Nationale Competitie 2013/2014
Nationale Competitie 2013/2014
De indeling van het nieuwe seizoen is reeds bekend:
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119
In de gauwigheid zie ik een nieuwe club: Rivieren Dammers. Of is dit de nieuwe naam van GDC Gorinchem?
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119
In de gauwigheid zie ik een nieuwe club: Rivieren Dammers. Of is dit de nieuwe naam van GDC Gorinchem?
Re: Nationale Competitie 2013/2014
Niet echt nieuw maar wel samengevoegd : Boboli Bunschoten en DVSB. Verder zag ik dat Deventer verdwenen was en vervangen door DEZ Laren (waar een aantal spelers al bij Deventer nationaal speelden) Voor de rest is de KNDB denk ik tevreden dat er niet veel verenigingen/teams verdwenen zijn.
-
Inderdaad weinig veranderingen.
Buiten de reedsgenoemde wijzigingen nog extra: CEMA\De Vaste Zet 3.
Netto dus een stijging van één team.
Buiten de reedsgenoemde wijzigingen nog extra: CEMA\De Vaste Zet 3.
Netto dus een stijging van één team.
-
Klopt, tot Damcombinatie Gooi & Eemland. Boboli had te veel spelers voor 1 team, DVSB te weinig voor 2 teams. Samen wel 3 teams met voldoende reserves.mountain wrote:Niet echt nieuw maar wel samengevoegd : Boboli Bunschoten en DVSB.
Voor de rest blijft veel hetzelfde: maandag clubavond in Baarn en vrijdag in Bunschoten, onderlinges lopen beide prima. Tientallen GE1 en GE3 spelen in Baarn, GE2 in Bunschoten.
Zelfde constructie als destijds Haarlem en Heemstede? En met Heemstede is het niet goed afgelopen...Jelmer Martens wrote:Klopt, tot Damcombinatie Gooi & Eemland. Boboli had te veel spelers voor 1 team, DVSB te weinig voor 2 teams. Samen wel 3 teams met voldoende reserves.mountain wrote:Niet echt nieuw maar wel samengevoegd : Boboli Bunschoten en DVSB.
Voor de rest blijft veel hetzelfde: maandag clubavond in Baarn en vrijdag in Bunschoten, onderlinges lopen beide prima. Tientallen GE1 en GE3 spelen in Baarn, GE2 in Bunschoten.
-
Niet zo negatief Alex. Ik ken de situatie destijds in Heemstede niet, dus ik kan niet vergelijken. Wel weet ik dat zowel Bunschoten als DVSB een bloeiende onderlinge kennen, waar veel damclubs jaloers op zouden zijn. Twee spelers van Boboli speelden al bij DVSB-2, daar komen dus 1 of 2 spelers bij.
DVSB is geen spelers kwijtgeraakt ten opzichte van vorig jaar, het was meer dat we geen zin hadden in kopzorgen over voldoende spelers. Vorig seizoen kwam DVSB-2 de laatste wedstrijd met 9 spelers naar Rijnsburg-2, dat willen we gewoon niet (gelukkig had Rijnsburg-2 toen ook maar 9 spelers).
DVSB is geen spelers kwijtgeraakt ten opzichte van vorig jaar, het was meer dat we geen zin hadden in kopzorgen over voldoende spelers. Vorig seizoen kwam DVSB-2 de laatste wedstrijd met 9 spelers naar Rijnsburg-2, dat willen we gewoon niet (gelukkig had Rijnsburg-2 toen ook maar 9 spelers).
Inderdaad. Neem ook bijvoorbeeld Troesoe en DOG Elden. CTD is vier jaar na de fusie zelfs toegetreden tot de ereklasse.Jelmer Martens wrote:Niet zo negatief Alex.
-
Leuk Jelmer. Dus de top van Boboli speelt gewoon in GE2?
