DamZ! 2017-2020: KNDB in transitie

Post Reply
Paul van de Veen

Re: Bestuursbeleid 2017 - 2020

Post by Paul van de Veen » Wed Oct 17, 2018 13:42

Super! 9.000 damborden hebben de weg naar Nederland alvast helemaal afgelegd.
Nu met z'n allen er voor zorgen dat ze bij de jeugd terecht komen.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Oct 17, 2018 17:31

Zeker! Hoeveel damborden heeft de KNDB er ditmaal besteld?

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Oct 17, 2018 18:24

Michel Stempher wrote:Zeker! Hoeveel damborden heeft de KNDB er ditmaal besteld?
Deze zending zijn nog geen sets door de KNDB besteld. Een sterke zet voor de KNDB zou zijn te zorgen dat de organiserende clubs voldoende DamZ! sets hebben om de KNDB-wedstrijden voor de doelgroep (benjamins, welpen en pupillen) op te spelen.

Die sets zouden de clubs vervolgens kunnen houden om ook clubavonden en andere jeugd events op te organiseren. Een praktische en sympathieke vorm van verenigingsondersteuning die de meerwaarde van KNDB-lidmaatschap handen en voeten geeft. En natuurlijk de eenheid in organisatie helpt bevorderen.

Ook DamZ! banieren aan organiserende clubs schenken om allereerst KNDB en later ook eigen evenementen mee aan te kleden lijkt me een sterke zet. En een heel haalbare zet / niet te missen kans voor 30 euro per banier. De KNDB kan zo in no-time de selecte groep organiserende clubs van professioneel materiaal voorzien en zorgen dat haar jeugdwedstrijden voor zeg de komende 5 jaar allemaal dezelfde DamZ! uitstraling hebben. Ik denk dat om te beginnen 2 banieren per organiserende club al prima is. De meeste KNDB jeugdwedstrijden (met uitzondering van de nationale jeugd damdag in oktober) zijn pas in het nieuwe jaar, dus wat nog niet is kan nog altijd prima.

De KNDB-actie van 800 sets in plaats van een vaantje voor alle deelnemers aan de KNDB Halve Finale Schooldammen eerder dit jaar dient wat mij betreft een eenmalige te zijn. Omdat we hopen dat de sets dit seizoen standaard al op plaatselijk niveau als herinnering worden meegegeven in plaats van een vaantje. Veel gemeenten en sponsors zeggen meteen ja als je voorstelt het vaantje te vervangen door de iets duurdere maar veel meer aansprekende damset.

Het zou ijzersterk voor de merkbeleving zijn, als de kinderen die bij de lokale wedstrijden al een damset hebben ontvangen, de KNDB vervolg wedstrijden op dezelfde set spelen. Als herinnering in plaats van een vaantje bij KNDB-wedstrijden zou ik de KNDB aanraden om iets anders te bedenken dan een damset, want die hebben de kinderen dan al bij de lokale wedstrijden gehad. Wel iets van wederom praktische waarde dat het DamZ! merk versterkt. Waarom van praktische waarde? Omdat je naar (de boodschap op) een vaantje alleen op dag van het kampioenschap zelf kijkt. En je bijvoorbeeld je melk iedere dag weer uit je DamZ! mok of beker kunt drinken. En later je koffie :-).

Bam! Dat is net als de damset heel veel praktische, tastbare en duurzame zichtbaarheid van spel en merk. Zo is er veel te bedenken voor hetzelfde of minder geld dan de damset. Wel oppassen natuurlijk voor dingen die mensen niet willen hebben. Zoals sleutelhangers, te goedkope pennen en bijvoorbeeld linnen tasjes. Het bijvoorbeeld geven van een mooi (nog te ontwikkelen?) onderhoudend en educatief damboekje ("om thuis met je set na te spelen") in DamZ! design is natuurlijk ook een ijzersterke move. De productiekanalen zijn er. Kwestie van iets grootschaliger en en iets meer lange termijn denken. Een mooi DamZ! boekje in oplage van 1000 of enkele duizenden (bijvoorbeeld voor halve finale schooldammen in 2 opeenvolgende jaren) is misschien wel heel betaalbaar in bijvoorbeeld China te produceren. Maar is er natuurlijk niet van de ene op de andere dag.

