Voorkeursbeleid

Post Reply
brenod

Re: Voorkeursbeleid

Post by brenod » Tue Jan 21, 2014 17:54

Ik heb er al eens op gereageerd . Ik heb de argumentatie van het bestuur aandachtig gelezen.
Ik ben tweemaal begeleider bij een jeugd wk geweest . Buitengewoon gezellig . Ik zou het verschrikkelijk hebben gevonden,
als bij de prijsuitreiking een van de deelnemers ,die ik begeleid had, een dergelijk T shirt had gedragen.
Gewoon ongelooflijk dat iemand zoiets kan doen. Dat ondanks dat het bestuur die deelnemer toch weer een kans geeft, zeer vergevingsgezind.
Dat die speler dan toch weer een bepaalde begeleider niet accepteert , onbegrijpelijk . Het bestuur had toen moeten zeggen, het is mooi geweest, we laten een ander meespelen.
Over dit alles wordt door een aantal schrijvers niet meer gesproken .

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Jan 21, 2014 18:10

Op het EK Jeugd in augustus 2013 heeft Thijs van den Broek bij de prijsuitreiking door het aantrekken van een t-shirt met een voor de technisch directeur van de KNDB beledigende tekst, de technisch directeur maar ook de EDC en de organiserende Poolse dambond ernstig geschoffeerd en onrust veroorzaakt onder de aanwezige ouders. Ondanks dit te laken gedrag heeft het bestuur het recht op deelname van Thijs van den Broek aan het WK Junioren in december niet ter discussie gesteld. Wel wenste het bestuur (extra) afspraken met hem te maken om herhaling van provocatief gedrag te voorkomen. Omdat Thijs van den Broek daarbij aangaf Rik Keurentjes (beoogd als enige begeleider van het team KNDB) niet als coach te willen accepteren, heeft het bestuur – om de deelname van Thijs desondanks mogelijk te maken – hem de mogelijkheid geboden om buiten het team KNDB deel te nemen.
Let ook op de tendentieuze schrijfstijl. De Poolse organisatie wordt erbij gehaald om een extra dramatisch effect te sorteren. En, wat zielig zeg voor die ouders, er ontstond onrust ... dagen later beefden ze nog als een riet ... Vre se lijk!!!
Er werd niet geschoffeerd, neen, er werd zelfs ernstig geschoffeerd ... Dik het maar lekker aan, KNDB ... en dan jezelf op de borst kloppen: Ondanks deze zware misdaad van Thijs, mag ie gewoon weer naar het WK, wat een goedheid, wat een tolerantie (walg).
Wat hier eigenlijk geopenbaard wordt is dat de KNDB de wraakactie van Siep en Kraai volledig dekt. Geen laster gaat ze te ver, nu komen ze met leugens over een dronken Thijs ... Een aanklacht die serieuzer is dan de eerste (drank geven aan een stel minderjarige Polen), zodat het sowieso al ongeloofwaardig is.
En als er straks getuigd wordt dat ook dat niet waar is, wat gaat het bestuur dan doen?
Op een middelbare school zouden ze lachen om zo'n akkefietje met een ietwat rebelse leerling, maar bij de KNDB raken ze overspannen ... wat is dit voor conservatief, wereldvreemd wereldje? Ik vind trouwens dat er ook veel te makkelijk wordt voorbijgegaan aan de reden waarom Thijs protesteerde tegen het beleid van Krajenbrink. Ik begrijp de onvrede wel. Je moet tentamens doen als er een testdag is, maar JK wenst geen rekening ermee te houden dat er buiten dammen ook nog andere verplichtingen zijn voor jonge dammers. En dan volgt weer een typische Kraai-sanctie, je wordt zo even uit de TO gekickt.

