KNDB Beker 2010

Post Reply
Hanseman

Re: KNDB Beker 2010

Post by Hanseman » Mon Jun 07, 2010 20:01

Douwe Edelenbos wrote:
Koos van Amerongen wrote:Ik zie dat DCF een speler te weinig had? Een schande natuurlijk.
Kwartfinale van de beker. Zijn toch wel wat teams die daarin hadden willen staan.
Vervolgens neem je de zaak totaal niet serieus en kom je met een man minder. Bah.
Neem dan een voorbeeld aan Lent e.d. om je gewoon vanaf ronde 1 terug te trekken.
Inderdaad weer eens lekker kort door de bocht en heerlijk ongenuanceerd. Een mens - met een gemiddeld EQ én IQ - zou vragen 'waarom zijn jullie niet met vier personen' en vormt zich dan een mening en - eventueel - een oordeel/veroordeling.

Vervolgens vind je dat we een voorbeeld moeten nemen aan Lent. Deze opmerking getuigt van bijzonder weinig historisch besef. Vraag eens aan het viertal van Britsum hoe die zich voelden toen zij om 11:45 in Huissen hoorden dat Lent niet zou komen. Vijf reisuren voor Jan Doedel terwijl de tegenstander amper 10 km verderop zetelt. Om met jouw woorden te spreken 'Zijn toch wel wat teams die daarin hadden willen staan'. Nee, dank je, ik zoek een ander voorbeeld.

Overigens zal ik je de vraag besparen en direct antwoord geven:

1. Gerlof Kolk => werk
2. Hans Zondervan => werk
3. Taeke Kooistra => dorpsfeest
4. Henry Offenga => trouwerij
5. Harm Wiersma => andere afspraken
6. Gabriël Heerema => andere afspraken
7. Foeke Tiemensma => speelt geen wedstrijden meer voor DCF
8. Sjoerd Huitema => 1 ronde voor Bolsward/Workum gespeeld, dus geblokkeerd
9. Lolke Huitema => 1 roden voor Bolsward/Workum gespeeld, dus geblokkeerd
10. Tjalling Oegema => speelt geen (verre) uitwedstrijden in nood thuis oproepbaar

Nu was Willem Leijenaar de teamleider voor het viertal en met Edwin weet ik dat hij zich zijn tong uit zijn mond geluld heeft om een representatief viertal te laten uitkomen. Natuurlijk hebben we overwogen Westerhaar te bellen met de mededeling dat we met zijn 3-en zouden komen. Het zou voor Edwin niets hebben opgelost.

Toen DCF twee weken geleden tegen drie spelers van Amersfoort mocht aantreden (en ik zei de gek de overwinning in de schoot kreeg geworpen) heb ik je niet 'It's a bloody shame !" horen roepen. Maar zodra DCF anderszins een rol speelt sta je als een 'Van Gaal in Munchen' op het balkon te schreeuwen en te razen. Ik zie een politieke of bestuurlijke carriere voor je in het verschiet; is voorzitter niet iets voor je :twisted:.

Overigens is het natuurlijk erg vervelend voor de speler die de punten krijgt. Natuurlijk wil je graag spelen, daar kom je voor. Voor die teleurstelling heb ik ook alle begrip. Ikzelf heb twee weken geleden netjes een uur gewacht; de punten in ontvangst genomen (een overwinning is een overwinning, zo denk ik dan maar praktisch). Daarna een heerlijk broodje en dito Palmpje genuttigd op een zonnig terras in Huissen. Vervolgens geanalyseerd en gesneldamd. Ik heb me die dag toch nog prima vermaakt (al had ik liever wel gespeeld).

Onze damvrienden uit Westerhaar wens ik in ieder geval alle succes voor de volgende wedstrijd.
Douwe,

ik mis in deze lijst nog een speler die jullie niet benaderd hebben en welke wel een 1000 + rating heeft op dit moment namelijk 11. Leo van der Galien.

Is in jou/jullie opvatting Leo niet representatief qua dammen of qua klededracht ? Het zal hem vast niet in de damkwaliteiten zitten, want Leo is niets minder dan Lolke en Tjalling ! :evilbat:

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Jun 08, 2010 07:44

Beste Hans,

Van iemand die zijn lidmaatschap bij DCF per 01-07 heeft opgezegd is misschien te verwachten dat hij natrapt, maar ik had jou eerlijk gezegd niet tot de categorie 'met twee benen van achteren komen' gerekend.

