Lees je wellicht over het woord 'sneldam' heen? Volgens mij een essentieel woord in Hanco's betoog.Henk de Witt wrote:Ja, dat was opwindend zeg, die herkamp. Zelfs als je die, zoals ik, via teletekst hebt gevolgd. Het spetterde van het scherm af!!!Hanco Elenbaas wrote: Je had dat moeten zien in Zwartsluis in oktober 2003, de spectaculaire sneldamherkamp Georgiev-Tsjizjov-Valneris!
Dag een: 1-1 Dag twee: 1-1 Dag drie: 1-1 Dag vijf: 1-1 Dag zes 1-1 Dag zeven 1-1 Dag 8:... Dag 9: .... Dag 10:...

Meest prestigieuze toernooi van 2004
- Eric Sanders
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Als je de optie van Wereldkampioen Georgiev gaat hanteren dan ben je er snel klaar mee hoor [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Henk de Witt wrote:Ja, dat was opwindend zeg, die herkamp. Zelfs als je die, zoals ik, via teletekst hebt gevolgd. Het spetterde van het scherm af!!!Hanco Elenbaas wrote: Je had dat moeten zien in Zwartsluis in oktober 2003, de spectaculaire sneldamherkamp Georgiev-Tsjizjov-Valneris!
Dag een: 1-1 Dag twee: 1-1 Dag drie: 1-1 Dag vijf: 1-1 Dag zes 1-1 Dag zeven 1-1 Dag 8:... Dag 9: .... Dag 10:...
Dertien remises op rij, zoiets spectaculairs heb ik nog nooit gezien. Welke sport heeft dat? Dit is wel het ultieme bewijs. Met zulke prachtige uitslagen zijn we uniek in de sportwereld. Hier mag absoluut niets aan veranderd worden. Dank je, Hanco. Je hebt me helemaal overtuigd.
Trouwens, ik was al lang overtuigd. Denk maar eens aan die prachtige barrage Wiersma-Jansen, Zwartsluis 2001. Tien achtereenvolgende remises? Vijftien? Twintig? Er kwam maar geen eind aan die prachtige reeks. Genieten!
Uiteindelijk heeft men geloot om de Nederlandse titel. Gaaf! Welke sport kent dat nou, loten om de titel?
Wij moeten keihard strijden om dit unieke aspect van de damsport te behouden!!! Het gevaar loert overal, beste mede remise-aanbidders!
In de nieuwe telling zijn ook een aantal klassieke standaardposities ineens geen remise meer. Men wil ons de remise afpakken, het allermooiste dat we hebben en dat onze sport zo uniek maakt. Gelukkig hebben wij Hanco Elenbaas, Vangaboy, Dieter van Gortel, Eric van Duseeldorp, Fred van Amersfoort, en nog een paar keien.
REMISE-AANBIDDERS, VERENIGT U EN LET OP UW SAECK!
Wat zou je liever lezen in de krant: Jantje beruste na 6 uur spelen in een punten overwinning op zijn opponent Pietje en won dus in de vroegere standaard remise stand met 3-1
Of Jantje heeft op spectaculaire wijze de sneldambarrage gewonnen van Pietje nadat de normale partij in een remise was geeindigt, bij deze barrage van elk een 20 minuten per speler en dan proberen om een beslissing af te dwingen, was Jantje de koelbloedigste en kon onder het toeziend oog van menig toeschouwer ,die dit spektakelstuk niet wilde missen ,de overwinning naar zich toetrekken. Hij won de barrage met 3-1 [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
......door politie en dominee geweerd.....
Ach Henkie leest wel vaker over dingen heenEric Sanders wrote:Lees je wellicht over het woord 'sneldam' heen? Volgens mij een essentieel woord in Hanco's betoog.Henk de Witt wrote:Ja, dat was opwindend zeg, die herkamp. Zelfs als je die, zoals ik, via teletekst hebt gevolgd. Het spetterde van het scherm af!!!Hanco Elenbaas wrote: Je had dat moeten zien in Zwartsluis in oktober 2003, de spectaculaire sneldamherkamp Georgiev-Tsjizjov-Valneris!
