-
Dieter
-
Luteijn wrote:De FMJD vind het belangrijk, dat toernooien geregistreerd zijn. In de agenda van de FMJD-site kan iedereen zien welke toernooien geregistreerd zijn:
http://www.fmjd.org/?p=calend
In de afgelopen periode zijn er gesprekken geweest met toernooi-organisatoren. Daarbij zijn we de organisatoren tegemoet gekomen. Op het ogenblik hoeft het een toernooi niets te kosten om zich te laten registreren. Wanneer een toernooi er dus voor kiest om dat niet te doen, dan mag de organisator dat helemaal zelf aan de deelnemers uitleggen.
Twee dingen:
- 1 - Belastingtechnisch voordeel is onzin, spnsoring van FMJD of een prive toernooi is om het even.
- 2 - Frits je wilt het niet begrijpen denk ik. Maar als je het zo simpel stelt. Laat Otten dan maar naar Brunssum 108 x 5 is 540 euro overmaken dan zullen zij erkenning aanvragen omdat de FMJD dit heel belangrijk vind. En dit gaat dan goed tot dat de sponsoring stopt en dan hebben we hetzelfde probleem.
Frits het zou mooi zijn als je eens in zou gaan op de zaken die ik gisteravond aanhaalde, maar inhoudelijk reageren is misschien toch een beetje lastig als bestuurder?
-
Arjen de Mooij
-
by Arjen de Mooij » Tue Jul 19, 2011 10:17
Allereerst: welkom Frits, leuk dat je meedoet aan het toernooi!
Ten tweede, het lijkt me niet zinnig dat deze discussie hier opnieuw wordt gevoerd. Als je de organisatie wilt overtuigen dat ze toch op het aanbod van sponsoring willen ingaan, dan zijn er betere kanalen dan de openbaarheid. Voor je het weet wordt er weer een flamewar ontketend. Bovendien was er al een andere thread voor deze discussie.
-
Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
-
Dieter
Inderdaad is er een ander thread om te discussiëren over de redelijkheid van de beslissing van de algemene leden vergadering van de FMJD. Dus graag verwijs ik naar de daar door mij gemaakte opmerkingen over het belang van de financiële gezondheid van sportorganisaties. Subsidies en sponsors zijn geen oplossingen voor de eeuwigheid. Er zijn ook eigen inkomsten nodig om te kunnen blijven bestaan.
Wat ik hier duidelijk wil stellen, dat op het ogenblik het niet registreren van een toernooi puur een beslissing is van de betreffende organisator.
met de vriendelijke groeten
Frits Luteijn, Treasurer FMJD.
-
Eric Sanders
-
Luteijn wrote:Wat ik hier duidelijk wil stellen, dat op het ogenblik het niet registreren van een toernooi puur een beslissing is van de betreffende organisator.
Mee eens. Daar nemen we ook de verantwoording voor. We willen niet meedoen aan een maatregel die slecht is, ook al kost het ons zelf niets. En zeker niet als het betaald wordt door een veroorzaker van die maatregel. Dat voelt als omkoping.
We nemen op de koop toe dat men ons beledigt door ons principieel te noemen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Damkoningin
- Real name: Irene Stegeman
Waar word het sneldammen eigenlijk gehouden dit jaar?
Er staat namelijk nog geen informatie hierover op de website.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Eric Sanders
-
Damkoningin wrote:Waar word het sneldammen eigenlijk gehouden dit jaar?
Er staat namelijk nog geen informatie hierover op de website.
Dat moet ik dan nodig aanpassen!
Het sneldammen is dit jaar in het Bridgehuis. Het clublokaal van DamCombinatie Nijmegen en sponsor van het toernooi.
-
GuidoB
Eric Sanders wrote:Luteijn wrote:Wat ik hier duidelijk wil stellen, dat op het ogenblik het niet registreren van een toernooi puur een beslissing is van de betreffende organisator.
Mee eens. Daar nemen we ook de verantwoording voor. We willen niet meedoen aan een maatregel die slecht is, ook al kost het ons zelf niets. En zeker niet als het betaald wordt door een veroorzaker van die maatregel. Dat voelt als omkoping.
