Course in draughts

Post Reply
Walter
Real name: Walter Thoen

Re: Course in draughts

Post by Walter »

Tjalling gefeliciteerd!

De KNDB heeft trouwens nog een aantal andere belangrijke beslissingen van de FMJD betreffende Nederlanders gemist. Zo lees ik op de FMJD site dat Ton Sijbands and Henk Fokkink tot erelid zijn benoemd, dat Harm Wiersma een functie van Georgiev heeft overgenomen, enz.

Dat de KNDB de overwinning van Roel gebruikt voor zelfpromotie vind ik goed. Naar de buitenwereld (zoals NOC*NSF) moet je je zo presenteren. De discussie in hoeverre het beleid daadwerkelijk tot het geweldige success van Roel heeft geleid kan intern gevoerd worden.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Piet Bouma wrote:Wat ik kwalitatief uitermate teleurstellend vind is dat onze KNDB op haar eigen website tot dusver geen enkele aandacht besteedt aan deze promotieprijs van de werelddambond.
En dat terwijl de sterverslaggever Marcel Kosters uit hoofde van zijn functie bij deze vergadering aanwezig was en uit eerste hand verslag kon doen.
Wel – in mijn ogen zelfs wat genante (vooral ook nog eens de eenzijdigheid op de toernooisite) - aandacht voor de overwinning van Roel Boomstra bij het World Cup toernooi in Wageningen, waar het gehele topsportbeleid KNDB, Rob Clerc en Johan Krajenbrink uitermate in het zonnetje (moet?) worden gezet.
Maar deze promotieprijs van een KNDB-lid geheel links laten liggen?
Ik vind het beschamend.
Ik vind het wel terecht dat de trainers op de KNDB-site in het zonnetje zijn gezet. Ze hebben eerder onder vuur gelegen, maar uiteindelijk straalt het succes van Roel Boomstra ook op hen uit.
Natuurlijk moet er aandacht worden besteed aan het geweldige werk van Tjalling. Maar de KNDB-bobo's lezen dit forum ook en wellicht gaat dit nog gebeuren.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Dat de KNDB het gemist zou hebben kan ik me helaas niet voorstellen.
Tenzij ze net een koffiepauze namen.....

Image

Onze KNDB-voorzitter twittert daarnaast er ook lustig op los.
Maar geen tweetje over de FMJD-promotieprijs.
Wel dat Roel mooie promotie geeft op tv.

Nee, wat ik denk Walter en Eric.
Tjalling Goedemoed ligt niet goed bij onze KNDB-bestuurders en Gelderse kardinalen.
Dat is de reden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Piet Bouma wrote:Dat de KNDB het gemist zou hebben kan ik me helaas niet voorstellen.
Tenzij ze net een koffiepauze namen.....

Image

Tjalling Goedemoed ligt niet goed bij onze KNDB-bestuurders en Gelderse kardinalen.
Dat is de reden.
Ik denk dat het wel meevalt bij de heren Kosters en Vermeulen.
Met Marcel Kosters heb ik altijd prima contacten gehad, alleen jammer dat hij me (nog?) niet eens uitgenodigd heeft eens naar China te gaan ... Ik heb Marcel onlangs nog verdedigd tegen de stelselmatige kritiek van onze Forum-Fred, al belandde het berichtje in de flame.
Met Hans heb ik ook altijd goed op kunnen schieten. Ik heb een groepje getraind waarin ook dochter Rosa Vermeulen zat.
Hans Vermeulen heeft me zelfs geïntroduceerd bij een reikimeester, die mij op fascinerende wijze heeft geleerd dat afstand en tijd illusies zijn, wat inmiddels ook is bewezen door quantummechanische experimenten met deeltjesverstrengeling (Kun je nou nooit eens zakelijk blijven, Tjalling? Ehm, nou nee, zit er niet in :mrgreen: ) ... Maar dat is een verhaal part.
In elk geval ken ik Hans als een hartelijke, gastvrije kerel en er is niks voorgevallen dat onze verhouding heeft verstoord.
Misschien had men wat anders aan het hoofd of beperken ze zich tot KNDB-zaken.
Heaven is no location, but a state of mind
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:Dat de KNDB het gemist zou hebben kan ik me helaas niet voorstellen.

Dat is de reden.
Ik denk dat het wel meevalt bij de heren Kosters en Vermeulen.
Met Marcel Kosters heb ik altijd prima contacten gehad, alleen jammer dat hij me (nog?) niet eens uitgenodigd heeft eens naar China te gaan ... Ik heb Marcel onlangs nog verdedigd tegen de stelselmatige kritiek van onze Forum-Fred, al belandde het berichtje in de flame.
Met Hans heb ik ook altijd goed op kunnen schieten. Ik heb een groepje getraind waarin ook dochter Rosa Vermeulen zat.
Hans Vermeulen heeft me zelfs geïntroduceerd bij een reikimeester, die mij op fascinerende wijze heeft geleerd dat afstand en tijd illusies zijn, wat inmiddels ook is bewezen door quantummechanische experimenten met deeltjesverstrengeling (Kun je nou nooit eens zakelijk blijven, Tjalling? Ehm, nou nee, zit er niet in :mrgreen: ) ... Maar dat is een verhaal part.
In elk geval ken ik Hans als een hartelijke, gastvrije kerel en er is niks voorgevallen dat onze verhouding heeft verstoord.
Misschien had men wat anders aan het hoofd of beperken ze zich tot KNDB-zaken.
Ik hoop echt dat Walter, Eric en jijzelf gelijk hebben Kosmos.
Maar jij weet ook hoe hazen lopen binnen de KNDB.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Luteijn
Real name: Frits Luteijn

Post by Luteijn »

Mijne heren

De board van de FMJD vindt het project Course in Draughts het meest succesvolle propaganda project van de laatste jaren. Dat vindt de KNDB eveneens. Ook in de vergadering was iedereen het er direct mee eens, dat deze prijs voor de eerste keer naar Tjalling Goedemoed zou gaan.

