DUWO Kennisstadtoernooi Delft
-
-
- Hanco Elenbaas
As far as I know the website doesn't say anything about it Jacques.Jacques PERMAL wrote:What about time of game in DELFT TOURNAMENT ?
I have the feeling that it's not the usual time there ( 2 hours , 50 moves....or Fischer counting). Am I right, Please ?
I guess it's ordinary time.
Only weird thing is the Delft system. You have read the article from Henk de Witt, so you know everything about it.
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=324
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Wat wil je nou zeggen, Dieter? Enerzijds stel je altijd dat zelfs de geringste aanpassing van de regels leidt tot een totaal ander spel, maar nu wring je je in de vreemdste bochten om maar aan te tonen dat de DT juist geen effect heeft.Dieter wrote:Had ze deze blunder niet gemaakt met de gewone regels?, lijkt me ver gezocht. Volgens mij gewoon een blunder van de buitencategorie
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas

Tjalling Goedemoed (in rood) -hier Danny Staal vernietigend in
Den Haag 2000- moest in Delft 2004 opnieuw in remise berusten.

Tjalling's grote liefde Olja Kamyshleeva is lijstaanvoerder
van de Meestergroep in Delft 2004.
Olja won met 3-1 van Tanja Tsjoeb en won gisteren van de
Italiaanse kampioen Mikele Borghetti
Keiharde werker Kees Thijssen is -het verhaal wordt saaier en saaier- weer eens lijstaanvoerder onder 's werelds besten. Deze keer gedeeld met de overtreffende trap van Baba Sy, Ndiaga Samb.

