Een jaar of acht geleden kwam mijn toenmalige vriendin eens op bezoek tijdens het Paastoernooi in de twee klaveren. Toen ze wegging zei ze nog: "Tjee, dat gezelschap daar beneden lijkt op die groep die Jack Nicholson meeneemt op een bootreisje in One flew over the cuckoo's nest!" De VAD-er Jan Terpstra, oorspronkelijk uit Sneek, antwoordde: "En dit valt nog mee. Ga maar eens in Friesland kijken bij een damwedstrijd."Kosmos wrote:Broodje-aap, Hanco (als zo vaak).Hanco Elenbaas wrote:Mooie foto Henk! Wie is dat die daar links voorbijloopt op de achtergrond?Henk Stroetinga wrote:
In het Bijlmertoernooi 2004 kwam een jongetje niet opdagen voor de jeugdgroep omdat het bang was dat z'n vriendinnetje er achter zou komen dat hij damde. Hij schaamde zich ervoor dat hij damde!
Die foto's van Henk Stroetinga zijn geweldige dampropaganda. Geen dammend jongetje hoeft zich meer te generen.
Zelfspot die voor waar werd aangezien.
Ik ken die jongen en ik weet dat het niet waar is wat anderen graag wilden geloven wat waar was.
Maar dat zulks (pittige damsters) goed is voor het imago, die mening deel ik.
Zo zie je maar hoe snel iets kan veranderen, als je die foto's van Henk Stroetinga bekijkt. Pure dampropaganda!