Halve finale NK algemeen en dames 2017

GuidoB

Halve finale NK algemeen en dames 2017

Post by GuidoB »

Morgen 14 januari starten de halve finales 2016 en dames. Vanaf 09:30 uur zijn de partijen live te volgen op ToernooiBase.

Zie voor de partijen http://toernooibase.kndb.nl/applet/oert ... _games.php.
Zie voor de toernooien http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 5707&jr=17 en http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 5708&jr=17.
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Re: Halve finale NK algemeen en dames 2017

Post by Leri »

Leuk! Leuk om te volgen dit.

Enig idee of Roel mee doet met het NK? Vorig jaar deed hij niet mee met het NK. Neem aan dat hij zich dan een jaar niet hoeft te plaatsen voor het NK via de HF :).
GuidoB

Post by GuidoB »

WiFi in de speelzaal heeft geen internet. Verbonden via mijn mobiele telefoon. Als de zaak een uurtje stil ligt, dan is ie aan het opladen. Dit houdt de batterij geen 10 uuu vol.
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

GuidoB wrote:WiFi in de speelzaal heeft geen internet. Verbonden via mijn mobiele telefoon. Als de zaak een uurtje stil ligt, dan is ie aan het opladen. Dit houdt de batterij geen 10 uuu vol.
Van alle deelnemers staan de telefoons uit, dus een batterij moet wel van iemand te lenen zijn Guido? :D Succes.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:WiFi in de speelzaal heeft geen internet. Verbonden via mijn mobiele telefoon. Als de zaak een uurtje stil ligt, dan is ie aan het opladen. Dit houdt de batterij geen 10 uuu vol.
Wifi-hotspot van de telefoon maken. Telefoon gewoon aan de stroom leggen (of is er ook geen stopcontact in speelzaal? :) )
Vervolgens met tablet(s) invoeren.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
GuidoB

Post by GuidoB »

Dat gaat hem niet worden, omdat de afstanden hier te groot zijn en er verschillende zalen zijn met muren ertussen. Ik zit met 2 streepjes 4G te werken. Culemborg is kennelijk een blinde vlek op de kaart van Nederland.

Als het WiFi internet volgende keer niet is gefixt, dan bespaar ik me de reis.
GuidoB

Post by GuidoB »

Zullen de 4 spelers van Van Stigt Thans door hebben dat ze 2 aan 2 dezelfde partij spelen? Ze zitten op nog geen 2 meter van elkaar, maar zitten al die tijd allemaal naar hun eigen bord te kijken.
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

GuidoB wrote:Zullen de 4 spelers van Van Stigt Thans door hebben dat ze 2 aan 2 dezelfde partij spelen? Ze zitten op nog geen 2 meter van elkaar, maar zitten al die tijd allemaal naar hun eigen bord te kijken.
wie is de arbiter, jij
GuidoB

Post by GuidoB »

Zeg, of ik al niet genoeg doe hier. Dat is Teus de Mik. Ik voerde de partijen in, zo goed als het ging. De zaal in Culemborg is zo krap dat je gewoon niet bij sommige notatiebiljetten kunt komen. En met 3 verschillende zaaltjes is het niet bij te houden met 1 minuut per zet en 15 partijen bezig.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Guido,

ik vind dat je erg goed bezig bent in elk geval!!
Vond de vertraging niet eens storend hoor...moest toch af en toe van de plek ;-)

Keep up the good work!
Mensen die gaan klagen, mogen het zelf eens proberen...kijken of zij ook zo snel de partijen kunnen verwerken!!
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Edwin Twiest wrote:Guido,

Vond de vertraging niet eens storend hoor...moest toch af en toe van de plek ;-)

Keep up the good work!
Mensen die gaan klagen, mogen het zelf eens proberen...kijken of zij ook zo snel de partijen kunnen verwerken!!
Helemaal mee eens!! Guido doet goed werk. Ik heb genoten vandaag van het verloop van de partijen en de bizarre uitslagen. Guido, bedankt!
Alex

Post by Alex »

Frans de Jonge wrote:

Keep up the good work!
Helemaal mee eens!! Guido doet goed werk. Ik heb genoten vandaag van het verloop van de partijen en de bizarre uitslagen. Guido, bedankt!
Vorig jaar in Utrecht waren er twee of soms zelfs drie mensen die semi-live invoerden, waarom kan dat nu niet?
Hulde in elk geval aan Guido!
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

Alex wrote:
Frans de Jonge wrote:

Keep up the good work!
Vorig jaar in Utrecht waren er twee of soms zelfs drie mensen die semi-live invoerden, waarom kan dat nu niet?
Waarom laat je mensen ook verplicht naar Culemborg komen, tot drie keer aan toe met dubbele rondes? Het is gewoon een concept van helemaal niks. Dat verklaart ook waarom er niet eens 32 spelers bij elkaar kunnen worden geraapt.