Je moet achter mijn commentaar niet meer zoeken dan er staat JP, misschien is het inderdaad wel zo dat ze blunderde omdat ze geen puntennederlaag wilde. Misschien horen we het nog van haar zelf. DT of niet, voor een speelster op dit niveau een verschrikkelijk moment.Jan Pieter wrote:Wat wil je nou zeggen, Dieter? Enerzijds stel je altijd dat zelfs de geringste aanpassing van de regels leidt tot een totaal ander spel, maar nu wring je je in de vreemdste bochten om maar aan te tonen dat de DT juist geen effect heeft.Dieter wrote:Had ze deze blunder niet gemaakt met de gewone regels?, lijkt me ver gezocht. Volgens mij gewoon een blunder van de buitencategorie
-
een werkelijk SCHITTERENDE blunder van Golubeva.Dieter wrote:Je moet achter mijn commentaar niet meer zoeken dan er staat JP, misschien is het inderdaad wel zo dat ze blunderde omdat ze geen puntennederlaag wilde. Misschien horen we het nog van haar zelf. DT of niet, voor een speelster op dit niveau een verschrikkelijk moment.Jan Pieter wrote:Wat wil je nou zeggen, Dieter? Enerzijds stel je altijd dat zelfs de geringste aanpassing van de regels leidt tot een totaal ander spel, maar nu wring je je in de vreemdste bochten om maar aan te tonen dat de DT juist geen effect heeft.Dieter wrote:Had ze deze blunder niet gemaakt met de gewone regels?, lijkt me ver gezocht. Volgens mij gewoon een blunder van de buitencategorie
Waarom speelt Kamyshleeva eigenlijk niet in de eregroep? Olga is Nederlandse, is wereldkampioene en speelt doorgaans de pannen van het dak. En bovendien: Dat spel van Golubeva is toch niet om aan te zien!?
Idd die 2 kun je beter omdraaien. Maar misschien mag Golubeva wel in de eregroep omdat ze meer wereldtitels heeft, staat leuker in de krant enz. natuurlijk. Doen ze hier ook bij 't Hiltex Open in Zeeland. Sjtsjogoljew komt naar Hiltex Open! staat er dan in de krant. Net als in Den Haag staat er in dat boekje: Belangrijkste deelnemers: Iser Koeperman (82). Die man is dus al zo oud dat ie niet eens meer weet wat dammen is zo'n beetje. Misschien is dat ook wel bij die Sjtsjogoljew maar dat weet ik niet. Maar dat staat natuurlijk toch leuk he zo'n oud-wereldkampioen in het deelnemers veld.Bert Zwart wrote:een werkelijk SCHITTERENDE blunder van Golubeva.Dieter wrote:Je moet achter mijn commentaar niet meer zoeken dan er staat JP, misschien is het inderdaad wel zo dat ze blunderde omdat ze geen puntennederlaag wilde. Misschien horen we het nog van haar zelf. DT of niet, voor een speelster op dit niveau een verschrikkelijk moment.Jan Pieter wrote: Wat wil je nou zeggen, Dieter? Enerzijds stel je altijd dat zelfs de geringste aanpassing van de regels leidt tot een totaal ander spel, maar nu wring je je in de vreemdste bochten om maar aan te tonen dat de DT juist geen effect heeft.
Waarom speelt Kamyshleeva eigenlijk niet in de eregroep? Olga is Nederlandse, is wereldkampioene en speelt doorgaans de pannen van het dak. En bovendien: Dat spel van Golubeva is toch niet om aan te zien!?
Je begrijpt er nog steeds niets van. Je vergeet de 9 overwinningen te noemen. Bovendien gaat het er niet om hoeveel puntenoverwinningen er gehaald gaan worden maar dat iemand niet te snel op remise aanstuurd omdat hij/zij dan nog tegen een 1-3 nederlaag aan kan lopen. Om dat te voorkomen wordt er langer doorgespeeld en worden er risico's genomen waardoor er weer meer beslissingen vallen.Dieter wrote:eerste ronde 21 partijen en 1 delftse uitslag.
De spelers en speelsters zijn eind vorig jaar al uitgenodigd, toen was Olga dus nog geen wereldkampioen. Maar er is volgend jaar weer een DUWO Damfestival.Bert Zwart wrote:
Last edited by reiger56 on Sun Jul 11, 2004 13:09, edited 3 times in total.
-
- Hanco Elenbaas
Daar ben ik het helemaal mee eens.Bert Zwart wrote: een werkelijk SCHITTERENDE blunder van Golubeva.
Die Goloebjewa speelt zoals ze eruit ziet. Antipropaganda voor het dammen!
Kamyshleeva en Tansikkoezjina, daar moeten we het van hebben.
- Hanco Elenbaas
Sjtsjogoljew is een heel ander verhaal Ajax-fan!Ajax-fan wrote:Idd die 2 kun je beter omdraaien. Maar misschien mag Golubeva wel in de eregroep omdat ze meer wereldtitels heeft, staat leuker in de krant enz. natuurlijk. Doen ze hier ook bij 't Hiltex Open in Zeeland. Sjtsjogoljew komt naar Hiltex Open! staat er dan in de krant. Net als in Den Haag staat er in dat boekje: Belangrijkste deelnemers: Iser Koeperman (82). Die man is dus al zo oud dat ie niet eens meer weet wat dammen is zo'n beetje. Misschien is dat ook wel bij die Sjtsjogoljew maar dat weet ik niet. Maar dat staat natuurlijk toch leuk he zo'n oud-wereldkampioen in het deelnemers veld.Bert Zwart wrote: een werkelijk SCHITTERENDE blunder van Golubeva.
Slawa was kort geleden nog topscorer in de Champions Cup in Italië, in een team met Tsjizjow en Valneris.
Als Slawa een blindséance geeft tegen de deelnemers van het NK voor junioren in Westerhaar, dan zal Slawa met grote cijfers winnen, vergis je niet.
En van Koeperman liet Harm Wiersma een paar maanden geleden nog wat opzienbarende standen zien, die Jelle Groeneveld had vastgelegd, toen Koeperman op VOG aan het spelen was met o.a. Randy Horne. Ik ben heel benieuwd hoe Koeperman het gaat doen in Den Haag!