NK sneldammen 2010

Post Reply
Koos van Amerongen

Re: NK sneldammen 2010

Post by Koos van Amerongen » Sat Jun 19, 2010 22:30

Alex wrote:
Koos van Amerongen wrote:Wat mij opviel tijdens het toernooi is dat Bennie met oordopjes speelde.
Zijn er meer dammers bekend die dit doen?
Piet Rozenboom speelt met MP3-dopjes en (meestal) marsmuziek in zijn oren.
Ja, daar was ik al wel van op de hoogte...
Maar verder, grootmeesters oid met oordopjes? ik heb het nog nooit gezien!

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Sat Jun 19, 2010 22:48

Koos van Amerongen wrote:
Alex wrote:
Koos van Amerongen wrote:Wat mij opviel tijdens het toernooi is dat Bennie met oordopjes speelde.
Zijn er meer dammers bekend die dit doen?
Piet Rozenboom speelt met MP3-dopjes en (meestal) marsmuziek in zijn oren.
Ja, daar was ik al wel van op de hoogte...
Maar verder, grootmeesters oid met oordopjes? ik heb het nog nooit gezien!
Nou Koos, misschien vond Provoost het achtergrondgeluid van de bar wat vervelend. Het was namelijk vooral tijdens de voorrondes nogal wat rumoerig aan de kant van de A-categorie, doordat de deur open stond. Ikzelf heb er geen last van gehad, maar het kan goed zijn dat anderen hier wel last van hadden.

wim martin

Post by wim martin » Sun Jun 20, 2010 01:04

Wat Piet Rozenboom doet is volgens mij reglementair verboden. "Electronic devices" zijn niet toegstaan.

wibor

Post by wibor » Sun Jun 20, 2010 10:44

wim martin wrote:Wat Piet Rozenboom doet is volgens mij reglementair verboden. "Electronic devices" zijn niet toegstaan.
Het is inderdaad verboden, maar Piet heeft ze al zo lang in dat alleen operatief verwijderen nog een optie is.

Jos van der Geest

Post by Jos van der Geest » Sun Jun 20, 2010 14:07

Dat Piet Rozenboom met oordopjes speelt is inderdaad wel bekend onder de meeste toernooi dammers. Wat van muziek daar opstaat weet ik niet.
Het kan zijn dat het niet toegestaan is, maar zag geen problemen of opmerkingen van de arbiter daarover.

Overigens een hele aardige man is dat, maar dat geld wel voor de meeste dammers denk ik.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Jun 20, 2010 15:09

wim martin wrote:Wat Piet Rozenboom doet is volgens mij reglementair verboden. "Electronic devices" zijn niet toegstaan.
Het is wel toegestaan als je er geen communicatie met de "buitenwereld" kan voeren en de tegenstander niet gehinderd wordt. Zie ook artikel 16.2 en 16.1 van het Spel- en Wedstrijdreglement.

16.1 De spelers worden geacht bekend te zijn met het Spelreglement en met de voor de betreffende
wedstrijd geldende voorwaarden, en zij dienen deze strikt na te leven.
Het is de spelers verboden gedurende de partij
a. geschreven of gedrukte aantekeningen te gebruiken;
b. gebruik te maken van de raad of de mening van anderen, gevraagd of ongevraagd;
c. te analyseren;
d. de tegenstander en/of andere spelers, op welke wijze dan ook, af te leiden of te hinderen;
e. het speellokaal verlaten zonder toestemming van de arbiter.
16.2 Het tijdens de partij bij zich dragen van elektronische communicatiemiddelen, documenten
en aantekeningen waarmee overtredingen van artikel 16.1 kunnen worden gepleegd, is niet
toegestaan. Zo nodig neemt de arbiter deze in bewaring.[/
color]
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

wim martin

Post by wim martin » Sun Jun 20, 2010 15:22

Dat is een kwestie van interpreteren.

Misschien wordt de tegenstander daardoor wel gehinderd (art. 16.1 lid d) of loopt er een bandje met openingsvarianten (art. 16.1 lid b)

wibor

Post by wibor » Sun Jun 20, 2010 16:58

wim martin wrote:Dat is een kwestie van interpreteren.

Misschien wordt de tegenstander daardoor wel gehinderd (art. 16.1 lid d) of loopt er een bandje met openingsvarianten (art. 16.1 lid b)
Het is dat ik Piet al jaren ken, maar als ik naar de arbiter zou lopen (wat ik natuurlijk niet doe) omdat ik er last van zou hebben dan kunnen de doppen er mooi uit. Wie zegt dat er muziek op staat, misschien staat heel Turbo-dambase in gesproken woord er op. :wink:

Trouwens Pietershove heeft altijd een papiertje naast zijn bord liggen met de teksten: Let op zetjes, Denk om de tijd, schijven verdeling enz. Ook dat zou bij protest van de tegenstander moeten worden verwijderd.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Jun 20, 2010 17:11

Hoe is toch mogelijk, dat mensen (veel) te laat komen als gevolg van wegwerkzaamheden. Op alle mogelijke sites werd er ook gewaarschuwd. En het is zóóó simpel: gewoon op tijd vertrekken of met het OV reizen om 06:00 uur.

