Deltaplan

Post Reply
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Re: Deltaplan

Post by Michel Stempher » Wed Apr 23, 2014 23:46

Piet Bouma wrote:
Maarten van Leenen wrote:Hahaha, een goed verhaal moet je niet altijd blind geloven, maar soms heeft het een leuke kern dat je denkproces kan sturen.
Maar. Er springen momenteel meer kikkers uit het warme KNDB-water, dan dat er nieuwe inspringen. Het water is niet goed van temperatuur. Oeps.
Niet helemaal waar. Per saldo wel, maar wij (MTB) gaan 'gewoon' met drie teams spelen in de bondscompetitie waar we vorig jaar nog met twee teams hebben gespeeld! Dit derde team zal voornamelijk door jeugdspelers worden ingevuld. Zo zie je maar: bij voldoende inzet (zonder andere betrokkenen tekort te willen doen: de heren Bruins en Palmans zijn de belangrijkste schakels in dit team) is er heel wat te realiseren!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Apr 23, 2014 23:53

Michel Stempher wrote:
Piet Bouma wrote:
Maarten van Leenen wrote:Hahaha, een goed verhaal moet je niet altijd blind geloven, maar soms heeft het een leuke kern dat je denkproces kan sturen.
Maar. Er springen momenteel meer kikkers uit het warme KNDB-water, dan dat er nieuwe inspringen. Het water is niet goed van temperatuur. Oeps.
Niet helemaal waar. Per saldo wel, maar wij (MTB) gaan 'gewoon' met drie teams spelen in de bondscompetitie waar we vorig jaar nog met twee teams hebben gespeeld! Dit derde team zal voornamelijk door jeugdspelers worden ingevuld. Zo zie je maar: bij voldoende inzet (zonder andere betrokkenen tekort te willen doen: de heren Bruins en Palmans zijn de belangrijkste schakels in dit team) is er heel wat te realiseren!
"Per saldo wel". Dus wel waar. Er is geen structureel beleid, wat een Deltaplan zou behelsen. Afhankelijk van schakels Van Leenen, Bruins, Palmans en anderen. Er is geen nationaal beleid op breedtesport. Zodra personen stoppen, kakt alles meteen weer in.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Apr 24, 2014 00:07

Piet Bouma wrote: "Per saldo wel". Dus wel waar. Er is geen structureel beleid, wat een Deltaplan zou behelsen. Afhankelijk van schakels Van Leenen, Bruins, Palmans en anderen. Er is geen nationaal beleid op breedtesport. Zodra personen stoppen, kakt alles meteen weer in.
Volgens mij moeten we gewoon even wachten op 2016. Vanaf dat moment kan het vizier op de breedtesport. Ook vanuit het bestuur etc.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sat Jun 28, 2014 14:35

Misschien een voorbeeld om (ook) dammen te promoten: http://www.leergo.nl/
Flow with the Go

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Dec 14, 2014 09:57

Frans de Jonge wrote:
Fred van Amersfoort wrote:50 cent per week zal het probleem niet zijn Cor. Probleem is wel wat complexer lijkt mij. Zie ook de berekening zoals Piet die in een eerdere post aangeeft. Maar zelfs het feit dat er veel geld naar topsport en talentontwikkeling gaat hoeft niet fout te zijn. Wat er wel mis gaat is de structurele denkfout dat verenigingen zelf verantwoordelijk zijn voor hun opbouw. Met hieraan gekoppeld de denkfout dat topsport automatisch aantrekkingskracht heeft op de massa. Het gevaar is dan ook groot dat we straks wel een wereldkampioen hebben maar tegelijk nog slechts 3000 dammers.
Volgens de eerste analyses bereiken we de 3000 dammers omstreeks 2021. Reden te meer om hard aan de slag te gaan.
Als arbiter afgelopen zaterdag vanaf de dijk in Volendam teruglopend zag ik geen 200 meter van de damzaal van Mo & Z een groot jeugdschaaktoernooi. Zichtbaar van buiten, veel kinderen en veel familie als toeschouwer. 1 Betaalde speler minder en een jeugddamclub op poten zetten. Laat zo'n wereld- of landelijke topper eens optreden bij een dergelijke jeugddamclub. Dat moet de sponsor ook aanspreken.
Voor zover ik weet heeft Mo &Z geen jeugdleden.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Dec 14, 2014 11:53

