Harm Wiersma wrote: Zie ook: http://www.groningen-seaports-masters.eu
Programma Groningen Seaports Masters in vogelvlucht
22 dec. Start wedstrijden 15.00 uur live wedstrijden. Commentaar H.Wiersma
23 dec. Aanvang 10.30 uur. live wedstrijden. Presentatie Wim van Mourik damgeschiedenis*
*): Thema: Een leven lang dammen. Oorsprong en gevolg. Over de ontwikkeling van het dammen door de eeuwen heen tot de komst van jonge talenten en tot slot vijftig jaar dammen met Wiersma.
24 dec. Aanvang 10.00 uur en 15.00 uur. Start explicatie Andreas Kuyken + livewedstrijden
25 dec. Aanvang 10.00 uur en 15.00 uur. Vervolg. Andreas Kuyken + livewedstrijden
26 dec. Aanvang 10.30 uur Vervolg. Andreas Kuyken + livewedstrijden
27 dec.10.00 uur en 15.00 uur. Vervolg. Andreas Kuyken + livewedstrijden (performance 1: 50 jr H.Wiersma)
28 dec. 10.30 uur. Vervolg. Andreas Kuyken + livewedstrijden (performance 2: over 50 jr H.Wiersma)
29 dec. Slotronde om 10.00 uur. Andreas Kuyken + livewedstrijden Sluiting circa 15.00 uur.

Derde Groningen Seaports Masters in Delfzijl, 22-29 dec 2012
- Hanco Elenbaas
Derde Groningen Seaports Masters in Delfzijl, 22-29 dec 2012
- Hanco Elenbaas
Re: Derde Groningen Seaports Masters in Delfzijl, 22-29 dec 2012
Deelnemers: Alexander Georgiev (Rus), Alexander Schwarzman (Rus), Kees Thijssen (Ned), Allan Silva (Bra), Ainur Shaibakov (Rus), Atsé N'Cho Joel (Ivo), Michele Borghetti (Ita), Macodou Ndiaye (Sen), Zoja Golubjewa (Let), Whei Zhou (Chi), Ron Heusdens (Ned) en Michiel Kroesbergen (Ned).
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Dit voormalig? onafhankelijke unieke toernooi lijkt gekaapt te zijn door de gevestigde orde. Waar is de regionale pijler gebleven? Waar is de breedtesportpijler (met vrije bonden) gebleven? Jammer, dit programma spreekt mij tenminste niet meer aan, ook al is het naast de deur.
Flow with the Go
- Hanco Elenbaas
Wat is de gevestigde orde, Klaas? Het was dit keer bijzonder moeilijk om de sponsoring rond te krijgen.
In de bijlage informatie over het toernooi die nog niet op de website is gepubliceerd.
In de bijlage informatie over het toernooi die nog niet op de website is gepubliceerd.
- Attachments
-
- Groningen Seaports Masters (III).pdf
- (2.3 MiB) Downloaded 361 times
Ik tel 5 deelnemers van de gevestigde orde (als ik Kees Thijssen en Ron Heusdens mee reken, daar is Krajenbrink het ws. niet mee eensKlaas van der Laan wrote:Dit voormalig? onafhankelijke unieke toernooi lijkt gekaapt te zijn door de gevestigde orde. Waar is de regionale pijler gebleven? Waar is de breedtesportpijler (met vrije bonden) gebleven? Jammer, dit programma spreekt mij tenminste niet meer aan, ook al is het naast de deur.

