Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

steenslag

Post by steenslag » Mon May 24, 2004 13:22

Misschien heeft Hanco Elenbaas toch gelijk met z'n reptilians...
New Zealand's Geological and Nuclear Sciences (GNS) have installed a digital camera in the crater of the volcano which makes up most of White Island in the Bay of Plenty, east of Auckland.
http://www.geonet.org.nz/whiteisland.html

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Terugkeer

Post by Kosmos » Mon May 24, 2004 22:09

Een opmerkelijk, verbazingwekkend fenomeen is het eindtijddenken der christenen.
Vanaf Paulus tot nu denkt men dat Jezus in zijn tijd terugkeert. Paulus dacht dat Jezus nog tijdens zijn leven zou terugkeren en was daarom enorm fanatiek bezig zoveel mogelijk mensen te bekeren toto het 'ware geloof'.
De bijbel voorspelt de terugkeer van de Messias in tijden van oorlog en rampen en als de mensen slecht zijn. Kortom de eindtijd wordt door iedere generatie weer verwacht (en zo gaat hjet dan ook) want de Aaarde is ALTIJD in oorlogen verwikkeld en rampen slaan in alle tijden toe! En het lijkt almaar erger te worden! Mensen zijn altijd al slecht geweest (zie de Zondvloed)
Door de geschiedenis heen zijn er talloze voorspellingen geweest van vrome gelovigen over de terugkeer van Jezus. Steeds met voorspelbaar resultaat. Rondom 2000 dacht de vader van een damleerling nog van mij dat de Aarde zou vergaan.
Jan Schippers is niet de enige christen die denkt dat de wederkeer van Christus nabij is.
Zo hebben christenen al 2000 jaar gedacht, zo denken ze nu en zo zullen ze over 2000 jaar nog denken (tenzij het verandert).
Heaven is no location, but a state of mind

Braintag

Re: Terugkeer

Post by Braintag » Mon May 24, 2004 22:37

Kosmos wrote:Een opmerkelijk, verbazingwekkend fenomeen is het eindtijddenken der christenen.
Vanaf Paulus tot nu denkt men dat Jezus in zijn tijd terugkeert. Paulus dacht dat Jezus nog tijdens zijn leven zou terugkeren en was daarom enorm fanatiek bezig zoveel mogelijk mensen te bekeren toto het 'ware geloof'.
De bijbel voorspelt de terugkeer van de Messias in tijden van oorlog en rampen en als de mensen slecht zijn. Kortom de eindtijd wordt door iedere generatie weer verwacht (en zo gaat hjet dan ook) want de Aaarde is ALTIJD in oorlogen verwikkeld en rampen slaan in alle tijden toe! En het lijkt almaar erger te worden! Mensen zijn altijd al slecht geweest (zie de Zondvloed)
Door de geschiedenis heen zijn er talloze voorspellingen geweest van vrome gelovigen over de terugkeer van Jezus. Steeds met voorspelbaar resultaat. Rondom 2000 dacht de vader van een damleerling nog van mij dat de Aarde zou vergaan.
Jan Schippers is niet de enige christen die denkt dat de wederkeer van Christus nabij is.
Zo hebben Chrsitenen al 2000 jaar gedacht, zo denken ze nu en zo zullen ze over 2000 jaar nog denken (tenzij het verandert).

De vraag "geloven dammers in god?" is niet zo boeiend. Onder dammers zullen er ongetwijfeld relatief evenveel (zo niet meer) zedendelinquenten, moordenaars, LPF-stemmers, schapenneukers, Amsterdammers, zwaargestoorden, oplichters en ook gelovigen zijn als in de rest van onze ellendige maatschappij.
De niet-gelovigen (zie de kosmos) blijken trouwens veel geobsedeerder door het geloof dan de gelovigen die zich lijdzaam in hun lot schikken. Men neme de zwaar geobsedeerde Goedemoed. De fries kan zijn muil niet openscheuren zonder één der geloven te bespotten. Op zich geen kwalijke zaak. Maar voor ons aller rust stel ik voor de godsdienstvrijheid af te schaffen. Niet-geloven wordt de norm, wie daar niet aan voldoet kan als decoratie aan een kruis dienen. De softe tijden zijn voorbij. Weg met het gedogen van de achterlijkheid. Geloof in mij en ik zal u leiden.