ImageImage
Last edited by Marcel Kosters on Wed Oct 17, 2018 18:44, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Oct 17, 2018 18:36

En hoeveel leden heeft het al opgeleverd?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Oct 17, 2018 19:16

ildjarn wrote:En hoeveel leden heeft het al opgeleverd?
In termen van nieuwe leden: bij de Haarlemse Damclub vier nieuwe leden van wie 1 ouder van een DamZ! jeugdlid en 1 oud-seniorlid dat onze DamZ! jeugd in de gelegenheid wil stellen in een (derde) landelijk tiental uit te komen. Het heeft voor de club direct en indirect meer dan dit opgeleverd en daarmee ook de belofte van verdere groei. Maar dat zou verder voeren dan je vraag.

Dat de HDC vier nieuwe leden heeft mogen verwelkomen is overigens snel en was niet de directe verwachting. Het concept is in april actief geworden met aankomst van de eerste zending DamZ! DamSets en de resultaten zijn op meer punten te peilen dan alleen ledental. Na komend weekend en de DamZ! Algemene Vergadering zal ik hier inzendingen delen van deelnemers aan de prijsvraag van Johan Krajenbrink. Een prijsvraag die vraagt naar de tot nu met de damset behaalde resultaten.

Het is goed en niet voor de eerste keer dat de op zich logische vraag "wat levert het op?" wordt gesteld. Gaat het wel werken? Denk je echt dat..? Hoeveel denk je dat het oplevert? Gelukkig heb ik steeds iets concreter kunnen antwoorden. Ik meen nu voor het eerst ook in termen van ledenwinst.

Maar goed. Ik heb hier al eens geschreven dat het allerergste wat kan gebeuren is, dat heel Nederland straks op hetzelfde herkenbare KNDB-dambord in de klas en in de huiskamer speelt zonder dat dit een KNDB-lid extra oplevert. Het is aan een ieder om te bepalen, hoe (on)acceptabel zij dit scenario vinden. En waarin de oorzaak dan zou moeten worden gezocht...
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Oct 17, 2018 20:27

ildjarn wrote:En hoeveel leden heeft het al opgeleverd?
Dit is een van de vele vragen die niet te beantwoorden zijn door het KNDB-bestuur doordat dit weigert de regie te voeren over deze damsets. Ik heb gisteren een motie ingediend voor de komende Bondsraadsvergadering (3 november) met als strekking dat volgende periodes WEL onder de verantwoordelijkheid (lees: zorg dragen voor distributie en opslag) van het KNDB-bestuur gaan vallen. Ik vind het werkelijk van de zotte dat het huidige bestuur tot dusver niet inziet waarom dit op dit moment de beste mogelijkheid is om de damsport in de recreatieve sfeer te bevorderen.

Het bestuur heeft in de voorbereiding op de komende Bondsraadsvergaderingen een heel mooie begroting aangereikt waarbij het nu zelfs duidelijk is welk geld beschikbaar wordt gesteld voor aanvalsplannen en welk geld voor het Bondsbureau is. Dit is meer dan ik had durven dromen, maar we moeten dan wel echt gaan inzetten op zaken die aantoonbaar zin hebben! Zoals ik hier eerder benoemde: ik ken geen enkel ander plan dat ook maar in de buurt komt van de resultaten van het uitstrooien van deze DamZ-sets en de daarbij behorende infrastructuur. Deze laatste moet echt verbeterd worden en daarvoor heb ik een tweede motie ingediend. In het recentelijk verstuurde stuk, uitsluitend gericht aan Bondsraadsleden en het is niet ter inzage op de website, stond er helemaal niks vermeld over wat het bestuur heeft gedaan aan deze infrastructuur terwijl er wel een en ander is toegezegd te zullen worden uitgezocht.