Het is niemand gegund om op deze wijze wedstrijden te verliezen, uitgesloten te worden voor een volgend kampioenschap, maar ik denk dat er nu dammers zijn die zich iets kunnen voorstellen bij de wegwerkzaamheden, alle afsluitingen, filevorming tijdens Heijmans - DC Fryslân. Ik ben benieuwd naar het voortschrijdend inzicht.....

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Jun 20, 2010 17:19

wibor wrote:
Het is dat ik Piet al jaren ken, maar als ik naar de arbiter zou lopen (wat ik natuurlijk niet doe) omdat ik er last van zou hebben dan kunnen de doppen er mooi uit. Wie zegt dat er muziek op staat, misschien staat heel Turbo-dambase in gesproken woord er op. :wink:

Trouwens Pietershove heeft altijd een papiertje naast zijn bord liggen met de teksten: Let op zetjes, Denk om de tijd, schijven verdeling enz. Ook dat zou bij protest van de tegenstander moeten worden verwijderd.
Tussen Piet en Pietershove zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil. Menig dammer ergert zich niet aan Piet, terwijl Pietershove daarentegen wel ergernis kan opwekken...

Ik kan me een mooi verhaal herinerren van ong.een jaar terug van een jeugdspeler, die 'bang' was voor Pietershove (door zijn kledingsstijl/uiterlijk). Pietershove had een bordje met 'trap niet in de Haarlemmer' bij zich. De jeugdspeler, die op de hoogte was van de 'bordjes-intimidatie' had zelf ook bordjes meegenomen, waarvan eentje was: 'trap niet in het rentezetje'.

Je raat het al, in de opening 1.32-28 18-23 toverde Pietershove zijn 'trap niet in de Haarlemmer'-bordje te voorschijn. Na 2.33-29 23x32 3.37x28 12-18? was het de jeugdspeler die lachend het bordje 'trap niet in het rentezetje' tevoorschijn toverde. Helaas voor Pietershove was het al te laat.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Jun 20, 2010 17:50

Koos van Amerongen wrote:
wibor wrote:

Tussen Piet en Pietershove zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil. Menig dammer ergert zich niet aan Piet, terwijl Pietershove daarentegen wel ergernis kan opwekken...

Ik kan me een mooi verhaal herinerren van ong.een jaar terug van een jeugdspeler, die 'bang' was voor Pietershove (door zijn kledingsstijl/uiterlijk). Pietershove had een bordje met 'trap niet in de Haarlemmer' bij zich. De jeugdspeler, die op de hoogte was van de 'bordjes-intimidatie' had zelf ook bordjes meegenomen, waarvan eentje was: 'trap niet in het rentezetje'.

Je raat het al, in de opening 1.32-28 18-23 toverde Pietershove zijn 'trap niet in de Haarlemmer'-bordje te voorschijn. Na 2.33-29 23x32 3.37x28 12-18? was het de jeugdspeler die lachend het bordje 'trap niet in het rentezetje' tevoorschijn toverde. Helaas voor Pietershove was het al te laat.
Tijdens Nijmegen heeft P. altoos van die briefjes bij zijn bord liggen met aanwijzingen voor zichzelf. Ik verbaas me erover dat arbiters dat niet verbieden. Om het aan de tegenstander over te laten is onredelijk: Als je er iets van zegt heb je namelijk meteen oorlog, reden waarom de arbiter zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Wat zou de reden zijn dat ze P. toestaan vals te spelen?
Ik was nieuwsgierig geworden wat er op P.s briefje stond en keek toen P. even weg was. Kennelijk had P. toch mijn spionage ontdekt, want toen ik hem tegenkwam even later bij de toiletten schreeuwde hij: "Ik heb je wel door Goedemoed, Jij zit samen met Henk Stoop in een complot om mij te weigeren bij Brunssum!"
Ik vond dit zo'n grappige beschuldiging - hoe verzin je het - dat ik ogenblikkelijk toegaf en proestend van het lachen het toilet inging.
Heaven is no location, but a state of mind

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Jun 21, 2010 01:16

Douwe Edelenbos wrote:Ik ben benieuwd naar het voortschrijdend inzicht.....
Voortschrijdend inzicht bij de automobilisten? IJdele hoop, vrees ik.
Hoe vaak er ook gewaarschuwd wordt, sommigen zullen altijd vertrekken alsof het een stralende dag is, zonder overig verkeer en zonder wegwerkzaamheden. En vervolgens verbaasd kijken wanneer ze vanuit, pak 'm beet, Friesland niet binnen in een uur in Brabant kunnen arriveren.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Jun 21, 2010 20:50

De scoretabellen van de eerste 8 groepen (categorie A en B) staan in Toernooibase.
Als Teus de Mik de rest morgen even opstuurt, staan deze morgenavond ook on-line. :wink:
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Mon Jun 21, 2010 21:59

Een vraag, wat betekent de kolom A/B?

Alex

Post by Alex » Mon Jun 21, 2010 22:10

Tijn wrote:Een vraag, wat betekent de kolom A/B?
Om de winnaar van de barrage te laten zien. Is/Was eigenlijk bedoeld voor de plusjes.

Post Reply