-
Zo is dat Bert. Dus de clubs in klasse 1B hoeven zich geen zorgen te maken dat de kampioen al vaststaat en het straks alleen om de 2e en 3e plek gaat.Bert Zwart wrote:Leuk Jelmer. Dus de top van Boboli speelt gewoon in GE2?
Maar we hebben natuurlijk theoretisch wel de mogelijkheid om een joker in te zetten ...
Kan iemand mij uitleggen waarom de eerste en tweede ronde NC direct na elkaar zonder tussenliggende week worden gespeeld?
Dat is de laatste jaren niet gangbaar.
-
- Real name: Michel Stempher
Dat heeft te maken met de World Cup in Wageningen, medio september. Aanvankelijk zou de Nationale Competitie een week eerder van start gaan uiteraard. In die paar jaren dat ik nationale speel, is het trouwens 1x eerder voorgekomen geloof ik.wijkbrand wrote:Kan iemand mij uitleggen waarom de eerste en tweede ronde NC direct na elkaar zonder tussenliggende week worden gespeeld?
Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
Vorig jaar werd het nieuwe (cijfer)schema op 8 juni bekend gemaakt.Michel Stempher wrote:Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
Problemen met zaalhuur kan je trouwens ondervangen door alle elf data tijdelijk te reserveren en bij een definitief schema definitief te reserveren.
-
- Real name: Michel Stempher
En om deze reden maar een maand die schema's gaan maken? Je stelt gewoon standaardschema's op met als enige toevoeging dat je de uit-thuisverhouding handmatig aanpast om te voldoen aan wensen en om te voldoen aan een evenwichtige kilometerverdeling. Een kind doet de was. Kan in 1 avond wel gebeurd zijn en desnoods in 2 of 3. Laat mij dit volgend jaar maar eens doen. Binnen 72 uur staat er iets online. De groepsindelingen kwamen trouwens nog wel redelijk snel naar buiten.Alex wrote:Vorig jaar werd het nieuwe (cijfer)schema op 8 juni bekend gemaakt.Michel Stempher wrote:Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
Problemen met zaalhuur kan je trouwens ondervangen door alle elf data tijdelijk te reserveren en bij een definitief schema definitief te reserveren.
Als ik het goed begrepen heb, wordt er aan de volgorde van de teams van het seizoen ervoor (bijna) niks veranderd en worden alleen de uit- en thuiswedstrijden omgedraaid en uiteraard wat teams verwisseld. Misschien zijn andere bezigheden van de roostermaker een oorzaak dat het rooster er nog niet is?Michel Stempher wrote:En om deze reden maar een maand die schema's gaan maken? Je stelt gewoon standaardschema's op met als enige toevoeging dat je de uit-thuisverhouding handmatig aanpast om te voldoen aan wensen en om te voldoen aan een evenwichtige kilometerverdeling. Een kind doet de was. Kan in 1 avond wel gebeurd zijn en desnoods in 2 of 3. Laat mij dit volgend jaar maar eens doen. Binnen 72 uur staat er iets online. De groepsindelingen kwamen trouwens nog wel redelijk snel naar buiten.Alex wrote:Vorig jaar werd het nieuwe (cijfer)schema op 8 juni bekend gemaakt.Michel Stempher wrote:Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
- Arjen de Mooij
15 mei: sluitingsdatum voor het indienen van roosterwensen
15 juni: het competitierooster wordt (via de KNDB-website) bekend gemaakt
14 september: eerste wedstrijd
De laatste wijzigingen zijn 13 dagen geleden ingeleverd. De eerste wedstrijd is pas over 3 maanden. Stel je niet zo aan en ga lekker iets anders doen.
15 juni: het competitierooster wordt (via de KNDB-website) bekend gemaakt
14 september: eerste wedstrijd
De laatste wijzigingen zijn 13 dagen geleden ingeleverd. De eerste wedstrijd is pas over 3 maanden. Stel je niet zo aan en ga lekker iets anders doen.