Anoniem - Niet anoniem
-
Anoniem - Niet anoniem
Ik dacht dat er op dit forum niet meer anoniem gepost mocht worden, maar wie is in hemelsnaam cmc?
-
Re: Wikipedia
Hij vertoont de kenmerken van een trol.Gerard de Groot wrote:Ik dacht dat er op dit forum niet meer anoniem gepost mocht worden, maar wie is in hemelsnaam cmc?
-
Maar een trol zou natuurlijk nooit op het Nieuwe Forum mogen komen.Wieger Wesselink wrote:Hij vertoont de kenmerken van een trol.Gerard de Groot wrote:Ik dacht dat er op dit forum niet meer anoniem gepost mocht worden, maar wie is in hemelsnaam cmc?
Misschien wil cmc zich even bekend maken (voor- en achternaam).
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
viewtopic.php?f=86&t=1434&start=0Gerard de Groot wrote:Ik dacht dat er op dit forum niet meer anoniem gepost mocht worden, maar wie is in hemelsnaam cmc?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
-
- Real name: Alexander Presman
Volgens de regels van het Nieuwe Forum moet elke Nieuwe gebruiker zich identificeren (zijn/haar naam open maken)
Zodat die wordt opgenomen in de lijst:
viewtopic.php?f=86&t=1434&start=0
Hoe dat tot stand gekomen kunnen de nieuwsgierige lezers lezen in de buurtforum
viewtopic.php?f=56&t=4078
Dus wat dat betreft is de afgesproken procedure nageleefd.
cmc is dus geen troll of anonieme gebruiker.
Dat haar naam in damwereld niet bekend - dat is ook geen vereiste.
Over het inhoud valt wat te zeggen maar tot zover werden de Forumregels m.i. niet overtreden.
De topic gaat overigens om Wikipedia , niet om cmc. Daarom zal ik irrelevante posten verplaatsen naar andere topic.
Zodat die wordt opgenomen in de lijst:
viewtopic.php?f=86&t=1434&start=0
Hoe dat tot stand gekomen kunnen de nieuwsgierige lezers lezen in de buurtforum
viewtopic.php?f=56&t=4078
Dus wat dat betreft is de afgesproken procedure nageleefd.
cmc is dus geen troll of anonieme gebruiker.
Dat haar naam in damwereld niet bekend - dat is ook geen vereiste.
Over het inhoud valt wat te zeggen maar tot zover werden de Forumregels m.i. niet overtreden.
De topic gaat overigens om Wikipedia , niet om cmc. Daarom zal ik irrelevante posten verplaatsen naar andere topic.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dan hebben we een (echte?) naam, maar meer ook niet.ildjarn wrote:viewtopic.php?f=86&t=1434&start=0Gerard de Groot wrote:Ik dacht dat er op dit forum niet meer anoniem gepost mocht worden, maar wie is in hemelsnaam cmc?
Hij/zij heeft in elk geval dezelfde warrige schrijfstijl als wikipedia-gebruiker Jiu Jitsu, zie bijv.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Anton_van_Berkel
En gebruiker Jiu Jitsu is het weer opvallend eens met ip-adres 82.156.147.114 waarvandaan het lemma van Anton van Berkel is aangepast.
Maar dat kan natuurlijk allemaal toeval zijn.
Niet iedereen schijnt te weten hoe het niet-anoniemen deel van het forum werkt. Zie http://www.laatste.info/bb3/viewtopic.p ... 34&start=0, waar iedereen met naam vermeld staat. cmc heeft zich bij Alexander Presman bekend gemaakt als Gajatrie Devi, een naam die op het hele internet niet voorkomt. Gayatri Devi is een Indiase prinses en dat is duidelijk niet degene die op dit forum post. De poster op dit forum is goed op de hoogte van zaken binnen de damwereld en zou als zodanig bekend moeten zijn.
Gajatrie Devi is inderdaad een anoniem persoon, die Alexander per ongeluk heeft geaccepteerd op dit deel van het forum. Bij deze het verzoek aan Alexander om deze trol te blokkeren en de posts te verwijderen.
Gajatrie Devi is inderdaad een anoniem persoon, die Alexander per ongeluk heeft geaccepteerd op dit deel van het forum. Bij deze het verzoek aan Alexander om deze trol te blokkeren en de posts te verwijderen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Maar deze lijst zou toch niet meer bijgehouden worden? Zie:GuidoB wrote:Niet iedereen schijnt te weten hoe het niet-anoniemen deel van het forum werkt. Zie http://www.laatste.info/bb3/viewtopic.p ... 34&start=0, waar iedereen met naam vermeld staat.
viewtopic.php?f=65&t=2902
-
Re: Anoniem - Niet anoniem
Was ook de bedoeling.
Maar in praktijk werkt het niet.
Ik kan niet alle registraties bijhouden (ook omdat er zijn nog steeds spambots en zelfs non automatische spam registraties die keurig naam invullen en anti-spam antwoord correct geven)
Daarom ben ik aan de oorspronkelijke procedure teruggekomen.
Maar in praktijk werkt het niet.
Ik kan niet alle registraties bijhouden (ook omdat er zijn nog steeds spambots en zelfs non automatische spam registraties die keurig naam invullen en anti-spam antwoord correct geven)
Daarom ben ik aan de oorspronkelijke procedure teruggekomen.