- Henk de Witt
Juist Vengaboy! Want met die zwakkeren en ouderen erbij krijg je met versneld tempo veel te veel beslissingen. En jij wilt juist net als ik veel remises!Vengaboy wrote: Het opnemen voor de zwakkeren en de ouderen, sorry hoor, maar we hebben het hier over sport. Als je te zwak of te langzaam bent om je sport op topniveau te blijven spelen, dan doe je toch een trapje terug ?
Kijk naar die prachtige herkamp Tsjizjov-Valneris-Georgiev. Allemaal heerlijke remises.
Kijk naar de herkamp Wiersma-Jansen. Allemaal heerlijke remises. Ik sta helemaal achter jou, Vengaboy, in jouw nobele strijd voor behoud van de remise.
VENGA, DE REMISE WONDERBOY!
- Eric Sanders
Het is erg flauw om mensen die tegen de DT zijn als remiseliefhebbers neer te zetten. Dat doet de discussie (zo die er ueberhaupt nog is) ook geen goed. Er zijn nu eenmaal mensen die jouw middel erger vinden dan de kwaal. Daar helpt ook sarcasme niets aan.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Hanco Elenbaas
Volgens de getuigeverslagen en volgens Hans Jansen zelf kregen Wiersma en Jansen na afloop van de partijen in hun eerste sneldambarrage steeds weer oorverdovend applaus.Henk de Witt wrote:Ja, dat was opwindend zeg, die herkamp. Zelfs als je die, zoals ik, via teletekst hebt gevolgd. Het spetterde van het scherm af!!!Hanco Elenbaas wrote: Je had dat moeten zien in Zwartsluis in oktober 2003, de spectaculaire sneldamherkamp Georgiev-Tsjizjov-Valneris!
Dertien remises op rij, zoiets spectaculairs heb ik nog nooit gezien. Welke sport heeft dat? Dit is wel het ultieme bewijs. Met zulke prachtige uitslagen zijn we uniek in de sportwereld. Hier mag absoluut niets aan veranderd worden. Dank je, Hanco. Je hebt me helemaal overtuigd.
Trouwens, ik was al lang overtuigd. Denk maar eens aan die prachtige barrage Wiersma-Jansen, Zwartsluis 2001. Tien achtereenvolgende remises? Vijftien? Twintig? Er kwam maar geen eind aan die prachtige reeks. Genieten!
Uiteindelijk heeft men geloot om de Nederlandse titel. Gaaf! Welke sport kent dat nou, loten om de titel?
Wij moeten keihard strijden om dit unieke aspect van de damsport te behouden!!! Het gevaar loert overal, beste mede remise-aanbidders!
In de nieuwe telling zijn ook een aantal klassieke standaardposities ineens geen remise meer. Men wil ons de remise afpakken, het allermooiste dat we hebben en dat onze sport zo uniek maakt. Gelukkig hebben wij Hanco Elenbaas, Vengaboy, Dieter van Gortel, Eric van Dusseldorp, Fred van Amersfoort, en nog een paar keien.
Niet iedereen staart zich slechts blind op de uitslag.
De onvergetelijke sneldambarrage Georgiev-Tsjizjov-Valneris duurde ongeveer 10 uur, inclusief pauzes, en zeker geen dagen.
De bedoeling van het systeem Frederik Bos/Tjalling Goedemoed (wie het precies heeft uitgevonden weet ik niet) is dat je in een toernooi 3 punten kunt verdienen per partij. Winst geeft 3 punten, na remise vluggeren om het derde punt, volgens de methode Georgiev. De winnaar van het vluggeren wint de partij dus met 2-1.
Definitief einde van het remiseprobleem, of niet?
Last edited by Hanco Elenbaas on Fri Aug 06, 2004 11:53, edited 1 time in total.