Dat Leo niet is gevraagd heeft helemaal niets en dan ook absoluut niets te maken met niet respresentatief zijn qua dammen of qua klederdracht. Het alleen al insuneren dat zijn wijze van kleden (qua sterkte zie jij immers geen reden) een reden zou kunnen zijn hem niet te vragen is te banaal voor woorden. Blijkbaar kun jij je voorstellen dat dat een issue zou kunnen zijn en dat alleen al zegt 100x meer over jou dan over mij. Je moet echt van de planeet 'Mongol' komen om dat de veronderstellen.

Overal en nergens prijs ik de planeet 'Dammen' omdat een ieder wordt geaccepteerd met al zijn (on)hebbelijkheden, voorkeuren, IQ, EQ, voorkomen, inkomen. Ik zie dat op 'Aarde' met regelmatig anders gebeuren. Als ik op zaterdagmorgen met onze visueel en geestelijk beperkte zoon op de tandem door Sneek fiets hoor/zie ik óók mensen gniffelen/wijzen/omkijken. En als we dan bij Hans Anders afstappen om zijn nieuwe bril op te halen hoor ik ook de opgeschoten kutjongeneren lachen als Mark met zijn geleidenstok naar binnen loopt. Dat er ook maar één cel in die grijze massa van jou denkt dat ik mij verlaag tot dat type mens......... Hans, jongen wat val je me tegen :(

Of Leo niet minder is dan Lolke of Tjalling kan ik niet beoordelen. Ik ben niet zo goed in dammen dat ik tot achter de komma daar een gefundeerd antwoord op kan geven. Leo is een ander type speler dan Lolke en Tjalling. Met betere punten maar ook mindere. Maar ik wil best aannemen dat Leo niet minder is dan Lolke en Tjalling, waarschijnlijk is dat nl. ook zo. Overigens heeft de door jou blijkbaar belangrijk gevonden scheidslijn van 1000 daar geen bal mee te maken.

Ik weet uit de eerste hand dat Willem druk doende is geweest het telefoonnummer van Leo te achterhalen. Of dat uiteindelijk is gelukt weet ik niet, dat zou je Willem (die was immers teamleider) moeten vragen. Het zou kunnen dat Willem het na 15-20 ronseltelefoontjes en diverse mailtjes genoeg vond.

Groet,

Douwe

Ps. Heb je nog gedacht aan het overmaken van de reiskosten (46.47.14.931 tnv. D.T. Edelenbos te Sneek)

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Tue Jun 08, 2010 08:15

Douwe Edelenbos wrote:Beste Hans,

Van iemand die zijn lidmaatschap bij DCF per 01-07 heeft opgezegd is misschien te verwachten dat hij natrapt, maar ik had jou eerlijk gezegd niet tot de categorie 'met twee benen van achteren komen' gerekend.

Dat Leo niet is gevraagd heeft helemaal niets en dan ook absoluut niets te maken met niet respresentatief zijn qua dammen of qua klederdracht. Het alleen al insuneren dat zijn wijze van kleden (qua sterkte zie jij immers geen reden) een reden zou kunnen zijn hem niet te vragen is te banaal voor woorden. Blijkbaar kun jij je voorstellen dat dat een issue zou kunnen zijn en dat alleen al zegt 100x meer over jou dan over mij. Je moet echt van de planeet 'Mongol' komen om dat de veronderstellen.

Overal en nergens prijs ik de planeet 'Dammen' omdat een ieder wordt geaccepteerd met al zijn (on)hebbelijkheden, voorkeuren, IQ, EQ, voorkomen, inkomen. Ik zie dat op 'Aarde' met regelmatig anders gebeuren. Als ik op zaterdagmorgen met onze visueel en geestelijk beperkte zoon op de tandem door Sneek fiets hoor/zie ik óók mensen gniffelen/wijzen/omkijken. En als we dan bij Hans Anders afstappen om zijn nieuwe bril op te halen hoor ik ook de opgeschoten kutjongeneren lachen als Mark met zijn geleidenstok naar binnen loopt. Dat er ook maar één cel in die grijze massa van jou denkt dat ik mij verlaag tot dat type mens......... Hans, jongen wat val je me tegen :(