Appie

Post by Appie » Tue May 25, 2004 12:33

Braintag wrote:
De vraag "geloven dammers in god?" is niet zo boeiend. Onder dammers zullen er ongetwijfeld relatief evenveel (zo niet meer) zedendelinquenten, moordenaars, LPF-stemmers, schapenneukers, Amsterdammers, zwaargestoorden, oplichters en ook gelovigen zijn als in de rest van onze ellendige maatschappij.
De niet-gelovigen (zie de kosmos) blijken trouwens veel geobsedeerder door het geloof dan de gelovigen die zich lijdzaam in hun lot schikken. Men neme de zwaar geobsedeerde Goedemoed. De fries kan zijn muil niet openscheuren zonder één der geloven te bespotten. Op zich geen kwalijke zaak. Maar voor ons aller rust stel ik voor de godsdienstvrijheid af te schaffen. Niet-geloven wordt de norm, wie daar niet aan voldoet kan als decoratie aan een kruis dienen. De softe tijden zijn voorbij. Weg met het gedogen van de achterlijkheid. Geloof in mij en ik zal u leiden.
Dag Braintag,

Weet je wel wat je zegt??? Je wilt de Godsdienstvrijheid afschaffen, dus dat zou betekenen geen vrijheid van meningsuiting in Nederland en willen wij dit??? Ik vind het belachelijk voor woorden om de Godsdienstvrijheid af te schaffen. Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij denkt dat goed is. Het geloof bespotten is eigenlijk ook het bespotten van God en daar kan ik het niet mee eens zijn. Dan bid ik dat God jullie de ogen mag openen, want God is er altijd. Ik zal eens een voorbeeld geven.

De wind: We weten dat de wind aanwezig is. Je kunt het merken aan de bomen. Je hoort de wind suizen langs je oren, maar je kunt de wind niet zien. Zo weet ik ook dat God er is. Hij is aanwezig en ik kan de Heilige Geest voelen in mij. Jezus leeft!!!

Ik heb een vraag voor jullie: Heb je ooit een keer in je leven opengestaan en gevraagd of Jezus in je hart wil komen wonen??? Of de Heilige Geest over je mag komen??? Als dat niet zo is dan vraag ik je om dat wel te doen, want dan zul je ook de liefde van God ervaren. Geloof me ik heb het zelf ook meegemaakt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue May 25, 2004 12:33

Kosmos wrote:Een opmerkelijk, verbazingwekkend fenomeen is het eindtijddenken der christenen.
Zo hebben christenen al 2000 jaar gedacht, zo denken ze nu en zo zullen ze over 2000 jaar nog denken (tenzij het verandert).
Op 5 mei 2000 zou er een 'poleshift' plaatsvinden, voorspeld in een door vrijmetselaars veelvuldig bekroond boek van Richard W. Noone.
Die poleshift kwam niet. Gelukkig maar misschien.
Binnenkort in de bioscoop 'The day after tomorrow' een rampenfilm gebaseerd op dit thema, met als uitverkoren dag voor de verschrikkelijke catastrofe 28 mei 2004.
Ronald Jan Heijn, de zoon van de vermoorde broer van Albert Heijn, had een spiritueel centrum Oibibio in Amsterdam.
De guru van Ronald Jan was een genezer uit Rijswijk, Bert van Riel, die er heilig van overtuigd was dat omstreeks 5 mei 2000 Amersfoort aan Zee zou ontstaan. We moeten het nog steeds doen met Zandvoort.
Door de eeuwen heen hebben Christenen inderdaad voorspeld dat Armageddon en Wederkomst nabij waren.
Maar nooit werden die gedachtes onder Christenen zo massaal aangehangen als nu.
Daarnaast zeggen niet alleen Christenen dat zij voorvoelen dat dit soort grote veranderingen op komst zijn, maar komt dit soort geluiden nu van overal ter wereld, met name van Zuid-, Midden- en Noordamerikaanse indianen, vooral de Maya's, de Hopi's en de Lakota's (Sioux), die ook denken dat hun eeuwenoude overgeleverde voorspellingen binnenkort in vervulling zullen gaan.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop te mogen meemaken dat het inderdaad gebeurt dat Jezus Christus of Boeddha of Krishna of anderen van dat niveau terugkeren op Aarde en dat zij dit keer niet de andere wang toekeren als zij geslagen worden. Liever zie ik ze tekeer gaan als Jezus in Marcus 11-15.
Ik hoop dat jij, Tjalling, toch een goed mens, het met me eens bent dat het de hoogste tijd is dat er weer eens èchte wijze wezens op Aarde rondwandelen.
Want de nu heersende domheid, achterbaksheid, onverschilligheid, gruwelen en slechtheid zijn soms ondraaglijk voor wie zijn ziel niet verkocht heeft en daarmee zijn menselijke gevoelens nog niet heeft verloren.

