Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
Jasper Daems
Posts: 416
Joined: Tue Jan 20, 2004 19:29
Location: Dongen

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Jasper Daems » Sat Sep 22, 2012 14:28

Pim haalt het podium!

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Piet Bouma » Sat Sep 22, 2012 14:40

Double_D wrote:Pim haalt het podium!
Inmiddels is Zoja Golubeva kampioene en staat Nina Hoekman volgens mij ook
op het podium. En dat is grote klasse!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by MenO » Sat Sep 22, 2012 14:49

Wat een stuntels hè, die oude mannen van Tsjizjow en Valneris? Volledig over the top :drinking:

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Casper van der Tak » Sat Sep 22, 2012 14:54

Leuke laatste ronde.
Jammer trouwens dat Mourodullo niet altijd zo speelt als vandaag!

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Piet Bouma » Sat Sep 22, 2012 15:07

Casper van der Tak wrote:Leuke laatste ronde.
Jammer trouwens dat Mourodullo niet altijd zo speelt als vandaag!
Mourodoullo wordt door veel mensen hier wat als een hakker neergezet en ondergewaardeerd.
Hij is niet voor niets vice-wereldkampioen en gewoon ook nog een leuke kerel.
Hij heeft vier partijen gewonnen en gewoon de pech dat hij een rondje onderom moest maken,
en zich wat makkelijk door Chizhov te grazen liet nemen.
Maar het zou me niks verbazen wanneer hij via de TPR-berekening van Wouter Ludwig nog veel
hoger op de ranglijst zou eindigen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Casper van der Tak » Sat Sep 22, 2012 15:44

Piet Bouma wrote:
Casper van der Tak wrote:Leuke laatste ronde.
Jammer trouwens dat Mourodullo niet altijd zo speelt als vandaag!
Mourodoullo wordt door veel mensen hier wat als een hakker neergezet en ondergewaardeerd.
Hij is niet voor niets vice-wereldkampioen en gewoon ook nog een leuke kerel.
Hij heeft vier partijen gewonnen en gewoon de pech dat hij een rondje onderom moest maken,
en zich wat makkelijk door Chizhov te grazen liet nemen.
Maar het zou me niks verbazen wanneer hij via de TPR-berekening van Wouter Ludwig nog veel
hoger op de ranglijst zou eindigen.
Ik ken hem niet zelf. Als ik zijn partijen naspeel vind ik vaak dat hij tegen de echte top op een punt uit lijkt te zijn. En ik denk dat (als dat zo is) hij zichzelf daarmee te kort doet. In ieder geval is zo'n winstpartij als vandaag erg mooi, tegen een tegenstander die moeilijk te verslaan is.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by mikkeltje » Sat Sep 22, 2012 23:08

..
Last edited by mikkeltje on Mon Sep 24, 2012 09:39, edited 1 time in total.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by mikkeltje » Sat Sep 22, 2012 23:10

Double_D wrote:Shaibakov slaat toe!
Image

Stand na 28. 35-30?
Ik vind hem dus ook een echte smaakmaker! Hij is de Russische Roel!

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by mikkeltje » Sat Sep 22, 2012 23:23

Casper, heb je niet het idee dat je aan het einde toernooiwinsten of -vorderingen haalt? Het rondje onderuit? Jannes won ooit Nijmegen (toen met de wereldtop) na een verlies in de tweede ronde tegen Marc Kemperman (toen nog junior en enorm onsportief bejegend door de Janus).

Ik leefde ooit in de russische school daar werd vooral op uithoudingsvermogen getraind (fantasiestanden uitrekenen totdat je genoeg had van de stokslagen van Katz, of Moyseev, de plaatselijke combinatiedief, beter zelfs dan Bulie en Swizi)

Aanpalend vraag ik me af of Roel de Thijssen-cyclus ook gaat doormaken. Thijssen, want ik ontdekte het bij hem voor het eerst, en nu zie ik het omgekeerde bij Tsjizjow en Georgie.

Georgie zijn spel lijkt gekraakt. Het begon allemaal met die krakkemikkerige winst op Shaybakov in het RK. Ik denk dat je daar het moment aantreft dat het spel van Georgie het respect kwijt raakte. Tot die tijd had je wel Tjsizjow kanonnen (zou beter Virny kanon mogen heten, of allebei 50/50%).

En wat ga je doen als je gekraakt bent? Stoppen? Afstoppen?

Bovendien, je hebt al alles gewonnen...

Probeer daar eens over na te denken....

Oh ja, ik denk dat Alexei zijn vreugde weer heeft terug gekregen in het simpele geven van trainingen in China!

Zoja speelt als altijd strategiekompas 3x door en wint!

