Nationale Clubcompetitie 2007-2008
-
Ik ben twee jaar geleden toevallig een beetje betrokken geweest bij het voorstel van Ben Smeenk voor de nacompetitie. Ik vond het niet zo'n heel geweldig idee (vind ik nog steeds niet), maar het scheelt wel een speeldag met de regeling die hiervoor gold. Het is toch echt de bedoeling om de positie op de ranglijst voor het aantal behaalde punten te laten gaan. Ik zie dat dit niet zo in het programmaboekje staat. Dat is jammer en vervelend, omdat men zich hierop baseert. Een protest hiertegen snijdt dan ook hout.
Heeft iemand de tekst van het voorstel voor de bondsraadsvergadering nog? Hierop staat, meen ik, wel dat de positie op de ranglijst voor gaat.
Heeft iemand de tekst van het voorstel voor de bondsraadsvergadering nog? Hierop staat, meen ik, wel dat de positie op de ranglijst voor gaat.
-
Even zoeken op de KNDB-website Guido!GuidoB wrote:Ik ben twee jaar geleden toevallig een beetje betrokken geweest bij het voorstel van Ben Smeenk voor de nacompetitie. Ik vond het niet zo'n heel geweldig idee (vind ik nog steeds niet), maar het scheelt wel een speeldag met de regeling die hiervoor gold. Het is toch echt de bedoeling om de positie op de ranglijst voor het aantal behaalde punten te laten gaan. Ik zie dat dit niet zo in het programmaboekje staat. Dat is jammer en vervelend, omdat men zich hierop baseert. Een protest hiertegen snijdt dan ook hout.
http://www.kndb.nl/cms/component/option ... tstart,10/
Uit de notulen van maart 2006 blijkt dat het voorstel unaniem is aangenomen.
Nou, de tekst in het voorstel is hetzelfde als in het programmaboekje. Dus niets "plaats gaat voor punten". Gek, ik heb dit wel altijd in mijn hoofd gehad. En Ben kennelijk ook.Piet Bouma wrote:Even zoeken op de KNDB-website Guido!GuidoB wrote:Ik ben twee jaar geleden toevallig een beetje betrokken geweest bij het voorstel van Ben Smeenk voor de nacompetitie. Ik vond het niet zo'n heel geweldig idee (vind ik nog steeds niet), maar het scheelt wel een speeldag met de regeling die hiervoor gold. Het is toch echt de bedoeling om de positie op de ranglijst voor het aantal behaalde punten te laten gaan. Ik zie dat dit niet zo in het programmaboekje staat. Dat is jammer en vervelend, omdat men zich hierop baseert. Een protest hiertegen snijdt dan ook hout.
http://www.kndb.nl/cms/component/option ... tstart,10/
Uit de notulen van maart 2006 blijkt dat het voorstel unaniem is aangenomen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik snap dat Samen Sterk liever tegen Harderwijk speelt (dat willen we allemaal wel [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ), maar ik denk niet dat een protest veel kans maakt, dan wel zou mogen maken. In het Nederlands recht wordt veel waarde toegekend aan de redelijkheid en de billijkheid. Het gaat er niet alleen om wat er letterlijk staat, maar ook wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten wat de bedoeling is.GuidoB wrote:Het is toch echt de bedoeling om de positie op de ranglijst voor het aantal behaalde punten te laten gaan. Ik zie dat dit niet zo in het programmaboekje staat. Dat is jammer en vervelend, omdat men zich hierop baseert. Een protest hiertegen snijdt dan ook hout.
Aangezien bij de promotiewedstrijden van vorig jaar plaats al boven punten ging, zou het heel vreemd zijn om daar nu van af te wijken. De tekst in het programmaboekje is ook niet gewijzigd. Daarnaast is het allemaal tamelijk vanzelfsprekend, omdat het hele systeem gebaseerd is op plaats boven punten. Zo mogen alle nummers 2 uit de tweede klasse meespelen in de nacompetitie terwijl sommige nummers 3 meer punten hebben.
Maar inderdaad, het zou wel handig zijn om het volgend jaar iets nauwkeuriger te formuleren.
-
Hadden we vorig jaar niet de situatie dat de nummers 2 en 3 in 1B de beste eerste klassers waren die tegen elkaar uit mochten komen? (Meurs/Culemborg 2 en Zaanstreek). Kennelijk gingen vorig jaar punten boven plaats.Jan Pieter wrote: Aangezien bij de promotiewedstrijden van vorig jaar plaats al boven punten ging, zou het heel vreemd zijn om daar nu van af te wijken.
-
Nee, Bert.Bert Zwart wrote:Hadden we vorig jaar niet de situatie dat de nummers 2 en 3 in 1B de beste eerste klassers waren die tegen elkaar uit mochten komen? (Meurs/Culemborg 2 en Zaanstreek). Kennelijk gingen vorig jaar punten boven plaats.Jan Pieter wrote: Aangezien bij de promotiewedstrijden van vorig jaar plaats al boven punten ging, zou het heel vreemd zijn om daar nu van af te wijken.