Ha ha ha ha , Henkie, je gaat lekker vandaag,Henk de Witt wrote:Juist Vengaboy! Want met die zwakkeren en ouderen erbij krijg je met versneld tempo veel te veel beslissingen. En jij wilt juist net als ik veel remises!Vengaboy wrote: Het opnemen voor de zwakkeren en de ouderen, sorry hoor, maar we hebben het hier over sport. Als je te zwak of te langzaam bent om je sport op topniveau te blijven spelen, dan doe je toch een trapje terug ?
Kijk naar die prachtige herkamp Tsjizjov-Valneris-Georgiev. Allemaal heerlijke remises.
Kijk naar de herkamp Wiersma-Jansen. Allemaal heerlijke remises. Ik sta helemaal achter jou, Vengaboy, in jouw nobele strijd voor behoud van de remise.
VENGA, DE REMISE WONDERBOY!
Het ouderen verhaal was een reactie op dat misschien de ouderen en zwakkeren niet zo'n zin hadden in een sneldam barrage omdat ze dat niveau niet meer aankonden.
maar zoals vaker gezegd , je leest te weinig.
- Henk de Witt
Heel goed alweer Boy, het wordt nog wel wat met jou. Mag ik dan een(1) vraag aan jou stellen die jij een keer beantwoordt. Slechts 1 vraag, Vengaboy, want jij houdt niet van het beantwoorden van vragen, dat ik wel gemerkt.Vengaboy wrote:Ach Henkie leest wel vaker over dingen heenEric Sanders wrote:Lees je wellicht over het woord 'sneldam' heen? Volgens mij een essentieel woord in Hanco's betoog.Henk de Witt wrote: Ja, dat was opwindend zeg, die herkamp. Zelfs als je die, zoals ik, via teletekst hebt gevolgd. Het spetterde van het scherm af!!!
Please Boymannetje, 1 enkel antwoord slechts, alstublieft!
Ik hoor ook tot de zwakkeren en ouderen, mijn geheugen laat te wensen over. Hier mijn vraag aan u, oh Remise Wonderboy:
HOEVEEL REMISES VIELEN ER IN DE BARRAGE TSJIZJOV-VALNERIS-GEORGIEV IN DE PARTIJEN MET VERSNELD TEMPO?
Ik zie smachtend uit naar uw antwoord.
Ach, die Henk , hij probeert met een paar cynische stuiptrekjes mensen die een beter alternatief hebben voor de remise een beetje de grond in te trappen.Eric Sanders wrote:Het is erg flauw om mensen die tegen de DT zijn als remiseliefhebbers neer te zetten. Dat doet de discussie (zo die er ueberhaupt nog is) ook geen goed. Er zijn nu eenmaal mensen die jouw middel erger vinden dan de kwaal. Daar helpt ook sarcasme niets aan.
Hij raakt het echt helemaal kwijt nu. Maar geeft niet hoor Henkie. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik heb geen id, maar ik wil ook niet zo'n sneldambarrage , het id van Georgiev spreekt mij meer aan. zoals ik al vaker gezegd hebHenk de Witt wrote:Heel goed alweer Boy, het wordt nog wel wat met jou. Mag ik dan een(1) vraag aan jou stellen die jij een keer beantwoordt. Slechts 1 vraag, Vengaboy, want jij houdt niet van het beantwoorden van vragen, dat ik wel gemerkt.Vengaboy wrote:Ach Henkie leest wel vaker over dingen heenEric Sanders wrote: Lees je wellicht over het woord 'sneldam' heen? Volgens mij een essentieel woord in Hanco's betoog.
Please Boymannetje, 1 enkel antwoord slechts, alstublieft!
Ik hoor ook tot de zwakkeren en ouderen, mijn geheugen laat te wensen over. Hier mijn vraag aan u, oh Remise Wonderboy:
HOEVEEL REMISES VIELEN ER IN DE BARRAGE TSJIZJOV-VALNERIS-GEORGIEV IN DE PARTIJEN MET VERSNELD TEMPO?
Ik zie smachtend uit naar uw antwoord.