Of Leo niet minder is dan Lolke of Tjalling kan ik niet beoordelen. Ik ben niet zo goed in dammen dat ik tot achter de komma daar een gefundeerd antwoord op kan geven. Leo is een ander type speler dan Lolke en Tjalling. Met betere punten maar ook mindere. Maar ik wil best aannemen dat Leo niet minder is dan Lolke en Tjalling, waarschijnlijk is dat nl. ook zo. Overigens heeft de door jou blijkbaar belangrijk gevonden scheidslijn van 1000 daar geen bal mee te maken.

Ik weet uit de eerste hand dat Willem druk doende is geweest het telefoonnummer van Leo te achterhalen. Of dat uiteindelijk is gelukt weet ik niet, dat zou je Willem (die was immers teamleider) moeten vragen. Het zou kunnen dat Willem het na 15-20 ronseltelefoontjes en diverse mailtjes genoeg vond.

Groet,

Douwe

Ps. Heb je nog gedacht aan het overmaken van de reiskosten (46.47.14.931 tnv. D.T. Edelenbos te Sneek)
Het gedoe over één speler die wel of niet kan vind ik persoonlijk nogal zinloos.
Het gaat om het algemene idee: DCF moet gewoon 4 spelers kunnen opstellen (gezien het ledenaantal).

Nescio

Post by Nescio » Tue Jun 08, 2010 08:33

Koos van Amerongen wrote:Ik heb het woord kwaliteit niet gebruikt. Ik zeg dat er (volgens toernooibase) 47 spelers bij DCF spelers, wat wel iets zegt over de kwantiteit.
Ik bedoelde het meer in de algemene zin.Kwalitatief sterke clubs als Van Stigt Thans en DC Fryslan hebben moeite om mensen achter de borden te brengen. Dat is enerzijds zorgelijk, anderszijds niet zo vreemd. Je hebt van die vakidioten die altijd en en overal graag spelen, helemaal prima. Er zijn ook mensen die denken: er is meer in de wereld.

Taeke Kooistra zegt af vanwege een dorpsfeest. Kun je denken: die laat zijn club in de steek voor een dorpsfeest, lekker sociaal. Anderen zullen denken: een dorpsfeest ipv vier uur plus achter een bord zitten, ik zou het wel weten! Ik kan me heel goed voorstellen dat je voor het laatste kiest.

Voor de nationale competitie willen mensen vaak nog wel plannen. Voor de rest is het leuk als het uitkomt, maar meer niet.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

thijs van den broek

Post by thijs van den broek » Tue Jun 08, 2010 16:21

Ik denk met een andere opzet (Rapid) zou een club minder moeite hebben met het opstellen van een viertal (Want het is gewoon leuker!). Ik vind ook dat je de clubs niet kan verwijten dat ze niet met 4 man komen opdagen. Ik snap ook niet dat daar zo moeilijk over gedaan word want de club gooit zijn eigen ramen in want met een man minder heb je een grote kans dat je verliest.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Tue Jun 08, 2010 16:47

Nescio wrote:
Koos van Amerongen wrote:Ik heb het woord kwaliteit niet gebruikt. Ik zeg dat er (volgens toernooibase) 47 spelers bij DCF spelers, wat wel iets zegt over de kwantiteit.
Ik bedoelde het meer in de algemene zin.Kwalitatief sterke clubs als Van Stigt Thans en DC Fryslan hebben moeite om mensen achter de borden te brengen. Dat is enerzijds zorgelijk, anderszijds niet zo vreemd. Je hebt van die vakidioten die altijd en en overal graag spelen, helemaal prima. Er zijn ook mensen die denken: er is meer in de wereld.

Taeke Kooistra zegt af vanwege een dorpsfeest. Kun je denken: die laat zijn club in de steek voor een dorpsfeest, lekker sociaal. Anderen zullen denken: een dorpsfeest ipv vier uur plus achter een bord zitten, ik zou het wel weten! Ik kan me heel goed voorstellen dat je voor het laatste kiest.

