WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post Reply
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Hanco Elenbaas » Sun Apr 14, 2013 19:05

Ganesha wrote:
henk stoop wrote:
KNDB wrote: WK Sponsorplaats voor Roel Boomstra
vrijdag 12 april 2013

Werelddambond FMJD maakte vandaag bekend dat Roel Boomstra (20) uit Emmen de sponsorplaats voor het WK in het Russische Ufa heeft gekregen. Met zijn vierde plaats is Boomstra de eerste Nederlander op de wereldranglijst en de hoogst gerankte speler die zich nog niet had gekwalificeerd. Naast Boomstra zullen Pim Meurs en Alexander Baliakin die zich eerder al plaatsten de Nederlandse eer verdedigen. Een andere opmerkelijke gast in Ufa zal de ook in Rusland legendarische oud-wereldkampioen Ton Sijbrands zijn.

Het wereldkampioenschap wordt van 2 tot en met 19 juni gespeeld met een kwalificatie- en een finaleronde. Het prijzenfonds bedraagt 100.000 euro. Meer informatie over dit kampioenschap kan gevonden worden op de website van werelddambond FMJD http://www.fmjd.org.
Daarmee is de vraag van Wijkbrand niet beantwoord?
Vreemd dat in het bericht staat een andere opmerkelijke gast in UFA is...... Roel lijkt mij toch geen gast!!
Als Ton een gast is, net als Alexander, Pim en Roel, dan mag hij in Oefa hopelijk ook hetzelfde doen als de andere gasten: meespelen!

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by henk stoop » Sun Apr 14, 2013 19:16

Ganesha wrote:Vreemd dat in het bericht staat een andere opmerkelijke gast in UFA is...... Roel lijkt mij toch geen gast!!
Ik hoop dat de organisatie alle deelnemers als gast zien! Dus niet zoals in 2006 in Dakar bij het WK landenteams. Daar waren de bobo´s de gasten die in een luxe hotel verbleven. De spelers waren een bijkomstigheid die ergens anders (goedkoper + reisafstand) werden ondergebracht.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Fred van Amersfoort » Sun Apr 14, 2013 20:06

Misschien kunnen Sijbrands en Clerc dan ook eindelijk eens de handen schudden. Dat zou mooie en positieve publiciteit geven. Als de sfeer tussen die twee nog altijd zo slecht is zou ik als bondscoach niet zo blij zijn met de aanwezigheid van het genie.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Piet Bouma » Sat May 25, 2013 20:59

Volgende week vrijdag, op 1 juni 2013 begint in Ufa (Rusland) het Wereldkampioenschap.
Heeft iemand al een website ontdekt?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Wieger Wesselink » Tue May 28, 2013 12:04

Het is inderdaad verbazingwekkend dat het WK toernooi geen eigen website lijkt te hebben. Meer dan dit persbericht kan ik niet vinden.

http://ufa.kp.ru/online/news/1444261/
In Ufa, will host the World Draughts
Follow the games will be on the Internet
From 2 to June 19 in Ufa will host the drafts world, the press service of the Ministry of Youth and Sports of the Republic of Belarus. In the fights get together the strongest checkers players of the world, including current world champion Alexander Georgiev, multiple world champion Alexander Shvartsman and Alexei Chizhov.

All in all competitions will be attended by 40 athletes from 24 countries that were selected championships in Europe, Asia, Africa, North and South America.

The prize fund of the championship is 3,850,000 rubles.

The official opening will take place on June 2 at the Center for leisure resort "Green Grove" at 12:00. Getting all the matches every day from 10.00 am.

By the way, the matches checkers players can watch on the Internet, the site http://www.fmsr.ru.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Leri » Tue May 28, 2013 12:08

Wat slecht zeg... zelfs de onderlinge van de meeste clubs word nog bijgehouden op een website..

waar zijn ze live te volgen, weet iemand dat?

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Fred van Amersfoort » Tue May 28, 2013 13:37

Dramatisch inderdaad. Ik hoop maar dat de KNDB geen geld steekt in bobo's die ter plaatse in Ufa "onmisbare taken" gaan uitvoeren. Het zou namelijk de schijn wekken dat het hen niet daadwerkelijk gaat om promotie van de damsport. Zoals al vaker betoogd, te velen vreten mee uit een te kleine ruif. Het echte werk blijft inmiddels op de plank liggen. Ik heb trouwens geen idee of er mensen van of namens de KNDB die kant op gaan, al dan niet vermomd met een FMJD pet.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Piet Bouma » Tue May 28, 2013 17:46