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Piet Bouma » Sat Sep 22, 2012 23:47

mikkeltje wrote:Casper, heb je niet het idee dat je aan het einde toernooiwinsten of -vorderingen haalt? Het rondje onderuit? Jannes won ooit Nijmegen (toen met de wereldtop) na een verlies in de tweede ronde tegen Marc Kemperman (toen nog junior en enorm onsportief bejegend door de Janus).
In Nijmegen 1990, het enige Nijmegen Open dat Jannes won (als gegevens Toernooibase en ook site Nijmegen correct zijn, en daar twijfel ik eigenlijk niet aan) verloor Jannes in de tweede ronde van Rotislav Lesjtsjinki en heeft hij niet gespeeld tegen Mark Kemperman. Wel won hij in de eerste ronde van Ferry Kemperman.
Jannes won in totaal 7 van de 10 partijen en dat was natuurlijk weer uitzonderlijk a la Jannes. Daardoor had ie weinig last van dat rondje onderom (was een opmerking van mij Mikkeltje). Opvallend trouwens in dat toernooi was dat de vrouwen opmerkelijk goed presteerden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Sun Sep 23, 2012 12:21

Harm Wiersma schrijft in de Telegraaf (artikel website EK MM) dat Roel in de eerste ronde verloren stond.
Dat leek me stug en bij controle met Truus wordt het eindspel (na 43-49 en 26-21 34-29) met 0.00 gewaardeerd. Wit heeft een schijf meer in dit eindspel en de schijf op <35> van zwart gaat niet zomaar naar dam.
Heaven is no location, but a state of mind

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Geb Kos » Sun Sep 23, 2012 15:31

Het EK is door 5743 verschillende personen bekeken, ruim 24000 keer is de website bezocht in de week waarin het EK plaatsvond, zie verder: http://www.ecdraughts2012.com/index.php ... atistieken

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by mikkeltje » Sun Sep 23, 2012 18:42

Piet Bouma wrote:
mikkeltje wrote:Casper, heb je niet het idee dat je aan het einde toernooiwinsten of -vorderingen haalt? Het rondje onderuit? Jannes won ooit Nijmegen (toen met de wereldtop) na een verlies in de tweede ronde tegen Marc Kemperman (toen nog junior en enorm onsportief bejegend door de Janus).
In Nijmegen 1990, het enige Nijmegen Open dat Jannes won (als gegevens Toernooibase en ook site Nijmegen correct zijn, en daar twijfel ik eigenlijk niet aan) verloor Jannes in de tweede ronde van Rotislav Lesjtsjinki en heeft hij niet gespeeld tegen Mark Kemperman. Wel won hij in de eerste ronde van Ferry Kemperman.
Jannes won in totaal 7 van de 10 partijen en dat was natuurlijk weer uitzonderlijk a la Jannes. Daardoor had ie weinig last van dat rondje onderom (was een opmerking van mij Mikkeltje). Opvallend trouwens in dat toernooi was dat de vrouwen opmerkelijk goed presteerden.
Dank je voor de correctie van mijn abuis. Ja, dat was een mooi toernooi! Het begin van de NL damscholen ligt daar ongeveer.

Was dat ook niet het toernooi van Samba en Schwarzie?

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Eric Sanders » Sun Sep 23, 2012 20:05

Michael, je wilt toch niet zeggen dat je het jubileumboek 25 jaar Nijmegen Open nog niet hebt? Daar kun je het allemaal in terugvinden.

Image
Image

Onder redactie van Eric Sanders (veelvuldig deelnemer en organisator), Paul Visser (bijna-deelnemer, arbiter en organisator) en Tjeerd Harmsma (veelvuldig deelnemer en sponsorwerver) is dit boek samengesteld. Aanleiding was de vijfentwintigste editie van het toernooi.
Hoewel de techniek ruimschoots aan bod komt via onder meer analyses van toppers en via originele invalshoeken van anderen is dit boek vooral een leesboek, geïllustreerd met historische foto’s.

De prijs van het boek bedraagt € 15,- en eventuele verzendkosten zijn € 2,50. U kunt het boek bestellen door overmaking van het verschuldigde bedrag op giro 1569200 tnv Eric Sanders, Nijmegen onder vermelding van 'Jubileumboek' en uw naam en adres.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 24, 2012 14:50

Dollekamp schrijft dat Scholma enigszins gepikeerd was dat hij op eigen kosten moest meedoen. Geen startgeld en geen overnachingskosten of reiskosten? Kan iemand mij uitleggen waarom de nummer 30 gepikeerd zou kunnen zijn? Een 56 jarige met een met een mooie lange loopbaan, dat is zeker waar. Maar als wij Boomstra,Groenendijk,Meurs, Ijzendoorn ook een mooie toekomst gunnen, kunnen de schaarse middelen beter in die richting.

Post Reply