- Eric Sanders
APPLAUS voor Hanco, jij snapt het [img]images/smilies/welcome.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Volgens de getuigeverslagen en volgens Hans Jansen zelf kregen Wiersma en Jansen na afloop van de partijen in hun eerste sneldambarrage steeds weer oorverdovend applaus.Henk de Witt wrote:Ja, dat was opwindend zeg, die herkamp. Zelfs als je die, zoals ik, via teletekst hebt gevolgd. Het spetterde van het scherm af!!!Hanco Elenbaas wrote: Je had dat moeten zien in Zwartsluis in oktober 2003, de spectaculaire sneldamherkamp Georgiev-Tsjizjov-Valneris!
In de nieuwe telling zijn ook een aantal klassieke standaardposities ineens geen remise meer. Men wil ons de remise afpakken, het allermooiste dat we hebben en dat onze sport zo uniek maakt. Gelukkig hebben wij Hanco Elenbaas, Vengaboy, Dieter van Gortel, Eric van Dusseldorp, Fred van Amersfoort, en nog een paar keien.
Niet iedereen staart zich slechts blind op de uitslag.
De onvergetelijke sneldambarrage Georgiev-Tsjizjov-Valneris duurde ongeveer 10 uur, inclusief pauzes, en zeker geen dagen.
De bedoeling van het systeem Frederik Bos/Tjalling Goedemoed (wie het precies heeft uitgevonden weet ik niet) is dat je in een toernooi 3 punten kunt verdienen per partij. Winst geeft 3 punten, na remise vluggeren om het derde punt, volgens de methode Georgiev. De winnaar van het vluggeren wint de partij dus met 2-1.
Definitief einde van het remiseprobleem, of niet?
Eric Sanders wrote:Als ik scheidsrechter was zou ik nu de match de Witt - Vengaboy in een matige 0-0 doen beeindigen.
En dan sneldammen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
-
Dat moet je niet al te letterlijk opvatten natuurlijk.Vengaboy wrote: Het opnemen voor de zwakkeren en de ouderen, sorry hoor, maar we hebben het hier over sport. Als je te zwak of te langzaam bent om je sport op topniveau te blijven spelen, dan doe je toch een trapje terug ?
Maar als Duitsland tegen Zuid-Korea voetbalt, ben ik toch wel voor outsider Zuid-Korea, ook al hebben onze oosterburen het beste van het spel.
In een sneldammatch Georgiew-Samb wint de Rus uiteindelijk gemakkelijk. Maar in een reguliere partij kan er een verrassing uitrollen. Dat gebeurde ook in het Duwo-toernooi. Samb damt origineel, kan goed rekenen maar heeft ook zijn tijd nodig.
Ik denk dat bij een sneldamreeks uiteindelijk de meest afgetrainde dammer wint. Een uitslag in een reguliere partij is veel meer minder voorspelbaar: inzet, creativiteit, betere tijdverdeling etc. kunnen voor een verrassende uitslag zorgen.
Ok maar die mogelijkheid blijft bestaan toch ? dat is de basis, maar als het 1-1 wordt dan volgt er een beslissings barrageEric van Dusseldorp wrote:Dat moet je niet al te letterlijk opvatten natuurlijk.Vengaboy wrote: Het opnemen voor de zwakkeren en de ouderen, sorry hoor, maar we hebben het hier over sport. Als je te zwak of te langzaam bent om je sport op topniveau te blijven spelen, dan doe je toch een trapje terug ?
Maar als Duitsland tegen Zuid-Korea voetbalt, ben ik toch wel voor outsider Zuid-Korea, ook al hebben onze oosterburen het beste van het spel.
In een sneldammatch Georgiew-Samb wint de Rus uiteindelijk gemakkelijk. Maar in een reguliere partij kan er een verrassing uitrollen. Dat gebeurde ook in het Duwo-toernooi. Samb damt origineel, kan goed rekenen maar heeft ook zijn tijd nodig.
Ik denk dat bij een sneldamreeks uiteindelijk de meest afgetrainde dammer wint. Een uitslag in een reguliere partij is veel meer minder voorspelbaar: inzet, creativiteit, betere tijdverdeling etc. kunnen voor een verrassende uitslag zorgen.