Image

De Openbaring van Johannes Hoofdstuk 19: 11-16

Daarop zag ik de hemel open en aanschouwde een wit paard. Daarop zat een ruiter die de naam 'de getrouwe en waarachtige' voerde. Zijn vonnisen worden geveld overeenkomstig de wetten der rechtvaardigheid en volgens dezelfde wetten worden ze uitgevoerd.
Zijn ogen straalden als een vuurvlam. Op zijn hoofd had hij vele kronen. Hij droeg namen die op deze kronen waren geschreven. Alleen hij kon ze lezen, verder niemand.
Hij was bekleed met een mantel die in bloed was gedrenkt. Hij heette: 'Het woord van God'.
De hemelse legers volgden hem op witte paarden en waren in glanzend wit linnen gekleed.
De adem van zijn mond vormde zich tot een scherp zwaard, waarmee hij de vijanden van God zal overwinnen. Hij zal hen met een ijzeren staf voor zich uitdrijven, zoals een herder zijn kudde drijft. Hij is het die de persbak treedt, waarin de vurige wijn van de vonnissen van de almachtige God wordt bereid.
Op de zijkant van zijn mantel, ter hoogte van zijn heup, stond de naam geschreven: 'Koning van de koningen en Heer van de heren'.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue May 25, 2004 12:56

Oh ja, wat ik Christenen ook regelmatig zie schrijven is dat een belangrijk signaal dat Armageddon en Wederkomst nabij zijn, is dat de Antichrist de tempel van Salomo wil herbouwen op de plaats waar nu in Jeruzalem de Islamitische Dom van de rots en de Al Aqsamoskee staan.
Dus als het zal gebeuren dat op die plek een en ander verwoest wordt is dat een duidelijke aanwijzing voor wat komen gaat.

Image

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Isa

Post by Kosmos » Tue May 25, 2004 15:24

Hanco Elenbaas wrote:Oh ja, wat ik Christenen ook regelmatig zie schrijven is dat een belangrijk signaal dat Armageddon en Wederkomst nabij zijn, is dat de Antichrist de tempel van Salomo wil herbouwen op de plaats waar nu in Jeruzalem de Islamitische Dom van de rots en de Al Aqsamoskee staan.
Dus als het zal gebeuren dat op die plek een en ander verwoest wordt is dat een duidelijke aanwijzing voor wat komen gaat.

Image
Dus Sharon gaat binnenkort het bevel geven de Al Aqsa te vernietigen?

Wist je trouwens dat Mohammed -vzmh- een legendarische reis maakte op een gevleugeld paard vanuit Saoudië Arabië helemaal naar de Al Aqsa Moskee in Jeruzalem, en dan te bedenken dat die moskee nog gebouwd moest worden destijds! Vervolgens klom Mohammed -vzmh- op naar het Paradijs en zag daar alle profeten en God. Mozes had een nogal rood gezicht. God eiste dat de moslims 35 keer per dag moesten bidden tot Hem (haha, tikje narcistisch niet?), maar gelukkig wist Mohammed -vzmh- te bemiddelen en kwam tot het compromis van vijfmaal daags.