Voor de nationale competitie willen mensen vaak nog wel plannen. Voor de rest is het leuk als het uitkomt, maar meer niet.
Natuurlijk moet Taeke voor het dorpsfeest kiezen! Ik had niet anders gedaan....
Een simpel rekensommetje leert ons dat het wel degelijk wonderbaarlijker is dat een kwantitatief goede club geen 4 mensen op kan stellen.
We hebben team DCA met 10 leden en team DCF met 47 leden. Om 4 man op te stellen:
DCA heeft (4/10 * 100%) = 40% van zijn leden nodig.
DCF heeft (4/47 * 100%) = 8.51% van zijn leden nodig.
Hoe je het ook went of keert: het moet lukken voor DCF om een 4tal op de been te brengen!

aldert

Post by aldert » Tue Jun 08, 2010 17:15

thijs van den broek wrote:Ik denk met een andere opzet (Rapid) zou een club minder moeite hebben met het opstellen van een viertal (Want het is gewoon leuker!). Ik vind ook dat je de clubs niet kan verwijten dat ze niet met 4 man komen opdagen. Ik snap ook niet dat daar zo moeilijk over gedaan word want de club gooit zijn eigen ramen in want met een man minder heb je een grote kans dat je verliest.
Dit slaat nergens op Thijs. Als je je ergens voor opgeeft, moet je zorgen voor een compleet team. Anders moet je niet meedoen. (overmacht daargelaten, zoals eventueel bij DCF, maar dat kan een buitenstaander zoals ik moeilijk beoordelen). Ik neem aan dat jij het ook niet leuk vindt om, als je een paar uur gereisd heb, geen tegenstander te hebben, omdat die bijvoorbeeld geen zin had, of omdat hij het speeltempo toch niet aantrekkelijk genoeg vond.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Jun 08, 2010 17:18

Koos van Amerongen wrote:
Nescio wrote:

Natuurlijk moet Taeke voor het dorpsfeest kiezen! Ik had niet anders gedaan....
Een simpel rekensommetje leert ons dat het wel degelijk wonderbaarlijker is dat een kwantitatief goede club geen 4 mensen op kan stellen.
We hebben team DCA met 10 leden en team DCF met 47 leden. Om 4 man op te stellen:
DCA heeft (4/10 * 100%) = 40% van zijn leden nodig.
DCF heeft (4/47 * 100%) = 8.51% van zijn leden nodig.
Hoe je het ook went of keert: het moet lukken voor DCF om een 4tal op de been te brengen!
Als topclubs al niet 4 man op weten te trommelen dan is dat een warm pleidooi voor het spelen van de bekercompetitie met rapidetempo op 1 dag. De gang van zaken waarbij veel mensen geen zin hebben om mee te doen aan de beker is precies het beeld dat ik al eerder heb geschetst. Er zijn een paar 'vakidioten' (zoals ze liefkozend genoemd worden) die beweren dat het heel leuk is, maar die toch vrij alleen staan in hun visie, blijkt nu.
Taeke is heel verstandig om voor dorpsfeest te kiezen. Er schijnt daar een gratis modderbad tussen echte varkens als attractie te zijn (Hans Zondervan doet er ook elk jaar aan mee!) en verder is er heel veel bier. :drinking: Dergelijke verleidingen zijn onweerstaanbaar...
Heaven is no location, but a state of mind

thijs van den broek

Post by thijs van den broek » Tue Jun 08, 2010 18:55

aldert wrote:
thijs van den broek wrote:Ik denk met een andere opzet (Rapid) zou een club minder moeite hebben met het opstellen van een viertal (Want het is gewoon leuker!). Ik vind ook dat je de clubs niet kan verwijten dat ze niet met 4 man komen opdagen. Ik snap ook niet dat daar zo moeilijk over gedaan word want de club gooit zijn eigen ramen in want met een man minder heb je een grote kans dat je verliest.
Dit slaat nergens op Thijs. Als je je ergens voor opgeeft, moet je zorgen voor een compleet team. Anders moet je niet meedoen. (overmacht daargelaten, zoals eventueel bij DCF, maar dat kan een buitenstaander zoals ik moeilijk beoordelen). Ik neem aan dat jij het ook niet leuk vindt om, als je een paar uur gereisd heb, geen tegenstander te hebben, omdat die bijvoorbeeld geen zin had, of omdat hij het speeltempo toch niet aantrekkelijk genoeg vond.

