transfer geruchten

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 20:21

Peter Hoogteijling naar Huissen.
Henk Klarenbeek terug naar Lunteren.

Alle spelers van Hiltex 1 van afgelopen seizoen hebben nu een andere club gevonden, met uitzondering van Aleksej en Slawa.

Als Pieter Hildering de rechtszaak tegen Anatoli Gantwarg gewonnen heeft, volgt nog een rechtszaak tegen Harm Wiersma, waarna begonnen kan worden met de wederopbouw van Amsterdam '80.

Nescio

Post by Nescio » Tue Apr 15, 2008 21:31

Hanco Elenbaas wrote:Peter Hoogteijling naar Huissen.

Alle spelers van Hiltex 1 van afgelopen seizoen hebben nu een andere club gevonden, met uitzondering van Aleksej en Slawa.

Als Pieter Hildering de rechtszaak tegen Anatoli Gantwarg gewonnen heeft, volgt nog een rechtszaak tegen Harm Wiersma, waarna begonnen kan worden met de wederopbouw van Amsterdam '80.
Het gaat steeds redelijker ogen dat Amsterdam '80 een hoger team heeft mogen terugtrekken. Je gaat je zelfs afvragen om het niet beter was geweest als dit het eerste team had geweest, ook al is dit reglementair niet toegestaan. Volgend seizoen lijkt Amsterdam '80 dezelfde schietschijf te gaan worden die Maastricht en Culemborg in de jaren hiervoor waren

Volgend jaar op je oude dag nog een jaartje in de ereklasse, Hanco?
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Apr 16, 2008 12:22

Nescio wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Peter Hoogteijling naar Huissen.

Het gaat steeds redelijker ogen dat Amsterdam '80 een hoger team heeft mogen terugtrekken. Je gaat je zelfs afvragen om het niet beter was geweest als dit het eerste team had geweest, ook al is dit reglementair niet toegestaan. Volgend seizoen lijkt Amsterdam '80 dezelfde schietschijf te gaan worden die Maastricht en Culemborg in de jaren hiervoor waren

Volgend jaar op je oude dag nog een jaartje in de ereklasse, Hanco?
Liever niet Hans, maar ik zal de dans waarschijnlijk niet kunnen ontspringen. Het eerste team terugtrekken uit de Ereklasse mag niet van de KNDB. Een groot probleem is dat niet voor Amsterdam '80 omdat we nog wel een aantal Ereklassewaardige leden hebben die af en toe zullen spelen, zoals Casper van der Tak, Slawa Sjtsjogoljev, Johan Capelle, Rob Geurtsen, Marco Wiering, Eran Binenbaum en misschien ook nog een keer Aleksej Tsjizjov. Deze heren krijgen in ieder geval een leuke tegenstander in de Ereklasse.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 29, 2008 13:13

Domtsjev van Witte van Moort naar Bart Smit Volendam.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 29, 2008 13:14

Image

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Sat May 03, 2008 11:10

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue May 20, 2008 22:45

PFDB-side wrote:20-05-2008: Goedemoed niet verder met Franeker
Tjalling Goedemoed komt komend seizoen niet uit voor het tiental van Franeker. De Leeuwarder dammer schoot gisteren de kogel door de kerk.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Wed May 21, 2008 21:39

Piet Bouma wrote:
Tjalling Goedemoed komt komend seizoen niet uit voor het tiental van Franeker. De Leeuwarder dammer schoot gisteren de kogel door de kerk.
Op zich nieuws, maar geen transfernieuws toch? Wat gaat Tjalling doen dan? andere club, sabattical ivm zijn boek (stond ergens te lezen geloof ik op het forum)...... Kan Tjalling natuurlijk zelf het beste antwoord op geven....als hij zin heeft natuurlijk.