In de Islam bestaat een profetie dat Isa (Jezus) terug zal keren op Aarde en dan het kruis breekt en de varkens doodt. Vrij vertaald: Isa zal de christenen wegvagen en de Islam zal - als synthese aller godsdiensten - alleenheerschappij op Aarde verkrijgen. En dat is de Vrede (Islam betekent naast onderwerping ook vrede) die bedoeld wordt... iedereen moslim.
Zoals in de christelijke profetieën iedereen die niet christen is wordt weggevaagd.
Niet moeilijk te voorspellen dus dat er een grote oorlog komt tussen het christenfundamentalistische USA en bondgenoten en de islamitische wereld. Echter in de Kosmische visie geen wederkomst van overleden personen. Alleen een hoop gebulder van het lachen in de KB.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Esu Sananda

Post by Hanco Elenbaas » Tue May 25, 2004 16:04

Tjalling,
Het bevel tot vernietiging zou volgens die Christelijke verhalen gegeven worden door het Vaticaan, de zetel van het Kwaad.
Sharon is slechts een damschijf in het paapse spel, net als Peres, door Poolse Jezuïeten opgeleid, en Arafat.
De Islam is een product van de Rooms-Katholieke kerk en de 'profeet' Mohammed is uitverkoren door de Rooms-Katholieke kerk, de kerk van Lucifer, zie bijvoorbeeld de nagelaten bekentenissen en onthullingen van de uitgetreden Jezuïet Alberto Rivera Romero.
Het zou kunnen dat het lachen je spoedig vergaat, maar zeker weet ik dat niet. We zullen zien.
Wat betreft de wederkomst van overleden personen is het wellicht een aanrader voor je om eens te kijken naar Kundun, het levensverhaal van de huidige Dalai Lama, verfilmd door Martin Scorsese, misschien beter bekend van The Last Waltz, Raging Bull, Taxi Driver, The Last Temptation of Christ, enz.
Wat betekent -vzmh-??

Eric Sanders

Re: Esu Sananda

Post by Eric Sanders » Tue May 25, 2004 17:21

Hanco Elenbaas wrote: Wat betekent -vzmh-??
Gokje: vrede zij met hem.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Braintag

Post by Braintag » Tue May 25, 2004 17:24

Appie wrote:
Braintag wrote:
Dag Braintag,

Weet je wel wat je zegt??? Je wilt de Godsdienstvrijheid afschaffen, dus dat zou betekenen geen vrijheid van meningsuiting in Nederland en willen wij dit??? Ik vind het belachelijk voor woorden om de Godsdienstvrijheid af te schaffen. Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij denkt dat goed is. Het geloof bespotten is eigenlijk ook het bespotten van God en daar kan ik het niet mee eens zijn. Dan bid ik dat God jullie de ogen mag openen, want God is er altijd. Ik zal eens een voorbeeld geven.

De wind: We weten dat de wind aanwezig is. Je kunt het merken aan de bomen. Je hoort de wind suizen langs je oren, maar je kunt de wind niet zien. Zo weet ik ook dat God er is. Hij is aanwezig en ik kan de Heilige Geest voelen in mij. Jezus leeft!!!

Ik heb een vraag voor jullie: Heb je ooit een keer in je leven opengestaan en gevraagd of Jezus in je hart wil komen wonen??? Of de Heilige Geest over je mag komen??? Als dat niet zo is dan vraag ik je om dat wel te doen, want dan zul je ook de liefde van God ervaren. Geloof me ik heb het zelf ook meegemaakt.
Wat is dit voor grappenmakerij? Als iemand hetzelfde over de duivel zou beweren, dat ie de duivel in zijn hol zou voelen ofzo, dan zou men hem in een inrichting plaatsen. Zo mild zal ik niet zijn. Een kruis opsieren, dat lijkt me het best voor je appie.

Damsaurus

Post by Damsaurus » Tue May 25, 2004 19:30

Braintag....laat Appie in zijn waarde. Iedereen gelooft wat hij wil geloven.
Jouw verhaal is denigrerend en slaat als kut op dirk.

Gegroet,
Damsaurus

Gezellig

Post by Gezellig » Tue May 25, 2004 20:17

Het geloof in een hemel en hel slaat als kut op dirk.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Tue May 25, 2004 20:18

Gezellig wrote:Het geloof in een hemel en hel slaat als kut op dirk.
Is dat een feit of een mening van jou??? Want als het een feit is, vin ik het knap dat je dat weet, en als het een mening is, had je het ook wel anders kunnen formuleren!
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Gezellig

Post by Gezellig » Tue May 25, 2004 20:22

Ik sloot slechts aan bij de vorige sprekert.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue May 25, 2004 20:27

Gezellig wrote:Ik sloot slechts aan bij de vorige sprekert.
Gezellig = Willem van Hanegem?

Post Reply