Welke deelnemers had jij graag gezien, Klaas?
- Klaas van der Laan
Nooit gedacht Hanco een conspiracy te duiden. Vergelijk de programma's van voorgaande keren en het lijkt mij dat de regie in andere handen is. (zie: viewtopic.php?f=65&t=3032#p83892 OK, er is weinig geld. Maar waarom dan de breedtesportonderdelen die nauwlijks iets kosten schrappen? Ze snappen maar niet dat de basis de hoofdpijler is van hun eigen bestaan. Natuurlijk is het een aderlating dat Roel niet mee kan doen, maar waar zijn, naast Michiel, regionale vertegenwoordigers als Auke en Martin?
Flow with the Go
- Hanco Elenbaas
De gevestigde orde, de provincie Groningen, liet het afweten toen er gesponsord moest worden, Klaas. Ik weet niet waarom ze geschrapt zijn, maar ik vraag me af hoe belangrijk die breedtesportonderdelen waren. Bij de vorige afleveringen van dit toernooi lieten de breedtesportbeoefenaren het lelijk afweten en was er mede door de Internetuitzendingen vaak heel weinig publiek te bespeuren. Die ene keer dat ik geweest ben kreeg ik zo'n beetje privétraining tijdens de demonstraties van Auke en Harm. Een hele eer, maar vooral natuurlijk erg tragisch.Klaas van der Laan wrote:Nooit gedacht Hanco een conspiracy te duiden. Vergelijk de programma's van voorgaande keren en het lijkt mij dat de regie in andere handen is. (zie: viewtopic.php?f=65&t=3032#p83892 OK, er is weinig geld. Maar waarom dan de breedtesportonderdelen die nauwlijks iets kosten schrappen? Ze snappen maar niet dat de basis de hoofdpijler is van hun eigen bestaan. Natuurlijk is het een aderlating dat Roel niet mee kan doen, maar waar zijn, naast Michiel, regionale vertegenwoordigers als Auke en Martin?
Auke en Martin zijn er deze keer niet bij, maar Ron vecht voor zijn laatste kans om de A-status te behouden en Andreas heeft nog roots in Groningen, onder andere omdat hij in 1976 met Roxy Dual landskampioen is geweest. Dus ik denk dat het voor Groningers met dit deelnemersveld al met al toch boeiend genoeg zal worden om een paar keer te gaan kijken. De presentatie van Wim van Mourik op 23 december lijkt me echt iets voor jou!
- Klaas van der Laan
Ik zie dat toch anders.

Een goedbezette tribune ondanks sneeuwstorm.

Publiek genoeg op de dagen dat er iets voor de basis te doen was.

Explicatie door Auke.

Massakamp tussen inheemse wilden en simultaan op achtergrond.

Dit is pas strijd!

Hier doe je het allemaal voor.

Een goedbezette tribune ondanks sneeuwstorm.

Publiek genoeg op de dagen dat er iets voor de basis te doen was.

Explicatie door Auke.

Massakamp tussen inheemse wilden en simultaan op achtergrond.

Dit is pas strijd!

Hier doe je het allemaal voor.
Flow with the Go
- Hanco Elenbaas
Onbegrijpelijk dat de organisatie dit evenement geschrapt heeft Klaas!
Ik zal in Delfzijl eens vragen naar het waarom. Hopelijk kom ik jou dan ook tegen.

-
Eigenlijk zouden er bij een topsportevenement altijd één of twee breedtesportevenementen plaats moeten vinden. Een massakamp is leuk, maar ook jeugddammers met topdammers confronteren geeft mooie plaatjes:Hanco Elenbaas wrote:Onbegrijpelijk dat de organisatie dit evenement geschrapt heeft Klaas!Ik zal in Delfzijl eens vragen naar het waarom. Hopelijk kom ik jou dan ook tegen.
Foto: P. Bouma
Georgiev wordt wereldkampioen in Urk in 2011 en wordt bestormd door handtekeningjagers.

https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
- Real name: Frans de Jonge
[quote="Piet Bouma" Eigenlijk zouden er bij een topsportevenement altijd één of twee breedtesportevenementen plaats moeten vinden. Een massakamp is leuk, maar ook jeugddammers met topdammers confronteren geeft mooie plaatjes:

