10e barnsteentoernooi

Dieter

Post by Dieter » Tue Apr 28, 2009 12:48

Hanco Elenbaas wrote:
Dieter wrote:
Nescio wrote:Flink wat verrassende uitslagen in de eerste ronde, twee GMI's met een nul! En Macodou NDiaye haalt slechts 31 zetten!
Dit kan toch niet waar zijn, wat is er gebeurt bij Macadou en Schwartzman?
Wist je dat Macadou een scheldwoord is in Senegal?
Sorry een veelgemaakte fout. Het is uiteraard Macodou. Maar Mac zoals we hem normal noemen let niet op die fout hoor.
Hij kan toch geen 31 zetten gespeeld hebben om door de klok te gaan zeker. en al helemaal niet met DIE 31 zetten. Ik zal maar aannemen dat de notatie niet verder leesbaar was en dat is dan weer jammer want Mac verslaan is toch wel een hele prestatie. Laatste nederlaag van deze GMI was ook een kloknederlaag (toen in gewonnen stelling meen ik me te herrinneren).

MenO

Post by MenO » Tue Apr 28, 2009 15:30

Macodou verloor een jaar of 4 geleden van forumheld Vibeman in hetzelfde Barnsteentoernooi, ook in de eerste ronde. Hij dacht dat hij nog een uur extra had en liet in het gewonnen eindspel zijn vlag vallen, waarop Gerbrand de overwinning kreeg

VibeMan

Post by VibeMan » Tue Apr 28, 2009 18:50

MenO wrote:Macodou verloor een jaar of 4 geleden van forumheld Vibeman in hetzelfde Barnsteentoernooi, ook in de eerste ronde. Hij dacht dat hij nog een uur extra had en liet in het gewonnen eindspel zijn vlag vallen, waarop Gerbrand de overwinning kreeg

Kleine correctie meneer de block,
het zwaar-nadeleige 4 om 2 eindspel was analytisch remise

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Apr 30, 2009 06:57

Telegraaf, 30 april 2009
Image

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri May 01, 2009 20:01

Image

L. v.d. Laan - Stokkel

Strokkel fungeerde met zijn laatste zet 10-14? als aangever...
Heaven is no location, but a state of mind

PeterDeDammer

Post by PeterDeDammer » Sun May 03, 2009 19:45

Inmiddels staat op de website http://www.damclubbunschoten.nl/barnste ... ernooi.htm

- het Toernooiboek
- het Fotoboek
- de Ratingklassementen
- Alle partijen in pdn formaat
- Alle animaties van de partijen

U kunt dit downloaden en eventueel printen, tot ziens een volgend keer...

Met Vriendelijke Groeten

Peter Frans Koops

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 03, 2009 20:11

Prachtig toernooi met verrassende grootmeesternederlagen. Voer voor een mooi krantenstukje, zoals ieder jaar als het gaat om het Barnsteentoernooi.

Toch even muggenziften.
Is het logisch om de eindrangschikking, bij gelijk aantal punten, te laten bepalen door de tegenstanderratings?

Ik vind van niet. Voor de paring kan men de tegenstanderratings toepassen (ben ik ook op tegen, maar ik wil het verhaal niet te ingewikkeld maken), maar toch niet voor de eindklassering. In dat laatste geval toch graag het aantal weerstandspunten. Of zie ik het verkeerd?

Alex

Post by Alex » Sun May 03, 2009 20:17

Eric van Dusseldorp wrote:Toch even muggenziften.
Is het logisch om de eindrangschikking, bij gelijk aantal punten, te laten bepalen door de tegenstanderratings?

Ik vind van niet. Voor de paring kan men de tegenstanderratings toepassen (ben ik ook op tegen, maar ik wil het verhaal niet te ingewikkeld maken), maar toch niet voor de eindklassering. In dat laatste geval toch graag het aantal weerstandspunten. Of zie ik het verkeerd?
Bij de paring wordt de ranglijst gerangschikt op Eigen rating (als het goed is dat bij Bunschoten ook gedaan, Peter Frans?). Zo doen we het bij DNC Open ook en wij hebben instructies van Johan Demasure gekregen. Tussen- en eindstand wordt opgemaakt a.d.h.v. Tegen-rating en als dat gelijk is, de eigen-rating. Zie ook het reglement van DNC Open, in het programamboekje dat neer te laden is vanaf de toernooisite van 2008.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun May 03, 2009 20:42

Alex wrote:

Bij de paring wordt de ranglijst gerangschikt op Eigen rating (als het goed is dat bij Bunschoten ook gedaan, Peter Frans?). Zo doen we het bij DNC Open ook en wij hebben instructies van Johan Demasure gekregen. Tussen- en eindstand wordt opgemaakt a.d.h.v. Tegen-rating en als dat gelijk is, de eigen-rating. Zie ook het reglement van DNC Open, in het programamboekje dat neer te laden is vanaf de toernooisite van 2008.
OK, maar waar het mij om gaat, is het bepalen van de eindstand. Ik opteer, bij gelijk aantal punten, voor weerstandspunten en niet voor tegenstanderrating. Gewoon eerlijker, lijkt me.

