Laat dit maar even duidelijk zijn! Alle clubs in Nederland zouden een voorbeeld aan WSDV kunnen en misschien wel moeten nemen. Dan was de damwereld al lang gered.Fred van Amersfoort wrote:Rustig maar heren, rustig!!!!! Sterker, het is eerder een kompliment voor Wageningen, een geweldige club waar het jeugdbeleid prima gevoerd is, o. a. door Gerard Zijlema!
Nationale Competitie 2009/2010
-
- Real name: Michel Stempher
-
Meen je dat nou echt Guido, dat het huidige DVSB 1 in de ereklasse thuishoort? We hebben drie of vier spelers die met hangen en wurgen heel misschien net het niveau aankunnen. Derest absoluut niet.GuidoB wrote:Toe maar, nog een vrijwillige degradatie van DVSB. Het kan niet op met de lobby van Evert Davelaar. Weet je misschien ook wie de plaats van DVSB 2 in de 1e klasse inneemt?Bert Zwart wrote:DVSB2 speelt volgend seizoen in de tweede klasse.
Ik stel voor dat de tegenstanders van DVSB een jaar lang in de Haarlemmer lopen. Dan spelen ze volgend seizoen weer waar ze horen en dan gaan we weer echt dammen.
Je zit er goed naast met je laatste opmerking.
DVSB 1 hoort thuis in de ereklasse, want dit team is in het afgelopen seizoen 8e geworden in de ereklasse. De spelers die volgend seizoen DVSB 1 vormen, horen voor het grootste deel thuis in de 1e klasse. Ze zijn in het afgelopen seizoen met DVSB 2 6e geworden in de 1e klasse. Met het team dat DVSB volgend seizoen heeft, zijn ze een grote degradatiekandidaat voor de hoofdklasse. Bedenk dat DVSB in de jaren '90, met bijvoorbeeld een Andrew Tjon A Ong in het team, tot driemaal toe niet is gepromoveerd uit de 2e klasse (de huidige 1e klasse) en tenslotte zelfs is gedegradeerd naar de provinciale competitie. Pas toen er werd gesponsord, kwamen er sterkere spelers en werd de weg omhoog ingezet.Eric van Dusseldorp wrote:Meen je dat nou echt Guido, dat het huidige DVSB 1 in de ereklasse thuishoort? We hebben drie of vier spelers die met hangen en wurgen heel misschien net het niveau aankunnen. Derest absoluut niet.GuidoB wrote:Toe maar, nog een vrijwillige degradatie van DVSB. Het kan niet op met de lobby van Evert Davelaar. Weet je misschien ook wie de plaats van DVSB 2 in de 1e klasse inneemt?Bert Zwart wrote:DVSB2 speelt volgend seizoen in de tweede klasse.
Ik stel voor dat de tegenstanders van DVSB een jaar lang in de Haarlemmer lopen. Dan spelen ze volgend seizoen weer waar ze horen en dan gaan we weer echt dammen.
Je zit er goed naast met je laatste opmerking.
Dit is precies het bezwaar dat ik destijds had tegen het honoreren van het verzoek van DVSB om te worden teruggezet naar de hoofdklasse. Wie bepaalt dat DVSB komend seizoen een team heeft dat thuis hoort in de hoofdklasse? Evert Davelaar? Ben Smeenk? Ik heb destijds al aangegeven hier grote twijfels bij te hebben. Er is precies gebeurd wat ik had verwacht: zo'n beetje heel DVSB 1 is opgestapt en de spelers van DVSB 2 zijn na een 6e plaats in de afgelopen competitie gepromoveerd. Sportief gezien dus een heel slechte beslissing van de competitieleider.