Zaanstreek was de beste nr. 2 van de 1e klassers en werd tussen de nrs. 9 en 10 van de Hoofdklasse geplaatst. JP heeft gelijk.
Pfff. Middelburg - Lelystad was al een opgave..... Vanuit Drachten is het nog erger. Maar het is wel goed toeven in Middelburg, hoor....Piet Bouma wrote:Voor deze wedstrijd zou het handig zijn, om op 'neutraal' terrein te spelen. Soest (DVSB2) lijkt me bijv. redelijk centraal.GuidoB wrote:352 kilometer... Als ze om 11:30u in Middelburg willen aankomen, moeten ze voor 8 uur weg.groenteboer wrote:Conclusie: Dokkum is goed genaaid in de nacompetitie
Uitgangspunten (programmaboekje) kan je verlaten, als het in de praktijk tot problemen gaat leiden.
Iets heel anders: ik wil bij deze nog een groot compliment uitdelen aan alle spelers van 's-Gravenpolder en Damlust. Als ze hadden gewild, dan konden ze om 12.05 uur 10-10 afspreken, hetgeen voor beide ploegen genoeg was geweest voor het kampioenschap respectievelijk directe handhaving. Gelukkig maakten ze er een echte wedstrijd van en door de dadendrang van Van Stigt Thans 2 (wat een thriller was die wedstrijd, want Constant gaf ons ook geen enkel bordpunt cadeau en de eindstand werd pas na meer dan zes uur spelen bereikt) is Damlust veroordeeld tot de nacompetitie.
Geweldig dat er nog zoveel sportiviteit bestaat in de wereld. Ik had daar zeker niet bij voorbaat op gerekend.
Geweldig dat er nog zoveel sportiviteit bestaat in de wereld. Ik had daar zeker niet bij voorbaat op gerekend.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
- Hanco Elenbaas
Dat komt ervan, als je te lang met Gantwarg in één club speelt... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Nescio wrote:Geweldig dat er nog zoveel sportiviteit bestaat in de wereld. Ik had daar zeker niet bij voorbaat op gerekend. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik ken slechts één geval van een afgesproken 10-10 en daar was toevallig een club bij betrokken die recentelijk van naam is veranderd. Gantwarg heeft overigens ook bij die club gespeeld, dus misschien dat daar zijn nare gedrag heeft aangeleerd.Hanco Elenbaas wrote:Dat komt ervan, als je te lang met Gantwarg in één club speelt... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Nescio wrote:Geweldig dat er nog zoveel sportiviteit bestaat in de wereld. Ik had daar zeker niet bij voorbaat op gerekend. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
Van een afgesproken 10-10 ken jij blijkbaar dus geen enkel geval. Ga daar eens over in discussie met bijvoorbeeld Gerrit Tigchelaar, interim penningmeester van de FMJD, en je krijgt als je geluk hebt een ander beeld dan je vertroebelde.GuidoB wrote:Ik ken slechts één geval van een afgesproken 10-10 en daar was toevallig een club bij betrokken die recentelijk van naam is veranderd. Gantwarg heeft overigens ook bij die club gespeeld, dus misschien dat daar zijn nare gedrag heeft aangeleerd.Hanco Elenbaas wrote:Dat komt ervan, als je te lang met Gantwarg in één club speelt...Nescio wrote:Geweldig dat er nog zoveel sportiviteit bestaat in de wereld. Ik had daar zeker niet bij voorbaat op gerekend.
Gantwarg heeft slechts kort bij Hiltex gespeeld, maar lang genoeg om Sjtsjogoljev de gelegenheid te geven enkele toppunten van onsportiviteit te onthullen, waarna het snel was afgelopen met Gantwarg's carrière bij Hiltex.
- FeikeBoomstra
laatste ronde seizoen 2005 - 2006
Code: Select all
DVSB Hiltex 2 10-10
1 Laurens Fijn van Draat (1412) Johan Capelle (1315) 1-1 (6)
2 Cock van Leeuwen (1356) Frank Pasman (1100) 1-1 (5)
3 Harry Clasquin (1275) Erik Brunsman (1241) 1-1 (8)
4 Andrew Tjon A Ong (1300) Hans van den Heuvel (1137) 1-1 (10)
5 Klaas Bor (1341) Hanco Elenbaas (1207) 1-1 (4)
6 Cees Binnenkade (1194) Gerrit Tigchelaar (1154) 1-1 (9)
7 Jelmer Martens (1132) J. Stins (1018) 1-1 (2)
8 Eric van Dusseldorp (1352) Mahammed Lamine Dialeele (1225) 1-1 (3)
9 Francis Tholel (1294) Kees Jacobs (1122) 1-1 (7)
10 Waldo Aliar (1329) Pieter Hildering (1199) 1-1 (1)
- Hanco Elenbaas
Ja én, wat wil je daarmee zeggen, Boomstra? Als een wedstrijd in tien remises eindigt, betekent dat automatisch dat dat van tevoren is afgesproken?