Gewoon weer lekker terug naar vier locaties en het liefst 1 ronde per dag en dat kan door 3x een zondag mee te pakken. En dan op iedere locatie ook zorgen dat er iets is als een schooldamtoernooi. Dan pas hebben we echt iets aan de halve finale!

39 dammers op 1 plek die een halve finale doen is totaal niet boeiend voor de niet-dammer of beginnend dammer. We moeten echt eens afstappen van het idee dat we topsportactiviteiten op zichzelf laten plaatsvinden. Alles op 1 locatie voegt helemaal niks toe, behalve misschien een kostenbesparing.
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Michel Stempher wrote:
Alex wrote:
Frans de Jonge wrote: Helemaal mee eens!! Guido doet goed werk. Ik heb genoten vandaag van het verloop van de partijen en de bizarre uitslagen. Guido, bedankt!
Waarom laat je mensen ook verplicht naar Culemborg komen, tot drie keer aan toe met dubbele rondes? Het is gewoon een concept van helemaal niks. Dat verklaart ook waarom er niet eens 32 spelers bij elkaar kunnen worden geraapt.

Gewoon weer lekker terug naar vier locaties en het liefst 1 ronde per dag en dat kan door 3x een zondag mee te pakken. En dan op iedere locatie ook zorgen dat er iets is als een schooldamtoernooi. Dan pas hebben we echt iets aan de halve finale!

39 dammers op 1 plek die een halve finale doen is totaal niet boeiend voor de niet-dammer of beginnend dammer. We moeten echt eens afstappen van het idee dat we topsportactiviteiten op zichzelf laten plaatsvinden. Alles op 1 locatie voegt helemaal niks toe, behalve misschien een kostenbesparing.
Helemaal mee eens Michel! We moeten er beleid van maken dat we van damtournooien een feest maken en goed zichtbaar zijn. Combineren van activiteiten en niet op onbereikbare achterafzaaltjes. En 2 rondes op een dag is ondoenlijk. Je ziet het foutenpercentage tijdens de 2e wedstrijd opvallend stijgen. Zo wordt het niks.
De Bondsraad kan best eens beleid formuleren voor het Bestuur in plaats van andersom. Zullen we dat oppakken? Met andere Bondsraadsleden?
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Frans de Jonge wrote:
Michel Stempher wrote:
Alex wrote:

Helemaal mee eens Michel! We moeten er beleid van maken dat we van damtournooien een feest maken en goed zichtbaar zijn. Combineren van activiteiten en niet op onbereikbare achterafzaaltjes. En 2 rondes op een dag is ondoenlijk. Je ziet het foutenpercentage tijdens de 2e wedstrijd opvallend stijgen. Zo wordt het niks.
De Bondsraad kan best eens beleid formuleren voor het Bestuur in plaats van andersom. Zullen we dat oppakken? Met andere Bondsraadsleden?
Jullie kunnen een voorstel doen in de bondsraad om iets in het beleid te veranderen. Ik zal in ieder geval fel tegen 1 partij per dag zijn aangezien je dan feitelijk geen leven moet hebben naast het dammen om deel te nemen aan een halve finale. Omdat je dan wel heel veel dagen moet kunnen. + sommige reizen van enorm ver naar een speellocatie. Met 1 partij per dag kunnen alleen de mensen met redelijk wat geld honderde euro's aan kosten maken (reizen, eten, vrij nemen etc) mee doen met zo'n halve finale.

Ik vind dat mensen met verstand van zaken het beleid zouden moeten maken, als ik naar het gemiddelde bondsraadslid kijk zijn die daar niet echt toe instaat op veel gebieden. (zie bijvoorbeeld hierboven om 1 partij per dag voor te stellen)
Ik vind dat een wedstrijdcommissie prima werk levert over het algemeen en als wij als bondsraad vinden dat iets veranderd dient te worden in het beleid kunnen we een voorstel daarvoor indienen.
Post Reply