Ditmaal geen internetprobleem, maar wel een lastig bugje, dat ik 1x eerder had gezien, en waarvan ik dacht dat dit een incident zou zijn. Niet dus. Tijdens het invoeren werd de stand op de invoerapplet niet meer bijgewerkt, maar de notatie aan de rechterzijde wel. En dat is dan lastig aanklikken. Na een aantal zetten ging ik eens 1 zetje terug en toen kwam de werkelijk stand (min 1) wel op het bord. De volgende zet werd evenwel weer niet in de applet geaccepteerd. Met opnieuw het stappenplan partij invoeren door te lopen kon ik het weer voor elkaar krijgen, maar dat is een vervelende en lastige actie tijdens de partij. Gespeelde zetten staan wel in database en werden ook live goed getoond.
Misschien moet dit met een Refresh/Reset button in het scherm (eenmalige opvraagactie naar database) opgelost worden. Kan tegelijkertijd ook een oplossing voor wat andere issues zijn.
Overigens heb ik de beta-versie nu voor alle gebruikers van Toernooibase opengesteld, zodat veel meer mensen kunnen testen. Gisteravond/nacht heeft Jan Pieter een klein testje gedaan met een drietal fake-partijen ingevoerd simultaan met zijn nieuwe Nexus en zijn oude tablet PC onder Windows XP. Ook daar zijn wat testbevindingen naar voren gekomen.
Jan Pieter gaat mogelijk tijdens de NK Kwalificatie in Amstelveen de partijen via deze methode uitzenden.
Het zou mooi zijn als een aantal doorgewinterde gebruikers van Toernooibase ook eens testen tijdens hun onderlinge competitie. Voorwaarde is wel dat er eerst altijd een wedstrijdprogramma ingevoerd moet zijn, voordat een partij geselecteerd kan worden.
Voor de rest is het dan in plaats van Oerterp Applet input de link Oerterp Semi-live Tablet input te gebruiken (zie schermprint),
![Image](http://toernooibase.kndb.nl/Afbeeldingen/Invoerscherm.jpg)
juiste wedstrijd selecteren en vervolgens op de knop Start live (zie schermprint) te klikken en u zit live op Toernooibase:
![Image](http://toernooibase.kndb.nl/Afbeeldingen/Invoerscherm2.jpg)
Enfin, ik ben benieuwd naar testbevindingen van anderen. Zodra een en ander wat meer uitgekristalliseerd is (de weergave van de livegames is daarbij ook nog een aandachtspunt), zal ik ook een workshop in Toernooibase zetten.