Georgiev wordt wereldkampioen in Urk in 2011 en wordt bestormd door handtekeningjagers.
[/quote]
Ha Piet, je hebt volledig gelijk. In het Deltaplan nemen we dit ook mee. Het heeft ook te maken met de zichtbaarheid of onzichtbaarheid van de damsport. En het is natuurlijk een gemiste kans als je grotere damtoernooien niet maximaal benut voor het imago van de damsport, promotie en breedtesport. Een groot toernooi kan een goede rol spelen bij regionale groei van de damsport. Het verdient vanuit de bond ook een integrale benadering. Dit overstijgt vaak de mogelijkheden van lokale damverenigingen. Daar ligt ook een meerwaarde van de dambond: provinciaal of nationaal. Kortom professionele ondersteuning bij de organisatie van grotere toernooien. We komen er op terug en houden ons aanbevolen voor (je) succesvolle denkbeelden.

Ha Piet, je hebt volledig gelijk. In het Deltaplan nemen we dit ook mee. Het heeft ook te maken met de zichtbaarheid of onzichtbaarheid van de damsport. En het is natuurlijk een gemiste kans als je grotere damtoernooien niet maximaal benut voor het imago van de damsport, promotie en breedtesport. Een groot toernooi kan een goede rol spelen bij regionale groei van de damsport. Het verdient vanuit de bond ook een integrale benadering. Dit overstijgt vaak de mogelijkheden van lokale damverenigingen. Daar ligt ook een meerwaarde van de dambond: provinciaal of nationaal. Kortom professionele ondersteuning bij de organisatie van grotere toernooien. We komen er op terug en houden ons aanbevolen voor (je) succesvolle denkbeelden.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Toen in 2002 de schoolvakanties nog niet begonnen waren tijdens The Hague Open, hebben vier grootmeesters ieder een basisschool bezocht voor een simultaan. Ze mochten daarbij drie tegenstanders uitzoeken met we ze een paar dagen later een viertallentoernooi speelden op de toernooilocatie. Ieder viertal bestond dus uit een grootmeester en drie kinderen.
Ik heb toen Samb begeleid bij een bezoek aan De Dobbelsteen, een school in een achterstandswijk in Den Haag. Een onvergetelijke ervaring. Zie enkele foto's op http://www.damweb.nl/tho/2002/foto4.html
Helaas was het in de jaren erna weer gewoon vakantie tijdens The Hague Open.
Ik heb toen Samb begeleid bij een bezoek aan De Dobbelsteen, een school in een achterstandswijk in Den Haag. Een onvergetelijke ervaring. Zie enkele foto's op http://www.damweb.nl/tho/2002/foto4.html
Helaas was het in de jaren erna weer gewoon vakantie tijdens The Hague Open.
-
Ik vind het een mooi deelnemersveld, ik begrijp alleen niet waarom Golubeva is uitgenodigd, die speelt partijen waar kraak noch smaak aan zit. Ik ben blij dat actieve topspelers als Heusdens en Thijssen eindelijk weer eens wat hulp krijgen door te mogen starten in dit deelnemersveld.
Hi to All,
Message received today from Mr. Edmond BEUGRE, Technical Director of the Ivorian Federation of Draughts:
"" Invited by HARM WIERSMA to participate in a tournament in the Netherlands from 22 to 29 December, the African champion in 2012 s can not 'get there lack of visa. Damage to the player and to promote the game of checkers in Côte d'Ivoire. "
Oscar Lognon: "No comment ..."
Message received today from Mr. Edmond BEUGRE, Technical Director of the Ivorian Federation of Draughts:
"" Invited by HARM WIERSMA to participate in a tournament in the Netherlands from 22 to 29 December, the African champion in 2012 s can not 'get there lack of visa. Damage to the player and to promote the game of checkers in Côte d'Ivoire. "
Oscar Lognon: "No comment ..."

http://oslog0301.wix.com/damlog1
- Hanco Elenbaas
Thomy Mbongo vervangt Joel N'Cho Atsé.
http://www.groningen-seaports-masters.e ... ms/98.html
http://www.groningen-seaports-masters.e ... ms/98.html