Jezus Hanco (en dit bedoel ik niet als alternatief voor Jezus Christus), je geeft de duivel niet te veel eer, maar jezelf. Omdat ik vind dat je even in een andere topic moet gaan zitten eikelen heeft de duivel mij op je afgestuurd? Wat een zwaar gelul! Wat een megalomanie! Is iedereen die jou tegenspreekt door de duivel gestuurd?Hanco Elenbaas wrote:De duivel gelooft niet in God, maar weet wèl dat God er is. Dat maakt hem zo aan trillen. De planeet Nibiru, Planet X, nadert!reiger56 wrote:Zeg hanco2, ik dacht dat jij wel in GOD geloofde. Trouwens, de duivel gelooft ook in GOD, en hij siddert.Hanco Elenbaas wrote: Ik vind mensen die niet in God geloven ook de dommere soort
De essentie van het probleem waarin de wereld verkeert is dat de duivel toen hij als Lucifer door God uit de hemel verwijderd werd de heerschappij over deze planeet heeft verworven. En het meerendeel van de mensen op deze planeet staat onder invloed van de duivel Lucifer en zijn troepen. Dat zullen mensen als jij een paranoïde gedachte vinden, omdat zij het niet kunnen bevatten, maar het grappige is dat ik er in directe zin persoonlijk geen last van heb. In indirecte zin soms wel omdat de duivel wezens als jij en Frederik en nu ook Arjen op me af stuurt.
Maar om anderen duidelijk te maken wat er op zeer kleine schaal gaande is, komt dat me weer zeer goed uit.
...emmer de emmer
Geloven dammers in God?
- Arjen de Mooij
- Hanco Elenbaas
Ik vergis me regelmatig Reiger, kijk maar naar mijn dampartijen.reiger56 wrote:Wel hanco, je reageert dit keer redelijk fatsoenlijk op mijn plagerijtje.Hanco Elenbaas wrote:De duivel gelooft niet in God, maar weet wèl dat God er is. Dat maakt hem zo aan trillen. De planeet Nibiru, Planet X, nadert!reiger56 wrote: Zeg hanco2, ik dacht dat jij wel in GOD geloofde. Trouwens, de duivel gelooft ook in GOD, en hij siddert.
De essentie van het probleem waarin de wereld verkeert is dat de duivel toen hij als Lucifer door God uit de hemel verwijderd werd de heerschappij over deze planeet heeft verworven. En het meerendeel van de mensen op deze planeet staat onder invloed van de duivel Lucifer en zijn troepen. Dat zullen mensen als jij een paranoïde gedachte vinden, omdat zij het niet kunnen bevatten, maar het grappige is dat ik er in directe zin persoonlijk geen last van heb. In indirecte zin soms wel omdat de duivel wezens als jij en Frederik en nu ook Arjen op me af stuurt.
Maar om anderen duidelijk te maken wat er op zeer kleine schaal gaande is, komt dat me weer zeer goed uit.
Weet je Reiger, ik vertaal nu een boek in het Nederlands dat heet 'The Secret History Of The Jesuits' van Edmond Paris en als ik het af heb zal ik een ander boek over de Jezuïeten vertalen, 'Vatican Assassins' van Eric Jon Phelps.
Dan zal ook voor mensen die geen andere taal dan Nederlands beheersen duidelijk kunnen worden met wat voor ernstig probleem we nu te maken hebben.
Als je die werken zou lezen, zou je een lichtje opgaan over hoe de meesten hier als slaven worden gehouden door het Vaticaan, terwijl jullie juist denken dat het Vaticaan de afgelopen honderden jaren aan invloed heeft verloren. En dan kunnen jullie te weten komen hoe achter elke oorlog van de afgelopen 500 jaar achter de schermen de Jezuïeten aan het rommelen waren. Vrijwel al de belastingen die jij moet betalen gaan indirect naar de oorlogen van het Vaticaan. De euro, die ons allemaal ook weer flink heeft doen inleveren, is er ook gekomen door de inspanningen van het Vaticaan. Het Vaticaan controleert de USA en is eigenaar van de Federal Reserve, de zogenaamde nationale bank van de USA.
De Jezuïeten hebben samen met Frederik de Grote van Pruisen de hoogste riten, 33e en 34e graad, van de vrijmetselarij geschreven. Rond 1880 hebben de Jezuïeten de Rockefellers toestemming gegeven om American Medical Association op te richten, waardoor via een verzekeringsstelsel gecontroleerd kon worden welke medicijnen wel en welke niet vergoed zouden worden. Daarmee kwam een einde aan een gelukkige tijd waarin 30% van de noord-amerikaanse bevolking onder behandeling was van de nobele homeopathie.