Nagelslag

Post by Nagelslag » Wed May 21, 2008 22:24

Op zich nieuws, maar geen transfernieuws toch? Wat gaat Tjalling doen dan?
Zie: http://www.pfdb.nl

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed May 21, 2008 22:34

Edwin Twiest wrote:
Piet Bouma wrote:
Op zich nieuws, maar geen transfernieuws toch? Wat gaat Tjalling doen dan? andere club, sabattical ivm zijn boek (stond ergens te lezen geloof ik op het forum)...... Kan Tjalling natuurlijk zelf het beste antwoord op geven....als hij zin heeft natuurlijk.
Als je nieuwsgierig bent... de onderhandelingen met de Oldehove zijn al begonnen. Het speellokaal is hier haast om de hoek en misschien kan ik weer eens wat nuttigs doen met een juegdclubje ofzo. Het is nog niet rond, maar ik zie eigenlijk weinig andere opties. Klaas-Hendrik speelt er en ik ben er vroeger ook lid geweest. Ik vond het ook leuk dat De Oldehove is gepromoveerd naar de hoofdklasse.
Ik heb net les(je) 33 van het Engelse damboek afgerond. Ik hoop dat het over een maand klaar is. Het zou mooi zijn voor de damsport als het lesmateriaal beschikbaar komt voor landen als o.a. China en India. Het sterke punt van de schaaksport is dat het internationaal op dezelfde manier gespeeld wordt en dat er veel boeken in het Engels zijn over schaken.
Ik denk wel eens: Moeten we niet proberen die kleine-bord-dammers over te halen om op het veel interessantere 100-ruiten-bord te gaan spelen? Als in Brazilie en Amerika nou eens de overstap naar het grote bord wordt gemaakt (ik bedoel niet het Ktarbord [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ) hoeveel ledenwinst boekt de dambond dan wel niet?
Mocht dit een goed plan blijken dan is ook materiaal nodig voor zowel leer- als propagandadoeleinden.
Hoe denk jij erover, Edwin?
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu May 22, 2008 00:03

Kosmos wrote:Ik denk wel eens: Moeten we niet proberen die kleine-bord-dammers over te halen om op het veel interessantere 100-ruiten-bord te gaan spelen? Als in Brazilie en Amerika nou eens de overstap naar het grote bord wordt gemaakt (ik bedoel niet het Ktarbord ) hoeveel ledenwinst boekt de dambond dan wel niet?
Bijna net zo weinig als wanneer in Canada een oproep wordt gedaan om allemaal over te stappen naar het nóg 'veel interessantere' 144-ruitenspel.
De 64-veldenliefhebbers zijn verknocht aan hun spel, en omdat de 64-veldenbestuurders regelmatig voor grote problemen zorgen hoor je binnen de harde kern van de FMJD geregeld dat we waarschijnlijk beter af zouden zijn als we die 64-veldensectie eruit zouden knikkeren.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Thu May 22, 2008 13:21

Kosmos wrote:
Edwin Twiest wrote:
Piet Bouma wrote:
Als je nieuwsgierig bent...
Ieder mens is nieuwsgierig...mens eigen..en de mensen die ontkennen zijn het zeker
de onderhandelingen met de Oldehove zijn al begonnen. Het speellokaal is hier haast om de hoek en misschien kan ik weer eens wat nuttigs doen met een juegdclubje ofzo. Het is nog niet rond, maar ik zie eigenlijk weinig andere opties. Klaas-Hendrik speelt er en ik ben er vroeger ook lid geweest. Ik vond het ook leuk dat De Oldehove is gepromoveerd naar de hoofdklasse.
Ik las (via een tip van nagelslag) dat de onderhandelingen blijkbaar rond zijn en je weer bij de oldehove gaat spelen....

Ik heb net les(je) 33 van het Engelse damboek afgerond. Ik hoop dat het over een maand klaar is.

Ik ben benieuwd naar het boek(je?).... 33 lessen maar liefst..maar wat bevatten die lessen..... is het vernieuwend of een opdieping van reeds bestaand materiaal?.... ik heb wel een paar standen van je gezien en die zijn hartstikke nieuw natuurlijk.....