Alex

Post by Alex » Sun May 03, 2009 21:58

Eric van Dusseldorp wrote:
Alex wrote:

OK, maar waar het mij om gaat, is het bepalen van de eindstand. Ik opteer, bij gelijk aantal punten, voor weerstandspunten en niet voor tegenstanderrating. Gewoon eerlijker, lijkt me.
Ga jij ook bij de supermarkt alles prijzen in Euro's en dan af laten rekenen in Dollars? Kortom geen 2 verschillende systemen hanteren.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun May 03, 2009 23:16

Alex wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Alex wrote: Bij de paring wordt de ranglijst gerangschikt op Eigen rating (als het goed is dat bij Bunschoten ook gedaan, Peter Frans?). Zo doen we het bij DNC Open ook en wij hebben instructies van Johan Demasure gekregen. Tussen- en eindstand wordt opgemaakt a.d.h.v. Tegen-rating en als dat gelijk is, de eigen-rating. Zie ook het reglement van DNC Open, in het programamboekje dat neer te laden is vanaf de toernooisite van 2008.
Ga jij ook bij de supermarkt alles prijzen in Euro's en dan af laten rekenen in Dollars? Kortom geen 2 verschillende systemen hanteren.
Ik ben het wel een beetje eens met Eric. Tegenstandersrating is leuk om vooraf calculerend te kijken hoe je plaatsing bij verschillende resultaten van jezelf en concurrenten uit zal vallen, maar de rating is gebaseerd op resultaten uit het verleden.
Sec weerstandspunten is ook wat kort door de bocht. Een 'ongelukkige' c.q. 'gelukkige' loting kan daar sterke invloed hebben. Solkoff lijkt me - hoe oneerlijk Zwitsers eigenlijk ook is, de 'eerlijkste' methode.

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Mon May 04, 2009 23:08

Geen van de te hanteren systemen voor rangschikking is eerlijk, noch oneerlijk. Betrouwbare systemen zijn er ook niet. Laat staan rangschikkingen die zekerheid geven. Zekerheid waarover, überhaupt? Weerstand, SB, Solkoff, rating? Het heeft allemaal voor en nadelen. Wat wil je meten? Momentane resultaten? Periodieke resultaten? Wie wil je wanneer laten presteren? Wat wil je vergelijken?

Het is aan de organisatie van een open toernooi om te bepalen waarmee men rangschikt.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Tue May 05, 2009 11:43

Op http://10x10.org heb wat analyses van de partijen van Schwarzman geplaatst, zie http://10x10.org/analysis/2009/barnsteen.html. Het is met een vernieuwde layout. Ik zag dat Internet Explorer 6 er een puinhoop van maakt. Andere browsers zoals Opera, Firefox en Google Chrome beelden het wel correct af. Is er iemand die kan checken of het met Internet Explorer 7 goed gaat? Om te navigeren door de analyse kun je de pijltjestoetsen gebruiken.

nico leemberg

Post by nico leemberg » Tue May 05, 2009 12:54

Wieger Wesselink wrote:Op http://10x10.org heb wat analyses van de partijen van Schwarzman geplaatst, zie http://10x10.org/analysis/2009/barnsteen.html. Het is met een vernieuwde layout. Ik zag dat Internet Explorer 6 er een puinhoop van maakt. Andere browsers zoals Opera, Firefox en Google Chrome beelden het wel correct af. Is er iemand die kan checken of het met Internet Explorer 7 goed gaat? Om te navigeren door de analyse kun je de pijltjestoetsen gebruiken.
Wieger,
Met Safari op de iMac ziet het er ook perfect uit!

Met Internet Explorer 8 (XP) hetzelfde resultaat als met Explorer 6.

Foutdetails webpagina:
Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB5)
Tijdstempel: Tue, 5 May 2009 10:41:33 UTC

Bericht: 'document.images[...].src' is leeg of geen object
Regel: 36
Teken: 4
Code: 0
URI: http://10x10.dse.nl/analysis/board/board.js

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Tue May 05, 2009 13:52

nico leemberg wrote:
Wieger Wesselink wrote:Op http://10x10.org heb wat analyses van de partijen van Schwarzman geplaatst, zie http://10x10.org/analysis/2009/barnsteen.html. Het is met een vernieuwde layout. Ik zag dat Internet Explorer 6 er een puinhoop van maakt. Andere browsers zoals Opera, Firefox en Google Chrome beelden het wel correct af. Is er iemand die kan checken of het met Internet Explorer 7 goed gaat? Om te navigeren door de analyse kun je de pijltjestoetsen gebruiken.
Wieger,
Met Safari op de iMac ziet het er ook perfect uit!

Met Internet Explorer 8 (XP) hetzelfde resultaat als met Explorer 6.

Foutdetails webpagina:
Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB5)
Tijdstempel: Tue, 5 May 2009 10:41:33 UTC

Bericht: 'document.images[...].src' is leeg of geen object
Regel: 36
Teken: 4
Code: 0
URI: http://10x10.dse.nl/analysis/board/board.js
Bedankt voor het testen Nico! Bovenstaande javascript fout heb ik inmiddels opgelost (het bleek een initialisatie probleem). Nu heb ik zowel de HTML als de css als de javascript code gecheckt en er treden bij mij geen foutmeldingen of waarschuwingen meer op. De problemen met Internet Explorer hebben wellicht te maken met het niet navolgen van standaarden door Microsoft. Dat doen ze namelijk wel vaker .

Post Reply