Nationale Competitie 2013/2014

Post Reply
GuidoB

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by GuidoB » Tue May 28, 2013 23:52

Arjen de Mooij wrote:15 mei: sluitingsdatum voor het indienen van roosterwensen
15 juni: het competitierooster wordt (via de KNDB-website) bekend gemaakt
14 september: eerste wedstrijd

De laatste wijzigingen zijn 13 dagen geleden ingeleverd. De eerste wedstrijd is pas over 3 maanden.
Correctie: de eerste wedstrijd is vandaag over precies 4 maanden, op 28 september.

We hadden afgelopen vrijdag de wensen op een rijtje. Bedenk dat sommige formulieren nog via slakkenpost worden ingeleverd en dat het handwerk is om alles te verwerken. Dat duurt even. Ik heb van het weekend het rooster in elkaar gedraaid. Ik doe dit al een aantal jaren en neem van mij aan dat je dit niet in een avondje doet. We gebruiken deze week om nog wat te finetunen; zo heb ik gisteravond nog het een en ander veranderd. Zodra het definitief is, zetten we het zo snel mogelijk op de website van de KNDB.

Nog even geduld dus, beste mensen.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Fri May 31, 2013 15:38

Speelrooster is bekend.
Attachments
130531roosternc2013-2014.pdf
(53.51 KiB) Downloaded 314 times
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri May 31, 2013 19:04

Damkoningin wrote:Speelrooster is bekend.
Goed werk! Is er trouwens een mogelijkheid om de wedstrijden wat makkelijker in te voeren in Toernooibase? Ik probeerde net iets, maar dan moet ik per klasse bij iedere ronde 6x een datum invoeren. Ik kan niet in 1x de datum invoeren voor de gehele ronde. Hier ga ik niet aan beginnen, zeker niet voordat ik weet of het ook makkelijker kan.

Alex

Post by Alex » Fri May 31, 2013 19:07

Michel Stempher wrote:
Goed werk! Is er trouwens een mogelijkheid om de wedstrijden wat makkelijker in te voeren in Toernooibase? Ik probeerde net iets, maar dan moet ik per klasse bij iedere ronde 6x een datum invoeren. Ik kan niet in 1x de datum invoeren voor de gehele ronde. Hier ga ik niet aan beginnen, zeker niet voordat ik weet of het ook makkelijker kan.
Kan je het datumveld niet leeg laten en dan achteraf, via de "achterkant", invullen. Dan hoef je alleen maar per ronde zes vinkjes te zetten?

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri May 31, 2013 19:11

Alex wrote:
Michel Stempher wrote:
Kan je het datumveld niet leeg laten en dan achteraf, via de "achterkant", invullen. Dan hoef je alleen maar per ronde zes vinkjes te zetten?
Dat was ook al waar ik aan dacht zojuist en het is in ieder geval sneller. Dit is trouwens wel typisch een gevalletje van als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Bij een wedstrijdprogramma van een persoonlijk toernooi is de ronde veel makkelijker in te voeren. Ik zou deze manier gewoon overal gebruiken met eventueel nog een functionaliteit om bij verschillende data van 1 speelronde (in provinciale kampioenschappen bijvoorbeeld) wel 1 voor 1 in te voeren.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri May 31, 2013 19:28

Michel Stempher wrote:
Michel Stempher wrote:

Alleen bij de bovenste wedstrijd de datum invullen. Dan wordt bij de overige wedstrijden dezelfde datum gehanteerd.....
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

GuidoB

Post by GuidoB » Sat Jun 01, 2013 17:05

We hebben een foutje gemaakt in de publicatie van het rooster. Hierdoor zijn 6 teams niet op de juiste plek terechtgekomen. Het betreft de volgende aanpassingen:
  • Eerste Klasse B: Ons Doel Bereikt en HDC Haarlem omdraaien (dus 10 = HDC Haarlem en 11 = Ons Doel bereikt)
    Tweede Klasse A: BEGB en Provinciaal Gronings Tiental omdraaien (dus 1 = Provinciaal Gronings Tiental en 10 = BEGB)
    Tweede Klasse C: BDV Bennekom en HDC Haarlem omdraaien (dus 10 = HDC Haarlem 2 en 11 = BDV Bennekom)
Bijgevoegd is het nieuwe cijferrooster. In het begin van de avond zal dit worden aangepast op de KNDB-site.

Ik zie dat men bezig is met het invoeren van het rooster op ToernooiBase. De bovenstaande groepen staan er nog niet op. Als iemand hier toevallig mee bezig is en dit bericht ziet, gebruik dan a.u.b. het nieuwe rooster.
Attachments
Rooster NC 2013-2014.pdf
(12.04 KiB) Downloaded 289 times

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Thu Jun 27, 2013 21:14

Gisteren heb ik de samenstelling van de drie tientallen van Damcombinatie Gooi & Eemland in Toernooibase gezet. 1 juli is de deadline voor opgave aan de KNDB.