Volgens mij heeft Roel een gouden medaille gewonnen op de World Mind Games in China. Alle partijen zijn na te spelen. De hele nederlandse damwereld smacht al 20 jaar naar WK-succes. Geen letter lees ik hierover. De topic die Alexander hierover heeft aangemaakt gaat alleen over het opsturen van een foto. Als het dammers zelf al niet opwindt waarom anderen dan wel?
Flow with the Go

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Mon Dec 15, 2014 18:37

Klaas van der Laan wrote:Volgens mij heeft Roel een gouden medaille gewonnen op de World Mind Games in China. Alle partijen zijn na te spelen. De hele nederlandse damwereld smacht al 20 jaar naar WK-succes. Geen letter lees ik hierover. De topic die Alexander hierover heeft aangemaakt gaat alleen over het opsturen van een foto. Als het dammers zelf al niet opwindt waarom anderen dan wel?
De zilveren medaille van de bridgers stond wel dezelfde dag op de site van de bridgebond. Maar ach de kndb presteert het zelfs om het Damspel een jaar lang niet op haar site te publiceren...

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Dec 15, 2014 18:55

Laten we maar gewoon even afwachten tot alle subsidie opdroogt en het ledentaal tot 3000 gedaald is.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Mon Dec 15, 2014 19:43

Fred van Amersfoort wrote:Laten we maar gewoon even afwachten tot alle subsidie opdroogt en het ledentaal tot 3000 gedaald is.
Ha Fred,

Dit mailde ik ook naar een voorheen bevlogen damfanaat, nu niet meer bevlogen dus. En zonder deze mensen redden we het zeker niet. Volgens onze Jaap binnen 5 jaar toch?
Gewoon wachten tot die grens bereikt is, en dan volgt zelf de reactie. Ik probeer gewoon al E-mails te richten naar de coördinator breedtesport en krijg gewoon geen antwoord. niet 1 keer, maar 2 keer en nu is de 3e herinnering eruit gegaan.
Ik weet ook niet waarom ik in de Bondsraad zit. Zonder achterban. Beweging krijgen is moeilijker dan wachten op de ondergrens is bereikt. Mar ja, dan zijn we wel veel infrastructuur kwijt. En die bouw je niet snel meer op. Weg is weg.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Dec 15, 2014 23:51

Ja Frans, we hebben er veel tijd aan besteed, zeker Jaap met zijn onderzoek. En nog gratis ook. De massa heeft daar niets van mee gekregen en de elite wilde de boodschap niet horen. Diverse lamsnikkels hadden nog kritiek op onze inzet ook. Ze blijven mooi weer spelen, lopen tegenwoordig allemaal in nette zwarte pakken met een stropdas en doen alsof ze van groot belang zijn. Liefst geflankeerd door een spannende grootmeester. Men geeft ons les. men weet hoe we de malaise kunnen doorbreken. Ze zoeken het maar lekker uit samen.

Maarten van Leenen
Real name: Maarten van Leenen

Post by Maarten van Leenen » Tue Dec 16, 2014 09:12

Laten we niet opgeven. Ik heb geloof in ons dammers en zeker met de feestdagen in het vooruitzicht moeten we wat vergevingsgezind zijn en met een goed gevoel proberen het jaar af te sluiten. Ja, de damgemeenschap lijkt kleiner te worden en misschien worden er links en rechts wat fouten gemaakt of zaken vergeten. Maar veel van deze mensen doen dit ook als vrijwilliger, want als zij het niet doen, wie doet het dan?