-
-
- Real name: Irene Stegeman
Haha, alsof ik niet weet dat je foute humor hebt... Daarom ook de emoticon erachter he?!?! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Fred van Amersfoort wrote:Speciaal voor damkoningin: je kent mijn foute humor en zelf woon ik in een gebied dat nog plattelandser is. Verder vind ik koeien best leuk. En hoe meer mensen dammen, hoe leuker. Sorry dus Irene. Humor blijft een lastige klus.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Na loting is Orfam Telecom 2 gepromoveerd naar de 1e klasse. Dit zijn de teams in de 1e klasse van volgend seizoen:
Code: Select all
Gandhi 1103GG
Amsterdam 2 1181HV
RDC 2 2231JJ
Leids Damgenootschap 2332KE
ODB Haeghe-Z 2544EJ
Van Stigt Thans 2 3123LA
Van Stigt Thans 3 3123LA
Dordrecht 3328ME
Denk en Zet (H-G) 3371AX
Ons Genoegen 3561GD
Barnsteen 3752WV
ADG 3816VC
Harderwijk 3844AS
Harderwijk 2 3844AS
GDC 4201ZD
Middelburg 4333KZ
Angarde Informatica 2 5038EG
TDV 2 5038EG
PSV Dammen 5616GB
EAD 5721GV
Raes Damclub Maastricht 6215AE
WSDV 6704AS
DES Lunteren 2 6741XC
Damvereniging VBI 3 6851NB
Dammers uit Oost 2 7004BH
DIOS Achterhoek 7156ML
EDC 7523CE
Almelo 7607XT
Orfam Telecom 2 7621TK
DEZ/NGKZ 8091BZ
Tamek Damkring 8316AR
Heerenveen 8454KG
Huizum 2 8934BD
Oerterp 9247BH
Roden / Leek 9351NV
Hijken DTC 2 9415PJ
Vanwaar al dat onbegrip? Ik post hier al een paar dagen op het forum, Ben Smeenk komt in actie. Kortom, er wordt aan gewerkt 'as we speak'. Waarom moet de indeling 'wat eerder'? Wat ga je ermee doen dan? De indeling is input voor het rooster en het rooster kan pas worden gemaakt als de wensen binnen zijn. De deadline voor het indienen van wensen is 1 juli. De indeling moet dus voor 1 juli gereed zijn. Eerder is nergens voor nodig, maar om de werkdruk bij de vrijwilligers een beetje te verdelen, doen we de indeling zo eind mei. Wat is daar mis mee?Ajax-fan wrote:Nope, studeer informatica. Maar snap wel dat het net zo makkelijk is om dit even met plaatjes te bekijken omdat het maar om een klein aantal teams gaat (max. 60 komend jaar blijkbaar, en meestal ligt de indeling er dik bovenop), maar herkende het probleem van m'n studie en was ff enthousiast dat ik eindelijk ergens die theorie kon toepassen. Daarnaast deed je alsof het een heel karwei is om die indeling te maken, dus ik dacht misschien is het een leuk ideetje.
Maar waarom de indeling er dan nog niet is als het zo simpel is (spreadsheet is er zelfs al, ff invoeren en klaar) dat snap ik dan niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Als Michel een voorstelindeling in korte tijd kan maken, waarom kan de KNDB dat dan niet? FF de meest logische indeling invoeren in de spreadsheet, btje wisselen en klaar, toch?
Met die programmaboekjes voor halve finales en finales trouwens precies hetzelfde. Altijd een paar dagen van te voren. Kan dat niet wat eerder? Dat is toch een veel gehoorde klacht.
Als informaticus in spe moet je toch weten dat software gevoed moet worden door data. Ik heb al uitgelegd wat de input is: de ratings van vorig jaar (programmaboekje nationale competitie) en de afstandentabel. Dit laatste heb ik niet. Vandaar dat ik de postcodes heb gepost. Wie levert mij de bijbehorende tabel met afstanden tussen de postcodes van de hoofd- en 1e klasse? Dan kan ik het 'ff invoeren'.
De postcodes van de 2e klasse volgen zeer binnenkort; Ben is bezig.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Voor wie zich afvraagt wat Amsterdam 2 inhoudt: komend seizoen zullen Amsterdam '80 en Amstelland gezamenlijk twee teams inschrijven. Over een naam voor de combinatie wordt nog nagedacht. 'Amsterdam' is een werknaam uit de hoed van de competitieleider. De reden voor de samenwerking zal duidelijk zijn: Amsterdam '80 slaagde er het afgelopen seizoen niet altijd in om met twee complete teams aan te treden terwijl N.O. bij Amstelland de trouwste speler was.GuidoB wrote:Na loting is Orfam Telecom 2 gepromoveerd naar de 1e klasse. Dit zijn de teams in de 1e klasse van volgend seizoen:
Code: Select all
Gandhi 1103GG Amsterdam 2 1181HV RDC 2 2231JJ Leids Damgenootschap 2332KE ODB Haeghe-Z 2544EJ Van Stigt Thans 2 3123LA Van Stigt Thans 3 3123LA Dordrecht 3328ME Denk en Zet (H-G) 3371AX Ons Genoegen 3561GD Barnsteen 3752WV ADG 3816VC Harderwijk 3844AS Harderwijk 2 3844AS GDC 4201ZD Middelburg 4333KZ Angarde Informatica 2 5038EG TDV 2 5038EG PSV Dammen 5616GB EAD 5721GV Raes Damclub Maastricht 6215AE WSDV 6704AS DES Lunteren 2 6741XC Damvereniging VBI 3 6851NB Dammers uit Oost 2 7004BH DIOS Achterhoek 7156ML EDC 7523CE Almelo 7607XT Orfam Telecom 2 7621TK DEZ/NGKZ 8091BZ Tamek Damkring 8316AR Heerenveen 8454KG Huizum 2 8934BD Oerterp 9247BH Roden / Leek 9351NV Hijken DTC 2 9415PJ
De bedoeling is dat het 1e team van de combinatie gevormd wordt door het huidige 1e team van Amsterdam '80 terwijl het tweede team een mix van Amsterdam '80 en Amstelland is. Niet uit te sluiten valt echter dat er ook wel eens spelers van de Amstelland-bloedgroep in het eerste team in zullen vallen.