Zoals je ziet, gebeurt het nog steeds. cmc is 2 dagen geleden aangemeld en hij/zij staat in de lijst. In de post staat dat het voor het laatst is bijgewerkt in 2009, maar dat klopt duidelijk niet.Jan Pieter wrote:Maar deze lijst zou toch niet meer bijgehouden worden? Zie:GuidoB wrote:Niet iedereen schijnt te weten hoe het niet-anoniemen deel van het forum werkt. Zie http://www.laatste.info/bb3/viewtopic.p ... 34&start=0, waar iedereen met naam vermeld staat.
viewtopic.php?f=65&t=2902
-
Qua posts bloeit het forum helemaal op met de nieuwe postster. Volgens mij hoef je geen helderziende te zijn om te bedenken wie er achter die nickname schuil gaat overigens.
Het vraagteken achter mijn naam in de lijst mag wel weg overigens
Het vraagteken achter mijn naam in de lijst mag wel weg overigens
-
- Real name: Michel Stempher
Kortom, Alexander Presman houdt zich niet aan zijn eigen opgestelde regel. Lees vooral het laatste stukje van de quote. Presman zou mijns inziens drie dingen kunnen doen om consequent te blijven: 1. de regel verwijderen uit dit topic, 2. cmc de toegang alsnog blokkeren tot Het Nieuwe Forum, 3. de echte naam er neerzetten, maar dit gaat wellicht in tegen de privacywet. Volgens mij mag je iemand wel gewoon de toegang weigeren als die zijn echte naam niet wenst te geven. Anders lijkt me dit een fout in de wet.A.Presman wrote:Dit Forum zal toegankelijk zijn voor iedereen. Maar alleen geverifieerde gebruikers mogen hier postennesc.
Dat betekent dat wij laten toe gebruker met nickname indien hij gaat akkord dat in de eerste (sticky) topic staat ook zijn echte naam vermeld.
Nogmaals heren, mijn naam is echt. Niets is dus anoniem.
Alexander doet dus niets verkeerd. Wat fijn dat de discussie zo
weer een eigen dimensie krijgt. Prima toch.
Leuk ook om te zien hoe gemoedelijk er wordt omgegaan met
nieuwe gebruikers
Alexander doet dus niets verkeerd. Wat fijn dat de discussie zo
weer een eigen dimensie krijgt. Prima toch.
Leuk ook om te zien hoe gemoedelijk er wordt omgegaan met
nieuwe gebruikers
Kan je dat bewijzen met een scan van je ID-kaart of paspoort?cmc wrote:Nogmaals heren, mijn naam is echt.
-
In afgelopen jaren heb ik +/-100 aanvragen handmatig verwerkt(goedgekeurd).Michel Stempher wrote:Kortom, Alexander Presman houdt zich niet aan zijn eigen opgestelde regel. Lees vooral het laatste stukje van de quote. Presman zou mijns inziens drie dingen kunnen doen om consequent te blijven: 1. de regel verwijderen uit dit topic, 2. cmc de toegang alsnog blokkeren tot Het Nieuwe Forum, 3. de echte naam er neerzetten, maar dit gaat wellicht in tegen de privacywet. Volgens mij mag je iemand wel gewoon de toegang weigeren als die zijn echte naam niet wenst te geven. Anders lijkt me dit een fout in de wet.A.Presman wrote:Dit Forum zal toegankelijk zijn voor iedereen. Maar alleen geverifieerde gebruikers mogen hier postennesc.
Dat betekent dat wij laten toe gebruker met nickname indien hij gaat akkord dat in de eerste (sticky) topic staat ook zijn echte naam vermeld.
De procedure loopt altijd zo - ik word benaderd door een gebruiker die heeft zich geregistreerd maar kan niet posten.
Misschien moest ik van iedereen een kopie van identiteitsbewijs vragen en dat keurig in de map ordenen? Dat doe ik (sorry Michel) niet.
Ook omdat zulke actie is ook niet waterdicht - er is nog altijd de mogelijkheid om naam of IB van iemand anders door te geven.
In praktijk op basis van e-mail, Google, Toernooibase, IP etc. kom ik snel tot de conclusie dat gebruiker's naam echt is en verleen de toegang tot het Nieuwe Forum.
Slechts derde keer in de jarentijd heb ik van een gebruiker geeist zijn/haar identiteit te bewijzen.
Zie viewtopic.php?f=56&t=4078
Ik kan ook Googlen en wist natuurlijk in 3 seconden na de eerste mail dat Gayatri Devi is een princes' naam.
Dat neemt niet weg dat het kan ook een echte naam zijn van een mij onbekende persoon (ook iets anders geschreven overigens). Er zijn voldoende mensen in Nederland van Indische/Surinaams-Indische afkomst die kunnen zulke naam hebben.
Het belangrijkst voor me was dat het echt een fysieke persoon is (en geen tweede nick van dezelfde dammer bijvoorbeeld).
Dat heeft de dame me bewezen.
Ook heeft ze me haar foto gestuurd waarna ik geen twijfels meer had wie ze werkelijk is.
Omdat ze ook meerdere keren beweerde dat ze heeft haar echte naam doorgegeven vond ik het voldoende.
Nogmaals - we hebben het over een kleine damforum en niet over toegang tot geheime militaire object.
Nu na meerdere tips heb ik sterke twijfels of de doorgegeven naam toch echt is.
Daarom heb ik cms (tijdelijk) schrijfrechten op het Forum ontnomen en stelde voor dat ze kiest
- of ze bewijst dat ondanks de tips haar naam is inderdaad Gajatrie Devi
- of ze geeft haar ware identiteit open
- of het blijft zo
Wat een gedoe, jongens