Meest prestigieuze toernooi van 2004
-
Meest prestigieuze toernooi van 2004
Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok (nee hoor, getuige de tussenstand na 1 dag) ?
Commentaar is welkom.
Commentaar is welkom.
Last edited by Eric van Dusseldorp on Sun Jul 25, 2004 08:14, edited 2 times in total.
- Hanco Elenbaas
-
- Real name: Martijn van Gortel
Geen strak lijstje.
Brunssum Open, het oudste en gezelligste zomertoernooi, ontbreekt!
Verder heb je nog toernooien als:
VAD Paastoernooi;
Mello Koolman;
NK Senioren..
Stuk voor stuk toernooien die al langere tijd georganiseerd worden, en meer dan 1 dag in beslag nemen. (MK mag je zelfs een marathontoernooi noemen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] )
Brunssum Open, het oudste en gezelligste zomertoernooi, ontbreekt!
Verder heb je nog toernooien als:
VAD Paastoernooi;
Mello Koolman;
NK Senioren..
Stuk voor stuk toernooien die al langere tijd georganiseerd worden, en meer dan 1 dag in beslag nemen. (MK mag je zelfs een marathontoernooi noemen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] )
-
- Real name: Irene Stegeman
-
Re: Meest prestigieuze toernooi van 2004
Jokkebrok? Daar ken ik er ook nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok?
Commentaar is welkom.
Re: Jokkebrok
Typerend voor de damwereld. Geen respect voor mensen die handen vol werk verzetten om de damsport te redden of in ieder gavel een fikse injectie geven.Gerard de Groot wrote:Jokkebrok? Daar ken ik er ook nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok?
Commentaar is welkom.
Ik kan ook wel een paar opmerkingen van Eric aanhalen om van hem een 'jokkebrok' te maken.
Te goedkoop.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Voor jou is er blijkbaar nog genoeg reden om steeds weer in ademloze adoratie op de knieën te vallen zodra men het heeft over de kale profeet uit Delft. Ga je gang, maar verlang van anderen niet dat ze je klakkeloos volgen.Kosmos wrote:Typerend voor de damwereld. Geen respect voor mensen die handen vol werk verzetten om de damsport te redden of in ieder gavel een fikse injectie geven.Gerard de Groot wrote:Jokkebrok? Daar ken ik er ook nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok?
Commentaar is welkom.
Ik kan ook wel een paar opmerkingen van Eric aanhalen om van hem een 'jokkebrok' te maken.
Te goedkoop.
Voor mij en vele anderen was juist het gelieg en bedrieg en gemanipuleer reden om vol walging mee te helpen die Delftse telling voor eens en voor al de nek om te draaien.
Onvergetelijk blijft voor mij hoe jij ongeveer een jaar geleden als een waanzinnige op het damwebforum aan het joelen was dat 'wij vernieuwers het in de Bondsraad voor het zeggen hebben, omdat jullie laks zijn geweest en daarom gaan wij ijverige vernieuwers nu bepalen hoe jullie voortaan moeten gaan dammen.' Jij was toen een soort propagandaminister van de Delftse telling.
Het is je allemaal vergeven, maar vergeten is het natuurlijk niet.
Het is daarom flauw en goedkoop om Eric te verwijten dat hij zelf ook wel eens jokt als hij Henk eufemistisch een jokkebrok noemt.
-
Op dit moment gaat DuWo aan de leiding met zes stemmen.Gerard de Groot wrote:Jokkebrok? Daar ken ik er ook nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok?
Commentaar is welkom.
HdW is dus geen jokkebrok. Eerlijk is eerlijk, dat woord neem ik terug.
-
Ik heb zelf op Axioma etc. Den Haag gestemd.
Den Haag en Nijmegen zijn vergelijkbaar, maar aan Den Haag is dit jaar de titel Open NK gegeven. Dat maakt voor mij -voor nu even- het verschil. Bovendien wil ik Gerard de Groot weer wat milder stemmen.
Even voor de criticasters: het gaat mij uitdrukkelijk om het meest prestigieuze toernooi.
Voor het gezelligste of oudste toernooi, of het dichtst-bij-mij-in-de-buurt-zijnde toernooi kunnen we misschien nog eens andere polls houden.
Een prestigieus toernooi moet natuurlijk een flinke kluit topgrootmeesters herbergen. Enkele evenementen heb ik 'dus' niet op de lijst gezet.
Het feit dat Den Haag bijna 120 deelnemers telt, maakt het toernooi wat mij betreft prestigieuzer dan bijv. Bijlmer.
Den Haag en Nijmegen zijn vergelijkbaar, maar aan Den Haag is dit jaar de titel Open NK gegeven. Dat maakt voor mij -voor nu even- het verschil. Bovendien wil ik Gerard de Groot weer wat milder stemmen.