Dit zie ik toch anders, als je je ergens voor opgeeft moet je als team komen (of dat er nou 3 of 4 zijn maakt niet uit). Ik snap dat het vervelend is als je lang reist en dan geen partij kan spelen maar dit probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld beide opstellingen naar de wedstrijderleider mailt en die kan dan zeggen wie er niet hoeft te komen. Als Denemarken maandag met 10 man op het veld staat vind ik het ook niet erg hoor :wink: .

Hanseman

Post by Hanseman » Tue Jun 08, 2010 19:03

Douwe Edelenbos wrote:Beste Hans,

Groet,

Douwe

Douwe douwe,

wat een lange tenen..............dat je zoiets als natrappen beschouwd zegt meer over jou dan over mij of zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Je verhaal over die kutjongeren in Sneek in vergelijking met dit slaat totaal nergens op. Bovendien komt het woord "representatief" bij jou vandaan !
Als je overal zo op reageert is het misschien verstandiger dit forum niet te lezen, laat staan te reageren !
Het ga je goed !

groeten Hans

Ps. nogmaals overmaken ?? Misschien kun je via mail ff laten weten wat je bedoeld !

wibor

Post by wibor » Tue Jun 08, 2010 19:14

Zoals eerder aangegeven moet er misschien over na gedacht worden om voor de bekerwedstrijden een andere opzet te kiezen. Het zou misschien op een zaterdag kunnen worden gespeelt ergens centraal (bijv de Hommel Utrecht). Het is best begrijpelijk dat er spelers zijn die na een seizoen er in juni geen zin meer in hebben. Zoals nu vier zaterdagen vind ik gewoon te veel! Na een lang seizoen wordt je een beetje dammoe!

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue Jun 08, 2010 21:30

Hans,

ik vind het nu eenmaal onthustend dat je ook maar denkt dat ik iemand vanwege zijn klederdracht niet zou vragen om mee te spelen en dus zou discrimeneren. En ja, ik heb er inderdaad problemen mee als iemand mij zo neer zet. Natuurlijk mag jij dat kwalificeren als lange tenen, dat is jouw mening.

Voor het doorgronden van mijn analogie heb je inderdaad het nodige inlevingsvermogen nodig. Dat je daarin nog het nodige hebt te verbeteren was me al duidelijk, dat hoefde je wat mij betreft niet nog een keer duidelijk te maken.

Ik neem graag goede raad aan, maar eigenlijk alleen van personen die ik kan waarderen/respecteren en wiens raad voor mij dus van bijzondere waarde is. Jij valt bij mij niet in die categorie, sorry.

< discussie is voor mij hiermee gesloten >

PeterHt

Post by PeterHt » Sat Jun 12, 2010 18:03

In Toernooibase kon ik de uitslagen nog nergens kwijt, dus bij deze:

Halve Finale Bekercompetitie 2010 (Huissen 12-06-2010)

MTB Hoogeveen - Het Noorden Groningen
1. Z. Palmans - H. Verheul
2. J. van Loenen jr. - M. Kroesbergen 2-0 (1)
3. P. Schuitema - M. de Jong 1-1 (2)
4. J. Palmans - N. Hoving

Bord 1 en 4 waren nog bezig, maar zagen er zeer remiseachtig uit (bord 1 4-om3-eindspel in het voordeel van MTB, bord 4 3-om-1-eindspel in het voordeel van Het Noorden).

Witte van Moort - VBI Huissen 5-3
1. A. Scholma - P. Hoogteijling 2-0 (4)
2. N. Kuyvenhoven - J. Lemmen 0-2 (2)
3. B. Derkx - P. Meurs 1-1 (1)
4. P. Hoopman - G. van Aalten 2-0 (3)

PeterHt

Post by PeterHt » Sat Jun 12, 2010 18:10

En nu staat het ook in Toernooibase ;-)

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Jun 12, 2010 18:59

PeterHt wrote:En nu staat het ook in Toernooibase ;-)
Ik had de loting (vooral wie "thuis" speelt) niet doorgekregen van de KNDB.
Inmiddels de volledige uitslagen doorgekregen van KNDB en ook de "loting" (thuis en uit) van finale en troostfinale.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Post Reply