Omdat ik toen teamleider was van Hiltex 2, heb ik wel op eigen initiatief aan een mij goed bekende speler van DVSB voorgesteld tien remises overeen te komen, omdat die uitslag het belang van Hiltex 2 én DVSB diende, maar DVSB heeft mijn voorstel gedecideerd afgewezen. Tijdens de wedstrijd ontstond echter bij velen een stemming van: waarom geen 10 remises? Maar dat was absoluut geen afgesproken werk, hoewel de partij van Francis Tholel misschien anders suggereert.
Gerrit Tigchelaar en Cees Binnenkade zijn elkaar bijvoorbeeld op leven en dood -en met wisselende kansen- blijven bestrijden, niet van zins remise te geven totdat het zeker was dat aan die uitslag niet meer kon worden ontkomen. En Andrew Tjon A Ong en Hans van den Heuvel waren nóg langer bezig. Wat Guido van den Berg hier dus weer oprakelt, blijft een kletsverhaaltje, of beter: een lasterpraatje.
Hoewel dat dus niet gebeurd is in de wedstrijd DVSB-Hiltex 2 op 18 februari 2006, vind ik 10-10 overeenkomen zonder te spelen, wanneer beide partijen belang hebben bij die uitslag, trouwens van een totaal andere orde dan de met chantage gepaard gaande combinepraktijken van de bejubelde Anatoli Gantwarg. Maar Guido van den Berg denkt daar kennelijk anders over.
Omdat ik toen teamleider was van Hiltex 2, heb ik wel op eigen initiatief aan een mij goed bekende speler van DVSB voorgesteld tien remises overeen te komen, omdat die uitslag het belang van Hiltex 2 én DVSB diende, maar DVSB heeft mijn voorstel gedecideerd afgewezen. Tijdens de wedstrijd ontstond echter bij velen een stemming van: waarom geen 10 remises? Maar dat was absoluut geen afgesproken werk, hoewel de partij van Francis Tholel misschien anders suggereert.
Gerrit Tigchelaar en Cees Binnenkade zijn elkaar bijvoorbeeld op leven en dood -en met wisselende kansen- blijven bestrijden, niet van zins remise te geven totdat het zeker was dat aan die uitslag niet meer kon worden ontkomen. En Andrew Tjon A Ong en Hans van den Heuvel waren nóg langer bezig. Wat Guido van den Berg hier dus weer oprakelt, blijft een kletsverhaaltje, of beter: een lasterpraatje.
Hoewel dat dus niet gebeurd is in de wedstrijd DVSB-Hiltex 2 op 18 februari 2006, vind ik 10-10 overeenkomen zonder te spelen, wanneer beide partijen belang hebben bij die uitslag, trouwens van een totaal andere orde dan de met chantage gepaard gaande combinepraktijken van de bejubelde Anatoli Gantwarg. Maar Guido van den Berg denkt daar kennelijk anders over.
Onbegrijpelijk toch eigenlijk he, dat DVSB destijds akkoord is gegaan met die 10 remises. Op elk (!) bord hadden ze een flinke ratingvoorsprong, dus welk risico zouden ze eigenlijk nemen door er gewoon voor te spelen?FeikeBoomstra wrote:laatste ronde seizoen 2005 - 2006Code: Select all
DVSB Hiltex 2 10-10 1 Laurens Fijn van Draat (1412) Johan Capelle (1315) 1-1 (6) 2 Cock van Leeuwen (1356) Frank Pasman (1100) 1-1 (5) 3 Harry Clasquin (1275) Erik Brunsman (1241) 1-1 (8) 4 Andrew Tjon A Ong (1300) Hans van den Heuvel (1137) 1-1 (10) 5 Klaas Bor (1341) Hanco Elenbaas (1207) 1-1 (4) 6 Cees Binnenkade (1194) Gerrit Tigchelaar (1154) 1-1 (9) 7 Jelmer Martens (1132) J. Stins (1018) 1-1 (2) 8 Eric van Dusseldorp (1352) Mahammed Lamine Dialeele (1225) 1-1 (3) 9 Francis Tholel (1294) Kees Jacobs (1122) 1-1 (7) 10 Waldo Aliar (1329) Pieter Hildering (1199) 1-1 (1)
Neem nou 's Gravenpolder. Op 4 borden een lagere rating dan de tegenstander, waarvan op één bord zelfs 260 punten. En gewoon spelen. En winnen met 14-6! Een geweldige sportieve prestatie die alle lof verdient.