Ik had even een vraagje.
Hoevaak word 'NEW! Hot applets:' geupdate?
Leuk deze update, maar voor mensen die dagelijks op toernooibase komen geloof ik niet van bijzonder toegevoegde waarde.
De (meeste) wedstrijden die er nu staan heb ik direct op die dag zelf bekeken, en nu zeker een week later staat bijvoorbeeld 'Tjalling Goedemoed - Ben Provoost ' nog steeds boven aan.
Kan zijn dat hij elke dag nog zo vaak bekeken word hoor, maar lijkt mij dat er gisteren vast wel een partij vaker is bekeken van het NK kwalificatietoernooi, als de partij 'Tjalling Goedemoed - Ben Provoost'.
Is het niet leuker als hij vaker word geupdate? bijvoorbeeld elke dag ofzo?
Groetjes!
Toernooibase
-
Re: Toernooibase
Het is net even hoe je de definitie uitlegt Leri.Leri wrote:Ik had even een vraagje.
Hoevaak word 'NEW! Hot applets:' geupdate?
Leuk deze update, maar voor mensen die dagelijks op toernooibase komen geloof ik niet van bijzonder toegevoegde waarde.
De (meeste) wedstrijden die er nu staan heb ik direct op die dag zelf bekeken, en nu zeker een week later staat bijvoorbeeld 'Tjalling Goedemoed - Ben Provoost ' nog steeds boven aan.
Kan zijn dat hij elke dag nog zo vaak bekeken word hoor, maar lijkt mij dat er gisteren vast wel een partij vaker is bekeken van het NK kwalificatietoernooi, als de partij 'Tjalling Goedemoed - Ben Provoost'.
Is het niet leuker als hij vaker word geupdate? bijvoorbeeld elke dag ofzo?
Groetjes!
"Daarnaast hebben we een kolom toegevoegd met tien “hot applets”: partijen van de afgelopen twee weken, die het meest zijn afgespeeld."
Ik heb het bedoeld als een ranglijst van de partijen, die de laatste twee weken zijn ingevoerd en welke gedurende die periode het meest worden afgespeeld. Dus niet per dag maar in die maximaal twee weken (nou ja 15 dagen).
Als het goed is, vervallen morgen in de lijst de partijen, die op 12-1-2013 zijn gespeeld (en ook ingevoerd!). Als ze op 13-1-2013 zijn ingevoerd, vervallen ze overmorgen.
Daar komen dus nieuwere partijen voor in de plaats. De partij van Goedemoed-Provoost vervalt dan op 3 februari (of een dag daarna) uit de lijst.
Ik leeg de teller niet elke dag, maar laat deze altijd doorlopen (zo kan ik ook de meest populaire applet per jaar bepalen).
Als er gisteren echt een bijzondere partij had bijgezeten van het kaliber Goedemoed - Provoost, dan had dat ongetwijfeld een hit in de lijst opgeleverd. Maar naast Van Dijk - Wijker was er misschien niet echt veel te beleven
Ik zag wel een grappig offer van Henk de Witt voorbij komen, maar waarschijnlijk niet goed genoeg om daar een waarderende (analyse)opmerking over te plaatsen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Re: Toernooibase
Ja, oke. Die partij blijft nu 15 dagen staan, niet langer.
Had het trouwens wel ergens gelezen, maar dacht er niet aan toen ik dit poste.
Maar ook met deze informatie, misschien een idee om die partij 7 dagen te laten staan (of nog korter)?
Dit 'voorkomt' dat er 15 dagen dezelfde partijen in de top 10 staan.
Ik vind het namelijk leuk om en paar keer per dag even te kijken op de site door de wijzigingen,
zoals de 'laatst in gevoerde (analyse)opmerkingen' en de 'nieuw ingevoerde partijen'. Maar bij de 'hot applets' wijzigt niet zo veel. Mocht je de partij alsnog willen zien dan kun je hem altijd nog zien bij het toernooi waar hij in staat, of bij de speler.
Misschien dat ik een verkeerd beeld heb bij het doel van de hot applets. Maar stel dat
er op 1 dag 10 grandioze partijen worden gespeeld,
dan staan die er (waarschijnlijk) 15 dagen lang zonder wijzigingen.
Had het trouwens wel ergens gelezen, maar dacht er niet aan toen ik dit poste.
Maar ook met deze informatie, misschien een idee om die partij 7 dagen te laten staan (of nog korter)?
Dit 'voorkomt' dat er 15 dagen dezelfde partijen in de top 10 staan.
Ik vind het namelijk leuk om en paar keer per dag even te kijken op de site door de wijzigingen,
zoals de 'laatst in gevoerde (analyse)opmerkingen' en de 'nieuw ingevoerde partijen'. Maar bij de 'hot applets' wijzigt niet zo veel. Mocht je de partij alsnog willen zien dan kun je hem altijd nog zien bij het toernooi waar hij in staat, of bij de speler.
Misschien dat ik een verkeerd beeld heb bij het doel van de hot applets. Maar stel dat
er op 1 dag 10 grandioze partijen worden gespeeld,
dan staan die er (waarschijnlijk) 15 dagen lang zonder wijzigingen.