Even voor de criticasters: het gaat mij uitdrukkelijk om het meest prestigieuze toernooi.
Voor het gezelligste of oudste toernooi, of het dichtst-bij-mij-in-de-buurt-zijnde toernooi kunnen we misschien nog eens andere polls houden.
Een prestigieus toernooi moet natuurlijk een flinke kluit topgrootmeesters herbergen. Enkele evenementen heb ik 'dus' niet op de lijst gezet.
Het feit dat Den Haag bijna 120 deelnemers telt, maakt het toernooi wat mij betreft prestigieuzer dan bijv. Bijlmer.
- Henk de Witt
Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok (nee hoor, getuige de tussenstand na 1 dag) ?
Commentaar is welkom.
Eric, ik heb zelf twee keer gelezen dat het DUWO Kennisstadtoernooi in een krantenartikel het meest prestigieuze damtoernooi van Nederland werd genoemd. Uiteraard is het als mede-organisator bijzonder prettig om zoiets te lezen. Het zou best kunnen dat ik deze omschrijving in een kranteninterview zelf een keer heb gebruikt, maar dan toch zeker in de contekst dat sommige deelnemers zich in deze zin hebben uitgelaten. Met name Gantwarg heeft het toptoernooi in Delft enkele keren het 'mooiste toernooi ter wereld' genoemd. In een interview met de Delftsche Courant wordt deze uitspraak aan KNDB-secretaris Marcel Kosters toegeschreven: 'Dit is echt het meest prestigieuze damtoernooi van Nederland'. Maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn, het is tenslotte de journalist die het opschrijft en die neemt ook indrukken van anderen mee. Het ligt overigens voor de hand dat wij als organisatiecommittee uitspraken die (mede) tegenover ons zelf zijn gedaan en dus verifieerbaar zijn publicitair gebruiken. Wij hebben de uitspraak van Gantwarg bijvoorbeeld destijds op onze site geplaatst. Ik denk dat dit ook gezien moet worden als positieve publiciteit voor de damsport in zijn geheel. Het zou zonde zijn om een en ander in de sfeer van (kleingeestig) chauvinisme te brengen. Elk zomertoernooi heeft zijn eigen specifieke charme en als geheel zijn deze toernooien pure promotie voor de damsport. De afgelopen week ben ik bijna dagelijks als bezoeker bij het Axioma toernooi in Den Haag geweest en heb met volle teugen genoten. Een magnifiek toernooi! Overigens bestaat er tussen Den Haag en Delft, en ruimer gezien in de gehele regio West Holland, de laatste jaren een hartverwarmende samenwerking tussen de clubs. Uiteraard is er ook de sportieve competitie, iedere vereniging probeert zo goed mogelijk voor de dag te komen, daar mag best enig chauvinisme aan te pas komen. Zolang het maar niet kleingeestig wordt en afbreuk doet aan de damsport in zijn geheel. Mij hoor je daarover in ieder geval niet klagen!
Inderdaad is het stuitend dat mensen zoals jij permanent langs de wal staan om met modder te gooien naar de stuurlui. O, wat voel je je stoer en machtig.Hanco Elenbaas wrote:Voor jou is er blijkbaar nog genoeg reden om steeds weer in ademloze adoratie op de knieën te vallen zodra men het heeft over de kale profeet uit Delft. Ga je gang, maar verlang van anderen niet dat ze je klakkeloos volgen.Kosmos wrote:Typerend voor de damwereld. Geen respect voor mensen die handen vol werk verzetten om de damsport te redden of in ieder gavel een fikse injectie geven.Gerard de Groot wrote: Jokkebrok? Daar ken ik er ook nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.
Te goedkoop.
Voor mij en vele anderen was juist het gelieg en bedrieg en gemanipuleer reden om vol walging mee te helpen die Delftse telling voor eens en voor al de nek om te draaien.
Onvergetelijk blijft voor mij hoe jij ongeveer een jaar geleden als een waanzinnige op het damwebforum aan het joelen was dat 'wij vernieuwers het in de Bondsraad voor het zeggen hebben, omdat jullie laks zijn geweest en daarom gaan wij ijverige vernieuwers nu bepalen hoe jullie voortaan moeten gaan dammen.' Jij was toen een soort propagandaminister van de Delftse telling.
Het is je allemaal vergeven, maar vergeten is het natuurlijk niet.
Het is daarom flauw en goedkoop om Eric te verwijten dat hij zelf ook wel eens jokt als hij Henk eufemistisch een jokkebrok noemt.
