253) .
Ik woon nu in Karlsruhe, Duitsland, en ik ben op zoek naar een team om deel te nemen aan het Ereklasse seizoen 24-25.
(of in Hoofdklasse als jullie team ambities heeft om te promoveren naar de Ereklasse).
Ik ben enthousiast om weer te spelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan!

Als jullie interesse hebben, laat het me dan weten. Ik kijk ernaar uit om met jullie samen te werken!
Post Reply