Wat gaat er gebeuren met Amsterdam '80 2? Dat team kwam vorig seizoen 6x uit met 10 spelers, 2x met 9 en 1x met 8. Worden dat (bijna) allemaal invallers voor de 2 teams van Amsterdam?Jan Pieter wrote: Voor wie zich afvraagt wat Amsterdam 2 inhoudt: komend seizoen zullen Amsterdam '80 en Amstelland gezamenlijk twee teams inschrijven. Over een naam voor de combinatie wordt nog nagedacht. 'Amsterdam' is een werknaam uit de hoed van de competitieleider. De reden voor de samenwerking zal duidelijk zijn: Amsterdam '80 slaagde er het afgelopen seizoen niet altijd in om met twee complete teams aan te treden terwijl N.O. bij Amstelland de trouwste speler was.
De bedoeling is dat het 1e team van de combinatie gevormd wordt door het huidige 1e team van Amsterdam '80 terwijl het tweede team een mix van Amsterdam '80 en Amstelland is. Niet uit te sluiten valt echter dat er ook wel eens spelers van de Amstelland-bloedgroep in het eerste team in zullen vallen.
- Jan Pieter
Tja, 't is niet anders zolang je slechts met veelvouden van tien mee kunt doen aan de nationale competitie. Voor Amstelland geldt eveneens dat we meer spelers hebben dan dat er plaatsen beschikbaar zijn. Rouleren dus.GuidoB wrote:Wat gaat er gebeuren met Amsterdam '80 2? Dat team kwam vorig seizoen 6x uit met 10 spelers, 2x met 9 en 1x met 8. Worden dat (bijna) allemaal invallers voor de 2 teams van Amsterdam?Jan Pieter wrote: Voor wie zich afvraagt wat Amsterdam 2 inhoudt: komend seizoen zullen Amsterdam '80 en Amstelland gezamenlijk twee teams inschrijven. Over een naam voor de combinatie wordt nog nagedacht. 'Amsterdam' is een werknaam uit de hoed van de competitieleider. De reden voor de samenwerking zal duidelijk zijn: Amsterdam '80 slaagde er het afgelopen seizoen niet altijd in om met twee complete teams aan te treden terwijl N.O. bij Amstelland de trouwste speler was.
Wel een goede zaak dat de teams altijd voldoende spelers hebben. Niets is zo vervelend als kijken naar je dammende teamgenoten terwijl je zelf niets te doen hebt.Jan Pieter wrote:Tja, 't is niet anders zolang je slechts met veelvouden van tien mee kunt doen aan de nationale competitie. Voor Amstelland geldt eveneens dat we meer spelers hebben dan dat er plaatsen beschikbaar zijn. Rouleren dus.
Weet jij iets voor die afstanden? Jaap is zo stil de laatste dagen...
- Jan Pieter
Klopt, en hierbij dan ook nog excuus aan alle clubs waartegen we incompleet uitgekomen zijn. Aan het begin van het seizoen hadden we op papier 13 spelers, maar door allerlei oorzaken bleken dat er in de praktijk vaak minder dan 10 te zijn. Als we dat vooraf hadden geweten, waren we er niet aan begonnen. Frustrerend voor onze tegenstanders en onszelf.GuidoB wrote:Wel een goede zaak dat de teams altijd voldoende spelers hebben. Niets is zo vervelend als kijken naar je dammende teamgenoten terwijl je zelf niets te doen hebt.
Jaap zal het wel druk gehad hebben, maar hopelijk heeft hij nu een lang weekend. Gevoelsmatig lijkt een oost-west indeling me qua kilometers gunstiger dan noord-zuid.Weet jij iets voor die afstanden? Jaap is zo stil de laatste dagen...
Ik heb geen idee of Jaap thuis bij de afstandentabel kan.Jan Pieter wrote:Jaap zal het wel druk gehad hebben, maar hopelijk heeft hij nu een lang weekend. Gevoelsmatig lijkt een oost-west indeling me qua kilometers gunstiger dan noord-zuid.
Hoofdklasse oost-west lijkt mij ook logisch. Komt (net als noord-zuid trouwens) ook aardig uit met de speelsterkte.
1e klasse is moeilijker. Er komen drie degradanten uit de zuid-west hoek van Nederland. Die kun je toch moeilijk allemaal bij elkaar zetten, ook omdat ze alle drie bij de vier sterkste teams van de 1e klasse horen.
-
- Real name: Michel Stempher