Je zou eens moeten lezen wat de satanist Donald Rumsfeld toen hij de FDA controleerd allemaal voor vergif op de markt heeft weten tre brengen, waardoor zeer veel mensen nu allerlei bizarre ziektes hebben, waardoor ze weer melkkoetje worden voor de farmaceutische industrie, lees het Vaticaan...
Reiger, jij krijgt van mij over een paar maanden een van de eerste exemplaren van 'De Geheime Geschiedenis van de Jezuïeten' als je wilt...
Met laster heeft het niets te maken die boeken, want in Frankrijk is het eerste exemplaar van 'The Secret History' al in 1975 voor het eerst uitgegeven en er is nog nooit een proces over gevoerd.
Het grappige is, dat ik het met de meeste dingen die jij op dit onderwerp verkondigt, (buiten de beledigingen aan allerlei mensen) eens ben. Ook het bovenstaande is mij al lange tijd bekend. Je weet nog niet half wat ik over dit onderwerp weet. Alleen vreemd dat jij er van uit gaat dat de duivel mensen zoals ik en wat anderen zou gebruiken om jou te plagen. Daarmee geef je hem teveel eer. Voor wat betreft de zin "De duivel gelooft ook in GOD, en hij siddert", dit is een letterlijk citaat uit de bijbel. hij gelooft namelijk wel degelijk in GOD, en dat maakt dat hij nu zo tekeer gaat omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.
Neem me niet kwalijk voor mijn soms negatieve gedrag. Ik hou misschien wel wat teveel van de polemiek.
Mooi om te horen dat je veel over dit onderwerp weet! Hoe meer iedereen weet hoe eerder we het juk kunnen breken.
De duivels in het Vaticaan trillen, dat is zeker!
Vind je het goed dat ik ze zo nu en dan beledig?
Gezien dit onderwerp is het niet zo vreemd om het zo nu en dan over de tegenpool van GOD te hebben.Ben Anoniem wrote:De duivel? Zo Reiger wat is dat nu weer voor kul.
Kennelijk een "hij".
Weet je zeker dat het geen vrouw is?
Is ie blank?
Waar woont ie?
En wat het geslacht betreft: ik hou het op zowel vrouwelijk als mannelijk. Voor het gemak noem ik het een hem. Blank, bruin, geel, zwart is hier niet van toepassing.
Hij woont tijdelijk op aarde. De aarde behoort hem namelijk tijdelijk toe. Niet moeilijk te geloven als je zo om je heen kijkt. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik denk niet dat je op mijn toestemming zit te wachten [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] .Hanco Elenbaas wrote: Vind je het goed dat ik ze zo nu en dan beledig?
Je beledigt alleen nog al snel de verkeerden. Niet alles is wat het lijkt te zijn en niet iedereen is wat of wie hij/zij lijkt te zijn [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
Mijn ego is in 1984 gestorven na een sessie van een week met de cultureel antropoloog Carlos Castaneda, waarin ik ben volgestopt met peyotl en ayahuasca. Alles wat bepaalde mensen sindsdien tegen mij zeggen zeggen zij tegen iets in zichzelf.Arjen de Mooij wrote:Jezus Hanco (en dit bedoel ik niet als alternatief voor Jezus Christus), je geeft de duivel niet te veel eer, maar jezelf. Omdat ik vind dat je even in een andere topic moet gaan zitten eikelen heeft de duivel mij op je afgestuurd? Wat een zwaar gelul! Wat een megalomanie! Is iedereen die jou tegenspreekt door de duivel gestuurd?Hanco Elenbaas wrote:De duivel gelooft niet in God, maar weet wèl dat God er is. Dat maakt hem zo aan trillen. De planeet Nibiru, Planet X, nadert!reiger56 wrote: Zeg hanco2, ik dacht dat jij wel in GOD geloofde. Trouwens, de duivel gelooft ook in GOD, en hij siddert.
...emmer de emmer
Het gaat niet om het tegenspreken, het gaat om de behoefte iemand te beledigen en de kuddegeest in mannetjes als jij die het daarna opnemen voor hun 'vriendje' in plaats van zelf te denken.
Ik kan me nog goed herinneren hoe jij ook betrokken was bij de bloedhondenjacht op Damweb op Erik van de Weerdhof. Al met al wordt mijn respect voor jou steeds minder groot.