Het is aan het bestuur om deze vergadering tot een goed eind te brengen, maar er zullen dan wel wat prioriteiten moeten worden versteld.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Oct 18, 2018 13:18

Hoi Michel,

Eindelijk heb ik je brief en moties gelezen.

Super dat je je als bondsraadslid hard maakt voor en uitspreekt over de DamZ! strategie. Er zijn meer bondsraadsleden, die net als jij steun aan DamZ! geven. Meer actieve steun van andere bondsraadsleden en het verschil is daar.

Wat betreft je brief deel ik je analyse, maar de moties niet. Paul van de Veen en ik hebben 3 juni - na mogelijkheden via bestuur uitgeput te hebben - een brief + log aan de bondsraad gestuurd met twee voorstellen. Achter die voorstellen sta ik nog steeds.

KNDB-bestuur en organisatie beschikken niet over de voor je moties benodigde vrijwilligers, professionals, inzicht. We zien wel, ik heb veel zin in zaterdag!

Hartelijke groet,
Marcel
Last edited by Marcel Kosters on Thu Oct 18, 2018 13:34, edited 1 time in total.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Oct 18, 2018 13:25

Leuk: al dozen stapelend in Voorthuizen belde basisschool 'De Cirkel' in Haarlem. Of bijgevoegd aanbod voor gastles nog steeds van kracht was? Ja hoor :-). Ok, dan gingen ze even inventariseren. Zojuist teruggebeld: de groepen zijn laaiend enthousiast en of de HDC svp dinsdag 30 en woensdag 31 oktober niet voor 1,2,3,4,5,6,7,8,9 maar 10 groepen gastles wil komen geven! Natuurlijk neemt 'De Cirkel' daarbij ook damsets af.
Attachments
schooldamkampioenschap.pdf
(204.78 KiB) Downloaded 439 times
damsets.pdf
(194.76 KiB) Downloaded 432 times

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Oct 18, 2018 22:21

Marcel Kosters wrote:Hoi Michel,

Eindelijk heb ik je brief en moties gelezen.

Super dat je je als bondsraadslid hard maakt voor en uitspreekt over de DamZ! strategie. Er zijn meer bondsraadsleden, die net als jij steun aan DamZ! geven. Meer actieve steun van andere bondsraadsleden en het verschil is daar.

Wat betreft je brief deel ik je analyse, maar de moties niet. Paul van de Veen en ik hebben 3 juni - na mogelijkheden via bestuur uitgeput te hebben - een brief + log aan de bondsraad gestuurd met twee voorstellen. Achter die voorstellen sta ik nog steeds.

KNDB-bestuur en organisatie beschikken niet over de voor je moties benodigde vrijwilligers, professionals, inzicht. We zien wel, ik heb veel zin in zaterdag!

Hartelijke groet,
Marcel
Er staat in dat het bestuur er zorg voor moet dragen. Dat kan best door een externe partij aan te wijzen als coördinator ervan. De verantwoordelijkheid blijft dan bij het KNDB-bestuur liggen. Dit lijkt me gewenst in het kader van de continuïteit van de plannen. Ik zal de eerste zijn die jou en Paul vd Veen naar voren schuift als gewenste uitvoerders van het plan.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Fri Oct 19, 2018 09:27

Echt enorm knap en mooi om zulke resultaten te zien! Mijn bewondering voor de energie die het uitstraalt en ook al zal dit mogelijk de laatste kans zijn om de damsport te "redden" en een eventueel begin om de continue daling om te keren.

Dit project teveel onder de KNDB site plaatsen lijkt mij ook niet zo'n goed idee, er ontstaan eerder conflicten en de KNDB is een zeer onslagvaardige organisatie. En juist dit project zou slagvaardig moeten zijn.

Maar (!) dit betekend niet dat de KNDB niks zou moeten doen. Zij zouden naast aan de zijlijn dit enorm moeten toejuichen en oprecht meedenken (wordt nu niet gedaan) ook een "u vraagt wij draaien" mentaliteit naar dit project moeten hebben. Bijvoorbeeld Marcel en Paul vragen de KNDB of ergens een veilige plek is om nog wat damz-dambord op te slaan, moeten er direct (!) allerlei mensen binnen de KNDB gaan rennen om dit mogelijk te maken.

