Nationale Competitie 2013/2014

Post Reply
Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Nationale Competitie 2013/2014

Post by Alex » Wed May 08, 2013 14:07

De indeling van het nieuwe seizoen is reeds bekend:
http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

In de gauwigheid zie ik een nieuwe club: Rivieren Dammers. Of is dit de nieuwe naam van GDC Gorinchem?

mountain
Posts: 131
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:51

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by mountain » Wed May 08, 2013 14:46

Niet echt nieuw maar wel samengevoegd : Boboli Bunschoten en DVSB. Verder zag ik dat Deventer verdwenen was en vervangen door DEZ Laren (waar een aantal spelers al bij Deventer nationaal speelden) Voor de rest is de KNDB denk ik tevreden dat er niet veel verenigingen/teams verdwenen zijn.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by henk stoop » Wed May 08, 2013 15:32

Inderdaad weinig veranderingen.
Buiten de reedsgenoemde wijzigingen nog extra: CEMA\De Vaste Zet 3.
Netto dus een stijging van één team.

Jelmer Martens
Posts: 321
Joined: Wed Oct 26, 2005 14:57
Location: Zeist (NL)

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Jelmer Martens » Thu May 09, 2013 08:37

mountain wrote:Niet echt nieuw maar wel samengevoegd : Boboli Bunschoten en DVSB.
Klopt, tot Damcombinatie Gooi & Eemland. Boboli had te veel spelers voor 1 team, DVSB te weinig voor 2 teams. Samen wel 3 teams met voldoende reserves.
Voor de rest blijft veel hetzelfde: maandag clubavond in Baarn en vrijdag in Bunschoten, onderlinges lopen beide prima. Tientallen GE1 en GE3 spelen in Baarn, GE2 in Bunschoten.

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Alex » Thu May 09, 2013 08:44

Jelmer Martens wrote:
mountain wrote:Niet echt nieuw maar wel samengevoegd : Boboli Bunschoten en DVSB.
Klopt, tot Damcombinatie Gooi & Eemland. Boboli had te veel spelers voor 1 team, DVSB te weinig voor 2 teams. Samen wel 3 teams met voldoende reserves.
Voor de rest blijft veel hetzelfde: maandag clubavond in Baarn en vrijdag in Bunschoten, onderlinges lopen beide prima. Tientallen GE1 en GE3 spelen in Baarn, GE2 in Bunschoten.
Zelfde constructie als destijds Haarlem en Heemstede? En met Heemstede is het niet goed afgelopen...

Jelmer Martens
Posts: 321
Joined: Wed Oct 26, 2005 14:57
Location: Zeist (NL)

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Jelmer Martens » Thu May 09, 2013 09:16

Niet zo negatief Alex. Ik ken de situatie destijds in Heemstede niet, dus ik kan niet vergelijken. Wel weet ik dat zowel Bunschoten als DVSB een bloeiende onderlinge kennen, waar veel damclubs jaloers op zouden zijn. Twee spelers van Boboli speelden al bij DVSB-2, daar komen dus 1 of 2 spelers bij.
DVSB is geen spelers kwijtgeraakt ten opzichte van vorig jaar, het was meer dat we geen zin hadden in kopzorgen over voldoende spelers. Vorig seizoen kwam DVSB-2 de laatste wedstrijd met 9 spelers naar Rijnsburg-2, dat willen we gewoon niet (gelukkig had Rijnsburg-2 toen ook maar 9 spelers).

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by mikkeltje » Thu May 09, 2013 15:59

Jelmer Martens wrote:Niet zo negatief Alex.
Inderdaad. Neem ook bijvoorbeeld Troesoe en DOG Elden. CTD is vier jaar na de fusie zelfs toegetreden tot de ereklasse.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Bert Zwart » Fri May 10, 2013 16:15

Leuk Jelmer. Dus de top van Boboli speelt gewoon in GE2?