Indertijd heeft de KNDB zich ervoor ingespannen om het project op de rails te krijgen. Alles wat het internationale dammen versterkt heeft altijd de onverdeelde steun van de KNDB gehad. Het aantal downloads was zo groot, dat ik het op mijn eigen site niet meer konden hebben, wegens voortdurende overschreiding van de beschikbare brandbreedte. De FMJD schijnt iets ruimer in het jasje te zitten. Nog steeds staat er wat op mijn eigen site en dat geeft nog steeds wat bandbreedte problemen. Ik heb maar 20 gigabyte per maand.

Letterlijk iedereen is van mening, dat Tjalling een volstrekt unieke prestatie heeft geleverd met dit boek. Het zal niet meevallen voor anderen dit ooit te evenaren.

met de vriendelijke groeten
Frits Luteijn
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Wat mij betreft had Frits met zijn al Masterclasses en extra materiaal (openingen enz) ook wel de prijs mogen ontvangen, maar uiteraard is het ook zeker terecht dat Tjalling deze heeft mogen ontvangen.

Nog van harte Tjalling!!
Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma »

Luteijn wrote:Mijne heren

De board van de FMJD vindt het project Course in Draughts het meest succesvolle propaganda project van de laatste jaren. Dat vindt de KNDB eveneens. Ook in de vergadering was iedereen het er direct mee eens, dat deze prijs voor de eerste keer naar Tjalling Goedemoed zou gaan.

Indertijd heeft de KNDB zich ervoor ingespannen om het project op de rails te krijgen. Alles wat het internationale dammen versterkt heeft altijd de onverdeelde steun van de KNDB gehad. Het aantal downloads was zo groot, dat ik het op mijn eigen site niet meer konden hebben, wegens voortdurende overschreiding van de beschikbare brandbreedte. De FMJD schijnt iets ruimer in het jasje te zitten. Nog steeds staat er wat op mijn eigen site en dat geeft nog steeds wat bandbreedte problemen. Ik heb maar 20 gigabyte per maand.

Letterlijk iedereen is van mening, dat Tjalling een volstrekt unieke prestatie heeft geleverd met dit boek. Het zal niet meevallen voor anderen dit ooit te evenaren.

met de vriendelijke groeten
Frits Luteijn
Misschien kan iemand een .torrent pack van alle pdf's maken, zodat de bandbreedte verdeeld wordt?
Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink »

Piet Bouma wrote:Van de FMJD-site:

The General assembly has decided to introduce the FMJD promotion prize for persons with great merits for the promotion of Draughts and decided to give this prize this first time to Tjalling Goedemoed for creating his series of draughts books in English language “Course on Draughts” which can be downloaded freely from the FMJD website. Part of this course has already been translated in Chinese, French and Spanish.

Tjalling van harte gefeliciteerd met deze eerste promotieprijs van de Werelddambond!
Gefeliciteerd Tjalling toch mooie waardering voor het vele werk :drinking:
Kosmos

Post by Kosmos »

Nu ook de KNDB zijn vreugde heeft uitgesproken dat mij de promotieprijs is toegekend, wil ik nog even wat mensen bedanken.
Allereerst de FMJD en met name Frits Luteijn bedankt voor de goede samenwerking en het in mij gestelde vertrouwen als cursusschrijver.
Alle correctoren bedankt: Martijn de Jong, Edwin Twiest en Martijn van der Klis.
Iedereen die me heeft gefeliciteerd, hartelijk dank.
Alle vertalers dank. Ook alle reacties met name uit het buitenland waren motiverend. Ik zal het bericht ook even op de Engelse versie van dit forum zetten.
Kosmos

Post by Kosmos »

Judging positions acoording A Course in Draughts part 2:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=en8EqOXv9qc[/youtube]
Kosmos

Post by Kosmos »

Artikel FD over A Couse in draughts: Posities taxeren en het denkschema.
Attachments
FD18-10-2013.jpg
FD18-10-2013.jpg (2.22 MiB) Viewed 9085 times
Kosmos

Post by Kosmos »

In het Engelstalige deel van het Forum heb ik een woordenlijst met damtermen en de Engelse vertaling gepost. Uiteraard gebruik ik de termen die in ACID gebuikt worden.
De lijst is handig voor mensen die aan internationale dampromotie doen.
Als je bijvoorbeeld wilt weten wat veld in het Engels is dan zoek je het even op bij de V. Square klinkt toch net wat beter dan 'field"...
Kosmos

Re:

Post by Kosmos »

Yabidooo wrote:Waar is de Nederlandse versie?
Deel 1 vertaald in het Nederlands is nog steeds in boekvorm verkrijgbaar. Zeer geschikt voor gemiddelde clubdammers.
Een mailtje naar tjalling.goedemoed@gmail.com om te bestellen.
Kosmos

Post by Kosmos »

Recensie van Martijn van der Klis in Hoofdlijn 179 (deel 1)
Attachments
Recenise CID.pdf
(1.34 MiB) Downloaded 348 times
Post Reply