Tot nu toe heeft het bestuur alleen nog maar gefaald op dit gebied, En het aller kleinste wat ze zouden moeten doen is de damz-site moeten laten werken. Een bestuur die dat niet voor elkaar krijgt is totaal ongeschikt om de KNDB te besturen.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Fri Oct 19, 2018 10:52

Michel Stempher wrote:Er staat in dat het bestuur er zorg voor moet dragen. Dat kan best door een externe partij aan te wijzen als coördinator ervan. De verantwoordelijkheid blijft dan bij het KNDB-bestuur liggen. Dit lijkt me gewenst in het kader van de continuïteit van de plannen. Ik zal de eerste zijn die jou en Paul vd Veen naar voren schuift als gewenste uitvoerders van het plan.
Het is mede omwille van continuïteit en toekomstperspectief van ons project dat Paul en ik buiten structuur en cultuur van de KNDB organisatie blijven.

Zie de staat van damz.nl en de bijbehorende applicaties en het ontbreken van vrijwilligers en geld voor KNDB-beleid. Meer dan de helft van de bij de KNDB aangesloten clubs, tientallen scholen en tenminste 200 mensen doen in een half jaar tijd al mee met de damset, voeren de facto dambeleid uit en financieren dit zelf.

Als de bondsraad zich afvraagt, hoe zij dit project voorwaarts kan helpen en waarom Paul en ik de analyse delen maar de moties niet, verwijs ik naar onze voorstellen + log aan de bondsraadsvergadering van 3 juni. Sindsdien heeft het bestuur in opdracht van de bondsraad naar ons gereageerd. Een nul op het rekest. Opmerkelijk is dat een bondsraadslid daarop in no-time kansrijke subsidie / NOC*NSF regelingen had gevonden die het KNDB-bestuur niet zei te kennen. Als het bestuur zelf al niet op de hoogte is van deze regelingen (wat voor dagelijks bestuur geen overbodige luxe zou zijn), dan zou het, als het onze vraag aan de Algemeen Directeur had voorgelegd, toch meteen een "bingo" moeten hebben vernomen. Sinds 2017 hadden we bij het bestuur verschillende malen de subsidiekansen voor 2019 betoogd en daar tot 3 juni 2018 (twee maanden na de succesvolle aankomst en distributie van de eerste 9.000 DamZ! DamSets....) zelfs geen reactie op ontvangen.

Weer twee maanden later (eind juli) ontvingen we een voorstel van het bestuur, dat neerkomt op het handhaven van huidige situatie en organisatie. We werden uitgenodigd voor een door en onder het bestuur ingestelde DamZ! werkgroep met daarin twee bondsmedewerkers. Medewerkers, die in mei 2018 het bestuur hebben geadviseerd DamZ! aan Paul en mij over te dragen. We hebben niet meer op dit voorstel gereageerd. Verder gehakketak kost enkel energie. Dan kunnen we maar beter leven en laten leven. Wat wij nodig hebben is verwoord in onze brief aan de bondsraadsvergadering van 3 juni 2018.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Oct 22, 2018 10:18

Foto impressie Tweede DamZ! distributiedag en Eerste DamZ! Algemene Vergadering.

Dankzij de tijdige komst van alle afnemers en het vele laad- en transportwerk van vrijwilligers van Damvereniging Voorthuizen, EDC Enschede, Twente's Eerste en de Haarlemse Damclub verliep de distributie weer naadloos. Om 11:00 uur resteerde niets dan de 19 pallets waarop deze zending was gekomen.