Jelmer Martens
Posts: 321
Joined: Wed Oct 26, 2005 14:57
Location: Zeist (NL)

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Jelmer Martens » Mon May 13, 2013 19:07

Bert Zwart wrote:Leuk Jelmer. Dus de top van Boboli speelt gewoon in GE2?
Zo is dat Bert. Dus de clubs in klasse 1B hoeven zich geen zorgen te maken dat de kampioen al vaststaat en het straks alleen om de 2e en 3e plek gaat.
Maar we hebben natuurlijk theoretisch wel de mogelijkheid om een joker in te zetten ...

wijkbrand
Posts: 65
Joined: Tue Jun 01, 2010 22:17
Real name: Harm Jan van Rees

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by wijkbrand » Sat May 25, 2013 00:03

Kan iemand mij uitleggen waarom de eerste en tweede ronde NC direct na elkaar zonder tussenliggende week worden gespeeld?
Dat is de laatste jaren niet gangbaar.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Michel Stempher » Sat May 25, 2013 03:10

wijkbrand wrote:Kan iemand mij uitleggen waarom de eerste en tweede ronde NC direct na elkaar zonder tussenliggende week worden gespeeld?
Dat is de laatste jaren niet gangbaar.
Dat heeft te maken met de World Cup in Wageningen, medio september. Aanvankelijk zou de Nationale Competitie een week eerder van start gaan uiteraard. In die paar jaren dat ik nationale speel, is het trouwens 1x eerder voorgekomen geloof ik.

Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Alex » Sat May 25, 2013 06:56

Michel Stempher wrote:Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
Vorig jaar werd het nieuwe (cijfer)schema op 8 juni bekend gemaakt.

Problemen met zaalhuur kan je trouwens ondervangen door alle elf data tijdelijk te reserveren en bij een definitief schema definitief te reserveren.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Michel Stempher » Tue May 28, 2013 14:14

Alex wrote:
Michel Stempher wrote:Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
Vorig jaar werd het nieuwe (cijfer)schema op 8 juni bekend gemaakt.

Problemen met zaalhuur kan je trouwens ondervangen door alle elf data tijdelijk te reserveren en bij een definitief schema definitief te reserveren.
En om deze reden maar een maand die schema's gaan maken? Je stelt gewoon standaardschema's op met als enige toevoeging dat je de uit-thuisverhouding handmatig aanpast om te voldoen aan wensen en om te voldoen aan een evenwichtige kilometerverdeling. Een kind doet de was. Kan in 1 avond wel gebeurd zijn en desnoods in 2 of 3. Laat mij dit volgend jaar maar eens doen. Binnen 72 uur staat er iets online. De groepsindelingen kwamen trouwens nog wel redelijk snel naar buiten.

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Alex » Tue May 28, 2013 14:22

Michel Stempher wrote:
Alex wrote:
Michel Stempher wrote:Hoever zijn de mannen (en/of vrouwen) trouwens met het maken van de wedstrijdschema's? 15 juni (dat is exact 1 maand na de uiterste datum voor het aangeven van voorkeuren) is natuurlijk wel heel erg ruim aangehouden. Ik denk dat veel verenigingen er baat bij hebben om dit zo snel mogelijk te weten met het oog op zaalhuur bijvoorbeeld.
Vorig jaar werd het nieuwe (cijfer)schema op 8 juni bekend gemaakt.

Problemen met zaalhuur kan je trouwens ondervangen door alle elf data tijdelijk te reserveren en bij een definitief schema definitief te reserveren.
En om deze reden maar een maand die schema's gaan maken? Je stelt gewoon standaardschema's op met als enige toevoeging dat je de uit-thuisverhouding handmatig aanpast om te voldoen aan wensen en om te voldoen aan een evenwichtige kilometerverdeling. Een kind doet de was. Kan in 1 avond wel gebeurd zijn en desnoods in 2 of 3. Laat mij dit volgend jaar maar eens doen. Binnen 72 uur staat er iets online. De groepsindelingen kwamen trouwens nog wel redelijk snel naar buiten.
Als ik het goed begrepen heb, wordt er aan de volgorde van de teams van het seizoen ervoor (bijna) niks veranderd en worden alleen de uit- en thuiswedstrijden omgedraaid en uiteraard wat teams verwisseld. Misschien zijn andere bezigheden van de roostermaker een oorzaak dat het rooster er nog niet is?

User avatar
Arjen de Mooij
Posts: 976
Joined: Mon Sep 29, 2003 11:23
Location: Rijnsburg
Contact:

Re: Nationale Competitie 2013/2014

Post by Arjen de Mooij » Tue May 28, 2013 15:09

15 mei: sluitingsdatum voor het indienen van roosterwensen
15 juni: het competitierooster wordt (via de KNDB-website) bekend gemaakt
14 september: eerste wedstrijd

De laatste wijzigingen zijn 13 dagen geleden ingeleverd. De eerste wedstrijd is pas over 3 maanden. Stel je niet zo aan en ga lekker iets anders doen.

Post Reply