Wat doen jullie als er iemand die 500 euro overmaakt naar de FMJD voor de erkenning van jullie toernooi? Weigeren jullie dan de uitslagen door te geven?
-
Eric Sanders
-
GuidoB wrote:Eric Sanders wrote:Luteijn wrote:Wat ik hier duidelijk wil stellen, dat op het ogenblik het niet registreren van een toernooi puur een beslissing is van de betreffende organisator.
Wat doen jullie als er iemand die 500 euro overmaakt naar de FMJD voor de erkenning van jullie toernooi? Weigeren jullie dan de uitslagen door te geven?
De uitslagen van het toernooi staan op onze website. Daar zit geen copyright op. Die mag men er zo afhalen.
-
GuidoB
Eric Sanders wrote:GuidoB wrote:Wat doen jullie als er iemand die 500 euro overmaakt naar de FMJD voor de erkenning van jullie toernooi? Weigeren jullie dan de uitslagen door te geven?
De uitslagen van het toernooi staan op onze website. Daar zit geen copyright op. Die mag men er zo afhalen.
Je weet uit ervaring dat dat niet voldoende is voor erkenning. De uitslagen moeten officieel zijn, dus doorgegeven door de organisatie. Dus nogmaals: gaan jullie weigeren de uitslagen door te geven?
-
Eric Sanders
-
GuidoB wrote:Eric Sanders wrote:GuidoB wrote:Wat doen jullie als er iemand die 500 euro overmaakt naar de FMJD voor de erkenning van jullie toernooi? Weigeren jullie dan de uitslagen door te geven?
Je weet uit ervaring dat dat niet voldoende is voor erkenning. De uitslagen moeten officieel zijn, dus doorgegeven door de organisatie. Dus nogmaals: gaan jullie weigeren de uitslagen door te geven?
Op (per definitie) incomplete wat-als vragen valt geen antwoord te geven. Dat ligt aan een boel factoren. Als dat gebeurt, zullen we het dan bekijken.
-
GuidoB
Eric Sanders wrote:Op (per definitie) incomplete wat-als vragen valt geen antwoord te geven. Dat ligt aan een boel factoren. Als dat gebeurt, zullen we het dan bekijken.
Het is niet zo'n heel hypothetische situatie. Iemand heeft namelijk aangeboden te betalen voor de erkenning. Het enige wat moet gebeuren, is vooraf een bedrag betalen (dat hoeven jullie zelf niet te doen) en achteraf de uitslagen doorgeven (dat moeten jullie wel zelf doen). Beide acties moeten natuurlijk wel op elkaar aansluiten. Het idee van Harry Otten was om de organisatie dit te laten afhandelen; dan wordt het op zeker goed geregeld. Kennelijk willen jullie dit niet; waarom is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Daarom de vraag: willen jullie wel de uitslagen doorgeven? Dit moeten jullie namelijk echt zelf doen.
Waarom is dit niet te beantwoorden?
-
Eric Sanders
-
GuidoB wrote:Eric Sanders wrote:Op (per definitie) incomplete wat-als vragen valt geen antwoord te geven. Dat ligt aan een boel factoren. Als dat gebeurt, zullen we het dan bekijken.
Het is niet zo'n heel hypothetische situatie. Iemand heeft namelijk aangeboden te betalen voor de erkenning. Het enige wat moet gebeuren, is vooraf een bedrag betalen (dat hoeven jullie zelf niet te doen) en achteraf de uitslagen doorgeven (dat moeten jullie wel zelf doen). Beide acties moeten natuurlijk wel op elkaar aansluiten. Het idee van Harry Otten was om de organisatie dit te laten afhandelen; dan wordt het op zeker goed geregeld. Kennelijk willen jullie dit niet; waarom is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
De reden is dat wij dan instemmen met/meewerken aan een maatregel waar we fel op tegen zijn. Het was de bedoeling dat alle toernooien aan de oorspronkelijke weigering zouden vasthouden. Dat is helaas niet gebeurd.
GuidoB wrote:Daarom de vraag: willen jullie wel de uitslagen doorgeven? Dit moeten jullie namelijk echt zelf doen.