Informatie over de winnaars van de prijsvraag van Johan Krajenbrink (4x50 DamZ! DamSets!) en de presentaties volgt.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Oct 22, 2018 11:18

Leuk ondertussen:

Image

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Oct 24, 2018 12:25

Image

DamZ! Opslag- en Distributiecentra

Scholen, clubs, promotors en liefhebbers svp opgelet! Vanaf nu beschikt de PODB over een forse voorraad DamZ! DamSets van waaruit zij per direct kan leveren. De DamZ! Opslag- en Distributiecentra zijn in:

ENSCHEDE
APELDOORN
VOORTHUIZEN
NIJKERK
HUISSEN
GOUDA
WADDINXVEEN
HAARLEM
HEERHUGOWAARD (BINNENKORT)

Wilt u op korte termijn / per direct ook over DamZ! DamSets beschikken? Stuur dan svp een e-mail naar marcelkosters@gmail.com. Voor nu geldt dat de minimum afname nog steeds 20 sets is en de prijs per stuk 3 euro.

Mist u uw plaats of regio in dit overzicht, ziet u afname potentieel in uw omgeving en zou u de sets droog en veilig willen opslaan? Neem dan contact op met marcelkosters@gmail.com om het DamZ! netwerk verder uit te breiden!

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Sun Oct 28, 2018 09:52

ACTIVATIEPILLEN

Gisteren ontdekten individuele leden van 'De Kroonschijf' in Molenaarsgraaf dat het leuk is om persoonlijk 1 of meerdere sets aan te schaffen voor eigen gebruik of als cadeau voor (klein)kinderen. Als club deed 'De Kroonschijf' overigens al mooi mee met een aanzienlijke bestelling. Een gisteren in het Haarlemse denksportcentrum biljartende grootvader keek al weken reikhalzend uit naar de aankomt van de nieuwe lading damsets. Hij heeft namelijk drie kleinkinderen voor wie hij ieder een set had bedacht. De DamZ! DamSet is door zijn prijsstelling ontzettend laagdrempelig. En door het magnetische en compacte format is hij ontzettend mobiel. Iedere DamZ! DamSet is een 'activatie pil'. Iedere DamZ! DamSet zet immers tenminste 1 (klein)kind aan het dammen. Bovendien activeert de DamZ! DamSet de oorspronkelijke eigenaar van de set om deze weg te geven of verkopen. De DamZ! DamSet stelt zo ieder van de 3500 KNDB-leden (en de mensen om hen heen) in staat de damsport op kleine of grote schaal te promoten. Want het concept is onbeperkt schaalbaar. Je kunt 1 set weggeven, maar 10, 20 of 2.000 kan natuurlijk ook. Iedere DamZ! DamSet is een potentieel damverhaal op zich. En over vele jaren antwoord op de vraag: "Wanneer ben jij begonnen met dammen?" Een van de 100.000 mogelijke verhalen en antwoorden: ,,Ik deed een keer mee aan een schooldam toernooi en kreeg daar een grappig dambordje mee. Mijn broer kwam er toen ik het mee naar huis nam achter dat hij mij ook op het dambord een pak slag kon geven en toen ben ik maar eens naar een club gegaan voor wat tips en trucs. De rest is geschiedenis."

PER DIRECT EN IN GROTE HOEVEELHEDEN LEVERBAAR

Zojuist ontdekte Damclub Harderwijk - deelnemer van het eerste uur (30 december 2017 bij het Oudejaarstoernooi van Damclub IJmuiden) - de voordelen van het in een eerdere post beschreven en zojuist opgezette voorraad- en distributie systeem. Voor het schooldam kampioenschap van Harderwijk op zaterdag 3 november heeft de club nog wat extra sets nodig. Geen probleem: kies maar uit de dichtstbij gelegen afhaalpunten Apeldoorn, Voorthuizen of Nijkerk en geregeld!