En nog iets, ik hoop dat je Jezus naam niet ijdel wil gebruiken, dat is namelijk beledigend voor de groep mensen waar Jan deel van uit maakt.
-
Zo zo, probeer je op die manier het 8 uur journaal, of je krantje, te begrijpen?reiger56 wrote:Hij woont tijdelijk op aarde. De aarde behoort hem namelijk tijdelijk toe. Niet moeilijk te geloven als je zo om je heen kijkt.
Of gedragen de mensen om je heen, collega's, familie, zich duivels?
En bedenk je daar dan een duivel bij.
Zoals kaboutertjes en sinterklaas?
- Hanco Elenbaas
Red Elk, de noordamerikaanse Dalai Lama, Red Elk, de medicijnman/dominee en aanvoerder van de noordamerikaanse indianen zegt in een interview met Rick Martin van het undergrounblad The Spectrum dat hij regelmatig in contact is met Lucifer, die in het binnenste van de Aarde woont. Lucifer wordt door Red Elk beschreven als een ruim 6 meter hoog beeldschoon tweeslachtig wezen met als belangrijkste eigenschap ijzige haat.reiger56 wrote:Gezien dit onderwerp is het niet zo vreemd om het zo nu en dan over de tegenpool van GOD te hebben.Ben Anoniem wrote:De duivel? Zo Reiger wat is dat nu weer voor kul.
Kennelijk een "hij".
Weet je zeker dat het geen vrouw is?
Is ie blank?
Waar woont ie?
En wat het geslacht betreft: ik hou het op zowel vrouwelijk als mannelijk. Voor het gemak noem ik het een hem. Blank, bruin, geel, zwart is hier niet van toepassing.
Hij woont tijdelijk op aarde. De aarde behoort hem namelijk tijdelijk toe. Niet moeilijk te geloven als je zo om je heen kijkt. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
In een ander verband zegt Red Elk over Lucifer:
"Red Elk: Lucifer is a wonderful being. I’ve seen him, personally. I’ve faced him, personally. And he’s not red, with a long tail and horns! But neverthelessâ€â€
-
-
Luister, Eikelenbaas, FMJD-duivel, even duidelijk:Hanco Elenbaas wrote:Mijn ego is in 1984 gestorven na een sessie van een week met de cultureel antropoloog Carlos Castaneda, waarin ik ben volgestopt met peyotl en ayahuasca. Alles wat bepaalde mensen sindsdien tegen mij zeggen zeggen zij tegen iets in zichzelf.Arjen de Mooij wrote:Jezus Hanco (en dit bedoel ik niet als alternatief voor Jezus Christus), je geeft de duivel niet te veel eer, maar jezelf. Omdat ik vind dat je even in een andere topic moet gaan zitten eikelen heeft de duivel mij op je afgestuurd? Wat een zwaar gelul! Wat een megalomanie! Is iedereen die jou tegenspreekt door de duivel gestuurd?Hanco Elenbaas wrote: De duivel gelooft niet in God, maar weet wèl dat God er is. Dat maakt hem zo aan trillen. De planeet Nibiru, Planet X, nadert!
...emmer de emmer
Het gaat niet om het tegenspreken, het gaat om de behoefte iemand te beledigen en de kuddegeest in mannetjes als jij die het daarna opnemen voor hun 'vriendje' in plaats van zelf te denken.
Ik kan me nog goed herinneren hoe jij ook betrokken was bij de bloedhondenjacht op Damweb op Erik van de Weerdhof. Al met al wordt mijn respect voor jou steeds minder groot.
En nog iets, ik hoop dat je Jezus naam niet ijdel wil gebruiken, dat is namelijk beledigend voor de groep mensen waar Jan deel van uit maakt.
Ik ben dat ventje niet van wie jij zegt dat ik het ben.
Ik heb nooit een bericht op zijn computer geschreven.
Ik ben zo onbeduident als dammer Hanco dat je me helemaal niet eens kent.
Wat hebben we nu aan dat praat:
"Ik geloof in God dus ik kom lekker in de hemel."
"Jij bevalt me niet, dus de duivel zal wel in jou gevaren zijn."
Kleuterpraatjes. En die indiaan zuigt maar wat uit zijn duim, jij gelooft werkelijk alles.
En geloof me, jouw ego is enorm opgeblazen. Je stukjes veroorzaken bij vooral walging, je verknalt het hele forum met je paranoia complotpraat.
