Artistieke damfoto's
-
-
-
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
Andreiko slideshow (en hier in losse foto's).
-
Waarom denkt iedereen dat de diagonale oppositie van Sargin is?Hanco Elenbaas wrote:<center>
David Iwanowitsj Sargin
(1859-1921)
</center>
Dit werd ook al ver voordat hij begon te dammen al gespeeld....
Vreemd dat iedereen de grootmeester die deze speelwijze aan Sargin toebedeeld heeft dan ook zondermeer geloofd en het voor waar aanneemt...... het enige wat hij gedaan heeft (bij mijn weten) is dat hij in een standaardeindspel heeft ontdekt dat een dam op 50 vervangen kon worden door een schijf en dat het dan ook nog steeds won..... voor de rest heeft de beste man nog leuke composities bedacht op (o.a.) dit thema, maar ik denk dat hij toch wel een beetje teveel krediet krijgt....... (of moet dit in een poll??? ==> eens / oneens /weet het niet )
- Hanco Elenbaas
Die naam Sargin detail is eraan gegeven door Ton Sijbrands. Zonder Ton Sijbrands zou die situatie nog steeds naamloos zijn geweest. Waarom Sijbrands juist voor Sargin heeft gekozen weet ik niet. Het zou leuk zijn als iemand die het wel weet het hier komt vertellen.Edwin Twiest wrote:
Waarom denkt iedereen dat de diagonale oppositie van Sargin is?
Dit werd ook al ver voordat hij begon te dammen al gespeeld....
Vreemd dat iedereen de grootmeester die deze speelwijze aan Sargin toebedeeld heeft dan ook zondermeer geloofd en het voor waar aanneemt...... het enige wat hij gedaan heeft (bij mijn weten) is dat hij in een standaardeindspel heeft ontdekt dat een dam op 50 vervangen kon worden door een schijf en dat het dan ook nog steeds won..... voor de rest heeft de beste man nog leuke composities bedacht op (o.a.) dit thema, maar ik denk dat hij toch wel een beetje teveel krediet krijgt....... (of moet dit in een poll??? ==> eens / oneens /weet het niet ) [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
Het Internet wordt steeds mooier!steenslag wrote:Andreiko slideshow (en hier in losse foto's).
Hoe maak je zo'n slideshow Siep?
In het FMJD Album staan een stuk of zeventig foto's van Andreiko die (nog) niet zijn opgenomen in deze slideshow.
Die slideshow is mbv google gevonden in http://viktors.balticom.lv/ . Een link op die site heb ik niet gevonden en ik kan er niet veel wijs uit. Er zijn wel wat foto's te vinden.
Een handig gratis beeldarchief-systeem is www.flickr.com . (Gratis wil zeggen: totaal 200 foto's, max. 20 Mb per maand). Het archiveringssysteem is verbluffend eenvoudig: geef een foto één of meer "tags". Bijvoorbeeld "Andreiko Sijbrands checkers dammen 1970".
Zoeken op de tag "Sijbrands" levert dan al je Sijbrandsfoto's op; een slideshow wordt automatisch gegenereerd.
Maar je kunt ook je keuze uitbreiden tot de foto's van iedereen. http://www.flickr.com/photos/tags/checkers/ levert 481 plaatjes op die gemarkeerd zijn met "checkers".
Maar over Andreiko is er nog niets te vinden.
Een handig gratis beeldarchief-systeem is www.flickr.com . (Gratis wil zeggen: totaal 200 foto's, max. 20 Mb per maand). Het archiveringssysteem is verbluffend eenvoudig: geef een foto één of meer "tags". Bijvoorbeeld "Andreiko Sijbrands checkers dammen 1970".
Zoeken op de tag "Sijbrands" levert dan al je Sijbrandsfoto's op; een slideshow wordt automatisch gegenereerd.
Maar je kunt ook je keuze uitbreiden tot de foto's van iedereen. http://www.flickr.com/photos/tags/checkers/ levert 481 plaatjes op die gemarkeerd zijn met "checkers".
Maar over Andreiko is er nog niets te vinden.
- Hanco Elenbaas
Uit het foto-archief van de problemist Sergej Joesjkewitsj:
<center>
Charkov 1951
links: Zinowi Tsirik - Boris Blinder
rechts: Marat Kogan - Nikolai Sretenski</center>
<center>
Charkov 1951
links: Zinowi Tsirik - Boris Blinder
rechts: Marat Kogan - Nikolai Sretenski</center>
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Jan 31, 2006 21:46, edited 1 time in total.