Gezien de Oosteuropese voorkeur voor het programma ChessArbiter denk ik dat er op de site http://bashopen.org/fmsr/ waarschijnlijk snelkoppelingen naar de html-pagina’s van Chessarbiter komen te staan. Ongetwijfeld op het laatste moment, omdat de indelingen van de groepen nog kunnen wijzigen als er spelers niet op komen dagen. En de paringen worden pas geloot tijdens de openingsceremonie.
Live-partijen zullen dan ook wel op diezelfde site verschijnen. Als ik het goed heb bekeken, staan er voor elke ronde op de livedraughtsserver, drie partijen gepland. Tenzij men ergens anders (meer) livepartijen gaat hosten.
Als het zo gaat is het allemaal wel wat low profile, ten opzichte van de WK’s, die de afgelopen jaren in Nederland zijn gehouden. Maar het prijzengeld is natuurlijk best in orde. Eerste plaats: 1.000.000 roebel +/- € 24.500,--.
Overigens had Auke Scholma tijdens zijn slottoespraak bij het NK in Steenwijk nog wel een aardige anekdote over de roebel (bekijk het filmpje van de slotceremonie nog maar eens). Hopelijk gaat dat de hedendaagse Nederlandse topdammer niet overkomen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Eric van Dusseldorp » Tue May 28, 2013 19:59

De laatste paar WK's in Nederland waren zonder meer voortreffelijk georganiseerd. Je kunt bijna niet verwachten dat een ander land, met uitzondering misschien van Duitsland en de VS, dit niveau zelfs maar kan evenaren. Maar als alles goed te volgen is, ben ik dik tevreden. En als er geen adequate toernooiwebsite is, dan is Toernooibase er altijd nog.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

User avatar
composite
Posts: 730
Joined: Sat Oct 25, 2003 01:21

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by composite » Tue May 28, 2013 21:51

Eric van Dusseldorp wrote:De laatste paar WK's in Nederland waren zonder meer voortreffelijk georganiseerd. Je kunt bijna niet verwachten dat een ander land, met uitzondering misschien van Duitsland en de VS, dit niveau zelfs maar kan evenaren. Maar als alles goed te volgen is, ben ik dik tevreden. En als er geen adequate toernooiwebsite is, dan is Toernooibase er altijd nog.
Ik heb er alle vertrouwen in. Rusland is niet bepaald een achterlijk land. Ik verheug me erop.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Wieger Wesselink » Tue May 28, 2013 22:58

composite wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:De laatste paar WK's in Nederland waren zonder meer voortreffelijk georganiseerd. Je kunt bijna niet verwachten dat een ander land, met uitzondering misschien van Duitsland en de VS, dit niveau zelfs maar kan evenaren. Maar als alles goed te volgen is, ben ik dik tevreden. En als er geen adequate toernooiwebsite is, dan is Toernooibase er altijd nog.
Ik heb er alle vertrouwen in. Rusland is niet bepaald een achterlijk land. Ik verheug me erop.
Je bent het WK 2001 in Moskou schijnbaar vergeten :lol:. Ufa heeft gelukkig een betere staat van dienst.

User avatar
composite
Posts: 730
Joined: Sat Oct 25, 2003 01:21

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by composite » Wed May 29, 2013 08:58

Wieger Wesselink wrote:
composite wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:De laatste paar WK's in Nederland waren zonder meer voortreffelijk georganiseerd. Je kunt bijna niet verwachten dat een ander land, met uitzondering misschien van Duitsland en de VS, dit niveau zelfs maar kan evenaren. Maar als alles goed te volgen is, ben ik dik tevreden. En als er geen adequate toernooiwebsite is, dan is Toernooibase er altijd nog.
Ik heb er alle vertrouwen in. Rusland is niet bepaald een achterlijk land. Ik verheug me erop.
Je bent het WK 2001 in Moskou schijnbaar vergeten :lol:. Ufa heeft gelukkig een betere staat van dienst.
Tsja, 2001... Toen was ik nog een jonge goddelijke Adonis.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

A.Presman
Posts: 2129
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by A.Presman » Wed May 29, 2013 14:02


User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Kosmos » Wed May 29, 2013 14:17

Wieger Wesselink wrote:
composite wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:De laatste paar WK's in Nederland waren zonder meer voortreffelijk georganiseerd. Je kunt bijna niet verwachten dat een ander land, met uitzondering misschien van Duitsland en de VS, dit niveau zelfs maar kan evenaren. Maar als alles goed te volgen is, ben ik dik tevreden. En als er geen adequate toernooiwebsite is, dan is Toernooibase er altijd nog.
Ik heb er alle vertrouwen in. Rusland is niet bepaald een achterlijk land. Ik verheug me erop.
Je bent het WK 2001 in Moskou schijnbaar vergeten :lol:. Ufa heeft gelukkig een betere staat van dienst.
Ik herinner me dat er destijds 0 euro aan prijzengeld werd uitgekeerd. Men kreeg een stuk papier met de eindstand erop, dat dan weer wel ...
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by mikkeltje » Wed May 29, 2013 16:03

Kosmos wrote:
Wieger Wesselink wrote:Je bent het WK 2001 in Moskou schijnbaar vergeten :lol:. Ufa heeft gelukkig een betere staat van dienst.
Ik herinner me dat er destijds 0 euro aan prijzengeld werd uitgekeerd. Men kreeg een stuk papier met de eindstand erop, dat dan weer wel ...
Ik herinner me nog een foto waarop te zien is hoe 30 's werelds topspelers in een bijzaaltje onder een trap damden.
En ook een met Klimashev in een wit maffia-pak, met foute vriendjes om hem heen. Had beruchte damboef Klimashev dat prijzengeld niet in zijn zak zitten?

Post Reply