COCA COLA DROOMT VAN ZO'N MERKBELEVING. DAMZ!: HERSENFITNESS OVERAL EN ALTIJD (ZONDER SUIKER)

Opgelet: voor clubs die dit jaar - heel binnenkort misschien al wel! - een schooldam kampioenschap organiseren:

1. We kunnen u per direct en praktisch ongelimiteerd DamZ! DamSets leveren, geen wachttijd meer! 3 euro per set;
2. Gemeente en / of sponsor wordt vrolijk, als zij de set zien. En u krijgt ze in no-time 'mee' om de set te betalen als herinnering voor ieder kind in plaats van een vaantje. Zo houdt u na het schooldam kampioenschap het damspel en uw club in de klassen en in de huiskamers van de deelnemers aan uw kampioenschap. Ook kunt u iedere set eenvoudig en goedkoop voorzien van de informatie van uw club(avond). Zie voor een korte en praktische handleiding svp deze discussiedraad: viewtopic.php?f=65&t=7946 .
3. Speel het schooldam kampioenschap ook op de hippe DamZ! DamSet set! Dat is allereerst ijzersterke uitstraling en merkbeleving. Maar het is ook praktisch! U hoeft de magnetische sets maar 1 keer uit te pakken en op te zetten. Na de laatste partij vraagt u de kinderen het bord / de schijven weer op te zetten. Na het toernooi hoeft u vervolgens enkel de opengeklapte sets op te stapelen en in de achterbak van uw auto te leggen. Opgestapeld en wel legt u ze vanuit de achterbak van uw auto in uw clubkast. Klaar om weer opzet en wel ingezet te worden voor het volgende jeugd- of schooldam event dat u organiseert. Iedereen die wel eens (schooldam)toernooi organiseert, weet hoeveel tijd en mensen het kost om ieder toernooi weer alle borden en schijven op te zetten. Dat hoeft vanaf nu dus niet meer!
4. U kunt uw schooldam kampioenschap - dat u natuurlijk op de DamZ! DamSet speelt - voor heel weinig geld ook nog eens professioneel aankleden.
Via viewtopic.php?f=65&t=7931 kunt u zelf uw al kant en klaar vorm gegeven DamZ! banier regelen! Ondermeer DDD Dedemsvaart, DeZ Culemborg, EDC Enschede en Damclub Den Haag gingen u voor. Een absolute aanrader! Aanbevolen aantal banieren: 2.

Dit levert met minder inspanning (zie het klaar zetten en opruimen van het materiaal) en tegen minimale kosten het volgende plaatje:

1. De kinderen spelen het kampioenschap op de zeer herkenbare DamZ! DamSet;
2. U leidt het toernooi terwijl links en rechts van u de eveneens zeer herkenbare DamZ! banieren staan;
3. Achter u worden mogelijk zelfs de uitslagen in Toernooibase geprojecteerd. Dat al jaren geleden door Piet Bouma ook geheel in DamZ! stijl is gebracht;
4. Aan het eind van het toernooi krijgen de kinderen de wederom zeer herkenbare DamZ! DamSet mee. Die we met zijn allen (we zijn met 3500 ambassadeurs van het spel) in dusdanig grote aantallen verspreiden, dat vanaf de komende zomervakantie kinderen op campings in Zuid Frankrijk landgenoten gaan herkennen aan 2 zaken: de groene Heineken handdoek en onze hippe DamZ! DamSet. Natuurlijk heeft u iedere set voorzien van informatie over uw club.
5. En als u tijdig reserveert / organiseert, kun u ook nog eens de levensechte Pinky mascotte op uw toernooi hebben rondlopen. Dezelfde mascotte die ook op de banieren links en rechts van u staat en op ieder van de damsets waar de kinderen op dat moment het toernooi op spelen.

VOLGENDE WEEK AL UW TOERNOOI? GEEN PROBLEEM! REGEL HET NU.

En als u volgende week het toernooi organiseert en nog niets van dit alles gepland had? Geen enkel probleem! De DamZ! DamSets zijn per direct leverbaar via marcelkosters@gmail.com en ook de banieren zijn nog deze week leverbaar. Organiseert u uw kampioenschap misschien pas over een paar weken of nog wat verder weg? Regel het dan nu, dan bent u alvast verzekerd van een geslaagd event.
Last edited by Marcel Kosters on Sun Oct 28, 2018 11:28, edited 3 times in total.

Post Reply