De bestuurders falen collectief. Hoog tijd dat enkele prominente KNDB-leden een open brief naar het bestuur opstellen. Piet Bouma is zelfs al lid-af, maar ze gaan gewoon door met zichzelf ongeloofwaardig maken.
Wie doet er mee om een protestbrief op te stellen?
Heaven is no location, but a state of mind

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Jan 21, 2014 18:30

Kosmos wrote: Wie doet er mee om een protestbrief op te stellen?
Het zou gek zijn als ik niet bereid zou zijn op enigerlei wijze hieraan mee te werken, al is het maar met een handtekening eronder. Ik heb tenslotte al een e-mail aan het bestuur gestuurd die bij de volgende vergadering in behandeling zal worden genomen, aldus de secretaris. Kortom: I'm in.

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Tue Jan 21, 2014 19:10

Leri wrote:Er staat wat op de site van de KNDB.
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119
Samengevat: Het bestuur heeft twee klachten tegen het bestuur succesvol in de prullenbak gegooid.

Waar kan ik die twee klachten vinden en waarom wordt de uitspraak niet gepubliceerd?

Als William van den Broek, de heer(sic) Siep Buurke ernstige ongegronde reputatieschade toebrengt, waarom stapt het bestuur dan niet naar de tuchtraad ipv. een dergelijke beschuldiging, zonder onderbouwing, op de website te plaatsen?
http://slagzet.com

Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer » Tue Jan 21, 2014 20:06

Kosmos wrote: De bestuurders falen collectief. Hoog tijd dat enkele prominente KNDB-leden een open brief naar het bestuur opstellen. Piet Bouma is zelfs al lid-af, maar ze gaan gewoon door met zichzelf ongeloofwaardig maken.
Elk volk heeft de leiders die het verdient.
Voor de zware en ondankbare taak van KNDB bestuurder zijn er maar weinig kandidaten. Ik denk dat je het voor het onafhankelijke deel van de bondsraad makelijker maakt om een bestuurder naar huis te sturen als je zou aangeven zelf beschikbaar te zijn voor zo'n functie.

Zelf geloof ik dat de beste stuurlui aan wal staan, dus ik beperk me tot af en toe wat roepen van de zijlijn.
http://slagzet.com

Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink » Tue Jan 21, 2014 20:26

Maurits Meijer wrote:
Leri wrote:Er staat wat op de site van de KNDB.
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119
Samengevat: Het bestuur heeft twee klachten tegen het bestuur succesvol in de prullenbak gegooid.

Waar kan ik die twee klachten vinden en waarom wordt de uitspraak niet gepubliceerd?

Als William van den Broek, de heer(sic) Siep Buurke ernstige ongegronde reputatieschade toebrengt, waarom stapt het bestuur dan niet naar de tuchtraad ipv. een dergelijke beschuldiging, zonder onderbouwing, op de website te plaatsen?
Terwijl de onterechte aantijgingen jegens Thijs door Johan c.s. dan ook best op de KNDB site recht gezet mogen worden, maar dat zie ik zo 123 niet gebeuren :o

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Tue Jan 21, 2014 22:05

Kosmos wrote: De bestuurders falen collectief. Hoog tijd dat enkele prominente KNDB-leden een open brief naar het bestuur opstellen. Piet Bouma is zelfs al lid-af, maar ze gaan gewoon door met zichzelf ongeloofwaardig maken.
Of een protestsong zoals 50 jaar geleden:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vWwgrjjIMXA[/youtube]

"Yes, how many years can some people exist
Before they're allowed to be free?
Yes, how many times can a man turn his head
Pretending he just doesn't see?
The answer my friend is blowin' in the wind
The answer is blowin' in the wind."
Flow with the Go

Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker » Tue Jan 21, 2014 22:58

Uit het Spreekwoordenboek van Harrebomée (1858):

Ze dronken een glas
Ze pisten een’ plas,
En lieten de zaak, zoo als ze was.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Jan 22, 2014 01:24

Kosmos wrote: Piet Bouma is zelfs al lid-af, maar ze gaan gewoon door met zichzelf ongeloofwaardig maken.
Ik heb alleen aangegeven dat ik niet meer aan KNDB–wedstrijden meedoe Kosmos. Dat is mijn signaal richting KNDB, club en teamleden betreffende een aantal zaken waar ik het niet mee eens ben.

Opzeggen kan altijd nog, want al zou je tussentijds opzeggen, volgens regelgeving ben je altijd lid t/m 31 december 2014.