Het 1e team (1e klasse B) bestaat uit het oude DVSB-1, plus Klaas Bor (1311) en Max Hanssens (1157). Gemiddelde rating basisspelers 1168.
Het 2e team bestaat uit het oude Boboli, plus Ton vd Ploeg (oud DVSB-2) die zich via de onderlinge van Bunschoten heeft geplaatst. Gemiddelde rating basisspelers 1070.
Het 3e team, dat net als het 2e team in de 2e klasse C speelt, bestaat uit 4 (jeugd)spelers van het oude Boboli en 6 spelers van het oude DVSB-2. Gemiddelde rating 841.

Alex

Post by Alex » Sun Jun 30, 2013 17:47

Even een vraagje, die ook elders gesteld had kunnen worden, maar in de NC misschien wel de meeste impact heeft:
Wat te doen als een speler een zet doet, zijn klok indrukt, een minuut erbij krijgt, zodat deze tegenstander aan zet is en diens tijd gaat lopen. Echter, eerstgenoemde speler had moeten slaan (of heeft een onreglementaire zet gespeeld). Mag dan de tegenstander zijn klok indrukken en de verkeerde zet laten terugnemen en de juiste zet/slag laten uitvoeren? Beide spelers hebben dan wel een minuut teveel bedenktijd gekregen, dus hoe hier mee om te gaan. Of mag/moet de arbiter ingeschakeld worden, die de klok opnieuw instelt?

krijn ter braake

Post by krijn ter braake » Mon Jul 01, 2013 20:33

Alex wrote:Even een vraagje, die ook elders gesteld had kunnen worden, maar in de NC misschien wel de meeste impact heeft:
Wat te doen als een speler een zet doet, zijn klok indrukt, een minuut erbij krijgt, zodat deze tegenstander aan zet is en diens tijd gaat lopen. Echter, eerstgenoemde speler had moeten slaan (of heeft een onreglementaire zet gespeeld). Mag dan de tegenstander zijn klok indrukken en de verkeerde zet laten terugnemen en de juiste zet/slag laten uitvoeren? Beide spelers hebben dan wel een minuut teveel bedenktijd gekregen, dus hoe hier mee om te gaan. Of mag/moet de arbiter ingeschakeld worden, die de klok opnieuw instelt?
Lijkt mij het handigst als er gewoon doorgespeeld wordt met 1 minuut erbij voor beide spelers. Uiteraard enkel als dit echt per ongeluk gebeurd. Het zal meestal niet zoveel uitmaken. Soms wel, klein gevaar is dat mensen dit expres gaan doen.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Jul 01, 2013 21:23

krijn ter braake wrote:
Lijkt mij het handigst als er gewoon doorgespeeld wordt met 1 minuut erbij voor beide spelers. Uiteraard enkel als dit echt per ongeluk gebeurd. Het zal meestal niet zoveel uitmaken. Soms wel, klein gevaar is dat mensen dit expres gaan doen.
Op dat moment kan de arbiter zich hardmaken voor de regel die stelt dat spelers die zich bewust niet houden aan het SWR een nul kunnen krijgen.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Jul 01, 2013 22:51

Nog een leuke: wat gebeurt er als een speler zijn eigen klok niet indrukt en dus voorkomt dat zijn tegenstander er tijd bij krijgt? Kan wellicht handig zijn als je een groot tijdvoordeel hebt en een ruil doet. De tegenstander hoeft uiteraard niet te slaan, maar dat zal toch vaak in een automatisme gebeuren.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Alex

Post by Alex » Tue Jul 02, 2013 17:08

ildjarn wrote:Nog een leuke: wat gebeurt er als een speler zijn eigen klok niet indrukt en dus voorkomt dat zijn tegenstander er tijd bij krijgt? Kan wellicht handig zijn als je een groot tijdvoordeel hebt en een ruil doet. De tegenstander hoeft uiteraard niet te slaan, maar dat zal toch vaak in een automatisme gebeuren.
Dat automatisme gewoon afleren :D

composite

Post by composite » Tue Jul 02, 2013 17:24

Alex wrote:
ildjarn wrote:Nog een leuke: wat gebeurt er als een speler zijn eigen klok niet indrukt en dus voorkomt dat zijn tegenstander er tijd bij krijgt? Kan wellicht handig zijn als je een groot tijdvoordeel hebt en een ruil doet. De tegenstander hoeft uiteraard niet te slaan, maar dat zal toch vaak in een automatisme gebeuren.
Dat automatisme gewoon afleren :D
Eigenlijk word ik een beetje gallisch van dit soort discussies. Komen we om te dammen of scheppen we er alleen maar een bijzonder genoegen in om de tegenstander op basis van het reglement een oor aan te naaien?
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Jul 19, 2013 00:44

Ik zie dat de teamsamenstellingen van de ereklasse en de beide hoofdklassen volledig zijn ingevoerd op Toernooibase. Goed werk!

Post Reply