En uiteraard beslissen de actieve mensen, de rest wil niks doen, maar da's logisch zou Cruijff zeggen.
Het op de man spelen geniet bij jou zelfs voorrang boven de ontwikkeling van de damsport.
Ik heb gewoon respect voor zulke mensen, rot op met je 'adoratie' en 'op de knieën'.
Ik heb ook respect voor de mensen van Axioma, Nijmegen, Brunssum en de andere toernooien.
Ik zal Gerard de Groot niet vals gaan beschuldigen dat ie het Damweb-forum gesloten heeft omdat < blabla complot speculatie boosaardigheid waard die zn gasten vertrouwd etc. > .
Dat was ook weer zo'n daad van respectloosheid. Net als het schrijven van boze brieven aan de sponsor van een toernooi, wat jij graag verdedigt.
En nu kap je maar eens met die beledigende teksten van je.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ik kan nu natuurlijk wel gaan zeuren dat Gantwarg en Marcel Kosters zeer grote voorstanders zijn van de puntenoverwinning en dat ze 'dus' niet helemaal objectief zijn in hun uitspraken, maar ik vind dat je het punt toch wel gescoord hebt (zie ook de tussenstand in de poll). Ik ben het met je eens: een beetje chauvinisme kan helemaal kwaad. Waarvan akte, Henk.Henk de Witt wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok (nee hoor, getuige de tussenstand na 1 dag) ?
Commentaar is welkom.
Eric, ik heb zelf twee keer gelezen dat het DUWO Kennisstadtoernooi in een krantenartikel het meest prestigieuze damtoernooi van Nederland werd genoemd. Uiteraard is het als mede-organisator bijzonder prettig om zoiets te lezen. Het zou best kunnen dat ik deze omschrijving in een kranteninterview zelf een keer heb gebruikt, maar dan toch zeker in de contekst dat sommige deelnemers zich in deze zin hebben uitgelaten. Met name Gantwarg heeft het toptoernooi in Delft enkele keren het 'mooiste toernooi ter wereld' genoemd. In een interview met de Delftsche Courant wordt deze uitspraak aan KNDB-secretaris Marcel Kosters toegeschreven: 'Dit is echt het meest prestigieuze damtoernooi van Nederland'. Maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn, het is tenslotte de journalist die het opschrijft en die neemt ook indrukken van anderen mee. Het ligt overigens voor de hand dat wij als organisatiecommittee uitspraken die (mede) tegenover ons zelf zijn gedaan en dus verifieerbaar zijn publicitair gebruiken. Wij hebben de uitspraak van Gantwarg bijvoorbeeld destijds op onze site geplaatst. Ik denk dat dit ook gezien moet worden als positieve publiciteit voor de damsport in zijn geheel. Het zou zonde zijn om een en ander in de sfeer van (kleingeestig) chauvinisme te brengen. Elk zomertoernooi heeft zijn eigen specifieke charme en als geheel zijn deze toernooien pure promotie voor de damsport. De afgelopen week ben ik bijna dagelijks als bezoeker bij het Axioma toernooi in Den Haag geweest en heb met volle teugen genoten. Een magnifiek toernooi! Overigens bestaat er tussen Den Haag en Delft, en ruimer gezien in de gehele regio West Holland, de laatste jaren een hartverwarmende samenwerking tussen de clubs. Uiteraard is er ook de sportieve competitie, iedere vereniging probeert zo goed mogelijk voor de dag te komen, daar mag best enig chauvinisme aan te pas komen. Zolang het maar niet kleingeestig wordt en afbreuk doet aan de damsport in zijn geheel. Mij hoor je daarover in ieder geval niet klagen!
-
- Hanco Elenbaas
Om 24.00 uur had DUWO nog één stem. Om 02:45 plotseling 6 stemmen. Sommigen hebben hier drie, vier of vijf preudoniemen, dus ook drie, vier of vijf stemmen.Eric van Dusseldorp wrote:Op dit moment gaat DuWo aan de leiding met zes stemmen.Gerard de Groot wrote:Jokkebrok? Daar ken ik er ook nog wel eentje van. Ik vind het niet zo'n aardige kwalificatie voor een enthousiast organisator die dat enthousiasme probeert uit te dragen.Eric van Dusseldorp wrote:Henk de Witt noemde ergens zijn Duwo Kennisstadtoernooi het meest prestigieuze toernooi van Nederland. Zijn we het hiermee eens of is HdW wel een beetje erg chauvinistisch of zelfs een jokkebrok?
Commentaar is welkom.
HdW is dus geen jokkebrok. Eerlijk is eerlijk, dat woord neem ik terug.
Het zou dan ook heel onnozel zijn om aan uitslagen van polls op dit forum consequenties te verbinden.