Dumpstore Toernooibase

Post Reply
Piet Bouma

Dumpstore Toernooibase

Post by Piet Bouma »

2-9-2015: "Na een paar weken van nadenken en vervolgens programmeren hebben we een nieuw item in Toernooibase geplaatst: De Dumpstore! Zie de groene link, linksboven in het menu.
De bedoeling van de dumpstore is dat gebruikers van Toernooibase hier items kunnen neerzetten (linken, fotos en pdf-bestanden) van bijvoorbeeld complete scoretabellen, resultaten toernooien, maar ook fotos of pdf-bestanden van notatieformulieren.
Dit alles onder het motto: vele handen maken licht werk, zoals al eerder hier gememoreerd.
Andere gebruikers/vrijwilligers kunnen dan deze gegevens in Toernooibase op de juiste plaats in de database invoeren.
Vooral met betrekking tot het invoeren van notaties naar partijen op applet lijkt ons dit een mooie methode. Vrijwel alle digitale informatie valt momenteel (bijvoorbeeld via de freewaretool PDF-creator) naar PDF-formaat om te zetten. En de moderne printers/scanners hebben momenteel allemaal ook mogelijkheden (zelfs met sheetfeeder) om notatiebiljetten naar PDF te scannen. Zo zouden bijv. partijen van de Nationale Competitie met behulp van vrijwilligers compleet in Toernooibase gearchiveerd kunnen worden. Ontlasting van Klaas Bor, die daarna naadloos dezelfde partijen in Turbodambase op kan nemen.
Maar ook bij andere toernooien zoals het aankomende WK-jeugd kan dit een welkome aanvulling zijn.
Dus gebruikers dump uw informatie in de dumpstore en andere gebruikers, zet de informatie in de database!"

Inmiddels staan alle partijen van het Polish Open vanaf PDN in PDF-formaat in deze Dumpstore.
Dus vrijwilligers voel u uitgedaagd en zet de partijen even op applet in Toernooibase. Vele handen maken licht werk!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Wieger Wesselink

Re: Dumpstore Toernooibase

Post by Wieger Wesselink »

Piet Bouma wrote:Inmiddels staan alle partijen van het Polish Open vanaf PDN in PDF-formaat in deze Dumpstore.
Dus vrijwilligers voel u uitgedaagd en zet de partijen even op applet in Toernooibase. Vele handen maken licht werk!
Ik had gehoopt dat Toernooibase de mogelijkheid heeft om een PDN bestand volautomatisch te verwerken, nadat de PDN tags zijn gecorrigeerd en/of aangevuld. Maar misschien denk ik daar te simpel over.
Piet Bouma

Re: Dumpstore Toernooibase

Post by Piet Bouma »

Wieger Wesselink wrote:
Piet Bouma wrote:Inmiddels staan alle partijen van het Polish Open vanaf PDN in PDF-formaat in deze Dumpstore.
Ik had gehoopt dat Toernooibase de mogelijkheid heeft om een PDN bestand volautomatisch te verwerken, nadat de PDN tags zijn gecorrigeerd en/of aangevuld. Maar misschien denk ik daar te simpel over.
Er is een mogelijkheid om een pdn-bestand van een hele ronde in 1x in te loaden in de Oerterp-input-applet.
Daarna dient partij voor partij gekoppeld te worden aan de wedstrijden al aanwezig in Toernooibase.
Dit kan niet volautomatisch omdat namen niet altijd overeenkomen (we gebruiken nog altijd geen standaard spelling) en er geen andere eenduidige id-mogelijkheid is.

Maar dat is al aardig geautomatiseerd.
Voor mij zijn de uploads vooral een test dat ook andere gebruikers een steentje bij willen dragen in Toernooibase. Douwe Edelenbos heeft de handschoen al opgenomen (en volgens mij doet hij dat al aardig snel).

Overigens is de dumpstore vooral bedoeld om notatiebiljetten naar PDF te scannen (of foto's ervan te maken) waarna anderen de invoer mede voor hun rekening kunnen nemen. Dat is veel arbeidsintensiever. De stap scannen - pdn forceren hebben we - helaas - nog niet gemaakt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Post Reply