Zelfs een overledene, een van de grootste dammer aller tijden n.b., Piet Roozenburg, is niet veilig voor jouw walgelijke prietpraat.
Jan, als je werkelijk de Heilige Geest in je had zou je niet jammeren om excuses, dan zou je eens liefde in de wereld brengen in plaats van je afstotelijke ik-ben-hier-de-enige-met-de-waarheid-in-pacht-praatjes.
Stop met je lippendienst en doe eens wat voor een medemens.
- Arjen de Mooij
Je ego is gestorven? Ik weet niet precies wat je daar mee bedoelt, dus daar zal ik maar niet op ingaan.Hanco Elenbaas wrote:Mijn ego is in 1984 gestorven na een sessie van een week met de cultureel antropoloog Carlos Castaneda, waarin ik ben volgestopt met peyotl en ayahuasca. Alles wat bepaalde mensen sindsdien tegen mij zeggen zeggen zij tegen iets in zichzelf.Arjen de Mooij wrote:Jezus Hanco (en dit bedoel ik niet als alternatief voor Jezus Christus), je geeft den duivel niet te veel eer, maar jezelf. Omdat ik vind dat je even in een andere topic moet gaan zitten eikelen heeft den duivel mij op je afgestuurd? Wat een zwaar gelul! Wat een megalomanie! Is iedereen die jou tegenspreekt door de duivel gestuurd?Hanco Elenbaas wrote: ...
...emmer de emmer
Den behoefte om mensen te beledigen, waar heb ik die tentoongespreid (heb ik wel hoor, maar nauwelijks). Ik neem het sodeju niet op voor Fredje, ik wil alleen dat je je gebash ergens anders neergooit als het niets met God te maken heeft.
Hoe was ik dan precies betrokken bij die bloedhondenjacht Hanco? Op den wijze dat ik afkeurde dat Erik dacht aan een kopje koffie terwijl er een mens overleden was? Ongetwijfeld zal ik wat andere woorden gebruikt hebben, maar dat soort dingen kan een mens kwaad maken. En misschien stel ik het me in mn gedachten wat rooskleuriger voor dan dat het was.
Waarom ben je beledigd als ik den naam van Jezus gebruik? Ik voel me zeer beledigd als jij het woordje 'de'(vzmh) gebruikt, dus niet meer doen he? Krachttermen zijn er om aan te geven dat je iets echt meent, en hebben dus wel degelijk een functie.
In dit geval gaf Jezus verontwaardiging aan... is voor iedereen duidelijk en dus nuttig.
Volgens mij is beledigd het verkeerde woord en bedoel je plaatsvervangende schaamte?
- Hanco Elenbaas
Volledig mee eens. Dit is vragen om problemen en forum vervuiling!!!Christian van der Schaaf wrote:Ik vind dit een van de stompzinnigste threads gestart door Eric.
Het interesseert mij niets waarin andere dammers geloven.
Er zijn oneindig veel andere plekken waar je over dit soort zaken kunt praten.
Maar Ben toch, weet je niet dat kaboutertjes en sinterklaas niet bestaan!Ben Anoniem wrote:Zo zo, probeer je op die manier het 8 uur journaal, of je krantje, te begrijpen?reiger56 wrote:Hij woont tijdelijk op aarde. De aarde behoort hem namelijk tijdelijk toe. Niet moeilijk te geloven als je zo om je heen kijkt.
Of gedragen de mensen om je heen, collega's, familie, zich duivels?
En bedenk je daar dan een duivel bij.
Zoals kaboutertjes en sinterklaas?
En ik bedenk niks, ik ben een realist
- Eric Sanders
Hanco Elenbaas wrote:Het gaat niet om het tegenspreken, het gaat om de behoefte iemand te beledigen en de kuddegeest in mannetjes als jij die het daarna opnemen voor hun 'vriendje' in plaats van zelf te denken.
Net als iedereen neem jij het ook op voor je 'vriendjes'. Ook als ze onzin uitkramen. Wat dat betreft is niet menselijks jou vreemd.
Sinds wanneer maak jij je er druk dat mensen beledigd worden? Misschien heb je het zelf niet zo in de gaten en misschien bedoel je het niet zo, maar jij bent zo'n beetje de topbelediger van het forum, Hanco. Niet dat ik er zoveel op tegen heb, beledigen kan een mooie kunstvorm zijn.En nog iets, ik hoop dat je Jezus naam niet ijdel wil gebruiken, dat is namelijk beledigend voor de groep mensen waar Jan deel van uit maakt.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart