Hoi Eric, bedankt voor het meedenken, maar dat is niet waar het voor mij om gaat. En dat is dat er bij een wedstrijd tussen 4 en 5 uur eigenlijk nauwelijks iets gebeurt, na de 50 zetten gaat het speeltempo misschien wel een factor 5 omlaag. Er zijn dan nog een paar partijen bezig en het wordt saai (vind ik). Pas na vijven beginnen de spelers de druk van de klok weer te voelen en door te spelen. Ik vind dat een verloren uur dat ik persoonlijk dan liever besteed aan thuis eten (of dat nou spruitjes zijn of tapas), naborrelen of hardlopen.Eric van Dusseldorp wrote:Waarom zo'n uiterst felle reactie, Gerard? Ik proef oud zeer. Mijn reactie was inderdaad een beetje flauw, maar ik had 'm al een half uur voor jouw tegenreactie gerelativeerd.Gerard de Groot wrote: Eric, jij bepaalt niet voor mij wat ik een goed argument vind. Voor mij zou het eindeloze rekken van partijen en het late thuis komen de eerste reden zijn te stoppen met dammen op zaterdag. Ik heb dit seizoen mede hierdoor vier rondes gemist. Maak je geen zorgen, ik stop niet en ik dreig er zelfs niet mee. Dat laat ik wel aan anderen over.
Maar ik rook spruitjeslucht in jouw eerste reactie. Ik heb evenwel een ideetje, speciaal voor jou bedacht. Organiseer in jouw gezin een 'Spaanse avond' op die dagen dat jij met Den Haag uit speelt. Met tapas, chorizo, paella en natuurlijk een glas sangria (al weet ik niet of jouw kinderen daar al aan toe zijn). En zeg erbij: In Spanje gaat men pas om half tien dineren. Nou ja, of half negen of half acht, maakt mij niet uit wat je zegt. De avond kan niet meer stuk, niet voor jou noch voor jouw gezinnetje. Jouw kinderen gaan zich op uitwedstrijden van papa verheugen.
Idee?
PS: Spruitjes kun je beter roerbakken. Dan verspreiden ze niet zo'n flauwe lucht.