Bondsraad

Post Reply
GuidoB

Re: Bondsraad

Post by GuidoB » Mon Jul 31, 2017 11:15

Paul van de Veen wrote:
GuidoB wrote:
Paul van de Veen wrote:Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk is aan 20 kerels die 90 minuten achter een bal aanrennen en er héééél af en toe eens eentje inschoppen?
1-0. Dat noemt een voetbalverslaggever dan een "geweldige overwinning van een oppermachtig Oranje" :roll:
Geen idee. Veel leuker is het om te kijken naar 22 meiden die 90 minuten lang achter een balletje aanrennen en er af en toe eentje inkoppen. En toch heb ik dit jaar weer geen seizoenskaart genomen voor het vrouwenvoetbal. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Spelen ze daar dan nog steeds met elftallen? (Sorry voor m'n onwetendheid. Heb na 1974 nooit meer naar een voetbalwedstrijd gekeken)
Wat onhandig met vervoer en auto's en zo. Het lijkt wel de Nationale Competitie van de KNDB. :D
Het is best handig. 11 spelers plus een coach kunnen samen in 3 auto's.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Mon Jul 31, 2017 15:53

Ahá! Slim! Daar is goed over nagedacht.

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Tue Aug 01, 2017 12:38

Voor degenen die het nog niet gezien hebben, de agenda voor de extra bondsraadsvergadering van 26 augustus staat op de KNDB-website.

jozeflinssen

Post by jozeflinssen » Tue Aug 01, 2017 17:32

Maar weer even mee bemoeien.
Ja, heb ik gezien.... totaal niet transparant......... Mogen we niet weten wie als kandidaat voorzitter Bondsraad wordt voorgedragen en wie kandidaat is of kandidaten zijn voor voorzitter van een KNDB bestuur. Kennelijk is het nog niet gelukt om mensen te enthousiasmeren om andere bestuursfuncties te vervullen? En hoe kun een dagelijks bestuur geformeerd worden als de personen nog geen bestuurslid zijn? Of zijn dat de demissionaire bestuursleden?

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Tue Aug 01, 2017 19:18

Dieter wrote:De bondsraad grijpt de macht en prompt gaat het weer over spelverandering en remise regels. Jaap en Henk zien weer kansen
Dieter, het gaat in de essentie om de enorme daling van het ledenaantal en daarmee een financieel steeds lastiger positie.
In een andere post zeg je dat het bestuur daar vanwege vergrijzing ledenbestand niets aan kan doen.
Sorry, maar dat argument kan ik niet serieus nemen. Vergrijzing is een feit, maar andere sporten hebben daar blijkbaar in hun ledenaantallen geen last van.
Er is geen spelverandering nodig (zou wel helpen, maar dat is mijn mening) om die ledendaling op zijn minst te verminderen. Jij klinkt een beetje als, tja er valt vanwege de vergrijzing toch niets meer aan ledendaling te doen, we doen het goed!. Of heb ik ongelijk, en heb jij wel goede ideeën om die ledendaling te stoppen?

Dieter

Post by Dieter » Wed Aug 02, 2017 12:15

Jaap van Galen wrote:
Dieter wrote:De bondsraad grijpt de macht en prompt gaat het weer over spelverandering en remise regels. Jaap en Henk zien weer kansen
Dieter, het gaat in de essentie om de enorme daling van het ledenaantal en daarmee een financieel steeds lastiger positie.
In een andere post zeg je dat het bestuur daar vanwege vergrijzing ledenbestand niets aan kan doen.
Sorry, maar dat argument kan ik niet serieus nemen. Vergrijzing is een feit, maar andere sporten hebben daar blijkbaar in hun ledenaantallen geen last van.
Er is geen spelverandering nodig (zou wel helpen, maar dat is mijn mening) om die ledendaling op zijn minst te verminderen. Jij klinkt een beetje als, tja er valt vanwege de vergrijzing toch niets meer aan ledendaling te doen, we doen het goed!. Of heb ik ongelijk, en heb jij wel goede ideeën om die ledendaling te stoppen?
Zeker Jaap, als ik dat niet zou hebben zou ik mijn mond moeten houden. Ik heb het nu te druk met Interland en Brunssum open. waar wil daar na die evenementen wel op terug komen.

william
Real name: william van den broek

Post by william » Wed Aug 02, 2017 14:32

Siep Buurke wordt het nieuwe bondsraadlid voor de provincie Groningen.
Dat kan nog "gezellig" worden op 26 augustus.
Met een petje en een hoedje.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Wed Aug 02, 2017 19:06

Dieter wrote:
Jaap van Galen wrote:
Zeker Jaap, als ik dat niet zou hebben zou ik mijn mond moeten houden. Ik heb het nu te druk met Interland en Brunssum open. waar wil daar na die evenementen wel op terug komen.
Ok, ik ben benieuwd.
Overigens mooi artikel vanochtend in de Volkskrant over de interland, goede reclame voor het dammen!

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 13:34

Ik begrijp werkelijk niet dat op dit forum zoveel intelligente mensen zo bezig zijn met detailles en stokpaardjes dat ze de hoofdlijnen volledig uit het zicht zijn verloren.
Hoofdzaak op dit moment is dat op zaterdag 26 augustus belangrijke beslissingen moeten worden genomen die bepalend zijn voor de toekomst van de KNDB.

Wie worden de nieuwe voorzitter, secretaris en penningmeester van de KNDB ?