Deze vraag is al een stuk concreter dan je oorspronkelijke vraag. Wij hebben niets tegen erkenning door de FMJD en ik kan me voorstellen dat we de uitslagen in bepaalde gevallen zullen doorgeven. Maar we zullen niet meewerken aan het in stand houden van de belachelijke recognition fee.
-
Dieter
-
Eric Sanders wrote:GuidoB wrote:Eric Sanders wrote:Op (per definitie) incomplete wat-als vragen valt geen antwoord te geven. Dat ligt aan een boel factoren. Als dat gebeurt, zullen we het dan bekijken.
Het is niet zo'n heel hypothetische situatie. Iemand heeft namelijk aangeboden te betalen voor de erkenning. Het enige wat moet gebeuren, is vooraf een bedrag betalen (dat hoeven jullie zelf niet te doen) en achteraf de uitslagen doorgeven (dat moeten jullie wel zelf doen). Beide acties moeten natuurlijk wel op elkaar aansluiten. Het idee van Harry Otten was om de organisatie dit te laten afhandelen; dan wordt het op zeker goed geregeld. Kennelijk willen jullie dit niet; waarom is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
De reden is dat wij dan instemmen met/meewerken aan een maatregel waar we fel op tegen zijn. Het was de bedoeling dat alle toernooien aan de oorspronkelijke weigering zouden vasthouden. Dat is helaas niet gebeurd.
GuidoB wrote:Daarom de vraag: willen jullie wel de uitslagen doorgeven? Dit moeten jullie namelijk echt zelf doen.
Deze vraag is al een stuk concreter dan je oorspronkelijke vraag. Wij hebben niets tegen erkenning door de FMJD en ik kan me voorstellen dat we de uitslagen in bepaalde gevallen zullen doorgeven. Maar we zullen niet meewerken aan het in stand houden van de belachelijke recognition fee.
Juist Eric, Brunssum zal ook gewoon zoals het altijd gedaan heeft de uitslagen aan de FMJD doorgeven. Vroeger betaalden we daar 50 euro voor de verwerking. En als dat tarief naar 100 euro gaat wllen we het ook nog wel betalen, maar geen 500+ dat staat in geen verhouding en daar zullen wij de deelnemers niet mee belasten.
-
Theo Dijkstra
-
by Theo Dijkstra » Tue Jul 19, 2011 22:38
Eric wrote:Deze vraag is al een stuk concreter dan je oorspronkelijke vraag. Wij hebben niets tegen erkenning door de FMJD en ik kan me voorstellen dat we de uitslagen in bepaalde gevallen zullen doorgeven. Maar we zullen niet meewerken aan het in stand houden van de belachelijke recognition fee.
Dieter wrote:Juist Eric, Brunssum zal ook gewoon zoals het altijd gedaan heeft de uitslagen aan de FMJD doorgeven. Vroeger betaalden we daar 50 euro voor de verwerking. En als dat tarief naar 100 euro gaat wllen we het ook nog wel betalen, maar geen 500+ dat staat in geen verhouding en daar zullen wij de deelnemers niet mee belasten.
Uiteraard geeft Tavira zoals gewoonlijk de uitslagen door aan de FMJD en alle bonden van de deelnemers. Wat ze er mee doen is aan hen.
-
Eric Sanders
-
Tijdens de opening van Nijmegen Open zal het (symbolische) eerste exemplaar van het jubileumboek '25 jaar Nijmegen Open' worden uitgereikt aan Riet Kalsbeek, weduwe van Frans.
Onder redactie van Eric Sanders (veelvuldig deelnemer en organisator), Paul Visser (bijna-deelnemer, arbiter en organisator) en Tjeerd Harmsma (veelvuldig deelnemer en sponsorwerver) is dit boek samengesteld. Aanleiding was de vijfentwintigste editie van het toernooi.
Hoewel de techniek ruimschoots aan bod komt via onder meer analyses van toppers en via originele invalshoeken van anderen is dit boek vooral een leesboek, geïllustreerd met historische foto’s.
De prijs van het 192 pagina's tellende boek bedraagt € 15,- en eventuele verzendkosten zijn € 2,50. U kunt het boek bestellen door overmaking van het verschuldigde bedrag op giro 1569200 tnv Eric Sanders, Nijmegen onder vermelding van 'Jubileumboek' en uw naam en adres.