Ik ben maar een simpel mens en probeer gewoon bij mij om de hoek (lees: Noord Holland) wat te betekenen (overigens voor insiders ook daarbuiten, maar dat is nu niet van belang). Ik mik nog steeds op jeugd (voor het eerst in jaren weer een welpenteam dat vanuit Den Helder meedoet aan het NK clubteams as zaterdag). We hebben nu weer damles op scholen (en ook weer jeugdclubjes) in Den Helder, Anna Pauwlowna, Schagen en Oudkarspel, naast ons eigen Heerhugowaard uiteraard. We hebben een bijna tweewekelijks circuit van jeugdtoernooien verspreid door de provincie.

Maar ook wordt er les gegeven aan senioren op onze club, maar ook daarbuiten. En zijn er allerlei - spannende - activiteiten op het gebied van ICT die zich (begin) komend jaar zullen gaan laten zien.

Het is misschien allemaal marginaal, maar ik hoop altijd maar dat dit een olievlek is die zich gaat uitbreiden. Goed voorbeeld doet goed volgen? Gewoon de handen uit de mouwen en buffelen. Toch?

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Dec 16, 2014 11:30

Juist, jij snapt het Maarten!

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Tue Dec 16, 2014 20:18

Maarten van Leenen wrote:Laten we niet opgeven. Gewoon de handen uit de mouwen en buffelen. Toch?
Helemaal mee eens Maarten. Je acties zien er uitstekend uit. Bovenregionaal, niet ieder voor zijn eigen vereniging alleen! Succes! Dit lijkt me een van de best practices voor de commissie Verenigingsondersteuning! Past ook binnen de thematiek van het nog niet geopenbaarde Deltaplan.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Dec 16, 2014 22:49

Frans de Jonge wrote: Past ook binnen de thematiek van het nog niet geopenbaarde Deltaplan.
Dat staat al twee jaar in de steigers. Publiceer het gewoon!
Of moeten we wachten tot over vijf jaar? Dan moeten we dijkdoorbraken dichten en hebben we niks meer aan een Deltaplan.

Misschien net als die rugbyers..., die een begrotingstekort van 800.000 Euri moeten dichten.
Mijn dochter is net lid geworden van zo'n rugbyclub. Krijgt nu - als het voorstel van het bestuur van de rugbybond doorgaat - eventjes het verzoek om € 80,-- (jeugdleden € 40,--) extra over te maken.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Dec 17, 2014 00:47

De volledige statistische analyse is destijds door Jaap al ingeleverd en volgens mijn info zou een bestuurslid daar op terugkomen.......We zijn zelfs diverse keren op het bondsburo geweest. O.a met het voorstel verenigingen te bezoeken. Alles moest wel gratis trouwens. Door ziekte in de familie miste ik een bijeenkomst en vervolgens nooit meer iets gehoord. Plotseling nam Vermeulen ons idee "rondje Nederland" over. Nooit een telefoontje of zoiets, slechts een lompe melding dat je net als ieder ander via de site kon aanmelden. Ook de werkgroep verenigingsondersteuning heeft nooit een vraag gesteld. Bestuurslid Houtjes, wonend op 15 minuten afstand, heeft nooit enig initiatief getoond. Raar want je zou verwachten dat een bestuur interesse heeft in een visie van doodgewone gemiddelde en bezorgde leden. Niet dus. Nou, dan maar niet. Zelf zit ik er niet zo mee maar voor Jaap, die er echt heel veel werk aan gehad heeft , is het buitengewoon lullig. En ook voor damclub Wapenveld want een aantal Apeldoornse dammers wilden wel naar een club in de buurt. Dat werden uiteraard andere clubs want ik ga niet ergens heen waar je bij voorbaat weet dat een KNDB bestuurslid wel in woorden zegt ons serieus te nemen maar niet in daden.

Post Reply