Het zou mooi zijn voor de damsport als het lesmateriaal beschikbaar komt voor landen als o.a. China en India. Het sterke punt van de schaaksport is dat het internationaal op dezelfde manier gespeeld wordt en dat er veel boeken in het Engels zijn over schaken.
Ik denk wel eens: Moeten we niet proberen die kleine-bord-dammers over te halen om op het veel interessantere 100-ruiten-bord te gaan spelen? Als in Brazilie en Amerika nou eens de overstap naar het grote bord wordt gemaakt (ik bedoel niet het Ktarbord ) hoeveel ledenwinst boekt de dambond dan wel niet?
Dat is zeker waar!..... scheelt duizenden leden.... en ik denk dat er ook best wel interesse voor is, mits de juiste propaganda(propagandist) en opleidingen etc. er voor zijn .... een Casper vd Takbijv. zou het goed doen.... een Eran Binenbaum..... een Leo Aliar...... een Jeroen Sterel...een Herman Spanjer..... zomaar een paar namen...
Mocht dit een goed plan blijken dan is ook materiaal nodig voor zowel leer- als propagandadoeleinden.
Hoe denk jij erover, Edwin?

De FMJD zou hierin een grote rol moeten spelen, maar of dat ook zou gebeuren?.....

Men zou het materiaal van de KNDB grootdeels kunnen gebruiken, al ben ikzelf niet zo'n mapjestype....ikzelf gebruik veel eigen initiatief voor mijn training(en).......Ikzelf ben ooit eens begonnen aan een eindspelboek en ook daarin zijn ontelbare mooie dingen te laten zien..... en oke, iedereen gebruikt flits en truus, maar waarom wint die ene stand wel en de andere niet...dat kan het programma ons niet vertellen..... en het is ook nog verboden een computerprogramma onder een partij te raadplegen, dus blijft parate kennis toch belangrijk lijkt me.....

de boekjes van Kats zouden zeker nuttig zijn; ook voor propaganda...... misschien 1 of 2 deeltjes van K&K.... niet dat ik er iets op tegen heb, maar ik heb niet echt veel geleerd ervan.... maar het zou zeker een heel mooi/goed idee zijn als een aantal (creatieve) mensen eens bij elkaar zouden komen om te gaan brainstormen hierover (en nee, ik noem mezelf zeker niet als een creatief iemand.. )

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu May 22, 2008 16:01

Dit wordt een beetje off-topic, maar hoe staat het met dat eindspelboek van jou, Edwin? Wanneer gaat het verschijnen?
Heaven is no location, but a state of mind

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Thu May 22, 2008 20:48

Kosmos wrote:Dit wordt een beetje off-topic, maar hoe staat het met dat eindspelboek van jou, Edwin? Wanneer gaat het verschijnen?
Is op de lange baan geschoven..... ik ben een beetje het overzicht kwijt aan het raken..... maar desalniettemin heb ik al een zestal hoofdstukken grotendeels af nu..... geen idee hoeveel het er bij mij worden...ik hoop rond 2020 ongeveer klaar te zijn [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]))

steenslag

Post by steenslag » Thu May 22, 2008 22:17

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:Ik denk wel eens: Moeten we niet proberen die kleine-bord-dammers over te halen om op het veel interessantere 100-ruiten-bord te gaan spelen? Als in Brazilie en Amerika nou eens de overstap naar het grote bord wordt gemaakt (ik bedoel niet het Ktarbord :wink: ) hoeveel ledenwinst boekt de dambond dan wel niet?
Bijna net zo weinig als wanneer in Canada een oproep wordt gedaan om allemaal over te stappen naar het nóg 'veel interessantere' 144-ruitenspel.
De 64-veldenliefhebbers zijn verknocht aan hun spel, en omdat de 64-veldenbestuurders regelmatig voor grote problemen zorgen hoor je binnen de harde kern van de FMJD geregeld dat we waarschijnlijk beter af zouden zijn als we die 64-veldensectie eruit zouden knikkeren.
Zoiets werd in 1925 al eens geprobeerd. Zo te lezen reageerden de Russen met een resoluut 'njet'.
Attachments
het_vaderland 1925_10_17.pdf
Het Vaderland
17-10-1925
http://kranten.kb.nl/
(571.66 KiB) Downloaded 244 times

Post Reply