Is het niet handiger dit even in het topic van de Ipads te plaatsen. Daar lijkt me de discussie over eventuele electronische doping meer op zijn plaats.Paul van de Veen wrote:Ik begrijp niet waar dit over gaat. Ik zit tijdens m'n werk gewoon lekker live mee te kijken (op een iPadje) bij het Wereldkampioenschap Dammen 2013.Michel Stempher wrote:Lopen de borden vast? Ik begin ze langzamerhand echt af te schrijven. Het is iedere keer hetzelfde liedje met die dingen. Ik denk dat we moeten overgaan op de invoer met een iPad gewoon door de spelers zelf. Leg dat ding voor je op tafel en er kan niks mee gebeuren: iedereen kan controleren wat je erop doet. De partijen staan dan ook nog eens onmiddellijk in Toernooibase.
Er is ooit een tijd geweest dat....
Met techniek kan uiteraard alles gebeuren dat denkbaar is en het meeste van wat gewoon ondenkbaar is.
Behalve combinaties eindstanden even snel bekijken is het misschien ook wel handig als m'n vriendje de partij via Toernooibase alvast analyseert in een stand waar het er echt om gaat en met Teamviewer even m'n ipadje overneemt en die superzet even "vooruit en achteruit" speelt. (Of een andere slimme communicatiemethode verzint. Legio te bedenken, nauwelijks te controleren, na afloop niet te bewijzen)
Overigens gaat er nu een arbiter tijdens het WK mee met de deelnemer bij toiletbezoek..... Iphone, Maximus, raak...