Kosmos wrote:
Hohoho! Ik haat Wiersma zeker niet. Dat is jouw interpretatie.
Een boosaardige of provocatieve interpretatie lijkt me.
Ik vind het jammer dat er nooit eens gewoon lekker gedamd wordt zonder dat GELD op nummer 1 staat. Bovendien hoor je als oude generatie een tienvoudig kampioen (!!!) en een drievoudig kampioen van een nieuwe generatie niet zo minnetjes te ontvangen!
Jouw heksenjacht op Harm Wiersma is op dit forum begonnen nadat hij niet bereid bleek een deel van zijn honorarium bij De Telegraaf aan jou af te staan, toen hij vergeten was jou als bron te vermelden in zijn rubriek. Inderdaad dus een geldkwestie.
Zodra de naam Harm Wiersma hier valt begin jij keer op keer iets negatiefs over Harm te vertellen, het liefst dat verhaal over het betreurde incident in Schiedam. Wat dat betreft begin je steeds meer op Ben Anoniem te lijken.
Harm Wiersma is profdammer geweest, dus moest om te leven ook aan geld denken, maar Harm heeft veel voor het dammen gedaan, zonder dat geld een rol speelde. Kort geleden zat hij nog voor niks (hij moest geld toeleggen) met het Nederlands team in een vlooienpension in Varazze, terwijl arbiters en officials in een driesterrenhotel (en niet een viersterrenhotel, verzekerde Pieter Hildering) feest vierden.
Een ander project om niet van Harm Wiersma is het blad Hoofdlijn, dat zonder Harm niet zou hebben bestaan. En op het programma staat nog de World Draughts Club en misschien een vakbond voor profdammers, zodat het onmogelijk wordt om voor peanuts een WK te organiseren.
Volgens Aleksej was bij het WK in Amsterdam alweer 7000 euro minder prijzengeld dan in Zwartsluis.
Harm is een van de weinige spelers die zich durft te verzetten tegen hoe de spelers gepiepeld worden door de bestuurders in het damwereldje. Harm is dus niet geliefd bij de dambestuurders en die zullen jouw campagne tegen Wiersma dan ook toejuichen. Zo'n Klareveld is niet zomaar een groot fan van Kosmos.
Verder heb ik gezien hoe Harm belangeloos geld toelegde op het begeleiden van Léopold Sekongo in zijn beroepszaak tegen de IND, toen die organisatie Leo geen verblijfsvergunning wou geven. En zo zijn er meer die Harm helpt, terwijl het hem geld kost. Die verhalen over Harm en geld zijn dan ook boosaardig en worden alleen maar verteld door personen die om wat voor reden dan ook een hekel aan Wiersma hebben.
Naar de mening van iemand die zes keer wereldkampioen is geweest en het nog veel vaker had kunnen zijn, als hij niet zoveel andere dingen had gedaan, wordt door de andere topspelers aandachtig geluisterd en terecht.