Zonder op de inhoud in te gaan, vind ik het mooi dat het bestuur nu transparant haar mening heeft neergezet. Ik ga ervan uit dat de klager bij de bondsraad zijn klachten nogmaals kan neerleggen of tegen deze uitspraken in beroep kan gaan bij de Bondsraad. Dit leid ik af aan de mededeling dat de uitspraken in afschrift naar de Bondsraad zijn gezonden. Jammer is het dat de sanctie tegen Thijs van den Broek niet ter sprake komt (en kan Thijs daar bezwaar tegen maken bij de Bondsraad?).
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Jan 22, 2014 12:53

brenod wrote:Ik heb er al eens op gereageerd . Ik heb de argumentatie van het bestuur aandachtig gelezen.
Ik ben tweemaal begeleider bij een jeugd wk geweest . Buitengewoon gezellig . Ik zou het verschrikkelijk hebben gevonden,
als bij de prijsuitreiking een van de deelnemers ,die ik begeleid had, een dergelijk T shirt had gedragen.
Gewoon ongelooflijk dat iemand zoiets kan doen. Dat ondanks dat het bestuur die deelnemer toch weer een kans geeft, zeer vergevingsgezind.
Dat die speler dan toch weer een bepaalde begeleider niet accepteert , onbegrijpelijk . Het bestuur had toen moeten zeggen, het is mooi geweest, we laten een ander meespelen.
Over dit alles wordt door een aantal schrijvers niet meer gesproken .
Het is helemaal niet waar dat Thijs Rik Keurentjes niet heeft geaccepteerd, het is precies andersom.
Rik Keurentjes heeft gezworen nooit meer Thijs te willen begeleiden.

Op de foto's: Harry Otten kan er smakelijk om lachen!
Foto afkomstig van de Poolse site, van de zogenaamd zo vreselijk geschoffeerde organisatie
Attachments
otten2.jpg
otten2.jpg (52.57 KiB) Viewed 6596 times
otten.jpg
otten.jpg (48.44 KiB) Viewed 6597 times
Last edited by Kosmos on Thu Jan 23, 2014 13:39, edited 5 times in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Jan 22, 2014 12:55

Misschien is Jan Pieter de aangewezen persoon om onze bezwaren tegen de gang van zaken in deze soap te formuleren in een open brief aan het bestuur.
Ik wil het ook wel doen, maar JP kan het vaak zo mooi zeggen.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Thu Jan 23, 2014 00:46

brenod wrote:Ik heb er al eens op gereageerd . Ik heb de argumentatie van het bestuur aandachtig gelezen.
Over dit alles wordt door een aantal schrijvers niet meer gesproken.
Wat fijn dat er hier iemand een keer eerlijk iets anders durft te zeggen! :D

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Jan 23, 2014 02:34

Paul van de Veen wrote:
Jammer is alleen dat het laatste, en in mijn ogen belangrijkste, deel dus een leugen is. Ik hoop dat de heren en eventueel dames uit het Krajenbrink-kamp een zwemdiploma of anders zwembandjes hebben, want anders verzuipen ze nog in die zee van leugens.

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Jan 23, 2014 13:43

Michel Stempher wrote:
Paul van de Veen wrote:
Jammer is alleen dat het laatste, en in mijn ogen belangrijkste, deel dus een leugen is. Ik hoop dat de heren en eventueel dames uit het Krajenbrink-kamp een zwemdiploma of anders zwembandjes hebben, want anders verzuipen ze nog in die zee van leugens.
Precies. De KNDB wilde dat leden van team KNDB niet omgingen met Thijs, maar daar is gelukkig door minstens één van de ouders protest tegen aangetekend.

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Jan 23, 2014 14:01

Kosmos wrote:
Michel Stempher wrote:
Paul van de Veen wrote:Wat fijn dat er hier iemand een keer eerlijk iets anders durft te zeggen! :D
Precies. De KNDB wilde dat leden van team KNDB niet omgingen met Thijs, maar daar is gelukkig door minstens één van de ouders protest tegen aangetekend.
Van wie heb jij toch allemaal die informatie Tjalling?

Post Reply