Welke beleidsveranderingen zal het nieuwe bestuur moeten doorvoeren ?
Ik vind: het omvormen van de professionele organisatie in een veel kleinere organisatie van vrijwilligers.

Hoe gaan we de enorme problemen die de KNDB nu heeft oplossen ?
Volgens mij moeten we de komende jaren gaan puinruimen en keihard saneren.

Ik ben blij dat de motie van wantrouwen is aangenomen en dat het oude bestuur is opgestapt.
Maar ook als ik daar niet blij mee zou zijn geweest bijvoorbeeld omdat ik zwaar(der) zou laten wegen dat Hans Vermeulen, Anne Oostra en de andere bestuursleden op zich best aardige mensen zijn die veel vrije tijd in de KNDB hebben gestoken, dan zou ik nog steeds beseffen dat er sowieso gehandeld moet worden, snel en daadkrachtig.

Ik wens de bondsraad en het nieuwe bestuur daarbij veel succes en wijsheid toe

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 13:42

jozeflinssen wrote:Maar weer even mee bemoeien.
Ja, heb ik gezien.... totaal niet transparant......... Mogen we niet weten wie als kandidaat voorzitter Bondsraad wordt voorgedragen en wie kandidaat is of kandidaten zijn voor voorzitter van een KNDB bestuur. Kennelijk is het nog niet gelukt om mensen te enthousiasmeren om andere bestuursfuncties te vervullen? En hoe kun een dagelijks bestuur geformeerd worden als de personen nog geen bestuurslid zijn? Of zijn dat de demissionaire bestuursleden?
Wie zou jij zelf geschikt vinden als voorzitter, secretaris en penningmeester van de KNDB ?

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Aug 03, 2017 14:03

Heb je een tweede account aangemaakt, Thijs? Of post je vader dit echt zelf? De schrijfstijl is in elk geval hetzelfde, dus dat heb je niet van een vreemde.

Ik vind het verstandig dat op 26 augustus alleen de voorzitter wordt gekozen en dat deze gaat meehelpen bij de samenstelling van de rest van het bestuur. Ik heb dit ook enkele malen voorgesteld aan leden van de bondsraad. Blij dat naar dit advies wordt geluisterd. Het zal leiden tot een homogenere en toegewijdere groep bestuurders.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 14:54

GuidoB wrote:Heb je een tweede account aangemaakt, Thijs? Of post je vader dit echt zelf? De schrijfstijl is in elk geval hetzelfde, dus dat heb je niet van een vreemde.

Ik vind het verstandig dat op 26 augustus alleen de voorzitter wordt gekozen en dat deze gaat meehelpen bij de samenstelling van de rest van het bestuur. Ik heb dit ook enkele malen voorgesteld aan leden van de bondsraad. Blij dat naar dit advies wordt geluisterd. Het zal leiden tot een homogenere en toegewijdere groep bestuurders.
Ik post dit echt zelf.
Is er iets mis met mijn schrijfstijl ?
Kun je daar een voorbeeld van geven ?

En kun je ook eens inhoudelijk op mijn post of posts ingaan ?

Ik heb het idee dat jouw aanpak veel trager, minder daadkrachtig en minder vergaand is dan de mijne.
Heb jij uberhaupt wel de bedoeling om iets aan de KNDB te veranderen ?
Ik denk van niet !
Misschien komt dat omdat jij niet ziet of niet wilt zien hoeveel misstanden er binnen de KNDB zijn en hoe slecht de KNDB er aan toe is.
Heb jij bijvoorbeeld weleens een EjK of WjK meegemaakt ?
Daar mag je niet eens op eigen kosten gaan eten als het eten dat de KNDB geregeld heeft bedorven is.
Heb jij weleens voedsel uit een Russische of Poolse gaarkeuken gegeten ?
Heb jij weleens op een vuilnishoop gestaan op zoek naar planken om een bed van te maken ?
Ik wel dus!
De professionals van de KNDB zorgen ondertussen op kosten van de deelnemers en de leden prima voor zichzelf.
En zo kan ik nog uren doorgaan.
Dat doe ik hier niet want dan gaat er (weer) gedreigd worden met royement.

Reageer hier eens op, en leg mij eens uit waarom jij denkt/vindt dat het wel heel goed gaat met de KNDB.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 15:13

GuidoB wrote:Was bondsdirecteur Arjan de Vries al bezig met de crisis in de damwereld, in deze dagen even niet. Bij het dammen vallen tenminste geen doden.
Niet tijdens het dammen, nee, maar er worden wel mensen bewust kapot gemaakt door de KNDB als de damwedstrijden afgelopen zijn.

william

Post by william » Thu Aug 03, 2017 15:21

GuidoB wrote:Onder een steen geleefd, Daan? 3 toerfietsers verongelukt in 3 dagen tijd. Gisteren een interview met Arjan de Vries in het 8-uur journaal.
Onder een steen geleefd in 2016 Guido?
Weet je wie Tjalling Goedemoed was?
Weleens een post van KOSMOS gelezen?

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Thu Aug 03, 2017 15:42

GuidoB wrote:Heb je een tweede account aangemaakt, Thijs? Of post je vader dit echt zelf? De schrijfstijl is in elk geval hetzelfde, dus dat heb je niet van een vreemde.
Ik heb zojuist met William gebeld en hij bevestigde mij dat hij hier zelf post, dan is dat bij deze voor iedereen duidelijk.

Post Reply